1000. nastup Ferrarija u natjecanju Formule 1, premijerno izdanje VN Toskane i staze Mugello, dva sigurnosna automobila, tri starta, dva prilično žestoka krša i loma na stazi, samo 12 bolida koji su vidjeli cilj… sve to u kratkim je crtama opis onoga što smo u nedjelju imali priliku vidjeti na trkalištu u okolici Firenze, rekli bismo puno, skoro i previše. O odustajanjima prošlotjednih winnera koji su talijansku turneju završili prije kraja utrke, lošoj sreći nekih drugih vozača iz gornjega doma kao i o onima koji su u ovom prilično konfuznom okruženju ipak uspjeli izvući živu glavu u našem pregledu dobitnika i gubitnika.

Dobitnici

  1. Ferrari – da razjasnimo odmah na početku, talijanska momčad nije se na ovoj poziciji našla zbog naglog procvata forme i nekakvog krasnog rezultata jer gledajući taj dio priče stvari su i dalje nepromijenjene. Ipak, ako ništa drugo ulazak u bodove za oba vozača u trenutnoj situaciji i nije loš rezultat. Ono što je pravi razlog za pozicioniranje među dobitnike je naravno veliki Ferrarijev jubilej. Naime, kako je cijeli ovaj trkaći vikend na neki način obilježen Ferrarijem i njihovim tisućitim nastupom u utrkama Formule 1 i u ovim redcima ovoj velikoj talijanskoj momčadi možemo i moramo uputiti čestitke i iskazati respekt. Sva ona statistička postignuća nećemo spominjati jer smo ih ovih dana imali priliku često čitati i gledati, no ono što treba reći je to da je ova bez sumnje najveća momčad Formule 1 predstavljala i predstavljat će ikonu i pojam kakav će drugim momčadima biti i ostati tek sanak pusti. Bez obzira na neupitan status nekih konkurenata sa grida koji su u igri također sto godina, bez obzira na rekorde, pobjede pa i dominaciju kakvu su u nekoj fazi sedamdesetogodišnje povijesti ostvarivale i neke druge momčadi, Scuderia je bila i ostat će pojam za sebe. Iako im trenutno ne cvjetaju ruže, iako su naslovi već pomalo daleka prošlost, a novima se barem do 2022. niti ne nadaju za Ferrari straha nema jer bilo to s Leclercom, Sainzom ili nekim trećim, propeti će konjić ponovno umjesto trenutnoga kasa, uhvatiti galop.
  2. Alexander Albon – iako se uporno nastoje staviti na stranu i izvan fokusa, priče o neizvjesnoj budućnosti Alexa Albona u momčadi Red Bulla sve su glasnije. Nisu se o tome istini za volju oglasili ni dr. Helmut Marko niti Christian Horner, no to u Red Bullovom slučaju ionako nije nikakva garancija niti znak jer iz iskustva znamo kako u austrijskoj momčadi za takve odluke ne trebaju dane i tjedne puštanja balona i najava. Upravo zato ova je utrka za Albona bila itekako važna, neki će reći čak i kvalifikacijska iako osobno nisam sklon takvim teorijama. Kako god, Alex je unatoč već pomalo standardnom li-la nastupu u kvalifikacijama i također ne baš bajnom startu u utrku na kraju uspio doći do svog prvog postolja u karijeri i to vrlo lijepim pretjecanjem jedinog konkurenta za to treće mjesto, Daniela Ricciarda. Zbog svega što se dogodilo u utrci, pozitivnog šoka ili mirnih i staloženih istočnjačkih korijena, Albon je izgledao smiren i cool. Ipak, vjerujem kako mu je ovim postoljem pao ogroman teren s leđa jer barem na kratko stišao je kritičare i kupio prijeko mu potreban mir.
