AMuS: Red Bull želi Mercedesove, a Toro Rosso Hondine motore

Red Bull i Renault su konačno ostvarili vrlo dobar rezultat ove godine; na VN Mađarske su do drugog i trećeg mjesta došli Daniil Kvjat i Daniel Ricciardo u momčadi bivših svjetskih prvaka, a lijepu priču je upotpunio Max Verstappen koji je u svom Toro Rossu ciljem prošao kao četvrti. U ekipi iz Faenze su očito bili jako ponosni na ishod utrke s Hungaroringa pa je Franz Tost naglasio da su prva četvorica aktualni i bivši vozači njegove momčadi.

Međutim, motorsportski savjetnik austrijske momčadi, dr. Helmut Marko, zna da o ovakvom rezultatu mogu samo sanjati na Spa-Francorchampsu i Monzi.

“Kada dominiraju zavoji, a ne pravci, onda imamo šansu. S kratkim nosom razvoj našeg bolida napreduje te je on dosta predvidljiviji. Imamo neke nadogradnje za Belgiju, ali nažalost na motoru nema promjena do Sočija.”

Međutim, do VN Rusije je moguće objavljivanje razlaza između Red Bulla i Renaulta, s obzirom na to da je direktor francuske kompanije Cyril Abiteboul potvrdio da bi konačna odluka trebala biti donesena u rujnu. Osim toga, iz njegovih se riječi da naslutiti da Renault želi biti više zastupljen i reklamiran u najelitnijem oktanskom natjecanju; Francuzi imaju nekoliko respektabilnih trkaćih serija koje odgajaju većinu današnjih F1 vozača te ne kriju da bi više resursa htjeli uložiti u vlastiti F1 program. Osim toga, u tijeku su pregovori oko kupnje Lotusove momčadi, a to je u Mađarskoj potvrdio i zamjenik šefa ekipe iz Enstonea, Federico Gastaldi:

“Postoje razgovori između Gerarda Lopeza i izvršnog odbora, ali ne znam detalje. Pozdravili bismo povratak Renaulta. Bila bi velika prednost kada bi ih ponovno imali u Enstoneu. Ali odluku ne donosimo mi (trkaća momčad) pa ne možemo učiniti ništa, osim što možemo reći da bi pozdravili njihov povratak.”

Priče o Renaultovom povratku, kroz kupnju momčadi koju su prodali Lopezu, u paddocku sve više drže vodu. Francuzi ove godine još nisu iskoristili nijedan token (a imaju ih najviše na raspolaganju) pa se potpuno logična čini priča o dugoročnim planovima francuske tvrtke. Ali možda ne s Red Bullom, već samostalno. Iako se pričalo o potencijalnoj kupnji Toro Rossa, šef Franz Tost je priznao da je vrh Renaulta prije par mjeseci posjetio Faenzu, ali da se nisu vratili jer vjerojatno nisu zadovoljni viđenim.

Bez obzira na to što Red Bull i Toro Rosso imaju ugovor s Renaultom za 2016., potpuno je jasno da dvije Red Bullove momčadi nisu zadovoljne pogonskom jedinicom u svojim bolidima. Marko je za njemački Auto Motor und Sport rekao da su im Francuzi ponudili puno obećanja, ali ona nisu ispunjena. Upravo bi to mogla biti kap koja će preliti čašu i ranije raskinuti postojeći ugovor, a njemačka publikacija dodaje da Red Bull sada želi Mercedesove motore, i to već za 2016., dok sestrinska momčad Toro Rosso cilja na Hondu, koja je također već sada usmjerena na sljedeću sezonu.

Iako Lotus tek od ove godine nastupa s Mercedesovim motorima, šef njemačke ekipe Toto Wolff je nedavno rekao da Mercedes neće praviti probleme ako Renault odluči kupiti momčad iz Enstonea, ali ako se ostvare navodi Auto Motor und Sporta, Mercedes bi, osim svoje, ipak imao još tri momčadi koje koriste njihove motore, a upravo je to brojka koju želi Wolff; Austrijanac je ranije rekao da su maksimum (i optimum) četiri momčadi na gridu s Mercedesovim pogonskim jedinicama.

Povezivanje Red Bulla i Mercedesa se možda čini nemogućim, ali Toto Wolff ne misli tako:

“Izreka ‘nikad ne reci nikad’ se primjenjuje čak i u ovoj industriji. Postoji ugovor između Red Bulla i Renaulta koji poštujemo, ali također znamo da je ovo Formula 1.”

35 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
loni

Lotus je “pravi” koliko i puno drugih stvari u F1, sve je na prodaju…

Merc radi i razvija motore u Brixworthu , engleskoj tvornici koju je kupiio s engleskim inžinjerima , pod tim krovom se rade glave cilindara, bregaste osovine, ventili, klipovi.

