VN Australije pred vratima: Urednici portala GP1 predviđaju rasplet sezone

Manje od 24 sata dijele nas do prvog slobodnog treninga na Velikoj nagradi Australije, prvoj utrci nove sezone Svjetskog prvenstva Formule 1.

Vikend pred nama ponudit će odgovore na mnoga pitanja koja smo postavljali tijekom zimskog perioda, mnoge će teorije pasti u vodu, a timovi i fanovi konačno dobiti potvrdu gdje je tko u F1 hijerarhiji.

Prije nego se sve to dogodi i prije nego nam štoperica na stazi Albert Park otkrije realno stanje stvari, našu uredničku ekipu suočili smo s nekim gorućim pitanjima, očekujući da zavire u svoje kristalne kugle i prognoziraju nam razvoj događaja u 2020. godini.

U nastavku pročitajte njihove odgovore, a kroz neka anketna pitanja možete izraziti i svoja mišljenja.

Hoće li Lewis Hamilton prestići Michaela Schumachera po broju pobjeda, a izjednačiti se s njim po broju naslova prvaka? 

Davor BuljanIako još uvijek nemamo pravi uvid u ono što momčadi doista mogu, ako uzmemo u obzir činjenicu kako je Lewisu za probijanje na sam vrh potrebno svega osam pobjeda to se doista ne čini kao nemoguća misija čak naprotiv, posebice u sezoni s rekordno velikim brojem utrka. 

Igor Šestak: Sve osim sedmog naslova prvaka za Lewisa Hamiltona bilo bi veliko iznenađenje. Britanac je i dalje gladan uspjeha, Mercedesov status najjače momčadi na gridu ne bi smio biti ugrožen pa unatoč Verstappenovim prijetnjama, mislim da će Lewis biti prvak. A što se tiče Schumacherovog rekorda, čak i da Hamilton ponovi svoju najlošiju sezonu od 2014. do danas (devet pobjeda u 2017.), rekord će pasti. Moj je odgovor – hoće.

Tomislav Radić: Kako ga je krenuo niz, nikakvo čudo ne bi bilo da sezonu završi kao vozač s najviše pobjeda u povijesti F1 i u egalu sa Schumacherom po broju naslova prvaka. Nadam se samo kako neće tako lako doći to tih postignuća, nego će se morati malo pomučiti. Zadnje tri sezone je okončao previše ležerno, odavno nismo vidjeli neku triler završnicu poput 2007., 2008., 2010., 2012. ili 2016., a jedna takva bi nam stvarno trebala.

Igor Vukajlović: Vrlo vjerojatno hoće i zaslužio je, izgleda daleko najspremniji vozač ove sezone. Iako ne ostavlja dojam da je previše opterećen oko rekorda, ali to vjerojatno i jest jedna od tajni njegovog uspjeha.

Lovro Pernjak-Grbac: Mislim da hoće. Vjerujem da će Mercedes ove sezone napasti svim oružjima koje su možda skrivali do ove godine jer im konkurencija nije bila dovoljno blizu da ih ugrozi, a kako dolazi promjena pravilnika nemaju više što čekati.

Hoće li Lewis po broju pobjeda prestići Michaela u 2020.?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Ferrari je prošle sezone imao dosta problema u odnosima dvojice vozača, a znali su se i zaigrati s timskim odredbama. Mislite li da su nešto naučili i kakav odnos očekujete između Charlesa i Sebastiana?

Davor BuljanZbog razno raznih razloga o kojima bi se dalo napisati poduže štivo, očekujem kako bi i u nadolazećoj sezoni moglo biti vatre između zaboravljenog asa i nove zvijezde Maranella jer kako sam rekao, svatko ima sto i jedan razlog za dokazivanje. Vjerojatno će se u Ferrariju potruditi stvari držati pod kontrolom pa taman i uz timske odredbe, ali koliko će u tome uspjeti ostaje za vidjeti. 

