Posljednjih nekoliko tjedana radna skupina Formule 1 nastojala je usvojiti nove, tj. za druge trkaće serije već stare i provjerene modele trkaćih vikenda. No, već i prijašnjih godina spominjan, obrnuti poredak starta utrke prošlog je tjedna izgubio bitku radi “čudne demokracije” u toj istoj radnoj skupini Formule 1.

Ponovimo koncept

U onom drugom vikendu koji bi se vozio na istoj stazi, vozila bi se 30-minutna kvalifikacijska utrka umjesto redovnih kvalifikacija, a start te utrke bio bi određen na temelju obrnutog redoslijeda u poretku prvenstva vozača.

Nakon te utrke, automobili bi bili u parc fermeu prije glavne utrke u nedjelju. Redoviti treninzi bi se odvijali kao i obično. Svaka eventualna kazna za start primijenila bi se na glavnu utrku.

Ulazak u boks nije bio trenutno definiran, ali bolidi (gume) ionako mogu bez problema odraditi vožnju od 30 minuta, tako da bi se vjerojatno vozilo pun gas do kraja utrke, ono što navijači najviše žele.

 

Mlako skrivanje pravih razloga

Pošto se ovakva pitanja u Formuli 1 ne smatraju hitnim prioritetom, potrebna je potpuna suglasnost svih momčadi oko prisvajanja ovakvih odluka. Neke momčadi su dale suglasnost uključujući i Ferrari, a neke su rekle da im treba još vremena da razmisle. U teoriji, slabije momčadi nemaju što baš puno kalkulirati, ovo bi im bila odlična šansa za postolja, pa čak i pobjedu na određenim stazama. Zato bi i ovakav eksperiment, kojih inače fali u ovom sportu, vjerojatno do kraja naglasio jedan od najvećih problema – manjak mogućnosti preticanja, a ovo bi možda dodatno urgiralo na rješavanje istog.

No, pošto se stekao dojam da se na sve gleda kratkoročno, teorija o kalkulacijama i donekle drži vodu jer na drugoj strani grida Toto Wolff je, logično, jasno odbio ovakav koncept trkaćeg vikenda pošto bi direktno utjecao na pojavu nepotrebnih problema za njegovu momčad koja je upravo najjača.

Toto je rekao da osjeća odgovornost kojom se mora sačuvati DNK Formule 1:

“Osjećalo se pogrešno, ne zato da sačuvamo prednost, jer možda bi to bilo i dobro za nas jer bi Ferrari bio iza nas kada pogledate trenutni tempo kvalifikacija. Ali, glasao sam protiv, jer kada gledate finale na 100 m na Olimpijskim igrama, ne natjerate Usaina Bolta da starta pet metara iza samo da bi bila uzbudljiva završnica.”

Politički odgovor Wolffa kao šefa momčadi je bio potreban, pa je sukladno tome i jasno da navedeni razlog nije onaj pravi. Očito je da bi vozači njegove momčadi vrlo vjerojatno startali negdje sa začelja u sprint utrku, a treba uz Ferrari koji je ionako izgubio spomenutu brzinu, pobijediti i uvijek solidan na domaćoj stazi – Red Bull.

Kvalifikacije nisu konstanta u Formuli 1 poput utrka, bilo je raznih pokušaja i formata, a kad je bilo nužno, nisu se ni vozile ili se nisu ni odvozile do kraja. DNK Formule 1 najviše podrazumijeva svetu nedjelju i samu utrku na kojoj se osvajaju bodovi i prvenstva, a to se nije ovog puta pokušalo mijenjati.

Zato i retorika s Usainom Boltom nekako slabo drži vodu jer radi se o Usainovoj utrci, do koje je došao pored ostalih sprintera na istom turniru kroz kvalifikacije. A kamoli još da Usain ne mora ulaziti u prvi zavoj utrke s 20 ostalih trkača koji ne moraju držati svoju liniju poput atletskih sprint utrka. A upravo u tome i leži najveći problem ovakvih kvalifikacija.

 

Kratkoročna (pogrešna) kalkuliranja

Strah od mogućeg sudara i odustajanja radi nepažnje drugih itekako je opravdan kada se nabaci pogled na akciju tijekom utrke u sredini i začelju poretka koja sve više i više spašava nedjelju kako bi se utrke donekle smatrale barem solidnima. Mogući bi bili veliki gubici bodova realnim kandidatima za prvaka, no oni na temelju ničeg ne bi smjeli biti povlašteni u odnosu na ostale, ali to je pak druga, dublja i diskutabilna tema.

