Makadamskim prostranstvima, iz Limskog kanala do okruženja povijesnog Dvigrada, jurilo 67 posada, prošlogodišnji pobjednici odustali zbog izlijetanja.

LIMSKI KANAL – Nova automobilistička sezona nije mogla početi u ljepšem ozračju od onog što je pružio osunčani i topli zimski vikend, sredinom veljače, na prostorima od Limskog kanala do povijesnog Dvigrada.

Svojevrsni show pod nazivom „Rally day Due Castelli“, treću je godinu zaredom okupio čak 67 posada iz Italije, Slovenije i Hrvatske, na manifestaciji koju su još jednom uspješno realizirali entuzijasti oktanskog sporta okupljeni u Autoklubu „Poreč Motorsport“ i suorganizatoru AKORK „Skok racing 1993“ iz Gambetića.

Prvog su se dana, u slobodnoj vožnji oprobali na novoj cross stazi u Gambetićima, nadomak Višnjana, da bi prave vještine i znanje pokazali na dvije makadamske dionice Lim-Dvigrad i Dvigrad-Barat, kojima se vozilo u oba smjera.

Brojnošću, ali i kvalitetom, dominirale su talijanske posade pa ih se tako među deset prvoplasiranih našlo čak osam i tek dvije slovenske. Poslije gotovo 60km na osam brzinaca, prvom je pobjedom u relijaškoj karijeri slavio 56-godišnji Talijan Adriano Scalcon koji je nastupio uz suvozača Rudija Tessara u prestižnom rally automobilu „Škoda Fabia R5“.

Iako su poveli nakon prvog brzinca, već su im se na drugom, u identičnom automobilu, ravnopravno suprotstavili sunarodnjaci Tulio Versace i Cristina Caldart. Ipak, kasniji pobjednik, cijelo je vrijeme održavao minimalnu prednost od desetak sekundi, ali presudan je bio pretposljednji BI Barat-Dvigrad, u kojem je prvo Versace dolaskom do zone ciljnog upisa odustao zbog tehničkog kvara servo uređaja, da bi neposredno potom, u prvim minutama taj ispit bio prekinut zbog teškog izlijetanja prošlogodišnjeg pobjedničkog para, hrvatskih favorita za postolje Karla i Klaudije Kovačić. Svojim „Mitsubishi Lancerom Evo IX“ izletjeli su sa staze, desetak metara u provaliju, ali srećom izvukli se iz „krša“ tek uz lakšu ozljedu Karlove lijeve ruke. U tim su trenucima bili u prigodi stići i do druge pozicije ukupnog poretka.

I tako, u posljednjem prolasku do Limskog kanala pobjednicima je preostalo tek odvesti još jedno najbolje vrijeme i sa 28:37,8 minuta ukupnim vremenom trijumfirati u iznajmljenom automobilu, u povratničkom rally nastupu poslije sedam godina. Drugo su mjesto, s 1:54,8 minuta zaostatka ostvarili Massimo Fussa i Diego Beltrame (Mitsubishi Lancer Evo VII), a treće talijansko postolje osigurali su Giovanni Busetti i Claudio Blaseotto (Mitsubishi Lancer Evo IX).

Najuspješnija slovenska posada bila je Matic Kogej-Matej Čar (Mitsubishi Lancer Evo IX) na devetom mjestu, dok je među 53 pristigle posade na cilju, 27.mjesto upisao hrvatski par Mario Ban-Aleksandra Kovačić (Peugeot 106 Rally).

Među tek pet hrvatskih posada mnogima je bio izuzetno zanimljiv nastup iskusnog istarskog asa Donalda Milokanovića, ali ovog puta sa suvozačicom, svojom majkom Nadom, nekad trofejnom sudionicom ocjenskih rallya. Usprkos velikim tehničkim, a pokazalo se poslije „shakedowna“ u Gambetićima i cjelonoćnog limarskog rada, nastupili su u „BMW-u 318is“, stigli do cilja i zauzeli šesto mjesto svoje klase.

Pravi sunčani zimski oktanski šušur u Limskom kanalu vladao je cijelog vikenda, uz staze se okupio zavidan broj ljubitelja brzina, a sve u očekivanju prvo otvaranja prave domaće bodovne sezone kroz tri tjedna u Kumrovcu, a potom početkom travnja i u Taru, na prvom pravom istarskom ovosezonskog ogledu za bodove i nagrade, opet u organizaciji istih neumornih i teško dostižnih organizatora predvođenih „besmrtnim“ vizionarom brzina Edijem Milokanovićem-Skokom.

Pobjednici po klasama:
do 1400 ccm Plesničar-Rejc (Slovenija,Renault Clio);
do 1600 ccm M.Chiesura-S.Chiesura (Honda Civic);
do 2000 ccm Paronuzzi-Altinier (Peugeot 205);
preko 2000 ccm Breggie-Rebacchi (Opel Manta);
pogon na 4 kotača Fusa-Beltrame (Mitsubishi Lancer Evo VII);
R5 i WRC Scalcon-Tessaro (Škoda Fabia R5);
pogon zadnji kotači Serpelloni-Petrin (Ford Escort MK2);
open (buggy) A.Tinaburri-E.Tinaburri (Yamaha YXZ 1000R).

Autor: Miroslav Krpan

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o