Ferrari , Renault i Honda barem rade motore u svojim tvornicama 😉

Dani

Možda bi i oni trebali 🙂

loni

Možda i bi…
ali često se spominje Merc i “njemačka” kvaliteta …..
njemačke su uglavnom pare, a iskustvo i znanje je uglavnom englesko 🙂

modesto

ne dirajte lotus

Dani

To nikada nije bio Lotus. Pravi Lotus je odavno “umro”, ovo je samo izrugivanje toj slavnoj ekipi.

Schumi1

Red Bull je pokazao da i dalje imaju najbolji bolid, a ni Toro Rosso nije daleko od njih. Vjerujem da je i Toro Rossov bolid među tri najbolja. Šteta da nemaju konkurentan motor. Ova staza je pokazala koliko su jaki. Poslije prvog ulaska u boksove, Ricciardo na medium gumama drži Hamiltona na softu bez problema, iako ovaj ima drastičnu prednost na pravcu. Ricciardo mu je uspijevao kroz krivine stvoriti dovoljnu prednost da ga zadrži iza sebe i na pravcu. Sve do one jedne greškice kada je loše ušao u zadnji zavoj. I tu ga je Hamilton i prešao, imao je… Read more »

Schumi1

Mislim da bi i Toro Rosso htjeo Mercedesov motor, ali ima mjesta samo za jednu ekipu povratkom Lotusa na Renault. A to bi mjesto popunio Red Bull. Kako sada stvari stoje sa jačinom motora, možda bi se i Toro Rosso trebao vratiti na Ferrari. Ali i Ferrari za sada ima popunjene kapacitete. Sauber, Manor i za sljedeću godinu Haas. Jedino ako neko otpadne, a spominje se da bi Manor mogao na Hondu.

Deyo

Ovaj Mercedesov maneken Toto, i Mercedes u celosti, se buse u prsa, i imaju tu tzv. dominaciju, jedino zahvaljujuci poltickim igricama koje postoje u F1. Da je bilo imalo casti, svim proizvodjacima bi bilo dozvoljeno razvijati motore, i situacija bi bil potpuno drukcija. Em, sto bi imali jos proizvodjaca motora, em sto bi otisli dalje u razvoju, a Mercedes bi onda ponovo kao 90ih i pocetkom 2000-ih se hvatao za glavu, budzio svoje “super motore” ne bi li bili konkurentni, i oni bi pucali kao petarde, kao sto su i ranije. Neka uzivaju u svojoj “dominaciji” i laznom osecaju veliki… Read more »

Schumi1

Razvoj je bio dozvoljen do 2014 (do 2015 za Hondu), a i sada je dozovljen u manjim količinama. Pa Renault ove godine još gori. A ni Ferrari ni Honda nisu uspjeli u prvim godinama napraviti dobar motor. Ja ne znam kakva je ta galama o neograničenom razvoju. Pa i kod prijašnjih motora je razvoj bio zamrzavan nakon nekoliko godina. A ovdje se zna zašto je reduciran razvoj, i na kraju će biti zamrznut u potpunosti, kao i kod prethodnih motora. Ali tu se opet javlja velika kontradiktornost navijača. Žale se što su motori preskupi, a hoće neograničen razvoj. Pa koliko… Read more »

FerrariHR

Kad dogodine svi posloze stvari,narocito Honda i Red Bull,bice vatreno na gridu,al briga nas,hladna piva i gustanje,he he.

PavleF1

Vjerovatno su u Red Bull-u uvjereni da je Mercedesov motor kakav se isporučuje kupcima ipak puno bolji do najboljeg Renaultovog motora, pa još ako slože dobru šasiju.. tko zna.. Sve u svemu bit će bolji nego sad u to ne sumnjam.

MJ512

Moje viđenje cijele situacije je da će se Renault vratiti s tvorničkom momčadi koja će biti napravljena na temelju Lotusa, tj. Renault će kupiti Lotus. Za RB ne znam, no moguće je da će ostati na Renaultovim pogonskim jedinicama, jer nekako mi ne djeluje moguće da će Mercedes prodati pogonske jedinice momčadi za koju znamo da ih može ugroziti u borbi za osvajanje naslova. Sada će neki reći pa kako da su onda prodali pogonske jedinice Williamsu. Williamsu su ih prodali zbog toga što je Toto Wolff jedan od vlasnika dionica Williamsa (nekih 5% dionica), a i očigledno je da… Read more »

