Kolumna: Epizoda II – Nova nada

Australija, 2015. godina… Pustoš, apokalipsa, nigdje nikoga i ničega, bezakonje u kojem ugovori ne vrijede, tek tu i tamo asfaltom prođe pokoji turbo motor, koji k tome još i mora štedjeti svaku kapljicu goriva… A umjesto Mela Gibsona u glavnoj ulozi je Arnold Schwarzenegger. Taj film smo gledali prije dva tjedna u Melbourneu, kada je od hormona pobješnjeli Max morao odustati zbog kvara motora, kada je Lewis pobijedio i kad je Button zamalo osvojio neosvojivo.

A prošlog vikenda, u Maleziji, koja je far, far away… Vrijeme je građanskog rata. Bolid Crvenog Vođe, napadajući s druge pozicije, upravo je ostvario svoju prvu pobjedu protiv zlog Njemačkog Imperija. Tijekom borbe, pobunjenički špijun Marcus Ericsson, nesebičnom je žrtvom uspio pomrsiti planove Imperija i onesposobiti njihovo moćno oružje, Trokraku Zvijezdu Smrti, koja ima dovoljno snage da duž tristo kilometara uspava čitavu planetu. Progonjen zlokobnim Imperijalnim agentima, princ Sebastian juri ka cilju i u posjedu je plana koji može spasiti sve ljude odane Republici Italiji i vratiti mir u galaksiju.

Tko kaže da Mercedesova dominacija nije dobra za sport? Bez nje ne bi Tifosi ovu Vettelovu pobjedu slavili kao Uskrs prije Uskrsa, a njihova velika crvena jaja ne bi bila simbol novog početka nego samo ljuske koje čekaju da ih se otvori i otkrije mućak. Tko kaže da Marcus Ericsson (vozač koji je u Belgiji prošle godine, s dvanaest F1 utrka iza sebe, bio sekundu sporiji od debitanta Lotterera) osim novca u rukavu nema i potez koji može odlučiti utrku? Tko je mislio da je gotovo s Vettelovim skvičanjem? I koliki su se ljudi vratili u mladost kada su začuli njemačku i talijansku himnu, za koje su nekoć mislili da je jedna neraskidiva pjesma…

Prije starta utrke, skromni dečko iz Stevenagea koji na ušima ima više dijamanata nego što mu bivša djevojka ima hitova, žalio se kako mu je upravljač prevruć. Nepobjedivi Lewis nije ni slutio da će mu gorjeti pod prstima tijekom cijele utrke. Nakon prvih zavoja poredak prve četvorice nije se mijenjao (Hamilton, Vettel, Rosberg, Ricciardo), dok se Massa probio na peto mjesto ispred Kvjata i Verstappena. Bezobzirni kolege Maldonadu i Raikkonenu su probušili gume i Finac je nastavio svoj rat protiv Saubera. Nakon što mu je Ericsson zasmetao u subotnjim kvalifikacijama, sada ga je Nasr ubo s leđa i natjerao Finca da potraži pomoć u boksu. U četvrtom krugu Marcus Ericsson je još jednom potvrdio svoju inteligenciju kada je zaključio da nema što raditi na stazi i da bi na ovoj vrućini svatko normalan radije bio na pola zakopan u pijesku nego kružio po asfaltu. Safety Car je izašao na stazu, a oba Mercedesa su ušla u boks želeći se brzo riješiti mekših guma. Vettel je ostao na stazi. Mercedesi su se nakon boksa vratili na šesto i deveto mjesto i nakon što je Maylander parkirao svoj auto krenuli su prestizati sporije bolide.

I već do sad smo na stazi vidjeli više akcije nego na startu sezone u Australiji. A da se pita srčane bolesnike u zemlji u kojoj konjić nije samo plemenita, nego i sveta životinja, tu bi utrka i završila jer je drama koja je trajala skoro do kraja utrke zahtijevala mnogo živaca i strpljenja. Sva pretjecanja duž i širom poretka, a bilo ih je više nego što je krugova u životu Hondina motora, samo su naglašavala nagradno pitanje za milijun dolara. Hoće li Vettel uspjeti, koliko će Lewisu gume izdržati, koja vremena voze Ferrari i Mercedesi…. Sve dok na radiju nismo čuli Hamstera (skuplja pobjede) u zanimljivom razgovoru s pitwallom.
-Mislim da su ovo krive gume.
-Ne, Lewis, ovo su dobre gume.
-Ali, ovo su tvrđe gume.
-Da…
-To su krive gume.
-Ne, to su dobre gume.
-Trebaju mi mekše gume, ovo su krive gume.
-Ne, ovo su dobre gume.
-Stavili ste mi krive gume…
-Ne, stavili smo ti dobre gume. A ako me pitaš za jučer, e, JUČER smo ti stavili krive gume, u kvalifikacijama, sjećaš se? Kad si potrošio par mekših? Nisam te čuo da se žališ…