Igor Šestak: Ferrari mi nikako ne ulijeva povjerenje, iako vole ponavljati da znaju učiti na greškama. Nakon svega što smo vidjeli zadnjih godina, očekujem nove epizode kardinalnih strateških grešaka i još jednu ne baš pamtljivu sezonu Propetih konjića. Od Leclerca očekujem korak naprijed i nastavak trenda iz prošle sezone, kad je postao svijetla točka momčadi, dok u Vettelovom slučaju ne bih prognozirao nekakav veliki zaokret i mislim da bi lagano mogao prema izlaznim vratima.

Tomislav Radić: Siguran sam da između Charlesa i Sebastiana nema zle krvi. Obojica su jako talentirani i vrlo brzi vozači te će sigurno jedan u drugom vidjeti motiv da daju što više od sebe. Zato po pitanju izravnog odnosa između njih dvojice ne vidim da bi moglo biti problema, dovoljna im je lekcija bio incident iz Brazila. Koliko će vodstvo momčadi doprinijeti očuvanju “idilične” atmosfere u momčadi, vrijedi vidjeti. Nisu se baš iskazali po tom pitanju s nekim “šlampavim” odlukama u prošlosezonskim utrkama.

Igor Vukajlović: Smatram da neće biti na razini odnosa Lewis-Valtteri, Max-Alex. Vettelu gori pod nogama radi godina, a Charles je nova generacija vozača i tražit će da se odnosi u momčadi polako prilagođavanju njemu, tako da će biti konflikata.

Lovro Pernjak-Grbac: Vjerujem da će biti korektan, ali sve ovisi o početku sezone i o performansama Ferrarijevog bolida. Ako bolid bude konkurentan boriti se za pobjede, zasigurno će doći do određenih ‘trzavica’ između dva vrlo dobra vozača.

Osvoje li naslov prvaka ove godine Verstappen ili Leclerc, ponijeli bi i titulu najmlađeg prvaka u povijesti F1. Imaju li oni potrebne kvalitete za ravnopravnu borbu s Hamiltonom?

Davor Buljan: Mišljenja sam kako bi u Mercedesovom bolidu u proteklih nekoliko sezona i Verstappen i Leclerc i Vettel, ako hoćete i Alonso, bili legitimni kandidati za osvajanje naslova pa s te strane gledajući, smatram kako vozačkog talenta i kvalitete za osvajanje naslova svakako imaju i jedan i drugi. Obojica, iako još uvijek balavci postali su zreliji pragmatičniji i mudriji. Ipak, mišljenja sam kako će i jedan i drugi u 2020. teško konkretnije zaprijetiti Lewisu.

Igor Šestak: Talent imaju, to nije sporno, ali nisam siguran imaju li već sada potrebnu zrelost i mogu li biti dovoljno konstantni. Mislim da će Leclercu veliki uteg ponovno biti Ferrarijeve nesavršenosti, dok bi Max mogao predstavljati veću prijetnju. Prošle je sezone pokazao dozu sazrijevanja i prometnuo se u vođu Red Bulla, a uz dobar bolid i motor mislim da bi mogao barem zaprijetiti Lewisu. Srušiti Britanca s trona, ove godine teško.

Tomislav Radić: Vozačke kvalitete sigurno imaju, po mom mišljenju u rangu s Lewisom (iako se neki pojedinci za koje je Lewis “GOAT” ne bi složili sa mnom), ali iza svakog vrhunskog vozača mora biti i vrhunski bolid, inače neće uspjeti pokazati svoj talent i osvojiti jako željeni naslov prvaka. Dovoljan je primjer Alonso, ogroman talent, ali većinom u pogrešnim bolidima (ili bolje rečeno, momčadima).

Igor Vukajlović: Za direktnu borbu s Hamiltonom da, ali njihovi bolidi s Mercedesom baš i ne. No, Hamilton će naravno biti daleko najpametniji u duelima na stazi (vjerojatno odustati od istog), Max je još uvijek previše nervozan, a Charles nespretan.