Ross Brawn

Istina je da ako Rb pređe na Mercedesove motore vjerojatno neće dobivat iste kao i njihova tvornička momčad no te ne znači da ih ne mogu pobjedit. Sjetite se samo koliko je godina Mclaren bio bolji od Mercedesa na njihovim motorima zbog puno bolje šasije bolida iako je Mercedesovim gotovo sigurno i onda imao bolji motor nego Mclaren (sjetite se samo Vn Italije 2011 i dvoboja Schumacher-Hamilton).

otto

Za mene od ovih motora-PU,kojima ionako nije mjesto u F1,ovog časa postoji puno veći problem o kojem nisam pročitao ni slova,problem aktivne sigurnosti bolida.
Perez naizgled ničim izazvan,izazove sudar sam sobom,Hulku i Kimiju poispadaju prednja krila i nikom ništa,umjesto da se FIA zapita o čemu se to zapravo radi,oni se prave blesavi i šute.Hoće li se opet čekati da netko strada,kako bi u istoj rečenici veličali novu formulu kao Bogom danu i istovremeno citirati Talmut,nekome u čast.

Groff

Apsolutno se slažem.
Famozni PU treba što prije ukloniti iz Formule 1.
Na sigurnosti bolida treba konstantno raditi.

Iceman 7

Po mom mišljenju naslov prvaka mogu uzet tvorničke momčadi(Mercedes,Ferrari a sad ako dođe i Renault) te momčad McLarena.Red Bull neće imati motore kao Mercedes te tako će se borit za pobjede,ali teško za naslove.

avalon

sve mi ovo zvuči pomalo nategnuto i špekulativno bar kad je u pitanju RB jer …vratimo se nešto više od misec dana unazad kad je na portalu 18.06.2015. objavljena izjava mateschitza vezana uz “šuškanja” kako bi RB moga počet koristit ferrarievu PU . tada je dietrich izjavija “Mogli bi dobiti dovoljno dobar motor da oduzmete bodove vašem izravnom konkurentu, ali nikada ne bi bio dovoljno dobar da pobijedite momčad koja vam daje te motore. S takvim motorom nikada nećete opet biti svjetski prvak. ” zašto bi sad sa mercedesovim motorom za RB bilo drugačije nego sa ferrarievim tim više šta… Read more »

mclaren tooned

Vidis ja sam to zamislio malo drugacije, sto se tice RB. Ako oni budu koristili njihov PU imaju jako dobre sanse za drugo mjesto u konstruktorskom prvenstvu, a mozda ako sloze dobru sasiju, sto im jako dobro ide mozdaaaa uspiju izazvati mercedes. U najgorem slucaju koja pobjeda bi bila dobra, kao recimo prosla godina. Kad i nisu bili bas toliko nezadovoljni. A o tome kako mecka ne isporucuje isti PU ostalima sigurno stoji, isto tako ni ferrari vjerujem ne isporucuje sauberu.

Schumi1

To su glupe priče. Kakva je razlika između ovih motora i prethodnih u tom pogledu. Pa smo sa V8 imali McLaren bolji od Mercedesa. Red Bull bolji od Renaulta… Možda to važi za ove prve godine dok se timovi malo ne uhodaju sa novim motorima.
Ja nimalo ne sumnjam da Red Bull ne može pobjediti Mercedes sa njihovim motorom.

avalon

možda treba pažljivo čitat komentar 😉 niko ne piše da RB ne bi moga pobjedit mercedes kad bi koristija njihovu PU . uostalom o tomi nisam ni pisa jer bi to po meni bilo špekuliranje . citira sam izjavu mateschitza ( valjda je to i njegovo mišljenje pretočeno u tu izjavu ) od 18.06.2015. najbitniji dio je ( bar tako mislim ) “S TAKVIM MOTOROM NIKAD NEČETE OPET BITI SVJETSKI PRVAK.” ovo se odnosilo na ferrariev motor ako bi ga RB koristija . isto bi bilo i sa mercedesovim . moga bi RB pobjedit mercedes u ponekoj trci , to… Read more »

Schumi1

Pa onda se mogu komotno odmah povući iz F1, jer nemaju šansu za titulu s bilo kojim motorom. Ili da prave svoj… Kao što rekoh, glupe priče. Isto kao i ona Massina da im Mercedes daje slabije motore. Ili McLarena od lani. Motori su isti za sve. Ne mora ti Mercedes za to garantovati. FIA se brine za to, i svi motori prođu kroz njihove ruke. Kako bi inače kontrolirali svaku sitnicu u vezi promjena dijelova motora. I za svaki dio ima koliko nosi tokena. Ali imaju druge stvari koje ne moraju biti jednake, kao na primjer softver ili gorivo.… Read more »

dxdy

želje su jedno, pare su drugo… ako ti možeš njih (dovoljno) platiti i ako ih Mercedes želi prodati, dobit ćeš ih sutra…

