Nakon što je šef Ferrarijeve momčadi izrazio protivljenje smanjivanju budžeta timova Formule 1, stigao je odgovor iz McLarena. CEO Zak Brown kaže da Ferrarijevi argumenti ne drže vodu.

Formula 1 u suradnji s timovima već nekoliko tjedana pokušava pronaći modele za smanjivanje troškova tijekom krize uzrokovane pandemijom koronavirusa, ali i u mjesecima i godinama nakon nje. Jedan od planova je ograničiti budžete timova od sljedeće sezone, no nikako da se postigne dogovor o tome gdje povući granicu.

Prema prvotnim financijskim pravilima za 2021. godinu, taj je iznos trebao biti 175 milijuna dolara, no izbijanje krize i odgađanje prve trećine ovogodišnjeg Prvenstva natjeralo je timove i vodstvo Formule 1 na dodatno smanjivanje tog iznosa. I dok primjerice McLaren želi srezati budžete na 100 milijuna, Ferrari se oštro protivi tom prijedlogu.

Ferrarijev stav nije se dopao Zaku Brownu: “Trenutno smo u takvoj situaciji da, ako Formula 1 nastavi sa svojim starim navikama, zapravo smo u ekstremnom riziku hoće li uopće biti budućnosti Formule 1.”

“Ako ćemo razmišljati unaprijed i ići u korak s vremenom, ne samo da možemo preživjeti ono što se događa sada, već mislim da sport može prosperirati i svi ćemo biti na dobitku. Ja sam uvijek za dobru i zdravu debatu, ali mislim da komentari koji se pojavljuju ne drže vodu. Kontradiktorni su i ne reflektiraju precizno našu realnost.”

Jedan od nedavnih prijedloga bio je ograničavanje budžeta za 2021. na 145 milijuna dolara, a onda 2022. iznos smanjiti na 130 milijuna. Mattia Binotto protivi se smanjivanju budžeta i tvrdi da bi to dovelo do otpuštanja radnika. Za njega je 145 milijuna minimum.

S druge strane, McLarenov šef ne misli da bi rezanjem proračuna timova Formula 1 izgubila status elitnog automobilističkog natjecanja, a nije mu dobro sjela izjava kako nisu svi timovi u natjecanju zbog profita.

“Nažalost, nema mnogo timova, ako ih ima uopće, koji zarađuju. Mnogi utrkivanjem dodaju vrijednost svojim drugim poslovima, je li to posao proizvodnje napitaka ili cestovnih automobila”, kaže Brown.

Binotto je pozvao Formulu 1 da ne donosi ishitrene odluke, a Brown takvu izjavu ne može shvatiti dok vlade diljem svijeta donose hitne mjere za spas svjetske ekonomije.

“Gotovo da ne znam što bih rekao na to. Mislim da svi prepoznajemo da u ovim vremenima prolazimo kroz najveću krizu koju je svijet vidio. Države se zatvaraju. Industrije se gase, a ne požuriti s reakcijom na to što se događa, mislim da je kritična pogreška. To je življenje u poricanju.”

Bit će vrlo zanimljivo pratiti razvoj ove priče u narednim tjednima. Čini se da su timovi ozbiljno udaljeni u svojim stavovima. Nije ovo prvi put da Ferrari na ovaj način postavlja uvjete i na neki način prijeti odlaskom iz F1 ako ne bude po njihovom.

“Ne bih volio vidjeti njihov odlazak iz sporta. Ne bih volio vidjeti odlazak bilo koje momčadi iz sporta i naravno da nitko ne želi da se tako nešto dogodi. Međutim, mislim da sport može preživjeti s 18 bolida na gridu i mislim da neki drugi proizvođač motora može uskočiti i opskrbljivati dvije momčadi koje koriste Ferrarijeve motore”, kaže McLarenov CEO.

