Na stazi Red Bull Ring održat će se prve dvije utrke nove sezone, vikend za vikendom, a sportski direktor Formule 1, Ross Brawn, vjeruje da će obje utrke biti uzbudljive, iako nije prošao prijedlog da se tijekom drugog vikenda iskuša sustav s kvalifikacijskom utrkom i obrnutim startnim poretkom.

Prvi put u povijesti Svjetskog prvenstva Formule 1 ista će staza ugostiti dvije utrke u istoj sezoni. Kalendar natjecanja ove je godine trebalo krojiti prema okolnostima koje je diktirala pandemija virusa COVID-19, tako da će Spielberg i Silverstone imati dvije po utrke, a moguće i još poneka staza u nastavku 2020.

Kako bi se drugi vikendi na istim stazama učinili zanimljivijima, vodstvo natjecanja predlagalo je eksperimentiranje s različitim sustavima kvalifikacija. Ponovno je na stolu bio prijedlog o primjeni kvalifikacijske utrke u koju bi se startalo obrnutim startnim poretkom, no prijedlog nije prihvaćen od strane timova.

Preciznije je reći jednog tima, budući da su svi bili za to, osim Mercedesa. A pravilo je da se takva promjena sustava natjecanja može napraviti jedino uz odobravanje svih momčadi.

“Predstavili smo koncept kvalifikacijske utrke u kojoj bi se startalo obrnutim poretkom u odnosu na stanje u Svjetskom prvenstvu, a onda bi se prema poretku kvalifikacijske utrke startalo u glavnoj nedjeljnoj utrci.”

“O tome smo raspravljali već prošle godine, imali smo prilično dobru podršku, ali ne jednoglasnu. Ista se stvar dogodila ove godine. Neki jednostavno nisu mislili da je to ono što bismo trebali raditi.”

“Naša zabrinutost leži u činjenici da će se voziti dvije utrke na istoj stazi, zbog situacije kakva nas je ove godine zadesila, tako da smo drugu utrku po redu vidjeli kao priliku za testiranje različitog formata”, objasnio je Ross Brawn.

U Formuli 1 ne odustaju od toga da se za druge utrke barem nešto promijeni. Tako će na Silverstoneu momčadi za drugi vikend po redu imati drukčije komponente guma u odnosu na prvu utrku, a dođe li do održavanja dviju utrka u Bahreinu, tamo bi se mogla promijeniti konfiguracija staze. Kad je Austrija u pitanju, Brawn očekuje da će biti interesantno i bez dodatnih intervencija.

“Postoje neke manje promjene koje možemo napraviti, poput odabira guma i još nekih stvari, ali to su prilično male razlike. Obrnuti startni poredak bio bi veći korak”, ističe sportski direktor Formule 1.

“Jedna ili dvije staze u kasnijoj fazi sezone imaju opciju vožnje na različitoj konfiguraciji pa bismo tako mogli stvoriti razliku između dviju utrka.”

“No, od Austrije očekujem prilično uzbuđenje. Početak je sezone, a zbog prirode te staze i činjenice da se svi još tražiti, mislim da ćemo imati dvije uzbudljive utrke bez naših intervencija. No, za kasniju fazu sezone bismo ipak potražili nekakve promjene.”

10
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
6 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
paalfi

Meni se opcija obrnutog poretka ne sviđa.
Puno je tu nepoznanica koje bi se mogle dogoditi….
Zašto nekoga kažnjavati zato što je bio najbolji na kvalama da starta odozada….?
Ako to i zaživi kako onda regulirati da netko bude prvi u kvalifikacijama i šta onda njemu uopče i znači PP ako ga netko baca odozada…
Mislim da su kompletno skrenuli sa kolosjeka… Umjesto da dopuste razvoj i inovacije oni su kao naša vlada samo restrikcije i zabrane… Pa brate mili odredi Š-V-D vozila eventualno težinu i neka svako po svojim uvjerenjima…

avatar
Član

šteta za ovu opciju obrnutog poretka meni se to čini kao dobra stvar.Ali onda bi netko mogao kalkulirati i ne stiskat gas do daske kako bi bio što više u poretku kad se grid okrene , neznam kako su to mislili riješiti.Po meni ima dvije solucije,uzeti rezultate kvalifikacija iz utrke kada se vozilo normalno i samo ih okrenuti tako da se kvale uopče nebi niti vozile i to bi po meni trebalo odraditi obe utrke u istom vikendu,prva u subotu a druga u nedjelju. A druga solucija ako se voze kvalifikacije za obrnuti poredak na gridu onda bi trebalo bodovat… Read more »

avatar
Član
mody

2015 i lani je a1 ring bio dobar za utrku rat maxa i leclerca,,no vidjet cemo,, spominjeseda ce se voziti mugello imola i portimao,,izgleda samo europske utrke za oatale je gotovo,,psndemija uameriuci brazilu mexicu,,kina i vetnam isto, ,tako da bi moglo biti mugelo 1 utrka dvij u imoli, dvije u portugalu,,,i 2 u hockenheimu,,

avatar
Član
svakako

Svi su bili za, jedino su se u Mercedesu naravno usr*li obrnutog startnog poretka da se nebi nedaj bože njihova dva vozača morali malo i potruditi da bi izbili naprijed.
Ništa čudno kad svi znamo kakva je to momčad.

avatar
Član
mody

da harace godinama tako bi ferrari oni bi opet popbjedivali ne znam čega su se uplasili das u tankali bili bi opet 7 najdalje i onda bi se probijali to je dobro za male ekipe ne mogu uvijek iste ekišpe pobjedivat, imamo 3 različita prvaka u 1 sezoni, u 10 godina samo su dva vozaca prvaci,,, f1 je postala dosadna i navijači okrecu leda f1,,bilo bi gust vidjet dva willamsa prva i onda ovi se probijaju pretjecu, a ne u 7 kruu pobjegnu 20′ sekundi drugome igotova utrka bolidi se vise nw kvare

avatar
Član
LUTHER

već sam jednom pisao na tu temu, nsam za merc, ali.. prvo, f1 treba biti vrhunac motosporta, drugo, ako nekaj žele promijeniti, mogu uzeti koncept indy500, max brzina ili max prosječna brzina u kvalama… a ne vrijeme… dalje, to bi bilo kažnjavanje najboljeg, uzmi primjer da barca i real krenu unovu sezonu sa minus 20 bodova (da bude zanimljivije)haha…a vozit kavli utrke bi donjelo puno više štete nego koristi, pogotovo financijske… bila bi gužva, mnogo razbijenih dijelova (pogotovo monaco), plus, ako bi netko totalno skršio bolid… s čime se bude utrkivao na pravoj utrci? voziti ubuduće na stazama na kojima… Read more »

avatar
Član
LHx6

Bolje da nisu pristali. Onda bi vas suočili sa surovom stvarnosti kako mogu i sa začelja pobjediti.

avatar
Član
svakako

Pa ja prvi znam da mogu, nije to ništa surovo. Isto kao što i Ferrari i Red bull svakako mogu krenuti sa začelja i završiti na postolju.
Samo je razlika u tome što su u Mercedesu očito pič**tine koje se plaše probijanja kroz poredak, razbijenih bolida ili ne znam čega već.
Uglavnom, usrali su se.

avatar
Član
LHx6

Svi znaju da su Ham i Merc fejkeri. Sve dobiju na muljaže i sve je podređeno Hamu. Šta ćeš drugo nego uzjedat se iznutra i biti ljut za bezveze. Razumijem te.

avatar
Član
svakako

Sad si počeo pričat gluposti, nije ti ovo trebalo.