Dugo smo čekali početak nove sezone, a kad je napokon krenula, utrke se redaju dosad neviđenim tempom. Od 14. do 16. kolovoza održat će se šesta utrka sezone, šesta u svega sedam vikenda. Velika nagrada Španjolske na stazi Catalunya obilježit će kraj drugog triple-headera sezone.

U ovom krajnje neobičnom ili ako želite, “novo normalnom” kalendaru, Velika nagrada Španjolske imala je jedinstvenu sreću. Od prvih deset utrka onog “staro normalnog” kalendara, koje su sve redom morale biti odgođene/otkazane zbog pandemije virusa COVID-19, jedino je Španjolska osvanula u rasporedu s novim terminom. Ostale utrke nisu bile te sreće.

Međutim, to nikako ne znači da vozače čeka ugodno provedeni vikend u Barceloni. Iako je Velika nagrada Španjolske vraćena u kalendar, situacija po pitanju koronavirusa u Španjolskoj je više nego ozbiljna i na snazi su oštre mjere. Svi članovi timova i vozači morat će se prilagoditi strogim pravilima i neće biti odstupanja s rute zračna luka – hotel – staza.

“Bit će prilično slično kao u Mađarskoj. Imat ćemo samo dva mjesta na kojima ćemo boraviti u Barceloni – hotel i staza. Ciljat ćemo zadržavanju unutar našeg balona, slijediti sve mjere socijalnog distanciranja i higijene. Uz rigorozna testiranja koja se provode, mislim da je sve spremno za još jednu sigurnu utrku Formule 1”, kaže šef McLarenove momčadi Andreas Seidl.

O stazi ne treba mnogo pričati. Timovi i vozači izvrsno je poznaju zahvaljujući vremenu provedenom u Kataloniji tijekom predsezonskih testiranja, a dobro je poznata i fanovima budući da je u kalendaru Formule 1 još od 1991. godine. Krug je dugačak 4,655 metara, ima 16 zavoja – devet desnih i sedam lijevih, a predstavlja zanimljivu kombinaciju brzih i sporijih dijelova, uz samo jedan dugački pravac, onaj startno-ciljni.

Rekordni krug utrke drži Daniel Ricciardo (1:18,441) iz 2018., dok je najbolje vrijeme ikad postavio Valtteri Bottas lani u kvalifikacijama – 1:15,406. Vodič stazom u društvu domaćeg asa, Carlosa Sainza mlađeg, možete pogledati ovdje.

O povijesnim događajima na Velikoj nagradi Španjolske, poput sjajnih ostvarenja Michaela Schumachera i Ferrarija na stazi nedaleko Barcelone, mogli ste čitati jučer, no ovdje bih samo izdvojio nekoliko važnih podataka.

U posljednjih sedam godina pole position nije ostvario nitko drugi osim vozača Mercedesa (Hamilton četiri puta, Rosberg dvaput i Bottas jednom), dok je u utrkama dominacija Srebrnih strijela ipak mrvicu manje izražena. U istom periodu Mercedes ima pet pobjeda, Ferrari i Red Bull po jednu. Od posljednjih 19 utrka u Španjolskoj, samo četiri nije osvojio vozač koji je startao s prvog mjesta.

Vjerojatno se mnogi sjećaju Velike nagrade Španjolske 2016. Sudara Rosberga i Hamiltona u prvom krugu te prve pobjede u karijeri za Maxa Verstappena. Nizozemac i njegov Red Bull sada dolaze u Barcelonu puni samopouzdanja nakon pobjede na Silverstoneu. Otkrili su da ovogodišnji Mercedes ipak nije nepobjediv, barem ne u utrkama i u određenim okolnostima.

Visoke temperature djeluju kao kriptonit “Crnim strijelama”, a što mislite kakve možemo očekivati u Kataloniji usred kolovoza? Da, vremenska prognoza za vikend najavljuje pretežno sunčano i suho vrijeme, s temperaturama zraka oko 30° Celzija, a vjerojatnost za kišu je vrlo, vrlo mala.

Također, uzme li se u obzir da je staza Catalunya inače prilično žestoka prema gumama, a opterećenja će na visokim temperaturama biti još veća, mogli bismo ponovno gledati zanimljive scene, poput onih na Silverstoneu.

“Iako će momčadima ovo biti treći dolazak na stazu Catalunya ove godine, uvjeti će ovog vikenda biti vrlo različiti. Zbog toplog vremena, ali i zbog nadogradnji bolida koje su napravljene od zimskih testiranja do danas. Očekivane visoke temperature povećat će termalnu degradaciju na stazi koja je ionako žestoka prema gumama, tako da će biti od velike važnosti dobro ih čuvati od pregrijavanja. Nakon onoga što smo vidjeli na Silverstoneu, ovo bi za gume mogla biti najzahtjevnija utrka u povijesti ove staze”, kaže Pirellijev Mario Isola.

Momčadi će na raspolaganju imati smjese C1, C2 i C3, kao na prvoj utrci na Silverstoneu. Tada je bilo teško odraditi utrku s jednim zaustavljanjem u boksu, a za očekivati je da će ovdje većini prvi izbor biti strategija dva ulaska u boks. Prošle je godine samo jedan vozač odabrao strategiju jednog zaustavljanja – Nico Hülkenberg u Renaultu. Nije osvojio bodove.

