Posljednjeg dana predsezonskih testiranja dobili smo službenu informaciju do strane FIA-e oko provedene istrage Ferrarijeve pogonske jedinice od prošle sezone, za koju se smatralo da postoje određene nepravilnosti i kršenje pravilnika. Zašto?

Ovu ‘utakmicu’ su FIA i Ferrari vjerojatno odigrali tako da se do Melbournea malo smire strasti oko ove objave, koja nam zapravo i nije puno otkrila. Deset minuta prije 18 sati, kad su već završavala testiranja, objavljena je spomenuta informacija, a tada predstavnici medija više nisu imali mogućnost pitati čelne ljude FIA-e ili Ferrarija o njihovom dogovoru. Zasigurno, to nije slučajno…

Što se događalo tijekom 2019. i zašto je Ferrarijev motor bio pod posebnom pažnjom?

Nakon razočaravajućeg početka sezone u Melbourneu, Ferrari je u Bahrein došao kao ”outsider” jer je bilo za očekivati da će Mercedes nastaviti dominaciju. Ipak, Leclerc je došao do prve pole pozicije u karijeri, ali je zbog kvara na motoru ‘ispustio’ pobjedu iz ruke u posljednjim krugovima. Nakon te utrke u pustinji postavilo se puno upitnika u Paddocku Formule 1 zbog brzine koju je Ferrari pokazao na pravcima. Do Belgije i Monze ipak nije bilo staza u kalendaru na kojima bi Ferrari samo na temelju čiste brzine na pravcima mogao pobijediti, ali onda su uslijedile te dvije utrke u kojima je mladi monegaški vozač slavio svoje prve dvije pobjede u karijeri.

U Monzi je, prema GPS podacima momčadi, Ferrari u kvalifikacijama ”zarađivao” preko sekunde na pravcima u odnosu na Mercedes… malo previše, zar ne? Druge momčadi su zbog toga ubrzano tražile rupe u pravilniku prema kojima je talijanska momčad mogla imati toliku prednost. Do utrke u Meksiku su došli do dvije teorije: prva je bila da momčad iz Maranella preko intercoolera ubacuje ulje u komoru za sagorijevanje te time u nekim trenucima proizvodi više energije, a time i više snage, dok je druga teorija bila da Ferrari ‘zaobilazi’ senzor koji mjeri protok goriva (Max. 110kg/h) te da u cijevima od spremnika do komore ‘pohranjuje’ gorivo, a onda ga u bitnim trenucima ubacuje u komoru za sagorijevanje.

Kako su reagirali Ferrarijevi protivnici?

U Meksiku smo saznali da je Red Bull zatražio od FIA-e objašnjenje nekih pravila u tehničkom pravilniku koji se tiču pogonske jedinice. Posebno su zatražili pojašnjenje oko tog senzora protoka goriva jer su smatrali da ga Ferrari mimoilazi u nekim trenucima utrke. Uoči VN SAD-a u Austinu izašla je tehnička direktiva koja se ticala upravo tog ‘problema’. Ferrari je odjednom usporio na pravcima, a Red Bull i Max Verstappen su odmah optužili talijansku momčad za varanje.

”To vam se dogodi kad varate, naravno,” rekao je Max Verstappen u Austinu.

Mattia Binotto i vozači Ferrarija odmah su stali u obranu svoje momčadi te su tvrdili da nisu apsolutno ništa mijenjali na motoru zbog te tehničke direktive. Binotto je rekao da je razlog manje brzine na pravcima veći kut krila i stariji motor na Leclercovom bolidu. Ipak, svima je bilo jasno da tu nešto ‘smrdi’. Do kraja sezone strasti su se malo smirile, da bi na posljednjoj utrci u Abu Dhabiju Ferrari sam ‘zakuhao’ stvar time što su dostavili krive informacije FIA-i oko količine goriva u bolidu prije utrke. Smatram da je to nevezano za te sumnje oko legalnosti motora, ali je svima u Paddocku ovo bio još jedan okidač za napad na Ferrari. Na kraju je Mercedes osvojio oba naslova prvaka i preko zime nismo čuli apsolutno ništa novo po tom pitanju.

Što smo saznali nakon objave FIA-e?

Pa, zapravo, ništa konkretno. Možemo samo pretpostaviti što su unutar četiri zida dogovorili FIA i Ferrari, ali pravi odgovor ne vjerujem da ćemo ikada dobiti.

