Posljednji dio analiza bolida obuhvaća bolide koji koriste Mercedesove motore, a to su Racing Point RP20, Williams FW43, i Mercedes FW11.

Racing Point

Podijeljena su mišljenja oko kopiranja prošlogodišnjih bolida bliskih suradnika. Tu naravno prednjače Haas s Ferrarijem te Racing Point s Mercedesom. Carlosu Sainzu se to baš i ne sviđa, smatrajući kako to nije pošteno za neovisne momčadi poput njegovog McLarena, dok Christian Horner takve suradnje podržava.

RP20 uzima dobar dio prednjeg dijela bolida s prošlogodišnjeg Mercedesovog W10 bolida. To podrazumijeva prednje krilo, kompletan nos koji je sada ‘mršaviji’, i dijelove ispod nosa koji služe za daljnje prosljeđivanje toka zraka. Sam nos je lako prepoznati radi kružnog kraja pri dnu. Prednje krilo ima zakrivljeni donji rub koji se diže prema gore i dalje zakrivljeno nastavlja prema krajnjim rubovima krila, sve za postizanje outwash efekta.

Prednji ovjes je i na ovom bolidu više postavljen, kako bi zrak ispod vilica i ostalih struktura ovjesa mogao što lakše putovati prema podnici. Usis iznad glave vozača je također s W10, velikog i zaobljenog oblika s dvije poprečne strukture koje tvore slovo A.

Bočni usisi su nešto viši od prošlogodišnjih. Ispod tih usisa na podnici nalaze se još dvije strukture koje izlaze iz šasije. Na usise su namontirana dva elementa koja su ujedno i dio propisane sigurnosne strukture, a ujedno služe i za raspoređivanje toka zraka.

Stražnje krilo je nešto šire, dvostruki nosači su prisutni i ovdje kao i kod većine drugih bolida. Stražnji gornji rub je drukčiji od onog na W10 jer ima stepenasto odrezano strukturu.

Racing Point RP20

 

Mercedes

Prednje krilo na FW11 također žrtvuje mogućnost s više downforcea kako bi efekt outwasha(uklanjanje turbulentnog zraka), odradio svoj posao. Nos i dalje ima svoj kružni oblik, mada je sada više elipsastog oblika.

Na prednjem ovjesu došlo je do promjena struktura između prednjih kotača i bočnih dijelova montiranih na vrh nosa. Jedna vilica sada ima drukčiji položaj kako bi se kao i kod većine ovogodišnjih bolida lakše kretao zrak prema podnici.

Podnica je dosta sličnih struktura kao i prošle godine, neki dijelovi su doduše sada povezani, ali to će varirati tijekom sezone. Bočne sigurnosne strukture kraj vozačeve glave su nešto niže, a sami bočni usisi zraka, koji su još manji, nešto više. Sada te strukture sudjeluju u raspoređivanju toka zraka, što u usis, što prema sljedećim aerodinamičkim elementima prema stražnjem kraju bolida.

Usis iznad glave je kao i kod gore spomenutog RP20, tj. W10 bolida. Rub je oblika poput ekrana starih televizora, s dvije poprečne strukture koje čine slovo A.

Stražnji ovjes je doživio promjene na poprečnim strukturama, od kojih je jedna postavljena više, a druge dvije su na W10 bile u jednoj vilici. Razdvajanjem tih dijelova nastoji se usmjeriti i ne “zaprljati” zrak koji putuje prema krajnjem stražnjem dijelu bolida, pošto je jedna vilica sada “mršavija”, a druga jednostavno postavljena visoko.

Stražnje krilo na svojem gornjem stražnjem dijelu ima sličan stepenasti spust kao i Racing Point RP20.

Mercedes nam je svojim DAS-om barem malo dao uvid i u rješenja ispod pokrova bolida. Pomak volana po okomitoj osi prema i od vozača, vjerojatno donosi određenu prednost kod postavka bolida, iako se za sada čini primjenjivo samo na stazama s velikim ravnicama.

Mercedes W11

 

Williams

Nakon razočaravajuće 2019. godine, Williams, a i šira javnost, priželjkuju kakav-takav oporavak ove nekad slavne i trofejne momčadi. Bolid koji bi društvo iz Grovea trebao podići iz prašine je FW43.

Prednje krilo napravljeno je po principu outwash koncepta, s elementom glavnog profila koji ima zadatak generirati zloglasni Y250 vrtlog. Vrh nosa je sličan onome na prošlogodišnjem bolidu, donekle uži u blizini stupova (pylons) prednjeg krila. Koristi se poveći “šešir” za usmjeravanje toka zraka koji je u savršenoj sinergiji s usmjerivačima prema podnici. Rub prednjeg krila ne uključuje izrez na stražnjoj strani.

Velika je pažnja posvećena prednjem ovjesu. Vilice su na FW43 podignute, u svrhu čišćeg strujanja zraka. Gornja trokut struktura pokazuje značajno izbočen držač prema kotaču, ali za razliku od ostalih bolida koji imaju isto rješenje, točka oslanjanja nije u ravnini s osovinom, već taj posao obavlja niža trokut struktura.

Podnica s dvostrukim ‘bumerangom’ se spaja s vertikalnim usmjerivačem strujanja zraka, koji ima niz od sedam elemenata. Prvi se spaja pri dnu, sljedeća tri u luku postaju horizontalni, a posljednja tri čine most do nižeg krila ispred bočnih usisnika i strukture za zaštitu od udarca.

Najniži dio bočnih usisnika ima sličan dizajn poput Mercedesovog, a sužava se drastično prema stražnjem dijelu, dok se gornji dio širi, suprotno konceptu na ostalim bolidima. To pokazuje da FW43 ima vlastiti sustav hlađenja s hladnjacima postavljenim iznad motora, umjesto da su smješteni u bočnim usisnicima.

Usis iznad vozača nalikuje Mercedesovom. Poklopac motora je prilično širok, ali sužava se prema repu bolida, stvarajući prostor za peraju kakvu ima i Alfa Romeo.

Stražnji ovjes je nov. Povišeni držač (bracket) koji je ispupčen iz stražnjeg dijela (rear hub) je prilično velik i ne izgleda aerodinamično poput primjerice Red Bullovog.

Glavni profil stražnjeg krila je u obliku žlice, dok DRS krilce ima V izrez na sredini. Bočni dio krila je prilično jednostavan za sada sa samo tri vertikalna proreza na nižem prednjem rubu te tri usmjerivača toka na vrhu.

Williams FW43

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o