Dakle, Max i Red Bull mogu se nadati ponavljanju prošlotjednog scenarija, no u Mercedesu su dobro poznati po tome da znaju brzo i učinkovito rješavati probleme. Hamilton i Bottas bez sumnje su veliki favoriti kvalifikacija, pri čemu treba imati na umu da će Lewis sigurno htjeti uzvratiti Fincu za ogromnih šest desetinki razlike na kvalifikacijama prošlogodišnje VN Španjolske. No, utrka je utrka. Eventualna nova pobjeda Verstappena mogla bi unijeti i malo zanimljivosti u borbu za naslov. Razlika je trenutno 30 bodova.

“Mislim da bi bilo glupo reći da nam se problemi s gumama neće ponovno dogoditi i da ih nećemo vidjeti u Španjolskoj. Moramo tražiti rješenja i ako uspijemo ostvariti napredak u ovom tjednu – otkriti što je točno naš problem i zašto smo u tome mnogo lošiji od drugih, onda mislim da možemo izaći na kraj s time, no nema sumnje da će Španjolska biti teška”, izjavio je Mercedesov inženjer Andrew Shovlin.

Hamilton, Bottas i Verstappen bez sumnje su prvi pretendenti na mjesta na postolju, no ima vozača koji će vrebati njihov kiks. Prvi u redu: Ferrarijev Charles Leclerc, koji je ove godine već dvaput podizao pehar. Možda prvi put u karijeri Alexander Albon, ako mu se konačno stvari poslože na jednoj utrci, ili pak netko od vozača Racing Pointa.

Unatoč evidentnoj brzini, mnogi će reći isključivo zahvaljujući kopiranju Mercedesovog bolida, “Pink Pantheri” još uvijek nemaju plasman na postolje. Strollovo četvrto mjesto iz Mađarske za sada im je najbolji rezultat, a u Španjolskoj će Kanađaninu društvo ponovno praviti Sergio Perez, koji se oporavio od koronavirusa, dobio negativan rezultat testiranja i zeleno svijetlo za povratak u Paddock.

McLaren i Renault će zasigurno željeti popraviti dojam s posljednje utrke na Silverstoneu. Ocon i Norris su tim momčadima donijeli poneki bod, ali očekivanja su bila daleko veća, posebno Ricciardova koji je startao s petog mjesta i razmišljao o postolju.

Ne treba naglašavati, dodatni motiv imat će domaći adut, Carlos Sainz. Nakon što je spletom nesretnih okolnosti na Silverstoneu osvojio dva 13. mjesta, Španjolac će na domaćem terenu tražiti povratak u gornji dom. Iako na tribinama neće biti nikoga, nema sumnje da će okruženje za njega biti poticajno.

A veliko je pitanje što bi uopće moglo biti poticajno za Sebastiana Vettela? Ima li u Nijemcu još volje, želje, motiva… ili se jednostavno predao? Može li pronaći kakvu-takvu razinu suradnje s momčadi od koje se rastaje za nekoliko mjeseci? Novost je da će dobiti novu šasiju za VN Španjolske pa ćemo vidjeti može li po vremenima biti bliže momčadskom kolegi.

AlphaTauri nije bio loš u Engleskoj, osvojili su i nešto bodova pa su mirni na sedmom mjestu poretka konstruktora. Iza njih, Alfa Romeo, Haas pa Williams. Momčadi koje previše zaostaju i koje bodove osvajaju samo u nekakvim neobičnim okolnostima. Lani je Magnussen u Barceloni dovezao Haas do sedmog mjesta, što je bio jedan od rijetkih bljeskova američke momčadi u 2019.

Zanimljivo i vruće ponovno bi moglo biti i van staze. Nakon prošlotjednog kažnjavanja Racing Pointa i ovotjednih žalbi uloženih na tu odluku, odnosi među nekim timovima su prilično napeti. Razgovara se dosta i o novom ugovoru između FIA-e i timova (Concorde Agreement) koji treba biti potpisan ove godine, a aktualne su i priče o vozačkim postavama za sljedeću sezonu. Budućnost Sebastiana Vettela, eventualni povratak Nica Hülkenberga, pitanje drugog vozača Red Bulla itd.

U svakom slučaju, možemo očekivati sadržajan vikend na stazi Catalunya i nadati se dobrim borbama i što sadržajnijoj utrci. Raspored događanja je uobičajen za europske utrke, a sve vijesti i izvještaje pratite, dakako, na vašem omiljenom portalu.

VN Španjolske, Barcelona (Circuit de Barcelona-Catalunya), 14. - 16. kolovoza 2020.
Petak 14. kolovoza       1. slobodni trening   11:00-12:30
                         2. slobodni trening   15:00-16:30
Subota 15. kolovoza      3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 16. kolovoza    Utrka                 15:10

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
2 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
LHx6

Sve upućuje na to da bi Merc mogao opet kiksati.

avatar
Guest
Panzer

Mercedes nikad ne kiksa dva puta zaredom!

avatar
Član
John Coltrane

Pa iskreno, iako navijam za Lewisa, ja bi volio da se stvari malo zakompliciraju. Da mogu birati, radije bi gledao super napete utrke i neizvjesnu završnicu, pa da Lewis i izgubi, nego ultra dosadnu sezonu pa da Lewis dobije.

avatar
Član
mody

temp ce biti 35 biti ce paklenou svibnju je te,mp 20do 25 , tesko je pretjecati na ovoj stazi, nadajmo se da cemo gledat duele na stazi zmedu 1 i 2 ,,valjda necemo gledat procesiju