Mene su odgajali da navijam za Michaela Schumachera. Odrasla sam u sobi u kojoj su se zidovi crvenili oblijepljeni Michaelovim slikama (zahvaljujući starijoj sestri), među kojima je bio i jedan žuti, Ralfov u kombinezonu momčadi Jordan, jer zaboga, on je Michaelov mlađi brat. Osim toga, obje nas je otac učio da je Michael jedan, jedini i najveći (unatoč godinama Formule 1 koje je tata ispratio i prije Michaelovih prvih krugova na stazi). No, ja se nisam dala. Od dana kad sam počela gledati utrke, a možda nisam ni znala što gledam, do dana kad sam zagrizla i postala pravi obožavatelj, nikada nisam bila fan niti velikog Michaela, ni mlađeg Ralfa od kojeg se tako mnogo očekivalo. Uvijek sam bila na suprotnoj strani obiteljskih prepirki glede Formule 1, pa i dan danas prilično često zastupamo različite stavove i vječno imamo različite “ljubimce”. No, emocije na stranu, statistika je čudo i ona je svakako na strani velikog Michaela, s posebnim poštovanjem prisjetit ćemo se doprinosa braće Schumacher svijetu automobilizma, kao i nadama koje polažemo u nasljednike obitelji.

Naša današnja priča počinje 3.1.1969. godine kada je u Hürthu, u tada Zapadnoj Njemačkoj rođen, mnogi bi rekli, a neki se možda i ne bi složili, najveći, ali definitivno najtrofejniji vozač u povijesti Formule 1, Michael Schumacher. Kad je Michael imao samo četiri godine, otac Rolf mu je modificirao autić na pedale i dodao mu motor malog motocikla. Kad se Michael zabio u stup ulične rasvjete u Kerpenu, roditelji su vidjeli da je vrag odnio šalu i odveli su ga na karting stazu, gdje je postao najmlađi član karting kluba. Sa šest godina Michael je pobijedio prvi put na natjecanju u klubu, u kartingu koji mu je otac sastavio od odbačenih dijelova. Kako bi podržali sinovljevu karijeru u utrkivanju, Rolf, koji je inače radio kao građevinar, počeo je popravljati i iznajmljivati kart bolide, a majka Elisabeth je radila u restoranu uz stazu. Kada je Michaelu trebalo 800 njemačkih maraka za novi motor, roditelji mu to nisu mogli priuštiti, pa je pronašao podršku u sponzorstvu lokalnog biznismena. No, kako je zakon u Njemačkoj nalagao da dijete mora imati minimalno 14 godina da bi dobilo dozvolu za vožnju kartinga, Michael je svoju pribavio sa samo 12 godina, u Luksemburgu.

Od malih nogu Michael je nizao uspjehe, osvojivši Njemačko juniorsko karting prvenstvo samo godinu nakon što je dobio licencu. Od 1984. godine pa nadalje Michael je nizao uspjehe na različitim njemačkim i europskim karting prvenstvima. Kako bi financirao svoje utrkivanje, Michael je napustio školu i radio kao mehaničar. Prvi korak prema jednosjedima napravio je 1988. godine, uključivši se u Formula Ford i Formula König serije u Njemačkoj, i osvojivši naslov prvaka König serije. Sljedeće godine je potpisao ugovor s Formula 3 momčadi WTS čiji je vlasnik bio Willi Weber. Uz Weberovu podršku Michael se probijao kroz različite serije putem koji je vodio prema Formuli 1, da bi 1991. debitirao na VN Belgije kao zamjena za Bertranda Gachota, u bolidu broj 32 momčadi Jordan Ford. Schumacher je odustao u prvom krugu utrke radi problema sa spojkom, a sve ostalo je povijest.

Iste godine kada je stariji brat Michael debitirao u Formuli 1, mlađi Ralf (rođen 30.06.1975.) je osvojio NRW i Gold karting kup. Ralf se, kao i stariji brat, rano počeo baviti kartingom, sa samo tri godine. Sa samo 17 godina završio je na drugom mjestu ADAC Junior Formula prvenstva, što mu je omogućilo da tijekom 1992. testira bolid Formule 3. Kao i stariji brat, Ralf je pod okriljem Willija Webera prolazio različite serije utrkivanja na putu do mjesta u Formuli 1 koje je konačno dobio 1997.

