Bilo je to na današnji dan 1993. godine na kišnom Donington Parku za VN Europe. Na samom startu utrke Ayrton Senna je pao na petu poziciju, ali nakon toga je počeo spektakl. Bio je to jedan od najboljih početnih krugova u povijesti Formule 1. U samo jednom krugu Senna je pretekao četiri odlična vozača i to redom Michael Schumachera, Karla Wendlingera, Damona Hilla i Alaina Prosta te tako zauzeo prvu poziciju na kraju prvog kruga utrke.

Na kvalifikacijama je Senna zauzeo četvrtu poziciju sa skoro dvije sekunde zaostatka iza vodećeg Alaina Prosta. Ispred njega su još bili Williams-Renault Damona Hilla, i Benetton-Ford Michaela Schumachera. Ovo je bila Sennina šesta sezona s McLarenom, ali prva bez Hondinog slavnog motora iza njega. Nakon povlačenja japanske tvrtke iz Formule 1, McLaren je bio prisiljen na privremenu zamjenu. Ta zamjena je bio Fordov HB V8 motor.

Ono što je prva minuta te utrke pokazala je da McLaren više ovisi o vozaču, a ne o motoru bolida. U tom prvom krugu snaga motora, nepovoljno prianjane guma i aerodinamika nisu mogle protiv talenta i iskustva vozača, što je Senna i dokazao. Vozačke vještine, osjećaj za grip i instinkt su nadmašili tadašnju tehnologiju i tako je Senna pokazao prave čari Formule 1 i utrkivanja.

Sennina vožnja je izgledala nestvarno. Njegova preticanja su se činila laganim. Bilo je mokro, a na mokroj stazi je Senna istaknuo svoj talent više od svih ostalih vozača u to vrijeme. Njegov izuzetan osjećaj za automobil u skliskim uvjetima bio je još očigledan iz njegovih ranih dana u Formuli Ford 1600, ali na Donington Parku taj dan smo ga vidjeli u svom najspektakularnijem izdanju.

Sami start utrke prije prvog zavoja nije bio dobar. Schumacher se pametno pomaknuo na lijevu stranu staze kako bi pronašao najbolju liniju i blokirao crveno-bijeli McLaren. To koristi Wendlinger i zauzima treću poziciju dok Schumacher i Senna gube po jednu poziciju. Nije to uzdrmalo Sennu koji je u narednih nekoliko zavoja pretekao sve vozače ispred sebe i zauzeo prvu poziciju, a utrku završio s prednošću od skoro dvije minute ispred drugoplasiranog Damona Hilla.

Spektakularna vožnja, spektakularna preticanja i nevjerojatna predanost su karakteristike vrhunskih vozača. Senna je bio jedan od njih, a utrka u Donington Parku jedna od najspektakularnijih u njegovoj karijeri.

10
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
6 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
LUTHER

sretan uskrs svima..
kad smo već od starih (starijih) staza, vratite tursku, s današnjim bolidima, mrak bi bilo

avatar
Član
Pratiteljcro

Eh da turska je bila prezakon staza obilazilo se i bez drs-a

avatar
Član
mody

vratite donignton park odlična staza

avatar
Član
Desmosedici

Slažem se s tobom u ideji..i ja volim stare legendarne staze..ali i Donington je “olinjao” i zastario za današnje standarde F1..znači, treba ga temeljito renovirat a za to treba novaca.

avatar
Član
bibinjac

Najbolji prvi krug najboljeg svih vremena.
Počivaj u miru Božjem.

avatar
Član
Desmosedici

Da..u ovakvim uvjetima snaga motora ne igra glavnu ulogu..važan je balans i set up bolida..a najvažniji je vozač sa dobrim osjećajem za grip kao što je bio Senna..i ovaj Mclaren je bio izvrstan bolid što se svega tiče, ali najslabija karika mu je bio Fordov motor, tako da u normalnim uvjetima nije imao nikakve šanse protiv Williams Renaulta. Rekao bih par riječi o Karlu Wendlingeru za one koji ne znaju dovoljno o njemu. On, M.Schumacher i H.H. Frentzen su bile mlade nade Mercedesa. Svi stručnjaci su predviđali da će od njih trojice Wendlinger napravit najveću karijeru jer je bio jako… Read more »

avatar
Član
johhan peacedohan

Evo da ti se ja zahvalim na ovo potsjećanje. Vozač na kojeg sam savim zaboravio jer se pojavio na početku naših nesretnih vremena. U Sarajevu nismo imali struje 3 godine tako da smo bili i u izvjesnoj situaciji od tih vremena. Kad se život vratio u nešto što je približno ličilo ba normalu i uključili nam struju, odjednom je nestalo Marcha, Onyxa, gomile mladih talijanskih vozača, Capelli, Martini, Larini i sl. I sad stoji ta rupa 92-96 i još koja godina. LP

avatar
Član
Desmosedici

Pozdrav Johhane!

avatar
Član
Desmosedici

P.S. I ja sam imao sličnu, možda i goru situaciju. Od početka jeseni 1991.g. do kraja 1992.g..u progonstvu i na čuki..tako da to vrijeme nisam mogao ništa uživo pratit..ipak sam se redovito informirao o događajima u F1 koliko sam mogao.

avatar
Član
johhan peacedohan

Hvala drug, pozdrav tebi i svima koji prate ovaj portal. Nadam se da ćemo uskoro svi zdravi dočekati početak nove sezone.