  3. Lewis Hamilton – Lewisovi navijači neće mi zamjeriti što pobjednik nije na vrhu jer to je u njegovom slučaju kada se među ovim društvom ionako nalazi iz tjedna u tjedan, nije previše bitno. Uglavnom, gledali mi procesije, ovakve nerede od utrka, padala kiša ili sjalo sunce, završilo utrku deset ili dvadeset bolida, u devet od deset slučajeva pobjednik je isti. Iako ga je Bottas skidao na slobodnim treninzima i pa i u jednom dijelu kvalifikacija, iako ga je Finac uspio i prestići na startu, na kraju kada se podvlačila crta Hamilton je opet bio na vrhu. Iako će ga neki nazvati miljenikom sreće i vozačem koji svoja postignuća duguje nedodirljivom Mercedesu činjenica je kako u trenutcima kada treba stisnuti i dati malo više od onog uobičajenog i normalnog Britanac to radi uglavnom bez greške i problema baš kao što je to bio slučaj i na Mugellu.
  4. Daniel Ricciardo – Renaultova, a posljedično i Ricciardova forma u tekućoj je sezoni bila poprilično šarena. Ipak, čini se kako u posljednje vrijeme u francuskoj momčadi počinju pokazivati određeni napredak, stabilnost i potencijal o kojemu se dosta pričalo uoči sezone. Dokaz tome vidljiv je i matematički gledano jer Renault je u posljednje tri utrke upisao gotovo duplo više bodova negoli u prethodnih šest. Zasluge za to u velikoj mjeri idu na ruku veselog Australca koji je na dvije od posljednje tri utrke bio prvi do postolja upisavši i pristojno šesto mjesto na Monzi. Istina je kako se Ricci za razliku od nekih njegovih kolega našao na pravom mjestu u pravo vrijeme ili bolje rečeno nije se našao u krivom mjestu na krivo vrijeme pa je kroz sve udese i razbijačine prošao neokrznuto. Mimo toga, Daniel je utrku neosporno odradio na visokom nivou što se posebice odnosi na sam start kada je ostvario značajan napredak. Iako su ga mnogi priželjkivali vidjeti na pobjedničkom postolju Renault je u odnosu na Mercedes i Red Bull pa taman i Bottasov i Albonov još uvijek sitting duck. U svakom slučaju, još jedan lijep rezultat.
  5. Staza Mugello – do sada su se u povijesti Formule 1 vozile utrke za 45 različitih Velikih nagrada, a upravo ta 45. bila je ona za VN Toskane na stazi Mugello. Staza je to koja ponajviše zbog navijača Valentina Rossija ima kultni status u utrkama Moto GP, a svoju je premijeru sada doživjela i u Formuli 1. Za razliku od velike većine novih staza koje su ugostile i još uvijek ugošćavaju utrke Formule 1, staza u srcu Toskane ne ističe se kojekakvim građevinama, blještavim marinama, svjetlima i slikama svjetskih jet setera koji se kvase u bazenima na vrhu zgrada ili svojih jahti. U ovom slučaju te meni osobno nimalo fascinantne prizore zamijenila je prekrasna priroda koja okružuje stazu i sama staza koja definitivno pripada nekoj drugoj filozofiji. Relativno uska, s beskrajno dugom startno ciljnom ravninom i šljunkom oko staze koji uglavnom ne prašta pogreške sušta je suprotnost onome što gledamo na većini novih staza. Naravno, za nekakve konkretnije ocjene trebalo bi odraditi više od jedne utrke, no mislim kako možemo reći da je u ovoj Korona sezoni dolazak Mugella u kalendar veliki dobitak.