Nedvojbeno je da su Michael i Ralf najpoznatija braća u povijesti Formule 1. Obojica su u Formuli 1 debitirali za momčad Eddieja Jordana, nakon što su prethodno vladali Formula Nippon prvenstvom i pobjeđivali na Velikoj nagradi Macaua. Činjenica je da se Ralfova karijera ne može porediti s Michaelovom, a upitno je da li bi Ralf uopće imao karijeru u Formuli 1 da nije bilo starijeg brata. Sam Ralf je priznao da misli kako ne bi. Od Ralfa se mnogo očekivalo, kad je on došao u Formulu 1, Michael je već bio dvostruki svjetski prvak. Michael je u Formulu 1 došao prije i ostao je duže, a napravio je i mnogo više. Ralfova postignuća ne mogu se mjeriti s Michaelovih sedam naslova svjetskog prvaka, 91 pobjedom i 1566 osvojenih bodova. Ralf je pobijedio ukupno šest puta, što je čak manje od broja naslova svjetskog prvaka starijeg brata. Ralf niti jednom nije bio svjetski prvak, a skupio je 329 bodova tijekom karijere.

Michael je vozio za momčadi Jordan, Benetton, Ferrari i Mercedes, a od Formule 1 se opraštao dva puta. Sigurno je da su oba puta bili i oni koji su plakali od tuge i od sreće kada je odlazio. Konačno, od Formule 1 se oprostio Velikom nagradom Brazila 2012. godine, dok je Ralf otišao zaključno s istom utrkom pet godina prije, a tijekom karijere je vozio za Jordan, Williams i Toyotu. Tijekom zajedničkog vremena u Formuli 1, postavili su jedan zanimljiv rekord. Naime, Michael i Ralf su jedina braća koja su se zajedno penjala na prve dvije stepenice pobjedničkog postolja, učinivši to na četiri različite utrke.
Teško je u kratkim crtama opisati karijere braće Schumacher, posebice Michaelovu. Michaela se smatra za jednog od najvećih vozača u povijesti Formule 1, sa sedam osvojenih naslova prvaka, od kojih je pet uzastopnih. Tijekom karijere, bio je poznat po vožnji na samim granicama, ali po prljavim potezima koje je često pravio na stazi. Detaljan pregled Michaelove karijere ćemo ostaviti za neki drugi put, da ne bismo sad pretjerali.
Unatoč različitim smjerovima kojima su tekle karijere braće Schumacher, Ralfu nikada nisu teško padali bratovi rekordi i o starijem bratu je uvijek govorio s tonom poštovanja. Osim toga, Michael je mlađeg brata rado savjetovao i uvažavao njegovo mišljenje. Obojica su se u poslu ponašali profesionalno, na stranu potezi na stazi koji se nekima možda i ne sviđaju. Nakon jednog od najtežih dana u životu, nakon smrti majke Elisabeth, koja je preminula u 55. godini, braća su odvezla VN San Marina 2003. godine. Michael je pobijedio, i sa suzama u očima primio pobjednički trofej. Bila je to 65. pobjeda u Michaelovoj karijeri, ali vjerojatno i najtužnija. Ralf je završio na četvrtom mjestu, a obojica su pokazali profesionalizam unatoč ogromnoj tuzi koja ih je snašla.

U listopadu 2001. godine, Ralf je oženio Coru-Caroline Brinkmann, bivšu manekenku, s kojom ima sina Davida. Cora i Ralf su se razveli 2015., a detalji o razvodu su uključivale i navode o obiteljskom nasilju. Tijekom razvoda borili su se oko skrbništva nad Davidom, a Cora je dobila 6 milijuna eura od ukupnih 100 na koliko je procijenjeno Ralfovo bogatstvo i vlasništvo nad domom u Bergheimu. Kao otac i stric, David se također bavi utrkivanjem. Zajedno s bratićem Mickom, Michaelovim sinom, počeo se natjecati u kartingu, a u kolovozu 2018. je najavljeno kako prelazi u jednosjede, i kao otac nekada, počinje s natjecanjem u ADAC Formula 4 prvenstvu. Prošle godine natjecao se u Formula 3 azijskoj F3 seriji.

S druge strane, Michael je živio idiličan i daleko od javnosti privatni život sa suprugom Corinnom (koju je navodno preoteo Heinz-Haraldu Frentzenu) i njihovih dvoje djece, kćeri Ginom Marie i sinom Mickom. Obitelj živi u Švicarskoj, na posjedu u blizini Ženevskog jezera. Michael je uvijek bio poznat i po svom humanitarnom radu, posebno po pomoći djeci u potrebi i pogođenima prirodnim nesrećama. U najokrutnijoj od svih ironija, nakon konačnog povlačenja iz Formule 1, Michael je svoju prvu godinu mirovine završio nesrećom na skijanju prilikom obiteljskog odmora. Danas se malo zna o stanju u kojem se legenda Formule 1 i sporta općenito nalazi, jer se, prema željama obitelji, sve drži u tajnosti.