FIA je preko zime uzela pogonsku jedinicu Ferrarija na detaljan uvid kako bi se uvjerili u (ne)legalnost iste. Iako ne znamo što su saznali, znamo da su u suradnji s Ferrarijem napravili određenu nagodbu. Ferrari je pristao pomoći FIA-i u budućnosti kako bi što prije otkrili ‘sive zone’ u pravilnicima, a FIA je odlučila ‘zažmiriti’ na jedno oko. Nemojte krivo shvatiti, da je FIA mogla jasno ustanoviti da je Ferrari prekršio pravilnik, poduzeli bi mjere protiv talijanske momčadi, ali su u Ferrariju ipak bili dovoljno lukavi da izbjegnu sankcije.

I što na kraju, je li pogonska jedinica bila u skladu s pravilima ili nije? Istina je vjerojatno negdje između. Možemo zaključiti kako FIA nije mogla jasno ustanoviti kršenje pravila, a Ferrari nije jasno mogao dokazati da je sve bilo u skladu s pravilima. Da su se nastavile trzavice na relaciji FIA-Ferrari vrlo vjerojatno bi se otišlo do više instance – suda. Taj ‘spor’ bi trajao zasigurno neko vrijeme i to nije u interesu niti jednoj strani jer, budimo realni, Formula 1 ne može bez Ferrarija, ali ni Ferrari ne može bez Formule 1. Na kraju je ‘nagodba’ za njih bila najbolje rješenje, barem su tako zaključili.

No, što će sada reći druge momčadi? Zasigurno neće biti sretne ovakvim ishodom jer su smatrali kako je Ferrari kršio pravilnik, a za to nije kažnjen. U neku ruku su i u pravu – u to nema sumnje. Ipak, s druge strane treba reći da bi daljnjim odugovlačenjem procesa svi uključeni oko Formule 1 bili na gubitku.

Što će biti ove sezone po tom pitanju?

FIA je odlučila od ove sezone ugraditi još jedan senzor protoka goriva čime bi trebala spriječiti mogućnost ovakve vrste ‘varanja’. Ferrari je i oko toga pomagao FIA-i te je tijekom zime aktivno surađivao s čelnim ljudima, a posebno s Nicholasom Tombazisom koji je glavni čovjek oko bolida Formule 1. Isto tako, tražili su mišljenje odgovornih ljudi iz FIA-e oko nekih novih ideja na pogonskoj jedinici kako bi u novu sezonu ušli bez ‘repova’ i mogućnosti da ih druge momčadi optužuju za nelegalnost pogonske jedinice. Je li ovo sve skupa utjecalo na Ferrari i snagu njihove pogonske jedinice zapravo još uvijek ne znamo, ali bi već u Australiji mogli biti malo pametniji…

53
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
9 Komentara na temu
44 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
12 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
svakako

E jesu ga zajebali i FIAu i ostale momčadi i vas navijače. Nitko ništa ne zna, sve je nejasno i u magli, FIA nije mogla službeno objaviti je li bilo varanja ili ipak nije pa su se nešto pogodili.
Preveslala su vas cigansko-žabarsko-špagetarsko-mafijaška posla i sad možete probit od bijesa i ludila. Uživajte

avatar
Član
Panzer

Uživat ćeš ti za 2 tjedna!

avatar
Član
svakako

Ne gledam utrke od sredine 2013 pa sam te svakako zaj**o baš kao Ferrari sve oko sebe.

avatar
Član
Panzer

Ha, ha, ha. Šta se rasplačeš poslije svake trke,-vidi mama moji opet izgubili-pa si odustalo od tog projekta.

avatar
Član
svakako

Panzeru shvati da ne možeš protiv mene, dominantniji sam u odnosu na tebe baš kao Mercedes u odnosu na sve ostale zadnjih 6 godina, pa ti ne preostaje ništa drugo nego pisati ovakve gluposti kao u zadnjem komentaru. Svaki ti je pokušaj uzaludan, svaki tvoj pucanj se odbija od mene ravno u tvoje koljeno.
Valjda sam bio dovoljno slikovit da bi me shvatio.

avatar
Član
Panzer

Jesi, jesi dominantan si ko govno u punču!

