Na spomen sezone 2003. svima nam na pamet padaju velike borbe koje su vodili Montoya, Raikkonen i Schumacher. Za razliku od prethodne dvije sezone u kojima je kombinacija Schumacher – Ferrari pomela konkurenciju (2002. posebno, Michael je svaku utrku završio na postolju), 2003. su se ipak morali malo pomučiti. Možda i nekim “lopovlukom” – vjerojatno se sjećate sage oko širine Michelinovih guma te čudne odluke da tri utrke prije kraja sezone u vrlo kratkom roku od tri tjedna francuski gumar promijeni svoje gume, no o tom vjerojatno drugom prilikom.

Ono čega ću se dotaknuti u ovom tekstu je događaj koji se dogodio na današnji dan već spomenute 2003. – utrka za VN San Marina u Imoli.

Sami početak sezone 2003. za Schumachera nije bio vrijedan spomena. Iz prve tri utrke skupio je samo osam bodova, četvrti u Australiji, šesti u Maleziji i odustajanje u Brazilu. Četvrta utrka sezone na domaćem terenu za Ferrari je bila idealna prilika za povratak pobjedama. No, Imola i Schumacher kao da su sinonim za tužne događaje u Schumijevom životu. Michael je pobijedio u tužnoj utrci 1994. kad je svoj život izgubio veliki Ayrton Senna, a devet godina kasnije Schumacherovu utrku u Imoli obilježio je iznenadni gubitak majke u noći uoči utrke.

Braća Schumacher s majkom Elizabeth.

Svi bi pomislili kako su sad braća Schumacher shrvani i nemaju mentalne snage za nastup. Vodstva Ferrarija i Williamsa su rekla Michaelu i Ralfu da ne nastupe na utrci i odu u Njemačku svojoj obitelji, no braća su odlučila nastupiti na utrci koju su, simbolično, startali iz bratskog prvog startnog reda s Michaelom na pole positionu.

“Vrlo težak dan za Michaela. Osjećao je da mora danas nastupiti u utrci i odraditi posao za cijelu ekipu koja neumorno radi na bolidu, na kraju krajeva on je vozač u duši. Pokazao nam je danas koliko je jak čovjek i to je najvažnije u svemu ovome,” rekao je Jean Todt nakon utrke.

Ferrari je, kao prethodne tri, i ovu četvrtu utrku odradio s lanjskim F2002, jer im je pouzdanost bila na prvom mjestu, a za nastup novog F2003GA nisu bili potpuno spremni. McLaren je također nastupio s prošlogodišnjom verzijom bolida, MP4/17D, s kojim su odradili cijelu 2003. nakon što se MP4/18 pokazao kao promašaj (ustvari, MP4/18 je bio baza za McLarenov bolid za 2004, MP4/19, a aerodinamičke sličnosti možemo vidjeti i s bolidom iz 2006., MP4/21)

Iza braće su u drugom redu bile njihove momčadske kolege, Barrichello treći i Montoya četvrti. Start je protekao bez drame za vodeću četvorku, dok je iza njih malo kaosa napravio Mark Webber u Jaguaru natjeravši Jacquesa Villeneuvea da ga obiđe dijelom po travi. Braća su bila čvrsto na vrhu, s Ralfom na čelu (koji je bolje startao i prestigao starijeg brata) i Michaelom vrlo blizu iza njega. Montoya je na trenutke bio brži od njih, odvozio je nekoliko najbržih krugova, no nije mu to puno pomoglo jer je bio iza Barrichella.

Ralf je svoje šanse za pobjedu izgubio ranim ulaskom u boks, u 16. krugu. To je značilo da je s manje goriva od Michaela počeo utrku, a zaustavljanje od 6.4 sekundi sugeriralo je da će odvoziti kratak drugi stint. Samo tempiranje ulaska u boks nije bio glavni razlog gubitka šansi za pobjedu jer je veću štetu napravio spor polazak nakon zaustavljanja. Imao je problema s odabirom brzina i tu gubi nešto vremena.

Krug kasnije Montoya i Barrichello također ulaze u boks. Ferrari je mogao iskoristiti probleme s Ralfovim zaustavljanjem i s Barrichellom zaraditi dodatnu poziciju ispred Nijemca, međutim, odlučuju se natočiti više goriva u Rubensov bolid te on i Montoya ostaju zaglavljeni iza Ralfa. Krug iza njih u boksu je Michael kojem zaustavljanje traje približno kao i Rubensovo te se vraća na stazu ispred dva Williamsa i Rubensa. Ispred Michaela su bila samo dva McLarena Raikkonena i Coultharda koji su bili na taktici od dva zaustavljanja (Ferrariji i Williamsi su bili na tri).