Za kraj, bilo bi nepravedno ne spomenuti i Daniila Kvjata koji je u sveopćem kaosu koji se događao na stazi došao do vrlo dobrog sedmog mjesta što mu je naravno najbolji rezultat sezone jer do sada dalje od devetog nije stigao. Rus je dobro iskoristio situaciju i popravio dojam koji u ovoj sezoni nije Bog zna kakav. Također moramo spomenuti i odlično peto mjesto Checa Pereza kojim je vrijedni Meksikanac nastavio stopostotoni učinak kada su u pitanju plasmani u bodove. Nažalost, niti ta već poslovična konzistentnost nije ga spasila cipele iz momčadi, no to su već neke druge i malo kompleksnije teme.

Gubitnici

  1. Max Verstappen – Lista luzera nakon svega što smo vidjeli podugačka je no krenimo redom i počnimo priču s čovjekom koji je napravio sve samo ne dobar posao u Italiji. Riječ je naravno o Maxu Verstappenu trećem, kako bismo ga zbog pozicije u kojoj se manje više nalazi tijekom cijele sezone i mogli nazvati. Nakon lijepoga niza između VN Štajerske i VN Belgije u kojima je upisao šest uzastopnih postolja od čega tri druga mjesta i jednu pobjedu Max je i drugu utrku u nizu ostao na nuli, dosta netipično. I ovoga puta mehaničari su šarafali po Verstappenovom bolidu 5 do 12 i mada je Nizozemac nakon onog inicijalnog starta krenuo dobro, dogodio se očit gubitak snage. Teško je očekivati kako bi se Maxov bolid dozvao pameti i počeo raditi normalno, no to u svakom slučaju nikada nećemo saznati jer Gasly i vesela družina torpedirali su Nizozemca sa staze i njegovu toskansku priču priveli kraju nakon svega nekoliko zavoja.
  2. Carlos Sainz – i ovoga puta trojac Gasly, Sainz i Stroll našli su se na istoj listi kao i u Monzi. Na njihovu žalost, ta je lista ovoga puta ona na kojoj se nalaze vozači koji su prije reda završili svoj nastup. O incidentu u kojem se uoči restarta utrke skršilo nekoliko bolida, a među njima i Sainzov, priča se i dan nakon utrke jer neke stvari vezane za situacije s povlačenjem sigurnosnog automobila, gašenjem svjetala na istom i drugim detaljima postale su predmet rasprava. U svakom slučaju za Španjolca sezona se nastavlja u ne previše veselom tonu jer i četvrti put ostaje bez bodova. Sjajan rezultat s prethodne utrke značajno je popravio dojam ali i bodovni saldo jer bez toga drugog mjesta Carlosov učinak bio bi vrlo mršav.
  3. Lance Stroll – slično kao i u Sainzovom slučaju još jedan član ekipe s postolja na Monzi završio je priču prije kraja. U trenutcima kada se ravnopravno borio za ulazak u top 5 doživio je prilično neugodno izlijetanje čime je drugi puta ove sezone završio bez bodova, a time i četvrtoga mjesta u ukupnom poretku koje su mu privremeno preuzeli Norris i Albon. S novom i boljom specifikacijom bolida, dojam je kako se mogao konkretnije i ravnopravnije potući za postolje s Ricciardom i Albonom za razliku od svog momčadskog kolege koji je petim mjestom ostvario lijep rezultat, no bez ikakve prilike za priključak i borbu s navedenim dvojcem.
  4. Pierre Gasly – junak dana s Monze treći je u plejadi prošlotjednih slavljenika koji su se sada proveli kao bosi po trnju. Niti Gasly niti AlphaTauri nisu oni od kojih se očekuju postolja i pobjede, čak niti stalni ulasci u bodove pa ovaj kiks i nije tolika tragedija. Ono zbog čega je Francuz u Mugellu zaslužio status pedra je njegov ne previše logičan potez kojim je na početku utrke laktarenjem i guranjem razbio sebe i živim čudom samo Verstappena jer u toj je situaciji bilo svega i svačega. Sve to značilo je prvi izlazak sigurnosnog automobila nakon čijega je izlaska sa staze uslijedio novi lom i još spektakularniji krš. Naravno, nemoguće je Gasyla okrivit za ono što se dogodilo u toj situaciji, no kako se kaže, nesreća nikada ne dolazi sama.
  5. George Russell – iako su s dva Latifijeva i jednim Russelovim 11. mjestom već tri puta došli na sam rub osvajanja toliko željenog boda niti ovoga puta to im nije pošlo za rukom. Prilika kao što je ova u Mugellu neće se vrlo vjerojatno ponoviti tako skoro jer u utrci je ostalo svega 12 bolida od kojih je jedan (Raikkonen) imao i dodatnu kaznu od pet sekundi. Iako je bio u solidnoj poziciji na osmom mjestu, Russell treći start u utrku nije odradio dobro što je možda bio i ključ cijele priče jer s Kimijevom kaznom i Ferrarijevim tempom koji je bio u najmanju ruku podjednak s Williamsovom, moglo se nadati barem bodu. Moram priznati kako mi je bilo žao gledati ljude u Williamsovom boksu kako u posljednjim krugovima utrke napeto gledaju u monitore i nadaju se čudu koje nažalost nije došlo. Bez sumnje, Britanska je momčad napravila znatan iskorak i na tome im skidamo kapu, no i dalje to se nikako ne može kapitalizirati iako je postojala poneka prilika.

