Devetstota utrka svjetskog prvenstva Formule 1 održana je 06.04.2014. godine na stazi Bahrain International u Sakhiru, u Bahrainu. Jasno, radilo se o VN Bahraina, točnije, o njenom jedanaestom izdanju. Prije šest godina, na današnji dan, na stazi u Sakhiru voženo je 57 krugova, a pobijedio je vozač momčadi Mercedes, Lewis Hamilton, startajući s druge startne pozicije, iza svog momčadskog kolege, Nica Rosberga. Može se reći kako je tada počela netrpeljivost između nekadašnjih momčadskih kolega, Lewisa i Nica. No, krenimo ispočetka…

Sezona 2014. bila je prva sezona kada su čelnici Formule 1 odlučili napustiti V8 jurilice i prijeći na hibridne bolide. Nova era je započela, a s njom i dominacija vozača Mercedesa. Obožavatelji su se tada već tjednima bunili zbog nedostatka buke koju novi motori nisu baš proizvodili, a i činilo se da je sve uvod u jednu dosadnu sezonu, kada će, po tko zna koji put u povijesti, dominirati jedna momčad i neće se vidjeti nešto baš vrijedno pažnje. Unatoč svim problemima, utrka u Bahrainu donijela je divan spektakl i neočekivanu bitku između dvojice vozača koji su branili boje iste momčadi, sve zbog toga što je momčad željela vozače tretirati kao jednake. Da nije bilo tako i da su iz momčadi čuvali sigurnu dvostruku pobjedu momčadskim odredbama, vjerojatno se danas ne bismo prisjećali ove utrke.

Pirelli je za VN Bahraina 2014. godine momčadima osigurao dvije komponente guma za suho vrijeme, meke i srednje tvrde. Naravno, na raspolaganju su bile i gume za kišne uvjete, no svima je jasno kako je njihova upotreba bila vrlo malo vjerojatna u Bahrainu. Po dolasku u Bahrain, nakon dvije utrke od početka sezone, u poretku za naslov svjetskog prvaka vodio je Nico Rosberg s 43 boda, ispred Lewisa Hamiltona i Fernanda Alonsa, na drugom i trećem mjestu.

Subotnje kvalifikacije za startni poredak je na prvom mjestu završio Nico Rosberg, a s njim se u prvom startnom redu našao Lewis Hamilton. S trećeg mjesta je trebao startati Daniel Ricciardo, koji je pomaknut 10 mjesta unatrag zbog kazne koju je dobio u Maleziji, pa su drugi startni red dijelili Valtteri Bottas u bolidu Williams Mercedesa i Sergio Perez u bolidu Force India Mercedesa. Tek na sedmom mjestu se nalazio prvi Ferrari, njihov povratnik Kimi Raikkonen, dok se Fernando Alonso, također u bolidu Ferrarija kvalificirao tek na 10. poziciju. Već u ranom stadiju sezone bilo je jasno kako se Ferrari nije baš najbolje snašao u novom vremenu koje je nastupilo u Formuli 1.

Utrka je startala u 18:00 po lokalnom vremenu. Jasno, bilo je suho i vruće. Vanjska temperatura je varirala između 23 i 26 stupnjeva, a temperatura staze između 26 i 30 stupnjeva. Temperatura je više godila srednje tvrdoj komponenti guma u odnosu na meke gume. Otprilike 38.140 gledatelja se nalazilo oko staze i bilo je spremno uživati u utrci.

