Bilo bi smiješno da nije tužno! Kombinirajući sve palčeve sebe, obitelji i Facebook prijatelja koje su mogli držati, navijači McLarena su čekali početak testiranja s nekakvom skrivenom nadom da će im ekipa nekako neprimjetno početi napadati vremena Ferrarija, Red Bulla, makar onako, na mahove? Jasno, nisu testiranja realan prikaz forme – ali ovo u slučaju McLarena ne može se nazvati ni formom. Revijalni prolom motora odmah na početku testiranja, i onda samo mali broj krugova s motorom koji ide na pola snage, su na sve krive načine podsjetili na ona testiranja prije dvije sezone kad je suradnja McLarena i Honde tek ponovo počinjala. Ona testiranja kojih se nitko ne želi podsjećati.
Uglavnom, dok ostali mogu odmahnuti glavom i reći – nikad sreće od ove kombinacije, za Hondu, i time neizravno za Woking, ovo je bomba, i to ne samo iz očitih razloga performansi, nego one za sobom vuku cijeli vlakić nevolja. Nakon što je suradnja prošla kroz težak početak i 2016. počela pokazivati prve korake oporavka, povratak na početno polje došla je točno u krivi trenutak, samo nekoliko dana nakon što je McLaren slavodobitno pokazao novi izgled, personal, i svašta ostalo. Željeli su ostaviti dojam da se okreće nova stranica, da bi im Honda odmah okrenula natrag onu staru.
Stvar ide i dalje. Koliko god mi, obožavatelji Formule 1, znali koliko je McLaren zapravo famozna ekipa, sponzore zanimaju rezultati. Aktualni rezultati, ne jahanje po staroj slavi. A upravo je to područje gdje je McLaren imao teške dane, i ako se već sad pokaže da ga čeka još jedna slaba sezona, imat će ih još.
Inače je McLaren dugo imao u medijima stav “zajedno pobjeđujemo, zajedno gubimo”, što je i ispravno. Međutim, čak i iz njihovih odmjerenih redova čuti priznanje da je suradnja s Hondom nategnuta do krajnjih granica, je indikator kako stvari moraju zapravo izgledati u pozadini.
Ako McLaren ima nekakvu pozadinsku klauzulu kojom može raskinuti s Hondom i prebaciti se na neko drugo rješenje za 2018., taj potez bi opet vratio ekipu na početak, i još gore, u smislu imidža pokazao da je sve to zajedno s Hondom bio velik promašaj, i da su sve one izjave koje počinju s “Vjerujemo da Honda…” zapravo bile uzalud. Nešto kao predsjednici uprava velikih firmi koji svaki mjesec objavljuju kako im firmi ide odlično i bolje nego ikad prije, da bi je onda jedan dan poslali u bankrot.
I u krajnjoj liniji, zabetonira li se McLaren u nekakav srednji red ili čak niže, nestat će one “magije” vožnje za McLaren. Alonsu se neće dati predugo gubiti bodove i utrke radi toga, pa makar i otišao u penziju, McLaren bi time protratio još jednu sezonu u kojoj na raspolaganju ima strašnog vozača, i još više se utabao kao samo još jedna ekipa koja može i ne mora biti zanimljiva drugim vozačima. U trenu kad je Mercedes objavljivao dolazak u Formulu 1 kao potpuni konstruktor, logika McLarena u prelasku na nekog drugog dobavljača je djelovala smislenom, ali teško je pomisliti da McLaren-Mercedes danas ne bi mogao biti dosta jak, čak i ako bi bio iza Mercedesa kao ekipe. No lako je to ocijeniti danas, kad znamo što se dogodilo.
Druge zaključke s testiranja se ne bih previše upuštao donositi. Dosta se priča, naročito izjave ekipa poput “ovi i oni konkurenti izgledaju brzo”, ali one zapravo nemaju baš ništa opipljivo iza sebe. Niti itko želi, niti će previše otkrivati karte kroz testove. To što je Ferrari natukao mnogo kilometara pokazuje da barem nema nekakavih problema s pouzdanošću u točno tim uvjetima testiranja, ali ne mora značiti da će biti u špici.