U tom je trenu bilo očito da Vettel i pola svijeta planiraju feštu. A čini se da na kraju nisu napravili ništa spektakularno. Osim, naravno, što imaju brz bolid i natprosječnog vozača. Držali su se svoje strategije dok su se Mercedesi borili malo s prometom i puno više s gumama. Na kraju nisu čak ni mnogo zaostali za Vettelom, s obzirom na višak vremena koji su potrošili u boksu.
Perez i Hulkenberg uspjeli su ostvariti neslavni 1-2 za Force Indiju jer su obojica popili kazne za izazivanje sudara i na kraju ostali bez bodova. Raikkonen je imao sreću u nesreći nakon probušene gume jer mu zbog sigurnosnog automobila čopor bolida nije uspio daleko pobjeći pa je na kraju došao do četvrtog mjesta. Williamsovi vozači su gotovo cijelu utrku proveli u međusobnoj borbi, a dva kruga prije kraja Bottas je prestigao Massu za konačno peto mjesto. Iza njih djeca su još jednom dokazala da je FIA u krivu što je onemogućila da Maxovi vršnjaci ubuduće voze F1, jer oni to očito mogu. Dječaci iz Toro Rossa pobijedili su iskusnije kolege iz Red Bulla (dobro, Sainz i Kvjat su ista generacija), a i u međusobnim su dvobojima u ove dvije bratske momčadi pobjedu odnijeli mlađi vozači. Bodova više nije bilo za nikog. Dok su još bili u utrci, McLarenovi vozači su čak i bili u poziciji da zgrabe koji, ali na kraju su se morali zadovoljiti uspjehom da su se vlastitim pogonom parkirali u garažu. Soichiro Honda navodno je davno bio izjavio da je uspjeh jedan postotak cjeline u kojoj ostatak čini neuspjeh. Alonso i Button, poznati ljubitelji svega japanskog, sigurno nisu nezadovoljni što mogu pridonijeti utvrđivanju ove drevne mudrosti. Nije strahota, ali čak je i jedan vozač Marussije/Manora uspio završiti utrku…

Mercedes je očito napravio veliku grešku u strategiji. U redu je kada ja ne vidim/ne vjerujem u Ferrarijevu brzinu, ali zar su u Mercedesu bili toliko samouvjereni da su u Q1 potrošili gume koje su im očito bile potrebne u utrci? Izgleda da jesu. Jer, momčad u kojoj netko od glavonja misli da bi nešto moglo poći krivo ima i rezervni plan pa kad se nađu u situaciji koja miješa poredak (Safety Car), jednog vozača se ostavi na planiranoj strategiji, a drugog prebaci na plan B. Zar nitko od njih nikad nije izgubio prtljagu? Izvolite, sve što posjedujem je tu, u jednoj torbi, uzmite. Valjda će sve biti u redu… nakon šest presjedanja… Bit će da im pouzdani Niki Lauda u svom avionu prevozi gaće po svijetu. Ovako su pustili da, od svih vozača, Vettel vodi utrku! To nikad nije dobra ideja.