”Uživao sam većinu vremena. Nije bio uspješan povratak kao što sam navikao, ali sam naučio mnogo. Naučio sam da gubiti može biti konstruktivnije od pobjeđivanja. Sada je definitivno vrijeme da se ide”, o konačnom kraju svoje karijere rekao je Michael Schumacher.

Ljubitelji Formule 1, a posebice Michaela Schumachera poput onih s kojim sam ja odrasla, vesele se mogućem dolasku Micka Schumachera na stazu. Mick, rođen 22.03.1999. godine, prati očeve stope i nada se dolasku među najveće. Od 2008. Mick se natječe u trkaćim serijama, a ispočetka je, kako bi izbjegao publicitet, koristio majčino prezime Betsch. Mick se natjecao u kartingu, ADAC Formuli 4, Formuli 3 i Formuli 2. Početkom 2019. godine objavljeno je kako je Mick postao član Ferrarijeve vozačke akademije, a 2.4.2019. debitirao je za upravljačem Ferrarijevog SF90 bolida na prvom danu predsezonskih testiranja na stazi u Bahreinu.

”On je bio tamo gdje ja jednog dana želim biti. Uvijek je vjerovao da može bolje. Sve vrijeme dok sam vozio bolid kakav je nekad vozio moj otac, imao sam osmijeh na licu”, opisao je Mick prvo iskustvo u crvenom bolidu.

I uvijek će biti malo riječi kada se piše i priča o Schumacherima u automobilizmu. O braći Michaelu i Ralfu u Formuli 1. O Michaelu. O mladim naraštajima. Činjenica je da su stariji ostavili svoj pečat. O Michaelu će se uvijek pričati, njegov je trag neizbrisiv. Nadam se njegovom oporavku i da ćemo jednog dana opet gledati braću Schumacher uz staze Formule 1, ovaj put kako srčano navijaju za buduće uspjehe svojih sinova.

15
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
11 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Mike-ferrari

Hamilton se za naslov borio 2x
1 pobijedio
1 izgubio

avatar
Član
mody

jordan je bio odlična momčad u 90ima svi su voljeli voziti za njih danas ne postoje

avatar
Član
LHx6

“Osim toga, obje nas je otac učio da je Michael jedan, jedini i najveći (unatoč godinama Formule 1 koje je tata ispratio i prije Michaelovih prvih krugova na stazi).”

“No, ja se nisam dala. Od dana kad sam počela gledati utrke, a možda nisam ni znala što gledam, do dana kad sam zagrizla i postala pravi obožavatelj, nikada nisam bila fan niti velikog Michaela, ni mlađeg Ralfa od kojeg se tako mnogo očekivalo.”

Kad bi samo znala koliko ljudi i dan danas navija za ono za što im je tata rekao, od F1 do nogometa 😉

avatar
Član
Desmosedici

Ako se tata toga dosta nagledao prije..i za..a sigurno i iza ere MS taj je sigurno kompententan da donese prave zaključke i da navija za najbolje što je do tada vidio..druga stvar je što se kod djece..teenedgera..često javlja bunt..pobuna protiv autoriteta..protiv stege..pa se prkosi svakome..pa često tako i vlastitim roditeljima..to se može manifestirat na pasivan ili na agresivan aktivan način..tada se radi namjerno sve suprotno..pa se i u sportu navija suprotno od roditelja..znam mnogo takvih primjera i odnosi se na razne sportove..kod nas je to najviše izraženo kroz navijanje za nogometne klubove. Mislim da se tako se i Mia podsvjesno… Read more »

avatar
Član
LHx6

“Ako se tata toga dosta nagledao prije..i za..a sigurno i iza ere MS taj je sigurno kompententan da donese prave zaključke i da navija za najbolje što je do tada vidio..” A što je s onima koji su gledali F1 prije i poslije MSa i navijaju za Nigela Mansella? Tvojom logikom on je onda najbolji vozač svih vremena jer eto ti ljudi su gledali i prije i poslije i valjda su kompetentni. Ona je navijala za onoga koji je njoj pobudio navijačke osjećaje. To nema veze sa statistikom i s najboljim ili najlošijim vozačem Ljudi navijaju i za one koji… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Nemoj me stalno citirat, to me nervira..i glupo je. Komuniciraj normalno. Tata je u ovoj priči navijao za koga je navijao jer je to za njega bio najbolji i najdraži vozač. Naravno da svatko može navijati za nekoga “svoga” vozača bez obzira koliko je taj uspješan i koliko je postigao u karijeri. Inače bi svi ljudi na svijetu navijali samo za najbolje pojedince, najbolje klubove ili momčadi, a znamo da nije tako. I najzadnji na tablici imaju svoje vjerne fanove. I ja sam obožavao i Nigela Mansella i mnogo drugih dobrih vozača. Pisao sam samo o ovoj pojavi..o buntu mladih… Read more »