Nego, druga tema, barem je zgodno vidjeti da nismo jedini koji se još jedva navikavaju na ove riblje peraje, nego je i Red Bull pogurnuo priču da bi ih trebalo skinuti – i to već do prve utrke. Ako se to odradi, barem jedna dobra demonstracija da se takve stvari mogu progurati u današnjoj Formuli 1. Onih nekoliko fotošopiranih prikaza kako bi bolidi izgledali bez njih meni osobno izgledaju dobro, daleko bolje i “tradicionalnije”, ako je to prava riječ. Po prvi put se treba naviknuti da zapravo neće iznenada banuti Bernie Ecclestone, izbaciti neku izjavu o tome koja će biti koktel kontroverze i genijalnosti, i sve frapirati.
S druge strane, sad kad se vode takve diskusije je pravo vrijeme za nove vlasnike Formule 1 da se pokažu kao dobri medijatori, možda i vizionari (a možda i šutljivi). Jednom kad krene cirkus, publika će se početi baviti drugim, neposrednim stvarima na asfaltu – osim možda za vrijeme ljetne stanke, koja je ipak rezervirana za špekulacije o vozačima.
Ali ono što zvuči nekako dovoljno jednostavno da bi bilo genijalno je došlo od Rossa Brawna – ideja posebnih utrka koje neće važiti za prvenstvo već biti samo revijalne, a na kojima bi se mogle testirati nove recepture. Iako je to opterećenje za logistiku, temeljna ideja zvuči pametno i mogla bi s vremenom iznjedriti bolji show. Možda je to prilika probati razne šašave formate utrkivanja. Do sada se već više puta pokazalo da u Formuli 1 neke stvari budu isprve dočekane s rezignacijom, da krše “klasične” principe, ali se s vremenom pokažu ne samo prihvaćenima, nego i esencijalnima. Uostalom, ne zaboravite da je u počecima Formule 1, kad se po prvi put počelo eksperimentirati s velikim stražnjim krilima, naveliko govorilo kako to nije Formula 1, da se odstupilo od onog što je čini posebnom, i slično. A sad će možda biti prilike bezbolno isprobati te ideje prije nego što počnu donositi bodove nekome.
To više nikada neće biti ona stara dobra Mclaren Honda koja je razvaljivala konkurenciju krajem osamdesetih i početkom devedesetih godina.Za ovaj teški krš jedino ispravno ime je Mckvaren Honda.Žao mi je svih onih koji posjeduju bilo kakav proizvod iz asortimana Honde,jer kako se sada prezentiraju kroz F1,nitko normalan ne bi htio posjedovati taj brand.
Nemoj tako. Iako obožavam Ferrari a u Moto GP Ducati Desmosedici, Honda RC213V je najbolji trkaći motocikl na svijetu i momčad HRC Repsol Honda predstavlja vrhunac u Moto GP takmičenju.
Alonso ne štedi Hondu 🙂
When asked by Spanish journalists if Turn 3 is flat-out, Alonso said: “With our lack of power, every corner is flat out.”
Ovo nije loša ideja što Ross spominje održavanje posebnih revijalnih utrka koje se neće bodovati za Svjetsko prvenstvo. Toga je već bilo u povijesti F1. Ja se sjećam Grand prixa Dino Ferrari koji se održao u Imoli 16.09.1979. To je bila revijalna utrka, a pobijedio je Niki Lauda za upravljačem Brabham Alfa Romeo BT 49. Taj bolid me uvijek impresionira kad ga pogledam iako nije bio baš uspješan. Crveni bolid koji je izgledao je kao raketa, bez prednjeg spojlera i sa dugačkim prostorom za motor u kojem je bio moćni Alfin dvanaestocilindraš.
Ispričavam se, Brabham BT 48.
Zvučalo je odlično, McLaren, HONDA, Fernando Alonso… Prije početka 2015. mislio sam da će to biti jedna ubitačna kombinacija kroz dvije tri sezone… Da će se Alonso vratiti staroj slavi, bar tu jednu, posljednju sezonu i da u stilu, za sve one sitne bodove što mu je falio za naslove, ode kako i zaslužuje s tim trećim naslovom put Ovieda kući, ili gdje god ga srce nosi… Ali s trećim naslovom. Zbilja mi je žao da jedan vozač tog kalibra sad trune u ovom McLarenu kojeg kamere primjete samo kad bespomoćno gori nasred staze. Bio je užitak gledati njegove vožnje… Read more »