Ali, ako je nakon prve utrke bilo malo zadovoljnih ljudi, nakon ove je obrnuta situacija. Najsretniji je, naravno, pogađate, onaj kojemu u rodnom listu umjesto datuma rođenja piše ‘Radiokarbonskim datiranjem uzorka mliječnog zuba gospodina Ecclestonea utvrđeno je da je starost dotičnog negdje između…’. Njemu je najbitnije da se puno priča. A pričat će se… Pričat će se o povratku Ferrarija, o sjajnoj utrci u Sepangu koji je ugovorio utrke u sljedeće tri godine, o ranjivoj njemačkoj mašini i njihovim stratezima koji su za vrijeme Safety Cara odlučili odigrati lutriju, ali s rimskim brojevima, o uškopljenom Lewisu Hamiltonu kojega sabotira vlastita momčad i kako to podsjeća na njegove dane u McLarenu, o Marcusu Ericssonu kojeg već svi uspoređuju s Ayrtonom Sennom opisujući ga riječima ‘On je sve što Senna nije bio’, o McHondi u kojoj se još nisu uspjeli dogovoriti što će govoriti javnosti o tome što je/tko je skrivio nesreću na testiranju, o najmlađem osvajaču bodova Verstappenu i njegovoj borbi s aknama, o Red Bullu koji u svojoj ekstravaganciji odbija Soichirovu tezu o postocima i odbija prihvatiti udio u ostalih 99%, o Talijanima i svima ostalim ljubiteljima konjušnice koji smatraju da postoji samo jedna momčad, jedna boja, jedan grb, jedan Ferrari, una parola, un mito, un sogno, una macchina, koja je do kraja utrke za cijeli krug prestigla bolide iz tvornice pića (tvornica pića, a četiri godine su se hvatali za šampanjac!). Za one koji prate utrku gestikulirajući rukama i vičući ‘Vai, vai!’ ovaj trenutak predstavlja ostvarenje proročanstva o Odabranom koji će vratiti Silu u ravnotežu i Forzu u Ferrari.

Zlatko Kefelja

38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
cici

Činjenice na mjestu ali ipak zaslužujemo sposobniji i odgovorniji,ozbiljniji i realniji pristup člancima koje izdajete na ovom portalu a ne opet sprdavati se od svijeta Formule 1 jer je bolje da onda ne pratite ili ne iznašate ovakve ispade na razini puberteta.Budite navijači momčadi F1 i poštujte njihov rad a ne omaložavajte ih.Hvala!

RapptorTeam-BiH-F1

Bez ljutnje ali ovo je strasno neukusno stivo. Ne preporucujem djeci mladjim od 30 godina! A ja sam taj koji voli Ferrari..

alonso5

Zar su ljudi od 18-30 godina djeca!?
Ako smo mi koji imamo 18-30 djeca sta si onda ti dedo bkt!

RapptorTeam-BiH-F1

Hehe, kazem da mi ovaj text, iako i ja volim Ferrari nije bas ok…

samo_domagoj

Gospodine autore, osjećam da je Sila u Vama iznimno snažna. Svaka čast, jako maštovito i zabavno štivo 😀

kimi_kr7

Ma kakav odabrani (Vetel), polako stim dizanjem u nebesa. (ima ferari dva vozaca), dugacka je sezona.

kimi car

Jako dobro 🙂

Desmosedici

Ma koji naši novinari i sportski komentatori utrka F1 i Moto GP? Pojma nemaju! Sjećam se još sedamdesetih godina kad sam kupovao pojačala i okreto antene prema Italiji da gledam utrke F1 i Moto GP. Tada su na RAI-u briljirali svojim znanjem, jedan Oscar Orefici, Andrea de Adamich, pa Federico Urban za Moto GP. Uz njih sam naučio odlično i talijanski jezik.

WeLoveCars

Kaj se tiče profesionalnosti, nisam novinar ni kritičar, ali mi se čini da je “problem” u tome kaj je danas velika većina informacija dostupno na netu, pa ka d npr. gosp. Blažičko u nedjelju spomene neki pojam koji smo pročitali na netu u npr. utorak, to se čini kao samo popunjavanje praznina u prijenosu. Prije deset-petnaest godina, sjećam se kak sam SN počel čitati od zanjih stranica, kako bi čim prije naišel na neki članak o F1, WRC ili kojem drugom auto-moto sportu (ostala mi navika i danas, pohvale gosp. Ivanu Jelkiću). Ostale dnevne tiskovine (VL, JL, 24sata) auto-moto sport… Read more »

Korisnik

dragi Zlaja, svaka čast na trudu, ali ono de malo ozbiljnosti, ovim tekstom samo dokazuješ da pišeš eto da se piše a da te iskreno boli briga za F1 i ovaj sport…. nisam nikada napisao nakon Australije da će sezona biti dosadna niti ću sada napisati da će biti krajnje neizvjesna i takav primjer trebaju slijediti svi istinski obožavatelji ovoga sporta i oni koji znaju što je to utrkivanje iz razloga što utrkivanje i dominacija su dva pojma, znači ako jedan tim dominira sigurno ga svi pokušavaju sustići i u međuvremenu se utrkuju protiv sebi ravnih… znači nije ispravno reći… Read more »