Lewis je bolje reagirao na gašenje crvenih svjetala, pa je već u prvi zavoj ušao ispred Rosberga. U trećem zavoju je Lewis malo prešao granice staze, Nico je pokušao vratiti vodstvo, no Lewis je obranio svoju poziciju. Alonso je u prvom zavoju pretekao Raikkonena, no nedugo zatim je imao kontakt s Magnussenom. Ipak, Fernando je nastavio s manjim oštećenjima na bolidu. Massa je startao najbolje, napredujući sa sedmog na treće mjesto, dok je Vergne izgubio osam pozicija uslijed sudara s Maldonadom. Na kraju prvog kruga, Hamilton je vodio ispred Rosberga sa sekundom prednosti, a pratili su ih Massa, Perez, Bottas, Button, Alonso, Hülkenberg, Raikkonen i Vettel. Kako mu baš nije išlo s vraćanjem na prvu poziciju, Rosberg je odustao od napada i nastavio je lakšim tempom, čuvajući gorivo za napad u kasnijem stadiju utrke.

Tek u 18. krugu , Nijemac je nakratko uspio proći naprijed, da bi odmah otišao preširoko i dozvolio Hamiltonu da uzme natrag ono što mu je, već se činilo tako, pripadalo. Rosberg je pokušao ponovo u sljedećem krugu, ali se Hamilton nije dao smesti, i ponovo je ostao na prvoj poziciji.

Kad je Hamilton otišao po svježe gume za srednji dio utrke, Rosberg se odlučio za drugačiju strategiju. U boks je ušao dva kruga iza momčadskog kolege i izabrao je srednje tvrde gume za nastavak utrke. Hamilton je pak na svom bolidu imao meke gume, a medium je čuvao za kraj.

Do 40. kruga Hamilton je vodio sa 9.5 sekundi ispred Rosberga, kada je na stazu morao izaći sigurnosni automobil, zbog sudara između Sauberovog Estebana Gutierreza i Lotusovog Pastora Maldonada. Gutierrez je prolazio kroz prvi zavoj, kada se Maldonado, izlazeći iz boksa, zabio u njegov bolid. Maldonado je zbog toga zaradio kaznu od 10 sekundi čekanja u boksu tijekom utrke. Vozač iz Venezuele je osim odmora u boksu zaradio i kaznu od pet mjesta za start iduće utrke (VN Kine) i tri kaznena boda.

Sigurnosno vozilo se sa staze sklonilo u 47. krugu, a Paddy Lowe, jedan od šefova Mercedesa, svojim je vozačima naglasio da oba bolida moraju dovesti do kraja utrke, unatoč tome što su ih pustili da se utrkuju. Rosberg je nekoliko puta pokušao preteći Hamiltona, no isto mu nije uspjelo.

Konačno, četiri kruga prije kraja utrke, Rosbergove gume su bile u dovoljno lošem stanju da više nije želio riskirati i pustio je Lewisa da se odmakne i osvoji svoju drugu pobjedu sezone, samo tjedan dana nakon prve. Time je smanjio zaostatak u prvenstvu za Rosbergom na 11 bodova.

”Nico je vozio fantastično,” rekao je Hamilton poslije utrke, ”Bio je brz i pobijedio sam ga za dlaku.”

”Uopće mi nije drago završiti utrku iza Lewisa, ali s druge strane bila je ovo jedna od najzanimljivijih utrka moje karijere”, nadovezao se Rosberg. ”Nadam se da su svi uživali. Momčad je odigrala fantastičnu ulogu pustivši nas da se utrkujemo. Mislim da vam ništa više od toga ne treba kao dokaz da smo tu da se utrkujemo i da ne postoje momčadske odredbe.”

Sažetak utrke možete pogledati ovdje.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
teo_S

Po meni jedna od najboljih utrka i borbi za pobjedu u hibridnoj eri.
Staza u Bahrainu je isto tako jedna od najboljih staza na svijetu za utrkivanje modernih F1 bolida. Na ovoj stazi redovno su vozene velike utrke pogledamo li unatrag.
Sto se tice utrke, ovdje je Nico po prvi puta isao kontra momcadi i koristio nedozvoljene Strat modove PU. Lewis je vratio istom mjerom u Spanjolskoj i nakon toga su se drzali odredbi.

avatar
Član
klepesina

Oni su bili rivali mnogo prije nego sto su sjeli u f1 bolid