U nikad zgusnutijem rasporedu i nikada kraćem vremenskom roku vidjeli smo i četvrtu utrku u ovoj sezoni. Temeljem viđenoga u tri do sada održane utrke, možemo reći kako su neke osnovne informacije već prikupljene pa s tim u skladu imamo uvid tko je koliko težak. I predviđanja za utrku na Silverstoneu stoga su išla u smjeru onih očekivanih raspleta priče, prema kojima se predviđao lagani trijumf Mercedesa, Verstappen koji će biti ni tu ni tamo i ostatak ekipe koja će se boriti za preostale pozicije. Priča bi u samoj utrci bila gotovo u potpunosti u skladu s navedenim očekivanjima, da u posljednja dva kruga nismo vidjeli jedan od bizarnijih završetaka utrke izazvan serijom pucanja prednjih lijevih guma. Zbog navedenog cirkusa stvari su se poprilično zakomplicirale pa je utrka, koja je do otprilike 45. kruga bila tek prosječno zanimljiva, postala prava drama. Kako i priliči, neki su uslijed svega profitirali, neki pak jako puno izgubili, no iz brojnih dosadašnjih iskustava već smo naučili kako u Formuli 1 doista ništa nije gotovo dok nije gotovo.

Dobitnici

Lewis Hamilton – mjesto na vrhu ovoga poretka zasad neuhvatljivi dvojac Hamilton-Mercedes osvojio je tek djelomično zbog još jednog uvjerljivog nastupa i očekivane dominacije kojoj se realno gledajući ne nazire kraj. Pravi razlog naravno, činjenica je kako se Britanac do pobjede dovezao s probušenom gumom na kojoj je odvezao polovicu zadnjega kruga utrke. Čini se kako je Fortuna ponovno budno pazila na jednoga od svojih, kako stvari stoje najmilijih pulena jer lako se moglo dogoditi da Britanac nakon još jedne utrke kojoj se nazirao rutinirani kraj, ostane bez svega. Dovoljno je primjerice pogledati malerske sudbine Bottasa i Sainza, koji su zbog iste stvari koja im se na njihovu nesreću dogodila krug ranije, ostali na nuli ili pak zamisliti što bi se dogodilo da u Red Bullu nisu pozvali Maxa u boks. Istini za volju, ako uzmemo u obzir ono što je Lewis pokazao tijekom cijele utrke pa i kvalifikacija, to bi bilo krajnje nepravedno, no još jednom se pokazalo kako su Lewis i božica sreće u talu koji traje jako dugo. I ne mislim pri tome ništa loše ili omalovažavajuće po ovog sjajnog vozača jer uz njegov neosporan talent, brzinu i greškama nesklonu vožnju i sportska sreća je ono što čini se često prati najbolje i to nije slučaj samo u ovome sportu i ovom konkretnom slučaju. Jer uostalom, ne kaže se uzalud da se bolje roditi bez jednog važnog muškog dijela tijela, nego bez sreće.

Charles Leclerc – vozač koji je nesumnjivo ponajviše omastio brk nesrećom Valtterija Bottasa zasigurno je Ferrarijev Charles Leclerc. Iako je Leclerc i tijekom kvalifikacija pa i utrke izgledao iznenađujuće dobro, pri čemu je uspio gotovo od početka do kraja držati svoje četvrto mjesto, nitko se u Ferrariju nije vjerojatno ni izbliza nadao pobjedničkom postolju jer Ferrarijeva realnost trenutno je obrana od McLarena, Racing Pointa i ostalog društva iz sredine, a ne borba s Mercedesima i jednim Red Bullom. Na kraju još jedan za Leclerca malo manje loš trkaći vikend pretvorio se u više nego dobru priču i drugo postolje u četiri utrke. Rezultat je to koji realno gledajući ni izbliza ne odgovara trenutnom stanju stvari, ali dok primjerice favorizirani Racing Point baulja po sredini poretka, dok se Albon i dalje muči s bolidom, drugim vozačima i sam sa sobom, Monegašanin grabi sve ono što se ugrabiti da i time Ferrariju ovu očajnu sezonu čini barem statistički gledano, malo manje groznom. Sve pohvale.