Lovro Pernjak-Grbac: Definitivno imaju. Fali im ipak još malo iskustva, ali brzine zasigurno imaju. Puno toga će ovisiti o brzini bolida i odnosu snaga među momčadima.

Mogu li Verstappen i Leclerc u ravnopravnu borbu za naslov s Hamiltonom?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Kojoj momčadi predviđate poziciju “best of the rest”, odnosno četvrto mjesto konstruktorskog poretka?

Davor BuljanNa ovoj poziciji barem u prvome dijelu sezone svakako očekujem Racing Point. Razloga je nekoliko i o njima ne mogu nadugačko i naširoko, no ako je novi RP20 doista u većoj mjeri prošlogodišnji Mercedes (a sve vuče ka tome da je), konkurentima se ne piše dobro bez obzira na solidno obavljen posao u McLarenu, Renaultu… Tim više što smatram kako u predsezonskim testiranjima čak i nismo vidjeli sve ono što vjerujem da RP20 doista može.

Igor Šestak: Na četvrtom mjestu vidim McLaren, kao i prošle godine. Nakon testiranja su neke momčadi poletjele, posebno Racing Point, ali mislim da McLaren trenutno ima jako kvalitetno vodstvo, ljude koji znaju što rade i odličnu vozačku postavu te da će zadržati status “best of the rest”, a možda čak prići malo bliže trima vodećim timovima.

Tomislav Radić: Pink Mercedes, tj. Racing Point. Lanjski Merc je i dalje vrlo konkurentan.

Igor Vukajlović: McLaren, ali nadam se odličnoj borbi s Renaultom i Racing Pointom.

Lovro Pernjak-Grbac: Na prvu bih rekao da će to biti Racing Point jer je bolid praktički kopija prošlogodišnjeg W10 koji je dominantno osvojio naslove, ali bi ih razvoj kroz sezonu mogao zakočiti u naumu da osvoje četvrtu poziciju u poretku.

Koja će momčad osvojiti titulu "best of the rest"?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Ocon se vratio na grid. S obzirom na njegovu prošlost u odnosu s Perezom, što mislite kako će funkcionirati Renaultova postava Ocon/Ricciardo?

Davor BuljanMišljenja sam kako cijela priča uvelike ovisi o performansama koje će nam Renaultov bolid pokazivati na samoj stazi i tome hoće li momčad iz nekoga razloga favorizirati domaćeg vozača. Ako se francuska momčad bude redovito borila za ozbiljnije bodove i pozicije, možda će u tom kontekstu biti nekakvih iskrica, u suprotnom čisto sumnjam. Kao i u slučaju Vettel – Leclerc, i Renaultov dvojac ima neku svoju računicu i viziju koju će pokušati istjerati sebi u korist pa ostaje za vidjeti na čemu će to završiti.

Igor Šestak: Francuz je izrazio nadu da će se s Ricciardom bolje slagati nego s Perezom, ali ne znam baš da će to biti tako. Očekujem vrlo brzo u sezoni njihov izravni dvoboj na stazi, a onda ćemo vidjeti kako će se postaviti jedan prema drugome. Obojica u dvobojima znaju biti drski, a Abiteboula bi mogla boljeti glava.

Tomislav Radić: Onako eksplozivno kao s Perezom sigurno neće biti. Ocon je dovoljno sazrio za ovu godinu dana u Mercedesu učeći od njih kako trebaju surađivati dva vozača unutar momčadi. Ne mislim pri tome da on treba biti vodonoša Ricciardu ili obrnuto, kao što je bio slučaj u Mercedesu, nego da zna kako je momčad na prvom mjestu i da nema mjesta riziku ako je jedan od mogućih ishoda potencijalno katastrofalan za ekipu.

