Piše: Domagoj Vogrinc

Romain Grosjean smatra kako neuravnotežena konkurencija u Formuli 1 dovodi do rezultata koji nisu pravi odraz izvedbe na stazi.

S obzirom na to da je nastupio u 164 utrke Formule 1 i pritom se deset puta popeo na pobjedničko postolje, Romain Grosjean ulazi u novu sezonu kao jedan od najiskusnijih vozača na gridu. Posljednji plasman među tri najbolja vozača Francuz je ostvario 2015. godine na VN Belgije u bolidu Lotusa, a sezonu kasnije pridružio se tada debitantskoj momčadi Haasa.

Bez obzira na impresivnu juniorsku karijeru, osvajanje titula u Euro seriji Formule 3 i GP2 seriji, Grosjean još uvijek nema pobjedu na utrci Formule 1. Iako se ne čini da bi se to moglo promijeniti, francuski vozač zna da nikada ne smije isključiti tu mogućnost.

“Može se dogoditi. Već sam imao sreću deset puta biti na postolju, smatram da sam trebao slaviti na barem dvije utrke, no stvari nisu išle u mome smjeru”, izjavio je Grosjean.

Iako zadržava nadu u povratak na pobjedničko postolje, Grosjean priznaje kako mu izgledi ne idu u prilog, s obzirom na trenutačnu situaciju u sportu i značajnu razliku u izvedbi između tri najjače momčadi – Mercedesa, Ferrarija i Red Bulla te ostatka grida. Ta činjenica navela je 33-godišnjeg Francuza na iskrenu prosudbu Formule 1 i njezine prevelike ovisnosti o izvedbi bolida u odnosu na izvedbu vozača.

“Mislim da Formulu 1 smatramo sportom, no je li sport? Nisam baš siguran. Ona je predstava. Sport bi trebao biti pravedan, no Formula 1 to nije”, objasnio je Grosjean za vrijeme predsezonskih testiranja.

“Vožnja bolida Formule 1 fizički je vrlo zahtjevna, odradio sam 160 krugova, a odvozit ću ih još [prvo predsezonsko testiranje Grosjean je završio s 206 odvoženih krugova] i vjerojatno neću moći doći k sebi još nekoliko dana”, dodao je Francuz.

“Teško je i zahtjevno, uz puno truda i napora sa svih strana, no to je kao da tražite od Rogera Federera da zaigra tenis na Roland Garrosu s reketom za stolni tenis, neće imati šanse. Biste li tenis zvali sportom ako svi natjecatelji ne bi imali rekete jednake veličine ili ako bi teren na jednoj strani bio širi? Prosudite sami.”

“Može se dogoditi da nikada ne pobijedim u utrci. Dat ću sve od sebe da u budućnosti dobijem još poneku priliku.”

Kako bi potvrdio svoju tezu, Romain za primjer daje još jednog vozača kojeg će svi smjestiti u sami vrh, ali on trenutačno nema priliku boriti se za pobjede.

“Pogledajte Daniela Ricciarda. Ako u obzir uzmete samo njegovo vrijeme provedeno u Renaultu, nije ostvario niti jedan plasman na pobjedničko postolje, no on je sjajan vozač i ranije je pobjeđivao u utrkama, sve ovisi o tome što imate u rukama.”

Grosjeanov trenutačni ugovor u Haasu istječe na kraju sezone i dok ostaje motiviran za ostankom u Formuli 1, konačnu odluku donijet će nakon ljetne pauze.

“Očito je da mnogim vozačima ugovori istječu na kraju godine, a neki od njih također bi mogli otići u mirovinu”, rekao je. “Smatram kako će u mome slučaju odluka doći prilično brzo.”

“Ako nakon pola ili tri četvrtine sezone shvatim da sam izgubio strast, tada ne želim putovati svijetom i pritom biti daleko od svoje obitelji, nego ću se povući i pokušati nešto drugo. To se može dogoditi i ostalim vozačima. Mogli bi razmotriti druge mogućnosti.”