Renault – drago mi je da nakon sto godina konačno i ovu momčad možemo uvrstiti među one koji imaju razloga za slavlje nakon jednog trkaćeg vikenda. Još od prošle sezone francuska se momčad užasno muči s milijun različitih problema koji najčešće uzrokuju odustajanja, prijevremene završetke utrka, posljedično i skromne rezultate. Nije se istini za volju niti od ovog nastupa očekivala nekakva rezultatska renesansa jer sve do samoga kraja utrke Ocon se maratonski borio s kolegom Strollom za sitne bodove, dok je ipak nešto bolje pozicionirani Ricciardo jurcao za McLarenima. U svega par posljednjih krugova stvari su se dosta drastično promijenile i to nabolje jer oba Renaultova vozača, što svojim što zaslugama i odustajanjima drugih, ugrabili su i više nego respektabilne pozicije. Rekli bismo kako se kolo sreće napokon okrenulo na stranu Renaulta jer obično su oni bili ti na čiji je račun profitirala konkurencija. Nesumnjivo dobar poticaj i poticaj za nastavak sezone u kojem ćemo nadam se češće vidjeti mogućnosti bolida koji navodno ima podosta skrivenog potencijala.

Pierre Gasly – nakon uvodne tri utrke u kojima je Red Bullova B momčad izgledala dosta mlako, u Silverstoneu stvari su izgledale znatno bolje. Ne znam je li razlog tome jednostavno za njihov bolid pogodna konfiguracija staze, pogođen set up ili nešto treće, ali Alphini bolidi, poglavito onaj Gaslyev izgledao je vrlo solidno. Nažalost dosta teškim i pomalo čudim izlijetanjem tu dobru formu nije uspio kapitalizirati i Danil Kvyat, no stvar je izvukao i popravio u nedjelju vrlo inspirirani Francuz. Kao kruna vikenda svakako dolazi pretjecanje Vettelovog Ferrarija u izravnoj borbi za pozicije.

George Russell– iako su u Williamsu i nakon ove utrke još uvijek na početnoj nuli, bilo bi nepravedno ne spomenuti lijepo ostvarenje koje mladi Russell postiže već treći puta u posljednje četiri utrke pri čemu naravno mislim na kvalifikacije i prolazak u Q2. U društvu momčadskog kolege, izgubljenih Alfa Romea i tek malo manje loših Haasova koji čine šestorku sa začelja, Russell se redovito pokazuje kao broj jedan. Čak i u utrkama Russell  manje-više redovito sudjeluje u otvorenim borbama s navedenim vozačima što je napredak od sedam milja u odnosu na užas u prošloj sezoni. Pesimističniji će reći kako nakon prošlogodišnje šklopocije od bolida, nije bilo previše teško napraviti nešto bolje, no u svakom slučaju kapa dolje za napredak. Iskreno se nadam kako će on uskoro biti honoriran i pokojim bodom.

Baš kao i u utrci, u međuzemlju između dobitnika i gubitnika spomenut ću Maxa Verstappena jer čovjek je zapravo ispao nesretni sretnik, kako se uostalom i sam nazvao u razgovoru na kraju utrke. Oni koji su mu naklonjeniji reći će kako je uz malo sreće mogao i trebao do svoje prve pobjede u sezoni, oni pak kojima Nizozemac možda i nije najdraži lik reći će kako je i ovim drugim mjestom ostvario profit pa stoga konačni zaključak ipak prepuštamo vama čitateljima.

