Slučaj (ne)regularnosti bolida Racing Pointa podigao je veliku buru tijekom petka, a nakon što su Ferrari, McLaren i Renault najavili žalbu jer smatraju da je kazna premala, Otmar Szafnauer imao je vrlo nervozan medijski istup u kojem se obrušio na Zaka Browna.

Racing Point je u petak dobio kaznu od 400 tisuća eura, plus oduzimanje 15 bodova u konstruktorskom poretku Svjetskog prvenstva Formule 1. Nakon što je Renault na tri utrke zaredom ulagao protest protiv bolida RP20, suci FIA-e procijenili su da je Racing Point na nelegalan način kopirao Mercedesovu tehnologiju usisnika zraka stražnjih kočnica.

Reakcija iz Racing Pointa bila je očekivana, smatraju da je odluka nepravedna i da nisu kršili pravila. Čak poručuju da im je FIA sama ove godine potvrdila da je njihov bolid sasvim u skladu s pravilima. S druge strane, rivali su također nezadovoljni. Smatraju da nije pravedno što se Racing Pointu dopušta daljnje korištenje nelegalno stečene tehnologije, bez ikakvih posljedica.

Mnogi su šefovi momčadi komentirali cijeli slučaj, a vjerojatno je u svojim izjavama najdalje otišao CEO McLarena, Zak Brown: “Racing Point je proglašen krivim, a brine me što te dijelove, koji su proglašeni ilegalnima na utrci u Austriji, oni i sada imaju na svojim trkaćim bolidima. Mislim da je to zbunjujuće za navijače. Što se tiče kopiranja, oni su tvrdili da su kopirali bolid na temelju fotografija, a sada se iz dokumenata može iščitati da je ta tvrdnja obično s****e. Morate onda dovesti u pitanje i sve ostalo na tom bolidu.”

Otmar Szafnauer, šef momčadi Racing Point, nije ostao dužan Amerikancu.

“Dakle Zak Brown, to je s****e, zato što on nije inženjer. Nema pojma o čemu priča. Nula. Iznenađen sam koliko malo zna o pravilima Formule 1. čini mi se da više zna o utrkivanju povijesnih vozila, nego o Formuli 1.”

Otkrio je Szafnauer i što ga posebno frustrira. Tvrdi da neke druge momčadi uredno koriste tuđu tehnologiju već godinama, a sada se kažnjava Racing Point jer čini istu stvar.

“Imali smo suradnju s drugom momčadi, kao što to imaju Haas i Toro Rosso [AlphaTauri]. Oni oduvijek koriste tuđe usisnike zraka na kočnicama. Mislim da Haas nikad nije koristio usisnike koji nisu Ferrarijevi, nikad. Nikad nisu dizajnirali svoje.”

“Mi smo uvijek dizajnirali svoje. Započeli smo proces prikupljanja nekih podataka od Mercedesa, legalnim putem još 2018. Prije nego se uopće pričalo o prebacivanju usisnika na listu dijelova koje je zabranjeno dijeliti, a sada kažu da kršimo sportski pravilnik jer smo počeli koristiti neke podatke koje smo ranije legalno dobili od Mercedesa.

“To je smiješno. Naravno da smo frustrirani. Pogledajte Haas ili Toro Rosso, koji oduvijek dobivaju ne samo podatke, nego usisnike, dizajn i sve ostalo. Oni su u redu, ali mi nismo? Frustrirajuće.”

Hoće li se Racing Point žaliti na odluku Szafnauer još uvijek nije otkrio. Ističe da treba pažljivo odvagnuti prednosti i nedostatke eventualne žalbe.

“Žalba bi zahtijevala dodatne usluge pravne službe. Moglo bi biti da nas odvjetnici koštaju više nego ova kazna. Po pitanju 15 oduzetih bodova, tko zna hoće li igrati ulogu na kraju prvenstva. U nekim godinama igra, u nekima ne. Teško je prognozirati.”

“Još jedna stvar je da nismo napravili apsolutno ništa pogrešno, a kažu da smo prekršili sportska pravila. To nije pozitivna stvar i moramo razmotriti žalbu kako bismo isprali ljagu s našeg imena. Kad se žalite, tu su i drugi suci koji će saslušati vaše argumente.”

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
klepesina

mislim da mclaren nece uscestvovati u nikakvoj zalbi ako hoce meckin motor morace malo da se smire jer laju bez potrebe mogli bi biti najstrasnije kaznjeni jer ne ujeda se ruka koja te hrani u ovom slucaju dava motor,a koliko vidim da su i sada bolji od RP pa ne vidim smisao sta ce oni da se zale

avatar
Član
mars32

Ugovor je potpisani i obvezujući. RP ima svoju vlasničku i upravljačku strukturu. Po meni Merc nema aposultno nikakvih interesa u RP-u. Praćenje tijeka novca govori da je Toto povoljno kupio dionice Aston Martina, e sad, da li je bilo zauzvrtat dijeljenja nacrta prošlogodišnjeg bolida, možda. Svatko ima pravo raditi sa svojim vlasništvom što želi do kad je po zakonu. Na RP- u je da legalno implementiraju znanje. Na ostalima, pa tako i McLarenu da se žale.

avatar
Član
robif

Pa i Senna je bio zrtva FIAe kad su on i Prost imali duele

avatar
Član
rolu

Moje mišljenje je a znam da se Vas 90% neće složiti je vrlo jednostavno a to je da su Hibridi uništili F1 što zbog zvuka motora , zbog skupoće u odnosu na atmosferce ili turbake , prekomplicirani su i nepouzdani i previše tih jedinica koje ovise o performansama bolida pa je više mjesta za muljanje . Naravno bilo je i prije muljanja kada su bili atmosferci ili turbaci ali mislim da je bilo manje prostora za to. Naravno svi će reći da je u pitanju ekologija , a to ne pije vodu jer po cestama cijelog svijeta se voze utrke… Read more »

avatar
Član
rolu

Zaboravih napisati da je po meni ovo lagani raspad sistema i pitanje je samo koliko će sve momčadi iz tzv ostatka društva moći to ili željeti financijski se održati ili trpjeti. Ovaj kraj sezone će po meni odrediti daljnju F1. Jedina je pod navodnike prednost što je sezona kraća pa će trebati i manje financija.

avatar
Guest
LHx6

Uvijek je netko u F1 toliko ljut da odlazi.

avatar
Član
Worf

alooo……jesi ti jucer poceo pratiti ovo? znas li uopce o cemu se ovdje radi? pa covjece to sto si sad napisao, nebi izvalio ni mali od 3g. kakvih 3000 kubika, kakvi atmosferci? ti bi htio da nekakvi golf tdi ima napredniju tehnologiju motora od jebene f1. vidis li ti u kojem se smjeru autoindustrija krece? daj mi tu firmu koja jos stanca atmosferce velike kubikaze. govorim naravno o normalnim cestovnim autima, ne o egzotikama koje se naprave u 300 komada. svi pricate ko da je mercedes prijetio smrcu cijeloj FIA za prelazak na v6t. a realnost je da su svi… Read more »

avatar
Član
rolu

Nitko nije rekao da će to dogoditi što sam ja napisao niti će Fia pristati na neki drugi koncept motora nego sam samo upozorio da je gro momčadi u financijskim problemima i da treba pojednostavniti cijeli koncept ove tehnologije financijski neodržive za većinu ekipa pogotovo još nametnute gospodarskom krizom u cijelom svijetu. Samo to.