Kako su se nizali krugovi postajalo je jasnije da će glavna borba za pobjedu biti između dva McLarena i Michaela. McLareni su vozili dug prvi stint i tek u 21. i 22. krugu, prvo Coulthard pa potom Raikkonen, idu u boks. Na stazu su se vratili opkolivši Montoyu – Kimi ispred a David iza, dok je malo nedostajalo Kimiju da izbije i ispred Rubensa. Nakon prvih zaustavljanja na čelu je bio Michael s osam sekundi prednosti ispred Ralfa, treći je bio Rubens ispred Kimija, Juana Pabla i Davida – tri najbrže momčadi na prvih šest pozicija, rijetko viđeno u 2003.

U 30. krugu druge ulaske u bokseve “otvara” Montoya. Kako je tijekom prvih loša sreća bila na Ralfovoj strani, sad je red bio na Juana Pabla. Problem je nastao sa sustavom za dolijevanje goriva koji nije isporučivao gorivo i momčad pušta Kolumbijca na stazu bez nove doze goriva te opet sljedeći krug mora u boks po gorivo. U međuvremenu mehaničari su riješili problem i Montoya pri trećem ulasku dobiva gorivo, no izgubio je previše vremena i otpada iz svake kombinacije za postolje.

Između ta dva problematična Montoyina zaustavljanja Ralf uspješno odrađuje svoje zaustavljanje i nakon što je Barrichello obavio svoje poredak spomenutog dvojca ostaje isti, no razlika između njih je vrlo mala. Nakon što su svi vodeći (osim dva McLarena) odradili svoje drugo zaustavljanje postalo je jasno da će Michael i Kimi voditi izravnu borbu za pobjedu, a Ralf, Rubens i David za treće mjesto. Ostatak utrke se sveo na čistu borbu strategijom.

Vrijeme je bilo oblačno, no vjerojatnost za kišu je bila 0%. Uostalom, nije ni bilo potrebe za istom, jer je i ovako bilo dovoljno uzbuđenja na stazi. Michael i Kimi su bili vrlo blizu jedan drugom, a trojka iza njih je također bila zbijena i još su zaglavili za vozača zaostalih za krug. Kad je došlo vrijeme za završno zaustavljanje, prvi potez povlači McLaren pozvavši Kimija u boks. Vratio se iza trojke Ralf – Rubens – DC, i trebalo mu je da sva trojica što prije odu u bokseve kako bi imao čist zrak ispred sebe. Prvi mu je pomogao DC koji je odmah krug iza Kimija otišao u boks.

Nije se predavao ni Michael. Unatoč malo širem prolasku kroz Piratellu povećao je prednost te nakon svojeg zaustavljanja uspjeva izaći ispred Rubensa koji je tek trebao u boks. Čak je odradio i momčadski posao propustivši lakšeg i bržeg Brazilca ispred kako bi s brzim krugovima izbio ispred Ralfa. No, ne pomaže mu problem s prednjim lijevim kotačem zbog čega zaustavljanje traje deset sekundi i vraća se iza Ralfa.

Nekoliko krugova kasnije Ralf griješi u Rivazzi omogućivši Rubensu da priđe bliže i pri izlasku iz zadnjeg zavoja prestigne Nijemca, “proslavivši” stisnutom šakom pri prolasku startno-ciljnom ravninom. Rubens se nakon toga okrenuo lovu na Raikkonena, dok je Ralf polako padao i došao pod pritisak Coultharda. Kimi nije imao dovoljno brzine i njegov zaostatak za Michaelom je rastao.

Put za pobjedu Michaelu je bio širom otvoren. I nije je ispustio. Osvojio je svoju prvu Veliku nagradu u 2003. Drugoplasirani Kimi Raikkonen se uspio obraniti od napada Rubensa Barrichella koji je završio četiri desetinke iza Finca. Michael je pobjedu posvetio svojoj preminuloj majci. Odmah nakon utrke on i Ralf su otputovali u Njemačku na ispraćaj, a na intervju nakon utrke umjesto Michaela otišao je šef Jean Todt.

“Sve nam se složilo ovaj vikend. Ipak, nije bio savršen. Rubens je većinu utrke bio u gužvi i nije vozio onoliko brzo koliko je mogao, no s Michaelom smo uspjeli strategijom izbiti na čelo i pobijediti. Ovo je vrlo važna pobjeda koja nas vraća u život, posebno pred domaćom publikom, našim Tifosima. Michaelu nije uopće bilo lako, no cijela momčad je jedna velika obitelj i zajedno prolazimo kroz sve poteškoće,” rekao je Todt, i dodao:

“Michaelu smo dopustili da ode odmah jutros u Njemačku s bratom. Mi ne želimo tjerati vozača da se u ovakvoj teškoj situaciji utrkuje, no njegova je odluka bila da nastupi danas. Pokazao je kako je veliki čovjek, što mnogi neće ili ne žele razumjeti. Tužan je dan, i ponosni smo na oba naša vozača i na cijelu momčad.”