Gubitnici

Valtteri Bottas – puknućem gume na samom kraju utrke vjerojatno su puknule i nade nominalno jedinog ozbiljnog Lewisovog konkurenta za osvajanje naslova. Neki će možda reći kako je ovo neoprezna i glupa izjava jer do kraja ove čudne sezone odradit će se još određeni i ne mali broj utrka, no gledajući trenutnu formu robota iz Velike Britanije, jednostavno ne vidim kako bi Finac mogao priču okrenuti sebi u korist. Iako je u kvalifikacijama uvijek vrlo blizu i tu negdje, iako i Lewis nakon svake utrke naglašava kako je Valtteri pritiskao, Bottas je barem prema mojim laičkim poimanjima pretendenta za naslov u utrkama jednostavno preblag, previše razvodnjen i nevidljiv. Zbog svega navedenog mišljenja sam kako je Bottasova realnost ili pod a) nadati se kako će se Hamiltonu sve one situacije kada ga je sreća pomazila sada odjednom okrenuti protiv njega i učiniti ga svjetskim malerom br. 1 ili ona realnija opcija b) i dalje nabijati vlastitu statistiku kada su u pitanju vječne liste osvojenih bodova ili osvojenih postolja, po broju kojih se usput rečeno, nakon drugog mjesta u Mađarskoj, Finac primjerice poravnao s jednim Gerhardom Bergerom. Ne bih želio kopirati misli voditelja na jednoj komercijalnoj televiziji koja prati utrke Formule 1, no nakon tog saznanja i sam sam se također našao pomalo iznenađen jer u nekoj budućoj komparaciji i težini onoga što je u Formuli 1 značio i predstavljao spomenuti Berger, Finca jednostavno ne vidim u tom kontekstu ravnopravnog nekadašnjem vozaču Bennetona, Ferrarija, McLarena…

Racing Point i sve oko njega – iskreno se nadam kako nitko od djelatnika ove momčadi nije sklon recimo odlasku u kakav Casino ili klađenju na sportske događaje jer kako su se razvijale stvari za tu momčad tijekom protekloga tjedna vjerojatno ne bi pogodili niti da poslije nedjelje dolazi ponedjeljak. Lista luzera kreće s Checom Perezom ili možda ipak nesretnim Hülkenbergom? Hm, ipak ćemo prednost dati Meksikancu koji je zbog nesretnog, dosadnog i iritantnog virusa čije ime više ne želim niti napisati, izgubio vjerojatno dvije utrke u ionako skraćenoj sezoni. U nekim prijašnjim to možda i ne bi bio toliki minus, no u ovoj u kojoj napokon ima doduše divlji, neukroćen i još uvijek neuglađen, ali nesumnjivo brz bolid i u kojoj bi konačno mogao ostvariti i pokoji značajniji rezultat, ovo je nesumnjivo veliki udarac. Istu ili možda i veću razinu nesreće imao je i meni osobno drag, ali definitivno svim pehovima svijeta sklon vozač Nico Hülkenberg koji je od četvrtka poslijepodne do nedjelje ujutro prolazio pravi cirkus ne bi li uspio uletjeti u Perezov bolid i odraditi utrku. Nažalost, potpuno neočekivan tehnički problem onemogućio mu je nedjeljni nastup i to u prilično okrutnom scenariju, tik pred početak utrke. Iskreno se nadam kako će u sljedećoj koju će Nijemac također vjerojatno voziti, biti sve kud i kamo bolje i uspješnije. Za kraj ne možemo se ne dotaknuti i jedinog od vozača koji je nastupio u utrci, ali je taj nastup bio možda tek malo bolji od onoga koji su imali dvojica navedenih nesretnika koji nisu niti startali u utrku jer mizerna dva boda koja bez Sainzove i Bottasove nesreće ne bi niti osvojio jednostavno su loš rezultat. Šteta jer potencijal postoji, ali prilike se i dalje vrlo slabo koriste pa se u Racing Pointu mogu nadati kako u konačnici neće biti još jedan nogometnim rječnikom rečeno, propali talent.