7
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mars32

Jasno da Brown tjera vodu na svoj mlin, a zašto i nebi. Zato se i nalazi na čelu McLarena, da se zalaže za njihove interese. S druge strane Ferrari isto ima puno pravo da ne odustaje od svoje ideje i svojeg cilja. Postoji netko tko mora pomiriti te različite interese, a to je vodstvo F1. Iako navijam za McLaren vjerujem da sam bliži Ferrarijevoj ideji. Smatram da proizvođači motora moraju imati dodatni dio budžeta za razvoj motora. Isto tako treba sagledati koje to sve ostale komponente prodaju i koliko zarađuju na njima. Po meni bi trebali postaviti priču na način… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Da..Zak je umislio da se on nešto pita..daće njemu Mercedes “po repu” ako nastavi inzistirat na ovom smanjenju proračuna na 100 miliona eura.

avatar
Član
TORPEDO

Ne laje pas radi sela nego radi sebe…točka!

avatar
Admin

Sad će se Ferrari naći na udaru kritika od ostalih, posebno Binotto. Binotto ističe probleme koji bi snašli i Mercedes kao jednako bogatu momčad, možda čak i bogatiju od Ferrarija. Međutim, u Mercedesu mudro šute i pustili su Binotta i Ferrari da iskažu neslaganje upravo zbog toga što Ferrari, prema trenutnom stanju, ima pravo veta. Lako je Brownu pričati ovakve stvari jer dok smanjenje budžeta na McLaren i njegove djelatnike neće previše utjecati, na momčadi poput Ferrarija i Mercedesa može imati dalekosežnije posljedice, kako je rekao Binotto. Manjim momčadima se može pomoći i na drugi način, poput oslobađanja plaćanja za… Read more »

avatar
Član
mars32

Ulaganje u cestovne automobile je bio najbolji potez Rona jer bi bez cestovnog programa bili u istoj situaciji kao Williams – momčad velike povijesti koja plaća cijenu nezavisnosti. Ukoliko bi se jednoga dana ugasila F1 ekipa nestalo bi i ime Williams, a na ovaj način, s cestovnim automobilima, McLarenu je osigurana dugoročna budućnost. Jasno da je usmjerenje financija u cestovne automobile usporilo sportski aspekt u F1 i usmjerilo rezultate dalje od postolja i pobjeda, ali ima nešto i u tome da su promašivali s dizajnom bolida i birali krivog proizvođača motora nakon što su uspostavili cestovni odjel. Za ovu godinu… Read more »

avatar
Admin

Ok, zarađuju s cestovnim automobilima, preživljavaju ali pati F1 program. Upravo su krivi koncepti rezultat te diobe na cestovni i F1 sektor bez odgovarajućih kapaciteta i dovoljnih izvora financiranja. Williams je imao najbolju priliku ući u posao s cestovnim automobilima kad su nizali naslove prvaka ali opet nisu jer je i to skupa igra, ulaže se mnogo novca a nemate dovoljno jaku financijsku potporu u slučaju da nešto krene krivo. Ferrari ima iza sebe Fiat, Mercedes je jak cestovni gigant, i oni si to mogu priuštiti. Za McLaren i Williams je to poput ruskog ruleta i kad podvučem crtu mislim… Read more »

avatar
Član
mars32

Sve jasno, samo cestovni sektor daje stabilnost kompaniji i taj segment sigurno neće ići narušavati ukidanjem financija u korist Formule 1 jer je F1 mjesto za reklamu, a ne za pravu zaradu. Zarada je moguće uz ograničenje potrošnje i to je razlog zašto istu forsiraju. Na žalost, biti prvak ne znači nužno da je projekt financijski opravdani i održivi, pogotovo sad zbog krize i velikog upitnika što će biti sa sponzorskim novcem, da li će ga uopće biti i koliko će biti reducirani. Iz tog poslovnog razloga se na žalost uklanja sportska i natjecateljska komponenta jer si samo rijetki mogu… Read more »