Nedavno dodatno pojačana europska romantika klasičnih trkaćih staza, nakon dodavanja Imole, Nürburgringa i Portimaoa, stigla je i do svoje prve velike bajke. Dva puta ćemo gledati utrku na slavnom Silverstoneu unutar dva tjedna. Bogatu povijest ove slavne staze lijepo je opisala naša Mia. Nažalost, i ova utrka će ući u povijest kao utrka bez gledatelja, koja je inače svake godine po atmosferi uz bok talijanskoj Monzi.

Ovu su stazu timovi nestrpljivo čekali kako bi tehnički odjeli mogli zaokružiti u barem nekakvu cjelinu odlike svojih bolida. Iz Mercedesa poručuju da još uvijek nisu sigurni u pouzdanost svojih bolida u uvjetima visokih temperatura zraka i staze. Njihov tehnički direktor, James Allison, kaže da je prva utrka u Austriji zbog visoke temperature bila prilično neizvjesna oko završetka utrke za oba bolida, a kamoli za postavljanje ozbiljnog tempa. Ipak, Mercedes za sada grabi silovito u svim oblicima zavoja i ravnica. Upravo pored toga, obranili su se i od upita vezanih uz njihovu “krivicu” za dosadnu i predvidivu sezonu. U Mercedesu smatraju kako oni nisu napravili nekakav značajan pomak u odnosu na prošlu godinu, nego su druge momčadi zapale u teže probleme u odnosu na prošlu sezonu. Takva teorija ima dosta dobro uporište jer sve te optužbe ne dolaze konkretno od ostalih momčadi, te su glavni rivali (Ferrari i Red Bull) već priznali koliko su promašili u dizajnu i razvoju ovogodišnjeg bolida.

Upravo su u Ferrariju priznali da ove, a vrlo vjerojatno ni sljedeće godine neće biti u stanju redovito pobjeđivati, te da za to treba čekati 2022. godinu. Kako se čini, Binottu je iskazano povjerenje do daljnjega, s osloncem na Charlesa Leclerca. Red Bull je napravio sitne izmjene uoči ove utrke u tehničkom odjelu. Vraća se nekadašnji trkaći inženjer Marka Webbera i Daniela Ricciarda na mjesto trkaćeg inženjera Alexa Albona. Upravo Albon se nada solidnom rezultatu na Silverstoneu:

“Silverstone je domaća utrka u blizini tvornice, to nas dodatno motivira. Mislim da se možemo nadati dobrom rezultatu. Povijesno nam je to bila prilično dobra staza i stvarno volim ovdje voziti.”

Renault je ponovio svoje žaljenje na legalnost Racing Pointa, a pojavile su se glasine da bi im se u procesu mogao pridružiti i Red Bull. No, Racing Point je uz pomoć interesa oko svoje buduće vozačke postave za sada donekle skrenuo pažnju s moguće ilegalnosti svojeg bolida. Nastavljaju se nagađanja oko dolaska Sebastiana Vettela i odlaska Sergia Pereza, koji u Mađarskoj baš i nije briljirao s prilično solidnim bolidom za razliku od odličnog momčadskog kolege Lancea Strolla.

McLaren je dobio novog i unosnog sponzora. Radi se o velikoj naftnoj kompaniji koja je dugi niz godina vezana uz motosport. Pored soldinih rezultata, očekuje se i pojavljivanje slavnih trkaćih boja na bolidu. Lando trenutno odlično vozi, unatoč lošem startu u Mađarskoj, te lukavo poput lisice ugrabi višu poziciju u posljednjim krugovima utrke. Očekujemo solidan rezultat i na domaćem terenu.

Iz tabora spomenutog Renaulta, friški 39-godišnjak i njihov budući vozač, Fernando Alonso, preko Cyrila Abiteboula je dao do znanja da ga skoro uopće ne zanima sljedeća godina. Alonso je isključivo orijentiran samo na 2022. godinu. Renaultova forma doduše izgleda solidno, Ricciardo i Ocon izvlače maksimum iz bolida, ali vjerojatno još uvijek voze s knedlom u grlu radi upitne pouzdanosti pogonske jedinice.

Kimi u Alfi očekuje prve bodove ove sezone. Uvjeren je u dobar tempo u utrci koji se do sada pokazao solidnim. No, to je trenutno više i bolje pokazao njegov momčadski kolega Giovinazzi. Nakon osvajanja prvih bodova ove sezone, Kevin Magnussen kaže da je Haasov bolid u osnovi dobar, ali da fali brzine u kvalifikacijama. Ovdje su prošle godine vozači Haasa pokazali neviđenu neprofesionalnost, no njihov šef Guenther Steiner, kaže da je pomak vidljiv u ponašanju na stazi te ih je radi toga nedavno i pohvalio. Williams nakon odličnog starta u sezonu ipak pomalo kasni za ostalim momčadima. Pomalo razočarani Russell nema još jasnih naznaka oko odlaska u toliko željeni Mercedes. Claire Williams bila je jasna oko njegovog ostanka i mladi George trenutno mora nastaviti sa solidnim vožnjama u Williamsu.

Kao što smo rekli u uvodu, momčadi su s nestrpljenjem dočekale ovu stazu koja testira skoro sve komponente bolida blizu maksimuma, osim možda kočnica.

Staza je čak dva puta na novo asfaltirana u posljednje dvije godine. Podloga je sada u optimalnom stanju, te je i sama grubost staze prosječna u odnosu na ostale staze. Gume će ovdje “gorjeti” zbog iznimno zahtjevnih dijelova staze s velikim bočnim silama. Radi se naravno o slavnom Maggots i Becketts kompleksu zavoja, te ćemo ove godine po prvi puta radi “velikih potrošača energije” vidjeti i bijelo označenu C1 najtvrđu komponentu guma.

No, odlasci u bokseve mogli bi se svesti i na samo jedan odlazak po nove gume, upravo radi te tvrde C1 komponente guma. Tome bi mogla pogodovati i vjerojatna niska temperatura ovog vikenda, oko 21°C, te bi cijeli vikend trebao biti suh i bez kiše.

Satnica je sljedeća:

VN Velike Britanije, Silverstone, 31. srpnja - 2. kolovoza 2020.
Petak 31. srpnja         1. slobodni trening   12:00-13:30
                         2. slobodni trening   16:00-17:30
Subota 1. kolovoza       3. slobodni trening   12:00-13:00
                         Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja 2. kolovoza     Utrka                 15:10

Lewis Hamilton trebao bi povećati svoj rekord s brojem pobjeda na ovoj stazi, te bi postavio i rekord s najvećim brojem pobjeda na domaćoj stazi. Trenutno je izjednačen s Alainom Prostom sa šest pobjeda. Od niza 2014. godine, jedino mu je Sebastian Vettel ukrao jednu 2018. godine. Ipak, prošle godine je ovdje prvu startnu poziciju osvojio Valtteri Bottas:

 

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
John Coltrane

“Staza je čak dva puta na novo asfaltirana u posljednje dvije godine.”
Ovo ko da je Bandić radio 😀