U prvom krugu Velike nagrade Velike Britanije dogodio se incident između Alexandera Albona i Kevina Magnussena. Suci su za sudar okrivili vozača Red Bulla i kaznili ga s pet sekundi, no šef Haasove momčadi smatra da to nije adekvatna kazna, budući da je njegovog vozača Albon izbacio iz utrke.

Na ulasku u posljednji zavoj prvog kruga na Silverstoneu Albon je ugledao malo prostora s unutarnje strane i krenuo u napad na 12. mjesto, koje je držao Magnussen. Danac je zatvarao taj prostor i kontakt je postao neizbježan.

Haasov vozač lansiran je van staze, udario je u zaštitnu ogradu i ostao u šljunku. Utrka je za njega završila. Albon je nastavio voziti, ali su ga suci kaznili s pet sekundi. Iako je i njegova utrka bila kompromitirana, ne samo kaznom, već i drugim ulaskom u boks, na koncu je osvojio osmo mjesto.

Opisana situacija prilično je uznemirila Guenthera Steinera, šefa Haasove momčadi. Posebno nakon što su na prošloj utrci njegovi vozači kažnjeni s deset sekundi zbog komunikacije radio vezom tijekom kruga zagrijavanja i ulaska u boks po druge gume prije starta utrke.

“Sustav kažnjavanja ne funkcionira kako treba. U Mađarskoj smo ušli u boks prije starta utrke i time smo kaznili sami sebe jer smo morali startati iz boksa. Kažnjeni smo s dodatnih deset sekundi. Ovdje nas izbaci iz utrke u prvom krugu. Očito je Albon bio krivac jer su ga kaznili, ali on dobije pet sekundi, dok naš vozač ostane van utrke.”

“Nismo nikoga oštetili u Mađarskoj, niti smo stekli nekakvu prednost zapravo jer start iz boksa je bio kazna sama po sebi. Razgovarali smo tada s vozačima u takvim okolnostima, ali sve je to vrlo nejasno u pravilniku. To pravilo datira iz 2017. i mislim da bi to trebalo dodatno proučiti jer očito je da kazna ne odgovara počinjenom prekršaju svaki put.”

“Ispada da se ja stalno nešto žalim, ali mislim da postoje situacije u kojima smo više izloženi ovakvim stvarima”, kaže Steiner.

Otkrio je i što mu je zapravo najviše zasmetalo u kontekstu kazne koja je dodijeljena njegovim vozačima nakon utrke na Hungaroringu. Podsjetimo, Kevin Magnussen je tada završio deveti, ali nakon kazne je pao za jednu poziciju.

“Tijekom utrke nije bilo nikakvih naznaka da postoji nekakva istraga, što je inače normalno. Ako znaš da si pod istragom, možeš planirati, ali ovo je odrađeno sat i pol nakon utrke. Očito je bilo nekih krivih koraka koji su doveli do te kazne, a valjda će nam FIA u nekom trenutku to razjasniti.”

“Kako ja to vidim, nema takvog pravila. Postoji nešto iz 2017. što nam govori što ne smijemo. Ne smijemo davati savjete vozaču u kontekstu kvačila i sličnih stvari, ali promjena guma se tamo ne spominje. To je siva zona, a po mom mišljenju ako je siva, onda prvi put ne biste trebali dobiti kaznu. Trebali su dati upozorenje pa onda razjasniti pravilo za sljedeće utrke.”

“Odluka koja je donesena je dvosmislena i čekamo FIA-ino objašnjenje”, poručuje šef Haasove momčadi.

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
robif

Hrvatsko pravosuđe radi za FIAu.nesmijes vise nikoga ni taknut i sl.safery car za svaku glupost,oni koji bi trebali znat pravila nemaju pojma.Strucnost na djelu

avatar
Član
Desmosedici

Mislim da je Steiner načelno u pravu. Suđenje u F1 je generalno loše. Trebali bi se ugledati u neke druge vrhunske sportove i to podići na višu razinu..što se tiče sudaca tu treba poraditi na njihovoj kompetenciji tj. stručnosti, edukaciji, treba ih prema tome bodovati i rangirati..i plaćati..znači da budu profesionalci..pravila moraju biti jasna, nedvosmislena i pravedna..i za svakoga ista.

avatar
Guest
LHx6

“niti smo stekli nekakvu prednost zapravo jer start iz boksa je bio kazna sama po sebi.”

Zaro ste i išli po gume za suho jer je to bila sporija opcija 😉

avatar
Član
mody

stroge su kazne u formuli čim taknes nekog gotovo