Alexander Albon – Red Bullov vozač imao je blijed vikend koji je loše započeo već na kvalifikacijama kada je zapeo u Q2. Bez obzira na vrlo male razlike i sve ostale realne razloge to je nesumnjivo veliki neuspjeh jer iako daleko od Mercedesa, Red Bull ima bolid kojemu Q3 i top 4 u utrci, jednostavno moraju biti realnost. Vrlo čudna taktička odluka momčadi o ulasku u boks neposredno nakon izlaska sigurnosnog automobila sa staze iako su za to imali nekoliko krugova fore Albonu je dodatno situaciju učinila težom i beznadnijom. Oporavak pred kraj utrke na najbržoj komponenti potpuno svježih guma potpomognut odustajanjima nekih vozača i u konačnici loše osmo mjesto sasvim sigurno nisu značajnije popravili dojam. Iako je u nekim dosadašnjim nastupima imao mogućnost za postolja, možda i pobjedu dosadašnji dojam koji je ostavio drugi Red Bullov vozač nije sjajan. Ne bih pokretao rasprave o mogućoj cipeli, posebice ne u čudnoj sezoni kakvu gledamo, no nesumnjivo je kako Maxu, ali i Red Bullu, treba učinkovitiji sekundant od onoga što u je u ovome trenutku Albon.

Carlos Sainz – McLarenov vozač bio je svakako jedan od tragičara nedjeljne utrke jer inače solidno četvrto ili peto mjesto koji bi ostvario izgubio je niti dva kruga do kraja utrke. Šteta za Španjolca, šteta i za ekipu McLarena jer u situaciji dok drugi konkurenti dosta osciliraju, gube bodove ili ne ostvaruju svoj potencijal, imali su lijepu priliku značajnije podebljati svoj bodovni konto i po prošlogodišnjem receptu malo po malo stvoriti razliku u odnosu na ostale momčadi. Ovako čušpajz u sredini poretka i dalje se nastavlja u istome tonu.

Sebastian Vettel – još jedan vrlo loš vikend za nekadašnjeg prvaka. I sam je već na slobodnim treninzima rekao kako od ovoga vikenda ne očekuje ništa i to se u utrci zorno pokazalo. Za razliku od momčadskog kolege koji bi i bez postolja dohvatio u ovom trenutku za Ferrari respektabilno četvrto mjesto, Nijemcu jednostavno ne ide ništa od ruke. Možemo reći kako se Sebastian u početku sezone zapravo savršeno uklopio u sivilo koje vlada u Maranellu s tim da su oblaci čini se, u većoj mjeri zapeli na njegovoj strani boksa.

Događanja na utrci

Kako sam u početku i naveo, utrku je apsolutno obilježio neočekivani i nepredviđeni kraj koji su zakuhale i režirale probušene gume na nekoliko bolida. Uz navedena dva kruga i možda dva ili tri koja su im prethodila zapravo se i razriješila čitava storija na Silverstoneu jer do tada gledali smo sve ono što smo i predviđali i to je ono čega se iskreno rečeno već pomalo pribojavam. Nedodirljivi Mercedesi i Max koji je daleko iza njih, a opet dovoljno ispred ostatka ono su što ćemo izgledno je, gledati do kraja sezone. Čar i fokus će se kako stvari stoje, a što se pokazalo i u nedjelju tražiti u prilično zgusnutoj i nepredvidivoj borbi u sredini, u koju je sad definitivno upao i jedan respektabilni igrač, a riječ je naravno o Ferrariju. Iako smo u nedjeljnoj utrci i u tom dijelu grida sve do pred kraj gledali uglavnom vožnju u koloni, bojim se kako je upravo sredina ono na što ćemo se u konačnici jedino i fokusirati, naravno sve dok se u centar pažnje ne odluče umiješati primjerice kiša, vremenski uvjeti ili recimo prednja lijeva guma.

