Stara poslovica kaže: Najvažniji krug svake utrke jest onaj posljednji. To je na svojoj koži najbolje osjetio Mika Hakkinen na VN Španjolske, utrci koja se dogodila na današnji dan, 29. travnja 2001. godine u Barceloni.

Dok je stajao pokraj svoga bolida iz kojeg je sukljao dim, sve što je Mika mogao napraviti bilo je slijegati ramenima, demonstrativno podići ruke u zrak te mahati glavom u nevjerici. Samo minutu ranije dvostruki svjetski prvak krenuo je kao vodeći u posljednji krug utrke, 42 sekunde ispred glavnog rivala Michaela Schumachera, te se činilo kako će svoju do tada slabašnu sezonu oživjeti prvom pobjedom.

 

Ipak, sreća nije bila naklonjena Fincu toga poslijepodneva. U zavoju broj 3 njegov je McLaren-Mercedes MP4-16 počeo usporavati, a razlog je bio kvar na kvačilu uzrokovan popuštanjem hidraulike. Nekoliko je sekundi očajnički pokušavao upravljati svojim bolidom bez obzira na kvar, no njegov napor bio je uzaludan. Schumacherov Ferrari bio mu je sve bliži. Čudesni oporavak nije se dogodio, a uz prvobitni bijeli dim pojavio se i narančasti plamen te je Hakkinen bio prisiljen zaustaviti svoj bolid uz stazu i promatrati kako Schumacher prolazi pokraj njega i preuzima vodeću poziciju svega nekoliko zavoja prije kraja utrke.

Još uvijek u šoku od svega što se dogodilo, Mika je pozdravio brojne gledatelje koji su suosjećali s njim te se odvezao do bokseva sjedeći na bolidu momčadskog kolege Davida Coultharda. Nakon utrke nije skrivao svoje razočaranje:

„Trebao bih nabaviti vreću za boks. Nekoliko bi me udaraca smirilo.“

Do you remember - Hakkinen's dramatic last lap retirement in Spain

 

Bilo je razumljivo da je inače smireni Finac ogorčen. U Španjolsku je stigao s 22 boda zaostatka za Schumacherom u ukupnom poretku, a nepouzdanost njegova bolida bila je zaslužna za mizerna četiri osvojena boda u četiri uvodne utrke sezone. Pobjedu nije bio ostvario još od VN Belgije prethodne godine, kada je fantastičnim potezom prestigao Schumachera u zavoju Les Combes.

Hakkinen je u kvalifikacijama u Barceloni osigurao drugu startnu poziciju, odmah iza Nijemca, a kada je nakon završne runde ulazaka u boks preuzeo vodstvo, činilo se kako je osigurao svoje četvrto uzastopno slavlje na stazi Circuit de Catalunya, pogotovo nakon što je Schumacher počeo sve više zaostajati zbog problema s gumama. Kasnije je izjavio:

„Išlo je vrlo glatko. Nisam morao maksimalno pritiskati, ali na kraju jednostavno nije završilo prema planu.“

Nakon što se već bio pomirio s drugim mjestom, Schumacher se jedva suzdržavao dok je prolazio posljednjim zavojima utrke, slaveći pobjedu i prije no što je prošao ciljem. Ipak, aktualni svjetski prvak ubrzo je priznao kako je ovoga puta imao sreće. U razgovoru radijskom vezom sa svojim trkaćim inženjerom Rossom Brawnom, rekao je:

„Imali smo veliku sreću, no utrku morate završiti, a mi smo to uspjeli i odradili dobar posao.“

Iako je bio oduševljen što je po treći puta u pet utrka osigurao maksimalan broj bodova, Michaelovo slavlje bilo je umjerenije, budući da je suosjećao sa svojim tada najvećim rivalom. Čak je i prekršio protokol nakon utrke kako bi mu pružio riječi utjehe.

„Jako mi je žao Mike. Imali smo vrlo uzbudljivu utrku, prestigao me nakon posljednjeg ulaska u boks. To me podsjetilo na prošlu sezonu, a kada sam vidio da odustaje u posljednjem krugu, pet zavoja prije kraja, bilo je to vrlo šokantno“, izjavio je Michael.

„Ovo nije način na koji želite pobijediti, no takve se stvari ponekad događaju u utrkama. Dogodilo se meni, a sada se dogodilo i Miki“, zaključio je Nijemac.

Na Hakkinenovu žalost, još će se mnogo razočaranja dogoditi u, kako se ispostavilo, njegovoj posljednjoj sezoni u Formuli 1. Ipak, neočekivana drama kakvu nam je pružila VN Španjolske 2001. godine jedan je od razloga zašto volimo ovaj sport.

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
7 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

fali mi ovakva f1 neizvjesnost do krajas uh, bolidi su se kvarili vise nego danas. hakinen icrnimclaren west good old times…kad ce mclarem biti jak ponovno

avatar
Član
LHx6

Nedostaju ti kvarovi, zbilja?

avatar
Član
mody

ma fal mi kvarovi svih vozaca jer znas zasto zato sta bi onda sezona biola neizvjesnija ovako kad netko ima 7 pobjeda unizu ili poszpolje 99 posto je dace sezona zavrsiti ranije. ali dragho mi je da se hockhenim vraca mozda ove sezone lani je to bila najbolja utrka sezone. fale kišne utrke :))))))))

avatar
Član
LHx6

Ali to je krivi vapaj. Ne dajete mi pravila koja će izjednačiti utrkivanje, ah kad bi barem onda bilo više kvarova.

avatar
Član
Desmosedici

“Crko” Mercedes..To je problem, zar ne?..Da je crko Ferrari bilo bi svega i svašta..o nesposobnosti..o neznanju..o tuđim novcima koji se troše..

avatar
Član
LHx6

Ti jednostavno ne možeš pojmiti da nisu svi slijepi navijači kao i ti. Tebi je sve “mi i oni”. Ne navijam za Mercedes. Ponoviti ću, kad Ferrari pobijedi ti nisi ništa osvojio.

Moj komentar je na njegovu konstataciju kako mu fale kvarovi da bi bilo zanimljivije.

avatar
Član
Desmosedici

Ne..tebi je u podsvjesti da je MS pobijedio zato što je crko Mercedes..to tebe muči.

avatar
Član
Desmosedici

..Da..i kvarovi su bili nekav čar..doživljaj utrke..kad se samo sjetim početka turbo motora.. osvoje bez problema pole..vode dobar dio utrke, ali nitko ne zna hoće li izdržat do kraja utrke..i često bi tako i bilo..na kraju bi pobijedio bolid sa starim atmosferskim Ford Cosworthom.