avatar
Član
svakako

Kad smo već došli do toga, i moje govance je dominantnije od tebe

avatar
Član
west 44

Automotor und sport također donosi zapažanja o Ferrariju-Slaba max. brzina ima dva razloga; veći otpor zraka(više downforca) i manja snaga motora. Budući da je FIA u svojoj misterioznoj izjavi između redova navela da nešto nije u redu sa lanjskim Ferrarijevim motorom objašnjeno ja zašto je Ferrari morao napraviti drugi motor. Kad više nije moguće sagorijevati više goriva nego što je dopušteno , smanjuje se ne samo radna snaga već i unutarnje hlađenje cilindara.Ferrari kao razlog pouzdanosti novog motora vidi i u tome što ovaj ima manje snage od starog.I njihovi kupci motora isto tako trpe zbog toga. Činjenica da je… Read more »

avatar
Član
west 44

Automotor und sport donosi sljedeće-Ponovno smo sjeli s inžinjerima koji seciraju svaki krug ,bilježe vrste guma, radno vrijeme ,izračunavaju količine goriva i tumače programe motora na osnovi GPS podataka i donosimo analizu zimskog testa-1.Mercedes 2.Red Bull +0.3sek 3. Ferrari +0,6 sek 4.Racing Point +0,8sek 5.MClaren +1,1 sek 6.Renault +1,2 sek 7.Alpha T.+1,4 sek 8.Hass +1,5 sek 9.Alfa R. +1,6 sek 10. Williams +1,7 sek !!!

avatar
Član
Mike-ferrari

Neznamo nis o tome
Samo insinuacije mozemo izlagati
Dobro je sto su Merc i Bull zabrinuti
Ako je i to istina

avatar
Član
ferrari 012

Mercedes ne smije biti ugroženi zato i sad DAS odjednom legalan dok pravilnik fie kaže drugačije. Neka osvoje i ove godine neka obore sve rekorde i neka odu iz f1. Sjetimo se 2013 i testiranja guma za Pirelli. Tad je sve počelo. E pa sad tko je tu varao?

avatar
Član
Crnac

Zanima me da li je Merc ikada bio kažnjen, ako je koliko puta, kada i koju kaznu je dobio.
Drugo što me zanima da li je Fer ikada bio kažnjen, koliko puta, kada i koje kazne je dobio.
Treće što me zanima ako F1 ne može bez Fer i obrnuto, kako to da se ne pogoduje njemu nego svima drugima pogotovo Merc (po tvrdnjama nekih uvaženih komentatora a bogami i autora).
Samo da još naglasim da NE NAVIJAM ZA MERC.

avatar
Član
LHx6

Varali su, uhvaćeni su, od tad su sporiji. Kaznu nisu dobili, pobrali su tri pobjede. Navijači sretni plus sad imaju koga kriviti. Uglavnom cijela farsa dobra za gledanost.

avatar
Član
Pratiteljcro

Ako je ta zavrzlama dobra za gledanost onda su gledatelji idioti

avatar
Član
LHx6

Ovaj članak ima 30 komentara, što je daleko iznad uobičajenog.

avatar
Član
Pratiteljcro

Da ali se komentira taj odron mentalitet i postupci upletene fie i ferarija, sto je normalno jer ljudima smeta pa komentiraju, a da je f1 izjednacenija, manje predvidljiva i postenija bilo bi duplo vise komentara i vise fanova samog sporta. Mozda zato maFIA i baca fokus i to konstantno na sto mladju publiku jer tim klincima mozes prodati …pa sta hoces. Klinci ni neznaju, ili povremeni gledatelji formule da su fia i fer u 4 zida van ociju javnosti donjeli sporazum.

avatar
Član
F1 fan

A nagodba mercedesa i fie traje jos od 2013.te sa cime su profitirali u 2014.oj

avatar
Član
Desmosedici

Talijani smatraju ovu nagodbu kao svoju pobjedu..da je time Ferrari jako profitirao za svoju budućnost..i da su nagodbom zabrinuti u Mercedesu i Red Bullu.

avatar
Član
Panzer

Normalno da smatraju pobjedom kad su prošli lešo, znaju oni to vrlo dobro!

avatar
Član
Desmosedici

Ti stalno u špade..ne pričamo o kažnjavanju..to je komplekso pitanje.. što se smjelo, što se nije smjelo raditi, kako su propisi bili formulirani i nedorečeni..istraga se pokazala jako komplicirana..i nije dala nikakve rezultate..jednostavno neje stvari su bile nedorečene pa stoga nisu bile ni zabranjene..npr, kao DAS, koji je zato dogodine zabranjen..vratimo se na meritum..Ferrari se ovim dobro pozicionirao za budućnost..suradnja sa FIA-om po pitanju razvoja motora. hybrida i priprema za električni pogon.

avatar
Član
Desmosedici

Budi pristojan..iznosi svoja mišljenja ali nemoj biti agresivan prema neistoišljenicima..to što ti pričaš je plod tvoje mašte..to nigdje ne piše.

avatar
Član
Desmosedici

..e ne može..moraš se sam potrudit..znanje se plaća..da si dobronamjeran i kultiran sve bih ti pokazao..ovako ne može..

avatar
Član
Pratiteljcro

“Talijani smatraju ovu nagodbu kao svoju pobjedu..da je time Ferrari jako profitirao za svoju budućnost..”

