Pojavi li se potreba za novim mjerama štednje u svijetu Formule 1, vodstvo natjecanja moglo bi posegnuti za zabranom razvoja pogonskih jedinica.

Formula 1 do sada je već donijela niz odluka i mjera, reagiravši na tešku situaciju nastalu uslijed pandemije koronavirusa. Gospodarstvo na globalnoj razini doživljava udarac za udarcem, a ništa drukčije nije niti F1 momčadima u ovim vremenima bez utrka i prihoda.

Osim što je odgođeno ili otkazano prvih osam utrka sezone, a možda ista sudbina očekuje još neke utrke, Formula 1 je s momčadima već dogovorila odgodu implementacije novog tehničkog pravilnika za godinu dana, prebacila “ljetnu stanku” na ožujak i travanj, a posljednjih smo dana svjedoci da i timovi vuku poteze kojima je glavna zadaća štednja i očuvanje radnih mjesta. McLaren je prvi primjer.

Međutim, kako prenosi Motorsport.com, nastavi li se aktualna kriza i bude li potrebe za dodatnim uštedama, kao jedna od mogućnosti spominje se ograničavanje razvoja pogonskih jedinica, koje bi moglo biti na snazi čak i do nekoliko godina. To bi značajno smanjilo troškove istraživanja i razvoja kod onih koji motore proizvode, ali bi vjerojatno smanjilo i cijenu motora za one koji ih kupuju. Dakle, mjera je to koja bi utjecala i na “velike” i na “male”.

Inače, sljedeće godine bi nova financijska pravila trebala stupiti na snagu. Njima se propisuje ograničeni budžet od 175 milijuna dolara. Jedna od opcija za dodatnu uštedu bilo bi smanjivanje te granice, no vjerojatno bi takva odluka utjecala samo na najveće timove, jer manje momčadi ionako troše manje od spomenutog budžeta.

Christian Horner već je najavio da je moguća dodatna odgoda novih tehničkih pravila, do 2023. godine, a svi na gridu se slažu da vodstvo Formule 1 mora napraviti sve kako bi svih deset timova preživjelo ovu krizu. Za sada su svi prilično solidarni u ovoj situaciji, a nadajmo se da će tako i ostati te da će utrkivanje ipak početi u bližoj budućnosti.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o