Navijači ovog sporta su zaslužili ovo vidjeti (barem se vodstvo Formule 1 kune da smo im na prvom mjestu) i šteta da je propao savršen trenutak za probu vrlo izvjesno boljeg trkaćeg vikenda. Nije bilo neke prisile prema momčadima, navedeni gubitak bodova bio bi minimalan s obzirom na broj takvih formata koji bi se odvozili ove sezone, ali drugi, kratkoročni interesi ipak imaju veći prioritet.

 

16
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
12 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
klepesina

bila bi nevidjena nakaradstina i najveci glupan bi se postidio ovog prijedloga

avatar
Član
mody

da ti voliš očito procesije

avatar
Član
mody

slazem se bolidi se vise ni nw kvare kao prije zato jedoslo do ovoga,,, najvise bitlki bude ovih srednjih na poretku,,,, necemo imsti procesije jer wilamsi ostali nece puni pobjeci, to je poštenije prems njima a mercddes iferari ionako ce doci za par krugova do vrha

avatar
Član
LUTHER

ok, al nije pošteno prema mercedesu..(iako ne navijam za njih), to je kao da kažeš da barca i real krenu u prvenstvo sa minus 20 bodova, jer nije fer prema malim ekipama… kvali utrke ne, jer nije fer prema manjih ekipama koje si ne mogu priuštiti rezervne dijelove (a realno, male ekipe su zgusnute te je veća vjerovatnost sudara) za drugu utrku na istoj stazi promijeniti komponente guma, treće, ajmo probat kvalifikacije unutar momčadi.. npr 1. runda, lewis protiv bottasa, ovaj s lošijim vremenom ispada u q1, a bolji prolazi u slijedeću rundu.. svi momčadski vozači koji “ispadnu” u q1… Read more »

avatar
Član
LHx6

F1 ima problem sa stazama. Ovi bolidi su prerasli većinu staza. Sporije serije na istim stazama imaju spektakularnije utrke. Za ove bolide trebaju duže ravnice, širi zavoji, širi ulasci u zavoje, serije širokih zavoja da se može voziti paraleleno itd. Zamisli da s osobnim autom dođeš na F1 stazu – nikad kraja ravnicama 🙂

avatar
Član
Desmosedici

Tako je. Kad ja napišem za neku stazu da više nije po standardima današnje F1, tada me nekoliko uvijek istih likova napadne da ja želim Tielkedrome, Bahrein, Abu Dhabi..dosadne široke staze..sve nekakve nebuloze. Eto pročitaj nedavne komentare o Hungaroringu.

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Sad ne komentiraš..ne repliciraš Lutheru u svezi promjene komponenti guma..ti si bio za kao i Ferrari.. a ja i Mercedes smo protiv..ni to nije prirodno..nema trkaći gen pa stoga nisam ni za to kao ni za obrnuti poredak.

avatar
Član
LHx6

I dalje ne vidim problem da se za dva uzastopna vikenda na istoj stazi vozi s različitim komponentama. Kao dva potpuno odvojena vikenda.

avatar
Član
Desmosedici

Pa zašto je Totto protiv toga ako se ne vidi problem..kako ti kažeš?

avatar
Član
LHx6

Ne znam jel Totto protiv promjene guma. Ako je onda mogu pretpostaviti da im je lakše naći setup jednom i malo doraditi drugi vikend.

avatar
Član
Desmosedici

Pa naravno..to bi poremetilo ove bolje, najviše Mercedes, a ovi lošiji u tome vide šansu.

avatar
Član
mody

pas ta biolje ovo gledat venmo lewisa kako se probija on da je i 20 on ce za 6 krugovadici do 2 mjesta to je dobro godinama gledamo dejacvu lewis od,magli 40 sekundi a obvi se pretjecu izmedu 10 i 20 mjesta, f1 treba ovo napraviti mat cemo bolje utrke

avatar
Član
LHx6

Kako se netko može zvati ljubiteljem F1 i biti za ovaj nakaradni prijedlog? Radije izbacimo Merc ili Hama iz F1 jer ovo je najgluplji prijedlog u povijesti F1.

avatar
Član
mody

ma zasto bi gledali dominaciju ekipe godinama ovo je ionako polu sezona,, bit ce bolje utrke

avatar
Član
LHx6

Izbaciti dominantnu ekipu iz F1 je više fer od ovog prijedloga. Razumiješ?

avatar
Član
LHx6

Kao predsjednički mandat, možeš 2x po 5 godina. Dominacija 4 godine i suspenzija par godina. Ako su dominacije problem onda je sve ovo bolje od ponuđenog obrbutog grida.