Gorivo je bitan faktor u novoj turbo eri Formule 1

U novoj eri Formule 1 s V6 turbo motorima gorivo je od velike važnosti s obzirom na to da momčadi pokušavaju izvući koliko god je moguće više iz pogonskih sustava posljednje generacije. Auto Motor und Sport navodi da je Renault u Barceloni dobio 12 konjskih snaga zahvaljujući posve novoj mješavini goriva francuskog partnera Totala. Osim toga, po Red Bullovom velikom trošku je novo gorivo doneseno u skladu s homologacijom kako bi moglo debitirati u Španjolskoj. Red Bullov šef Christian Horner kaže da će još toga uslijediti kasnije.

“Govorimo o 20 konjskih snaga, Mercedes ima prednost – to možete vidjeti u usporedbi s momčadima kojima isporučuju svoje motore”, rekao je.

Prema dopisniku Michaelu Schmidtu, Horner misli na McLaren koji Mercedesov motor opskrbljuje gorivom momčadskog sponzora Mobila. Međutim, čini se da ostali Mercedesovi timovi, Force India i Williams, trenutno koriste superiorno gorivo Mercedesovog naslovnog sponzora Petronas. Renaultov Rob White kaže:

“S turbo motorima su dobavljači goriva krenuli od nule, zbog čega vidimo ove velike skokove u performansama na početku sezone.”

Prema izvještajima iz Italije, Ferrarijev predsjednik Luca di Montezemolo je također prepoznao važnost goriva u 2014. potičući svoj tim da se približi svom dobavljaču Shellu. U Barceloni je jedino Red Bull dobio 12 konjskih snaga s novim Totalovim gorivom dok će ostali Renaultovi kupci (Lotus, Toro Rosso i Caterham) morati pričekati do ovog vikenda u Monaku. Aktualni svjetski prvaci su navodno izračunali prednost goriva iz Barcelone u odnosu na prethodnu specifikaciju a to je tri desetinke na pravcu. Zaista, dok je Mercedesov Nico Rosberg natjerao svoj W05 do 334,5 km/h, Daniel Ricciardo nije puno zaostajao s 328,8 km/h. Horner je pritom izjavio:

“Ako možemo smanjiti deficit našeg motora za 50% onda možemo pobijediti Mercedes.”

14 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
votka

Ja i dalje ne shvaćam zašto REd Bull ima prednost nad ostalima,ne može biti samo novac u pitanju,prvi dobili poboljšani motor,sad i gorivo,šta je to u redu?

otto

A kao shvačaš i uzimaš pod normalno,da je Mercedes svijet za sebe,dok kupci njihovih motora jedva budu u istom krugu.

Alen_HAM

znači, uz ovo sve i razlicite dobavljace goriva, treba vratiti i točenje goriva i još jednog dobavljača guma.. hmm, onda bi bio puno zanimljivije i bolje i ne bi toliku vaznost odnosili V6 motori iako kao što vidimo, nisu ništa slabiji od V8, samo lošiji zvuk. Tehnologija napreduje, treba ici u skladu s tim, ali treba neke stare zanate vratiti da u svemu tome mi publika uzivamo, da bude sport. No meni se cini da njima nije vise cilj kao nekad natjecanje i pobjeda, njima je cilj svoje sponzore progurati, svoje cestovne aute prodati, sve u smjeru dobrog marketinga, eto… Read more »

Groff

DRS, KERS, ERS, sad još kemija s gorivom. Što je slijedeće?

Zeus

“RS”, pa mali “S”.

modesto

zato ćemo gledati dominaciju mercedesa cijelu sezonu, ovo odgovara mercedesima. prejaki su

forever_the_best

Tako je, imali su preveliku prednost na pocetku, tako da sada trebaju samo odrzavati tu prednost, a to budu el svi koji prate F1 znaju da se merc i petronas za ovu sezonu pripremaju od 2011, toliko sezona su žrtvovali, pa su valjda zasluzili da su ovoliko dominantni 😉

sanchez

meni je drago da je tako ove sezone, i lijepo je vidjeti Hamiltona samo se smjeska i nista ne prica previse… a ostalima se kosa dize XDD

forever_the_best

Da, vi ste donijeli novo gorivo i dobili 12 konjskih snaga, a kaj mislite da ovi u petronasu spavaju, mozda i oni donesu gorivo di ce merc dobit 12 konja, i opet ste na istom

Roger

Ma tko je Nijemce farbao? Oni su uber alles ipak… 🙂 🙂

Kush

@Roger Slažem se i mislio sam nešto napisati, ali sam nešto radio, a sad moram ići dalje, ali na brzinu konstatacija: Pa naravno da je bitno vidjeli smo kakve je probleme imao RB sa senzorima, a ispostavilo se da je razlog njihovog zatajivanja smjesa goriva koju je Renault koristio. Nadalje svi koji su zimus gledali dokumentarac o razvoju novog Ferraria, “Horse Power” ako se ne varam, mogli su vidjeti koliko je vremena Shell utrošio u svojim laboratorijima u Njemačkoj, i koliko su puta dolazili u maranello i vračali se natrag jer gorivo nije dobro, mislim da su isprobali oko 40… Read more »

Roger

Svaka čast na tekst. Palac gore
Pozdrav

sanchez

Njemci su poslozili kockice ne mozes ih stalno farbat 🙂

Roger

..hm. Zanimljivo.
Vrlo bitna i interesantna tema, a još nema komentara.
Pa evo, da ja otvorim.
Znači sad će se osim momčadi, vozača, proizvođača motora natjecati i naftne kompanije ? Cool
Postaje sve zanimljivije
Još da nije jedan dobavljač guma..

Related Posts