Tema za raspravu

Za kraj evo i pitanja za oktansku raspravu uz pivo ili tek čašicu razgovora. Naime u sklopu crtice o Valtteriju Bottasu napomenuli smo kako se Finac prema broju postolja izjednačio s Gerhardom Bergerom koji ih je u karijeri nanizao također 48. Izvjesno je kako će Finac u skoroj budućnosti preskočiti ne samo Bergera nego i primjerice Buttona, ali i Hakkinena, Laudu, Piqueta, Mansella. Iako su vremena drugačija i neke stvari teško je komparirati što zbog tehničkog razvoja, uvjeta i svega ostaloga, no statistika je jasna i neumoljiva. Stoga vas pozivamo na raspravu o navedenoj temi i razmišljanjima je li Bottas i u drugim parametrima osim onih statističkih u rangu navedenih majstora.

9
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
7 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Berislav

Opet razmjene mišljenja o subjektivnim procjenama nečijeg uspjeha, nečije kvalitete, nečijeg vijeka trajanje kao vozača, nečijeg talenta, nečijeg fairplay-a,itd. I to kako bi se dobijo skupni pridjev sa predmetkom “naj”. “Loš vam trud svirači”. Svijet več stolječima koristi tablice s upisanim rezultatima u svim sportovima pa tako i u “našem” autosportu. Podaci u tim tablicama su egzaktni, suhi i vjerodostojni, bez emocija i nečijih procjena, jedina točna podloga za izdvajanje najboljeg.

avatar
Član
Desmosedici

Nekad davno su govorili u Splitu: “Lipše je za vidit kad Šolman promaši cijelu tablu, nego kad Dukan pogodi tricu”..tko ne zna detalje, Šolman je bio košarkaš koji je igrao “lijepu”košarku, gledaoci su voljeli njegov lijepo izraženi stil i šut, dok je Dukan bio igrač koji je igrao “fizičku” košarku, koju gledaoci nisu voljeli.

avatar
Član
Mike-ferrari

To je upravo to statistika i znac malo u usporedbi pojedinih vozaca Osobito u svjetlu dominacije momcadi Kada bi prije kada su 3 momcadi imale bolid za pobijede recimo 2 vozac imao priliku dohvatiti takve brojke Jednostavno je puno teze uzimati pobjede i naslove kada imas ozbiljnu prijetnju iz druge momcadi oces strategiju oces odredbe Mislim da svi koji prate ovaj sport znaju o cemu pricam Ugl ponovo cu se vratiti i potpisati kod javnog biljeznika Da je Hamilton imao jak Ferrari ili red bull ili williams ili bilo kog protivnika mozda bi i imao slican broj naslova zbog svoje… Read more »

avatar
Član
Mike-ferrari

I da se nadovezem i sam Hamilton bi imao vise pobjeda vec danas da nije imao Masu za protivnika 2008 i Kimija 2007
Upravo su to stvari koje su bitne za statistiku
Al eto nakon odredjenog vremena novim generacijama ostaju samo brojevi da odrede velicinu i kvalitet

avatar
Član
LHx6

Ovo s postoljima i nije baš neko mjerilo vrijednosti vozača. Sa mnom će se složiti i moji ljuti oponenti koji mi automatizmom daju minuse jer ću evo podastrijeti jednu vrlo zanimljvu činjenicu 🙂

Dosad MS ima 155 postolja, a Ham 154. Već u nedjelju Ham stiže MSa – kako to može išta značiti 😉

avatar
Član
LUTHER

slažem se..čisto statistički, LH će bez problema srušiti sve rekorde… i svaka čast… ali mislim da kad se malo zagrebe ispod površine, nije baš uvijek tako… uvijek se sjetim npr 2003, 2004, 2005… schumacher u ferrariju, kimi raikkonen u mclarenu, alosno u renaultu.. tri vozača, tri različite momčadi (i motori), i svi konkurenti za pobjede i naslov.. plus ostali koji nisu bili statisti… svako doba nosi svoje…

avatar
Član
MS791

Ne kužim tu sad uopće ovo, unazad nekoliko godina se puno više i utrka vozi u sezoni. Prije u doba MS bilo 15,16 utrka 17 pred kraj karijere

avatar
Član
LHx6

Nemati nesreću ne znaći imati sreću. Čisto malo logike i hrvatskog 😉

avatar
Član
dansla

👍
Svaka čast !