Igor Vukajlović: Mislim da obojica ciljaju na odlazak iz Renaulta, zato bi moglo biti dosta neposluha/nesporazuma unutar momčadi pošto se rezultatima žele dokazati drugim momčadima (Mercedes i Ferrari) kao potencijalni vozači.

Lovro Pernjak-Grbac: Jasno je da će Renault u 50:50 situacijama favorizirati Ricciarda pa je za očekivati da će Ocon imati tešku zadaću završiti ispred Australca. Ne vjerujem da će biti većih problema jer je, po mojem mišljenju, Ricciardo puno kompletniji vozač trenutno.

Kakav će biti odnos na relaciji Ocon - Ricciardo?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Kojem vozaču predviđate status najugodnijeg iznenađenja sezone?

Davor BuljanPrema do sada viđenom, možda Checo Perez koji bi, ako RP20 bude tako dobar kako se očekuje, mogao napokon ostvariti i nešto konkretnije od marljivog sakupljanja onoga što ostane za velikim momčadima.

Igor Šestak: Alexanderu Albonu. Od njega javnost uglavnom očekuje skupljanje šestih mjesta, ali mislim da bi mogao pokazati puno više ove godine. Nastupe na tragu vožnje s Velike nagrade Brazila prošle godine i borbu za pobjednička postolja.

Tomislav Radić: Albon. Dosta ljudi ga već proglašava Maxovim vodonošom, pa bi lijepo bilo kad bi pružio malo jaču konkurenciju Maxu unutar Red Bulla.

Igor Vukajlović: Iskreno to želim Georgeu Russellu.

Lovro Pernjak-Grbac: Iako sam istu prognozu rekao i prošle godine, mislim da će Daniil Kvjat biti iznenađenje sezone.

Koji bi vozač mogao biti najugodnije iznenađenje sezone?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Čemu se najviše veselite pred početak nove sezone?

Davor BuljanVeselim se napokon vidjeti kako stvari stoje na samoj stazi jer sva ova nagađanja, predviđanja i ostalo već su i suviše prožvakana i pomalo dosadna. Nakon Australije puno će toga biti kud i kamo jasnije i bistrije.

Igor Šestak: Kad je VN Australije u pitanju, najviše me veseli što ćemo konačno vidjeti pravi omjer snaga. Tko je zaista dobar, a tko nam je prodavao “prazne priče”. Osim toga, ugasit će se svjetla i kreće utrkivanje iz tjedna u tjedan – što je drugo potrebno za veselje? Samo da nam koronavirus ne kvari sreću.

Tomislav Radić: Povratku utrkivanja, novim memeovima, Kimijevim intervjuima i Steinerovim doprinosom stvaranju novih nastavaka Drive to survivea.

Igor Vukajlović: Dvobojima Maxa i Charlesa. Lewis i Sebastian su mudriji, nemaju nešto posebno više za dokazati i neće ulaziti u rizike.

Lovro Pernjak-Grbac: Buđenju u gluho doba noći zbog praćenja Formule 1!

Koja bi bila vaša hrabra prognoza za 2020.?

Davor Buljan: Racing Point na postolju(ima) što se možda i ne čini kao previše hrabra prognoza.

Igor Šestak: Ove ćemo godine imati minimalno šest različitih pobjednika utrka, a jedan od njih neće biti član Mercedesa, Ferrarija ili Red Bulla.

Tomislav Radić: Kimi na postolju u utrci u kojoj postaje rekorder po broju nastupa u F1.

Igor Vukajlović: Idemo vidjeti to Valtterijevo najavljeno tajno oružje za Lewisa, neka ga drži neizvjesnim u poretku (plus-minus 10 bodova) barem do posljednjih nekoliko utrka.

Lovro Pernjak-Grbac: Williams na postolju!

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
igo

mcl otpada za prvu trku…corana

LHx6

Asked why he thought organizers were persisting with the race, Hamilton said “cash is king.”

Related Posts