Prijavljena 122 vozača iz devet europskih zemalja, stižu europski prvaci te 16 formula i prototipova. 

TROLOKVE – Svi su izgledi da će tradicionalna Međunarodna brdska automobilistička utrka „23.Nagrada Malačke – Sv.Dujam 2020.“ zasigurno biti najbolje izdanje do sada. Usprkos sveprisutnom globalnom zdravstvenom problemu virusa korona, hrvatska automobilistička zbivanja trenutno su jedna od rijetkih u svijetu, ali i na tlu Europe.

Svjetska automobilistička federacija FIA otkazala je bodovanje ovogodišnjeg FIA Europskog prvenstva na brdskim stazama, a prije koji dan isto je učinila i asocijacija FIA CEZ otkazujući Prvenstvo Srednjoeuropske zone. No, ništa to nije spriječilo vozače devet europskih zemalja da prijave svoj nastup upravo na utrci „priko brda“, u kaštelanskom zaleđu, na unutrašnjim padinama Kozjaka, uz mala mjesta Lečevicu, Trolokve i Radešić.

Prigoda je to da u Hrvatskoj, poslije nastupa u Skradinu prije tri tjedna, ova utrka okupi još jaču i brojniju europsku automobilističku kremu. Ponovo stižu vrsni talijanski asovi Simone Faggioli, 11-erostruki, i Christian Merli, dvostruki europski prvak Kategorije II – formula i prototipova. Zanimljivost je da prošlogodišnju titulu, raritetno u povijesti, dijele upravo njih dvojica. No, za njima, put Hrvatske, put Jadrana i odmora, ali usput „rekreativnog“ utrkivanja bez bodovnog opterećenja, stigne još 14 formulaša, uglavnom Talijana, sve imena od formata poput De Gasperija, Bormolinija i Napiona, Libera, Gregorija, gotovo „repriza“, do prošle godine na hrvatskom tlu, jedino gledanih nadmetanja u Buzetu na utrci Europskog prvenstva.

Na ovogodišnju Malačku, u organizaciji Splitskog autokluba stižu 122 vozača.

“Izuzetno smo zadovoljni, čak štoviše oduševljeni, imenima vozača i konkurentnim voznim parkom, koji nam stižu iz Italije, Austrije, Bosne i Hercegovine, Slovačke, Poljske, Mađarske, Slovenije i Crne Gore, te najveći broj naših, 87 vozača iz čak 27 klubova.”

“Iako smo morali odustati od predviđenog bodovanja FIA CEZ-a, za rezultate, a nadamo se i novom rekordu nagradit ćemo brojne europske asove, a hrvatsko se prvenstvo, u okviru druge utrke sezone, boduje za Kategoriju I i II, povijesna vozila, te Prvenstvo Regije Jug HAKS-a”, zadovoljno ističe jedan od doajena hrvatskog automobilizma, „alfa i omega“ organizacijskog tima, nekada vrsni splitski državni prvak Damir Katunarić, tajnik SAK-a, koji bilježi 50 godina svog automobilističkog staža, bilo za volanom, bilo uz stazu.

U svim pripremnim poslovima, ove godine opterećenim i obvezama primjene svih mjera zaštite sudionika i publike, zbog prisutnosti  „Covid-19“, Katunarić i njegovi najbliži suradnici našli su vremena i za druženje, te posjet Hvaru i Paklenim otocima, kao domaćini jednom od asova i pretendentu na pobjedu Christianu Merliju. Uz njih bili su tu brojni dubrovački automobilisti predvođeni glavnim „pilotom“ glisera, višestrukim automobilističkim prvakom Žarkom Knegom.

Hrvatska je konkurencija briljantna. S prvom pobjedom sezone iz Skradina na Malačku stiže prošlogodišnji prvak i pobjednik na ovoj stazi Zagrepčanin Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica). Za vratom će mu puhati, „lovac“ na titulu, sugrađanin Domagoj Pereković (AMK Zanatlija Zagreb), koji je prošlu godinu „vatreno“ zapamtio odustajanje na Malački, ali i još ponekoj utrci sezone, a  ove je godine startao nešto sporije od Dimitrijevića.

Među hrvatskim vozačima puno je novih i mlađih vozača, podosta novih vozila, konkurencija žestoka, ali vrijedi izdvojiti još jednog istinskog asa Mađara Laszla Szasza, koji u dresu AK Dubrovnik racing juriša na deveti uzastopni naslov državnog prvaka, a time i treću Zlatnu kacigu HAKS-a, koja donosi Dijamantnu. Vozi Formulu i pokušat će se umiješati među euro asove, što mu je često i uspijevalo.

Subotnji treninzi na Malački, 11.srpnja, kreću od 12,15 sati, dok se prva od dvije bodovne utrke vozi u nedjelju od 12 sati.

Zov brzina, oktani, vrhunski vozači, automobili i bolidi mamac su publici, da uz pripadajuće mjere zaštite protiv korone, ovog vikenda posjete splitsku utrku „priko brda“, iza Kaštela.

Autor: Miroslav Krpan

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o