Zeus

Dobro si usporedio prvu i drugu kolumnu, kao da su ih pisala dva različita čovjeka. Razumljivo je da se ima preferencija prema nekoj momčadi, i sam navijam za Ferrari, ali što će biti nakon Kine, “Imperija uzvraća udarac”? 🙂

kevin35

Bio bi jako zahvalan kada bi netko rekao di mogu pogledati snimku VN Malezije, nisam bio u mogućnosti do sada, znači gdje je najjednostavnije pogledati. Hvala! 🙂

Korisnik

download sa torrenta

blejky

http://www.reddit.com/r/formula1/wiki/streaming
Ovdje ćeš naći sve u 720p kvaliteti.
Uživaj.

Mr.Spaceguy

hvala, baš stisnem i upali mi utrku u valenciji 2012

blejky

pomakni malo prema dole do sezone 2015 i naći češ

Mr.Spaceguy

ma znam, nego lijepa sjećanja se bude uz tu utrku.

blejky

Files su malo veliki samo utrka je skoro 7 giga ali je slika bezobrazno dobra. Sve je sa Sky F1 prijenosa.

modesto

ok kolumna

Luka Tunjić

http://www.24sata.hr/

Zlatko čuo sam da traže kolumnistu 🙂

AlonsoForever

“Hoće li Vettel uspjeti, koliko će Lewisu gume izdržati, koja vremena voze Ferrari i Mercedesi…. Sve dok na radiju nismo čuli Hamstera (skuplja pobjede) u zanimljivom razgovoru s pitwallom. -Mislim da su ovo krive gume. -Ne, Lewis, ovo su dobre gume. -Ali, ovo su tvrđe gume. -Da… -To su krive gume. -Ne, to su dobre gume. -Trebaju mi mekše gume, ovo su krive gume. -Ne, ovo su dobre gume. -Stavili ste mi krive gume… -Ne, stavili smo ti dobre gume. A ako me pitaš za jučer, e, JUČER smo ti stavili krive gume, u kvalifikacijama, sjećaš se? Kad si potrošio… Read more »

mclaren tooned

haha. moram da priznam da si i ti smijesan.

rezervni kotac

lajkam! 🙂

Tata

Procitao sam samo prvih par redova za ostatak nemam zivaca.

bibinjac

Puna mi je kapa ovakvih novinarskih sr… Ko da čitam kolumne o hrvatskom nogometu iz jutarnjeg lista.

Messa

Pa nisi morao čitat 😀

prosti

super tekst, a što se tiče fotografija daleko najjača mi je ona iz malezije – RB i renault raspravljaju, a u pozadini ekran s arrivabeneom koji slavi, još im samo fali toto…

iceman258

big like !!!

f-duct

hahaha svaka čast!

KIX

Svaka čast,jako dobra kolumna!!

dFixxx3r

Prije starta utrke, skromni dečko iz Stevenagea koji na ušima ima više dijamanata nego što mu bivša djevojka ima hitova, žalio se kako mu je upravljač prevruć.

:DDDDD

stari lisac

Dobra kolumna… Nastavi dalje… Bolja je od prethodne…

tissot1853

Zlatko super kao i uvijek!

hrcfaca

Dobar članak, svaka ćast. Sve pohvale.

doby43

Kolumna je super, super baze i slike. Sljedeće će utrke pokazat koliko ferrari može parirat mercedesu jer sigurno više neće mercedes imati “jedan kufer samo” tj ić bez plana b u utrke. Volio bih samo da sezona bude zanimljiva i da ne krene u jednom smjeru, smjeru mercedesa. 🙂 😉

iivanooo

Ekipa oprostite sto nije vezano za ovu temu…
Zanima me od nas forumasa hoce li se ista organizirano ici na utrke ove godine???
I kome da se javim…
HVALA UNAPRIJED!!!

Perica9

Jedan je napravio temu za Mađarsku i Austriju .

Idi pa čačkaj 🙂

iivanooo

Hvala

Related Posts