Nakon ove utrke Raikkonen je ostao vodeći u prvenstvu, kao i uoči utrke, ispred momčadskog kolege Coultharda i Michaela Schumachera, a u momčadskom poretku vodeći je ostao McLaren ispred Ferrarija i Renaulta. Ostatak sezone je bio vrlo uzbudljiv i velika je borba vođena između Michaela, Kimija i Juana Pabla, a krajnji ishod je ostao isti kao i prethodne tri sezone.

 

11
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
7 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
8 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
sennad

Nije mi jasno ovo “lopovlukom”? Mishelin nije bio regularan, a ne Ferrari i Bridgestone.
Znači neko prodje kroz crveno i prijaviš ga, znači ti si počinitelj !
Osim ako se misli da je Ferrari=FIA
Koliko znam da su se te gume topile i postajale šire, i tako se dobivalo na performansama. I to je po meni bilo neregularno.
Zanimljiv detalj u tekstu

avatar
Član
MS791

Slika iz naslova….. Jesam se nauživao stisnuta šaka ili kaziprst u zraku. Red car, red helmet, jedini vozač za kojeg sam navijao baš za njega, odlaskom MS samo i vječno za Ferrari makar bio zadnji

avatar
Član
Desmosedici

Da..crveni bolid koji juri prema pobjedi..iz njega viri crvena kaciga na kojoj sprijeda piše “Romerquelle”..a sa strana velikim bijelim slovima NIKI LAUDA..to je moja draga uspomena iz djetinstva..i tako je ostalo do danas.

avatar
Član
mody

imolu treba vratiti v10 motore dobri stari dani f1

avatar
Član
klepesina

ma najbolje da stave mlazne motore od f22 Shvati drug da su v8 v10 i v12 daleka proslost f1 i vise nikada se nece vratiti u f1

avatar
Član
LHx6

Amerikanizirana patetika. Traženje neke tuge u svemu kako bi se neki događaj prikazao većim.

Pobijedio je kao što je i pobijedio u ostalih 90 utrka u svome životu. On, ekipa iz Ferrarija, cijeli tim zajedno.

Koliko konobarica posluži kavu kad im je netko umro i još ih zajebavamo kako nije dovoljno kratka ili ima premalo pjenice. Kako bi smiješan članak bio “konobarica poslužila savršeni makijato unatoč tome što joj je umrla mama”. Nije poznata zato i ne pišete.

Eto, minus na članak. Oni koji se lože na ove patetike neka lupaju minuse meni 🙂

avatar
Član
Desmosedici

Opet si me razočarao.

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Nijedna konobarica sigurno ne radi kad joj umre netko od roditelja..jedino ako je luda..ili jako problematična pa se roditelji odrekli od nje..ovo je nešto drugo..sjećam se toga..svi fanovi F1 su sa čudom gledali braću Schumacher kako su odvozili utrku.

avatar
Član
Mike-ferrari

A sto te razocarao Zato sto si pomislio da je inteligentniji od onih koji su vamo pljuvali psovkama i uvredama po svemu sto ima veze sa Ferrari Scumaher i Sebastian Inteligencija se svodi na banaliziranju uspjeha Ferraria i Scumahera/Sebastiana usporedbama sa zgodnim curama i konobaricama U biti ista žuc se cijedi iz njega kao.i ostalih kompleksasa koji su brisani zbog svoje kulture sa ovog foruma i vjerovatno hrpe drugih Netrebas biti razocaran nego samo realan Stvar je u kakvim utrkama i kojim vremenima je Ferrari imao dominaciju i kakva je ona bila Alo 3 momcadi ono bar za pobjedu bolidi… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Ferrari se u F1 takmiči 71 sezonu. Naravno, bilo je dosta sezona kad je imao najbolji “paket” i zato je osvojio što je osvojio. Ali jedinu pravu dominaciju..ono da znaš unaprijed kako će utrka izgledat..imao je samo 2002. i 2004.g. Sve ostalo je dobiveno u neizvjesnoj borbi sa barem dvije-tri podjednake momčadi. Problem počinje kad su zbog ekonomske krize F1 napustili jaki igrači kao što su Toyota, BMW, Honda, Renault..a od velikih iz te branše je ostao samo Ferrari..ostao je naravno i Mclaren ali je problem što on ne proizvodi svoj pogon..pojavio se i neki Red Bull koji nema veze… Read more »