avatar
Član
LHx6

Ti si napisao da je tata kompetentan za znati da je MS najbolji. Evo kako si ti to rekao: “Ako se tata toga dosta nagledao prije..i za..a sigurno i iza ere MS taj je sigurno kompententan da donese prave zaključke i da navija za najbolje što je do tada vidioAko se tata toga dosta nagledao prije..i za..a sigurno i iza ere MS taj je sigurno kompententan da donese prave zaključke i da navija za najbolje što je do tada vidio.” Dakle, ovo što si napisao je glupost. Iz te gluposti zaključuješ kako ona nije navijala za najboljeg i mora da… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Ti si taj koji upada iz gluposti u glupost. Ti si u prvom komentaru tvrdio to što kasnije stalno negiraš i što sam ti ja osporio. Moram te citirat, a nema ništa gore, neukusnije i gluplje nego to radit..ali sad moram. Prvo si ti citirao Miu, valjda time da je pohvališ i odobriš to što je ona na teenedgerski način “prkosila” tati i sestri pa je navijala za nekoga drugoga, samo ne za onoga za koga oni navijaju. Evo dijela citata:Uvijek sam bila na suprotnoj strani obiteljskih prepirki glede Formule 1, pa i dan danas prilično često zastupamo različite stavove… Read more »

avatar
Član
LHx6

Pojasniti ću ti. Zbilja ću se potruditi. Ja sam pohvalio Miu jer bira ono što se njoj sviđa i tako bi svi trebali. Puno sam susreo po forumima i portalima likove koji za sebe tvrde kako su “od 4. godine navijali za tog i tog” i “kako je i tata za tog navijaio”, pa su eto i oni valjda po krvi svojeg oca nastavili navijati za istoga. Bio to MS ili LH ili Dinamo ili Hajduk. Svako automatsko nasljedno navijanje je debilana i uvijek izaziva smijeh. Jasno? Ti si pak zaključio kako je ona bila buntovna jer nije poslušala tatu… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Da..MS je tada bio najbolji..i još je uvijek najuspješniji vozač u povijesti F1. Zašto je tata zbog toga prosječan gledatelj? Misliš da nije poznavao materiju..povijest F1, nego da je, eto slučajno, kao laik čuo negdje na TV-u za MS da je najbolji, pa je zato za njega navijao? A Mia bila pametna pa ga nije slušala, nego navijala za nekog vozača zato što je možda bio ljepši, zgodniji, dobroćudnije izgledao od MS? Ne vjerujem u to. Mislim da je tata kao veliki fan F1 bio jako dobro upućen u stvari i da dobro znao koliko što vrijedi. Kad si tako… Read more »

avatar
Admin

Naravno, sve počinje od roditelja, od odgoja djece do prenošenja svojih stajališta na potomke, ponašanja, itd., a na kraju opet svi formiraju svoje mišljenje, bilo identično ili totalno suprotno. Schumacher je jedan od najvećih vozača u povijesti ne samo zbog svih tih postignuća i rekorda nego i njegovog truda i rada na tehničkom polju, u razvoju bolida. Svi inženjeri s kojima je radio imaju samo riječi hvale za njega po tom pitanju, kako je uvijek davao potpuno precizne povratne informacije koje bi pomogle momčadi da razviju bolid. Što se tiče Hamiltona, izjasnio sam se o njemu u zadnja svoja dva… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Bravo Tomislave..osjećaj mi je kao da sam ja ovo napisao. Pozdrav!

avatar
Član
Desmosedici

Imamo još jednog “velikog” Schumachera. Znate li tko je Toni Schumacher?

avatar
Član
klepesina

HARALD

avatar
Član
Desmosedici

Da..Harald Anton “Toni” Schumacher..veliki njemački golman. Schumacher, Stielike, Kalz, K.H. Forster, Briegel, Schuster, Hansi Muller, Klaus Aloffs, Hrubesch, Magath, K.H. Rummenigge. Ova imena ispred nekih od nogometaša su zato da se razlikuju od braće i od slavnih prezimenjaka, također nogometaša. Za mene je ovo najveća..najjača nogometna reprezentacija koja je dosad istrčala na teren. Osvojili su EP 1980.g. i igrali dva uzastopna finala na SP 1982. i 1986.g…uglavnom isti kostur ..naravno, s vremenom se tu priključilo još nekoliko odličnih igrača.