Fernando Legend

Frano Kiso za manor cemo jps vidjeti jer bi se lako moglo dogoditi da gledamo proslogodianji scenarij jer ove sezone nece vidjeti ni ona dva boda ali ipak je bolje da imamo vise ekipa pa se nadam nakboljem za manor koji i uz ze novcane probleme prozivljava ono s julesom.Haas bi mogao odmah biti u top 10 nekako su mi obecavajuci i usto su proucavali greske hrt-a marussie i caterhama uglavnom f1 bi se dolaskom haasa mogla poboljsat

Frano Kiso

Pozdravljam sve navedene glasine i smatram da bi se iz svega toga mogle izroditi neke odlične stvari: – Renault bi se napokon ozbiljno uhvatio F1 programa i borbe za naslov prvaka (Abiteboul je rekao da ne žele samo kružiti sredinom poretka) – Honda bi dobila snažnog partnera i dodatnu momčad za testiranje, jer nije jednostavno motor razvijati samo s jednom, McLarenovom šasijom – Red Bull bi se opet vratio u borbu za pobjede, a toga nikad dosta. Poznato je da i dalje imaju jednostavno najbolju ekipu za aerodinamiku, unatoč nekim odlascima – šasija je ipak dobra i ove godine, a… Read more »

mclaren tooned

Neznam jesam krivo skuzio ali ovaj mercedesov monopol od 4 tima sa njihovim PU bi trebao ostati isti. Ako renault kupi lotus to je jedan manje sa njihovim PU ali isto tako red bull zeli njih tako da bi opet bilo 4 tima sa mercedesovim PU.

Frano Kiso

Puno tu ima opcija – dolazi Haas i imat će Ferrarijeve motore, zajedno s Ferrarijem, Manorom i Sauberom. Ako Renault kupi vlastitu momčad, zasigurno neće biti jedini sa svojim motorima i tražit će partnera makar u Force Indiji.

Uglavnom, utjecaj Mercedesa će biti puno manji, a interesne skupine će se razmnožiti

mclaren tooned

Ok, mislio sam da si pisao za 2016 god, ali si otisao u malo dalju buducnost. U svakom slučaju slazem se s tobom da ce utjecaj mecke biti manji.

Fernando Legend

Ja osobno mislimda honda zna sta radi s motorom.Svi sada pokusavaju otkriti zasto su losi i oni su optimisticni jamislim da nam mazu oci tocnike da nas zavaravaju.Imaju oni plan za 2016 ako ne i za 2017.Merc je 2010 usree v8 ere radio svoj v6 sto znaci da je sve bilo isplanirqno kao i hamikev dolazak.Kontam da honda se sprema na dominaciju odnosno veliki napad na merc za sezonu dvije ali neznamo hocr li to uspjet.Bas slucajno i manor i str zele hondu.Honda ima plan samo cekajte

croatic f1

Naravno da imaju plan, i taj plan jest srušiti Mercedes s trona, ali nema tu nikakvog zavaravanja, oni cijelo vrijeme govore da naporno rade i da ne odustaju. Honda ima resurse i ima ljude koji ih znaju iskoristiti. Iduće sezone će biti puno iskusniji jer su ove godine vjerojatno doživjeli sve moguće kvarove i probleme u sustavu iz kojih bi trebali naučiti gdje su pogriješili i to ne ponoviti. Također, iduće sezone dobivaju 25 tokena kojima mogu puno više poboljšati PJ nego sa ovih 7 preostalih za ovu sezonu. Opet će i tu to jednogodišnje iskustvo sigurno biti značajno. Kada… Read more »

Ante Primorac

Glavni “problem” Honde je njihova filozofija razvoja tj. oni neće popravit probleme svog motora odmah s nekakvim quick fixevima nego smišljaju dugoročna riješenja i to je ono što je i sam McLaren reka da im se ne sviđa i da bi se trebali ostaviti te filozofije. Meni osobno se taj filozofija sviđa jer razvoj motora je ograničen i ovakvim pristupom će pametno utrošiti tokene. No, Honda sigurno neće biti kompetitivna ove godine, a možda ni iduće, al zato 2017. će sigurno imati motor na razini Mercedesovog(te godine) ako ne i bolji.

PavleF1

“al zato 2017. će sigurno imati motor na razini Mercedesovog(te godine) ako ne i bolji. ”

Postoji li neki dokaz za ovu tvrdnju, ili čisto lupetaš, samo da nešto napišeš?

aprenrecaj

ne moraš ni pitati … lupeta!!!

Related Posts