Baš kao i na listi dobitnika i ovdje ćemo okrznuti neke vozače koje treba spomenuti u ovome kontekstu. Prvi je nesretni i već vidno frustrirani Valtteri Bottas koji jednostavno ni u kojoj opciji i ni u kojim uvjetima ne uspijeva pronaći lijek za svog momčadskog kolegu. Njegova je frustracija i razočaranje prilično jasno vidljivo, no teško je vjerovati da će to donijeti bilo kakve promjene. Spomenuti moramo i Romaina Grosjeana koji također muku muči baš kao i njegova nekonkurentna momčad. Uspio je preživiti sve lomove i krševe no dalje od 12. mjesta nije išlo. Gledajući formu Haasa ne bi me uopće čudilo da od Williamsa preuzmu ovosezonski fenjer.

Događanja na utrci: Da se kojim slučajem moglo pogledati u budućnost nakon završetka VN Italije na Monzi, tu utrku vjerojatno ne bismo nazivali kaotičnom jer bi te pridjeve sačuvali za Mugello. Doista je teško i sjetiti se kada smo u jednoj utrci imali crvenu zastavu, a u dvije zaredom da i ne pričamo. Iako je utrka bila uzbudljiva i zbog nekoliko startova neizvjesna, volio bih da smo imali priliku vidjeti malo više bolida na stazi i koliko toliko tečniju situaciju jer staza na Mugellu doista je zanimljiva za gledati. Ipak, nakon nekoliko mlakih utrka koje smo gledali u dosadašnjem dijelu sezone, ove su dvije i to jedna za drugom došle kao sušta suprotnost viđenom pa je stoga neprimjereno gunđati i tražiti kako bi se u narodu reklo, kruha preko pogače. U Rusiji koja će usput rečeno biti utrka s gledateljima, ne očekujem ni približno zanimljivu utrku kao što su to bile spomenute dvije pa ćemo vjerojatno ipak malo odmoriti od ovih šokova i neizvjesnosti.

13
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
6 Komentara na temu
7 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
10 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
TORPEDO

A što reći…Ferrari mitska ekipa,nikad nijedna neće biti kao ona…traje 70 godina i 1000 utrka…nitko im nije niti blizu…a nikad neće ni biti…

avatar
Član
scenario 7
avatar
Član
mika.KA

“Iako će ga neki nazvati miljenikom sreće i vozačem koji svoja postignuća duguje nedodirljivom Mercedesu činjenica je kako u trenutcima kada treba stisnuti i dati malo više od onog uobičajenog i normalnog Britanac to radi uglavnom bez greške i problema baš kao što je to bio slučaj i na Mugellu”.
kako autor pise za LH odmah sam pomislio na MS i ferrari u to doba 😉

avatar
Član
mody

u sočiju očekujem procesiju

avatar
Guest
LHx6

Niti jedan sudar?

avatar
Član
Gigiracing

Bit ce procesija, Putin i ekipa 🤣

avatar
Član
drd

Zapravo se slažem sa cijelim člankom. Sjajan komentar i objektivno viđenje cijelog vikenda.

avatar
Član
west 44

Ako Ferrari spada u dobitnike onda su standardi pali na niske grane!!!

avatar
Član
Desmosedici

“Standardi” su se povećali ali takmičenje je palo na niske grane..to je najveći problem..možda bi bilo bolje da su “standardi” malo niži a da je takmičenje bolje..mislim takmičenje upravom smislu riječi..znači, takmičenje za pobjede i naslove a ne takmičenje tko će osvojiti”drvenu medalju” i niže.

avatar
Član
drd

Kao što je autor i napisao, Ferrari nije u dobitnicima zbog rezultata utrke, nego zbog svega ostalog vezanog uz ovu trku. Mislim da je taj standard izuzetno visok i teško dohvatljiv drugim timovima (ali ne i nedohvatljiv, što vidimo i Hamiltonovim rušenjima raznih rekorda). Ipak, to je sad iza nas i potpuno je nebitno već od slijedeće trke.

avatar
Član
Deyo

LH6, tvoj Mercedes spada u prevarante, kao i oni koji su im omogucili ovaj cirkus od 2014. Tako da je F1 vec na strasno niskim granama.

avatar
Guest
LHx6

Čekaj, od 2014. ili 2013.? Na nekim postovima pišeš od 2013. Nije mi jasno na što točni misliš?