Staza Mugello na kojoj je prošlog vikenda vožena Velika nagrada Toskane, dobila je od vozača mnogo pohvala. Između ostalog, vozačima se jako svidjelo što se oko same staze nalaze šljunčane klopke, a to svaku vozačku pogrešku čini mnogo skupljom, u odnosu na asfaltirane izletne zone kakve gledamo na mnogim drugim stazama u F1 kalendaru.

Osim što daleko konkretnije kažnjavaju pogreške vozača, šljunčane klopke pomažu i vodstvu utrke jer onda nije potrebno do detalja proučavati je li neki vozač u zavoju prekoračio granice staze ili nije.

O toj temi direktor F1 utrka, Michael Masi, kaže: Ne možemo ih imati svugdje. Nije to rješenje koje odgovara svakoj stazi, kao što sam rekao već mnogo puta. Moramo pronaći odgovarajuća rješenja za svaku stazu s vlasnicima i voditeljima tih staza.”

“Planiramo nastaviti činiti upravo to. Razgovarali smo već i s vozačima. Postaviti na svaku stazu šljunčane klopke, to bi bilo malo previše za tražiti. Nije to rješenje za sve, recimo to tako.”

A kad se pita vozače, oni definitivno favoriziraju izletne zone s travom i šljunkom. Carlos Sainz je kritizirao promjene na stazi Spa, budući da je s rubova staze uklonjena umjetna trava da bi staza zadovoljila uvjete za FIM-ovu licencu. Evo razmišljanja Sebastiana Vettela o šljunčanim klopkama:

“Mislim da kao vozač preferirate da svako izlijetanje bude kažnjeno i da su tako stvari mnogo jednostavnije, ali važno je balansirati između šljunka i asfalta kad se vodi računa o tome što bi moglo poći krivo.”

“Možda bismo mogli imati nekakvo međurješenje kad bi šljunčani dio bio neposredno do staze, tako da vozačima ne bi imalo smisla odlaziti široko, a onda na daljem dijelu da bude asfalt kako bi izletne zone bile manje i sigurnije, a publika bliže stazi. Bolidi bi onda dovoljno usporili ako izgubite kontrolu ili što već.”

“Nije to jednostavna tema, ali sigurno da s asfaltom posvuda oko staze pomalo nestaje karakter i raditi pogreške nije tako skupo.”

10
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
5 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
johhan peacedohan

Svaka izletna zona podlježe standardizaciji, bar je tako nekad bilo a vjerujem i danas. Kad sam prije nešto manje od 20 godina radio diplomski u sklopu projekta je bila i staza. U to vrijeme sam teškom mukom došao do literatute, normi i standardizacije koje se tiču staze (naravno zavisno i o samoj kategorizaciji staze). Radi se o jako opširnim matematičkim odnosno fizičkim formula u koje ulaze sljedeće veličine i vrijednosti: procjenjena brzina vozila, radijus idelane putanje, radijus krivine, koeficijent trenja asfalta kao i materijala na izletnoj stazi. Ako krivina nije u konstanti onda tek nastaje rock’n’roll onda se koliko sjećam… Read more »

avatar
Član
mars32

Sviđa mi se Vettelov prijedlog. Asfaltiraju izletne zone zbog sigurnosti vozača. Na asfaltu se može brže i sigurnije zakočiti nego na šljunku, to je razlog asflatiranosti svih površina izletnih zona unatrag desetak godina. Dodavanjem par metara šljunka tik uz stazu ne bi bitno narušili sigurnost vozača ali bi svakako natjerali vozače da se drže staze.

avatar
Član
kimirules

Ma nekad su sve staze imale šljunak i znalo se da kad jednom odeš nemate više ovo sad mi je malo previše mjesta neka je i asfaltirano ali neka je tjesno tako da nemaš baš mjesta 50 metara oko samog zavoja

avatar
Član
Deyo

Upravo tako, prijevise je asfalta sa strana, sto mnogi vozaci obilato koriste. Sjecam se 1999. i Suzuke, Coulthard je malo zadnjim kotacem izletio i bum! Gotovo! Ostade bez poena, a McLaren bez kontruktosrke titule. Prijevise su se danas opustili.

avatar
Član
mody

ne mora biti sve pljunak ali bar na 3 zavija teza a ne cijelastaza asfaltirana kao kina bahrein abudabi,, sterilno,,

avatar
Član
LHx6

Ja bi volio vidjeti riskantna pretjecanja i borbe. Što je kazna za i najmanju pogrešku veća tj. odustajanje to je i manje pokušaja pretjecanja i više čuvanja pozicija. Kad je pole u pitanju onda mislim da se svaka pogreška može i skupo naplatiti. Da voze stazom koja je omeđena zidom kao u Monacu nemam problema. Pogriješio si, na začelje. Kad je utrka u pitanju ovdje mi je dosadno gledati utrku na stazi koja kažnjava i najmanju pogrešku. Može Monaco biti ovo-ono, ali činjenica jest da je Monaco po definiciji procesijska staza. Kad se utrkuju i napadaju, zone izlijetanja bi trebale… Read more »

avatar
Član
mody

ti of1 nemas pojma pratis je od 2012, ovastaza je odlična tko izčleti adio a ne opet povratak nastazu,,, monako je procesijska ali s sudarima i safetyom 3 puta moze bit ui utrci .a procesijske nove staze su uzas.ono stasu napravili od puhon u spa ili onog 4 zavoja u monzi je zalosno tu su trebali bit šljunci

avatar
Član
LHx6

Mislim da si jedini koji ovdje priželjkuje sudare i to smatra dobrom F1 utrkom. Da to zaključimo jednom zauvijek.

Jasno sam postavio stvari i objasnio. Želiš li ti napad dvojice vodećih 1x i izlijetanje jednog od njih i do kraja utrke više niti jedan napad ili želiš zone izlijetanja i više napada tijekom utrke?

avatar
Član
LHx6

Evo primjer utrke Spa 2008. Kimi i Lewis borba z aprvo mjesto. Izmjene nekoliko puta u vodstvu. Nekoliko napada u samo par krugova. Nije li to što želiš? Svaki put kad su izletjeli da je bio šljunak bio bi kraj borbe. Na kraju se Kimi i zabio upravo u zid. Da je i tamo bio asfalt još bi se nastavila borba. Sve je pitanje preferencija. Ja volim borbe za pozicije. Ok je da ti kažeš jedna greška i ispadaš tko ti je kriv. Ok, ali preslikaj to na neku utrku recimo ovu koju sam ti naveo i vidi bi li… Read more »

avatar
Član
mody

opet on i ja bi volio vidjet pretjecanja ali nema ih, bolidi ne mogu bit blize nema kisnih utrka i sta preostaje nema kvarova na bolidima da bar gledamo izlijetanja,,, ova utrka u mugelloje bila odlična