Desmosedici, podsjecas na one matorce u firmi koji nedaju znanje drugima, sakrivaju skripte samo da bi ispali “pametni” Daj link gdje si to procitao, kako znas , gdje je link na clanak? Daj link ili se nije dogodilo!!

avatar
Član
Desmosedici

Ti si sad na promatranju..ako budeš dobar sve ću ti pokazati.

avatar
Član
Pratiteljcro

Te fore ti nepale vec 20 godina, odkako je interneta. Daj link na to sto pricas ili se nije dogodilo!

avatar
Član
Panzer

Ne može dati link kad ga nema-ne postoji!

avatar
Član
Desmosedici

Ima..ima..ali vam ga ne dam..da nebi zagađivali i taj prostor.

avatar
Član
Pratiteljcro

Naravno da nepostoji, cijeli svijet nezna ali jedan znalac sa foruma ima insajderske informacije, kao jergovic donedavno xD

avatar
Član
Desmosedici

Sve sam t napisao prije dva dana..cijeli tekst članka..a ti ne znaš pročitat..ne mogu ti pomoć.

avatar
Član
Pratiteljcro

Nista nisi napisao ne lazi. Objasni odakle ti izvor teksta , kad vec nezelis dati nepostojeci link, eh…

“Ferrari se ovim dobro pozicionirao za budućnost..suradnja sa FIA-om po pitanju razvoja motora. hybrida i priprema za električni pogon.”
Nacrtaj dokaz za ovo sranje i vjerovat cu ti

avatar
Član
Pratiteljcro

Dali mozes nanjusiti ego u ovoj izjavi……makar tamo negdje na kilometar?? Dali ti dolazi do svijesti, barem milimetar?!

avatar
Član
Desmosedici

Ne popravljaš se nimalo..evo malo moje dobre volje..pa traži..Hahahaha!
Articolo Precedente Prossimo
Formula 1 / Test II di Febbraio a Barcellona / Analisi
Ferrari: l’accordo FIA sui motori? Una vittoria di Binotto

avatar
Član
Pratiteljcro

Nije to dobra volja to je fanbojizam shady si ko cijeli ferari!
mislis na ovaj clanak? https://it.motorsport.com/f1/news/f1-ferrari-accordo-fia-sui-motori-una-vittoria-di-binotto/4703563/
Sve su to naklapanja nekog franca nugnesa koja mogu i nemoraju biti tocna, a ti posto si crven od glave do pete ZELIS to vjerovati da je istina pa onda gnojis ovdje na forumu prepisujuci iz talijanskih portala i serviras to ovdje kao ultimativnu istinu! Taj it portal smrdi ko i vetmin

avatar
Član
Desmosedici

Daj nam ti još koji video da nam to englezi pošteno objasne..Hahahaha!

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Ja sam sasvim jasno napisao da je to iz talijanskog tiska i da talijani tako na to gledaju..nikakva “ultimativna istina” i šta će tebi još pasti na pamet..tvrdio si da to ne postoji, da ja to izmišljam, a vidiš da ne izmišljam..tebi se to sad ne sviđa..neka ti englezi to pojasne pa ćeš biti sretan.

avatar
Član
Pratiteljcro

U temi “mercedesova dominacija moci i ferarijeva igra skrivaca” si nagnojio tekst kako RB zvuci sumnjivo i pobro cak 19 pluseva, dakle ekipa sto cita nazalost pusi tu tvoju pricu bez pokrica, a tekst si prepisao sa sumnjivog it portala! Na sto sam ti ja poslo vid gdje se necuje nista sporno bas u tom zadnjem sektoru. Dakle obmanjujes javnost s debilnim tekstovima iz italije, koji mi djeluju kao opravdanje ako ih RB prepisa u startu sezone. Kao da vec unaprijed traze razlog zasto su sporiji sto od merca a bome i RB-a.

avatar
Član
Pratiteljcro

Kakvi englezi kavi bakaraci sta pricas sismisu? Covijek iz videa je suradjivao u aero odjelu sa adrianom a karijeru je proveo u mclarenu. I btw nije vise u formuli i kao takav moze pricati otvoreno, bez umatanja u celofan. Vise vjerujem nepristranom nego fanboy sajtu iz italije.

avatar
Član
Desmosedici

Ma nije to englez..to je opet neki talijan prevarant..prerušio se u engleza za poklade..Hahahaha!