Kako bi se smanjila razlika u izvedbi među momčadima u Formuli 1, određena je gornja granica troškova koja će ograničiti momčadi na potrošnju 175 milijuna dolara po sezoni, no s određenim iznimkama, uključujući plaće vozača i marketinške troškove.

8
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
4 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mika.KA

tako je to kao u rellyu,gp i ostalim sportovima.
kuzim fustraciju gubitnika ali tako to je.

avatar
Član
Emil

3 bubnja. 1. Timovi 2. Vozači 3. Staze; jedna zgodna hostesa (npr. Jelena) fino sve to zavrti i izvuće parove. Pa ulažite u inžinjere, materijale, vozače, alate… i jurcajte do mile volje bez ograničenja. I na kraju zbrojite bodove! Le voila!http://www.gp1.hr/scuderia-ferrari/

avatar
Član
Desmosedici

To je tako..i uvijek je bilo tako..samo možda u blažem obliku..F1 se može nazvati i sportom..i predstavom..show..skupi show koji zabavlja gledatelje..teško je tu nešto promijeniti da to ide više prema sportskom duhu i sportskim načelima.

avatar
Član
Pratiteljcro

Zato bi bilo bolje da se formira novo natjecanje, da se zove recimo forumla extreme ili kakogod. Gdje svak ivozac vozi za prestiz, titulu,naslov najboljeg a svi bolidi su jednaki, i jednostavno, neka pobjedi najbolji a ne ovako ko danas! Znaci postao bi svjetskim prvakom jer si napravio najbolji “posao” u sezoni a ne zato jer vozis pola sekunde brzi auto pa se preseravas sa PR izjavama, ne tako. Dakle Svjetski prvak je tu, na prvom mjestu no nagodinu, dolaze ostali izazivaci, i tako ostajes na prvom mjestu sve dok te netko nedobije. A kad se to dogodi, kad si… Read more »

avatar
Član
Pratiteljcro

gdje *su

avatar
Član
Desmosedici

Pazi..nisi shvatio bit F1..to je spoj tehnologije, sporta, showa, biznisa..ti zagovaraš nekakvo takmičenje gdje su svi bolidi jednaki pa da pobjeđuju stvarno najbolji vozači..to je nemoguće u F1..ona počiva na drugim principima..nešto sličnije tvojoj želji je Indy car takmičenje..to su bolidi sa istim šasijama Dallara i dva proizvođača motora, Chevrolet i Honda..postoji par aero paketa i to je to..bolidi su jako slični..ali ipak postoji razlika u perfomansama ovisno o momčadi..veliku ulogu igra koliko je momčad moćna, jaka, da sve to optimalno posloži i vodi..u zadnje vrijeme prvaci su uvijek iz momčadi Penske Chevrolet ili Chip Ganassi Honda..vidio si da se… Read more »

avatar
Član
Pratiteljcro

Sve ja to potpuno razumijem sto si rekao, nazalost, da nerazumijem mozda bi bio slijepi navijac jedne momcadi pa srao i kad netreba haha ako me kuzis. Al ok, jasno mi je da taj moj model forumule nebi prosao zbog razlicitih momcadi koje sudjeluju, ali opet, zelim sve najbolje brawnu da nekako uspije smanjit razliku izmedu najbrzeg i najsporijeg bolida. Recimo da sporiji bolid od najbrzeg bude 0.2 do 0.3s jer to bi spretniji vozac mogao nadoknaditi! Sve preko toga je nemoguca misija, pocinje prava dominacija i vec u subotu se zna pobjednik utrke… Mozda jedog dana formula bude izjednacenija,… Read more »

avatar
Član
mody

trebali bi svi bolidi biti isti sve se zna unaprijed tko ce se boriti za naslov i tko ce biti prvak.protiv takve sam f1 zazto jedna momcad dominira godinama kao iu ferari red bul i onda mijenjaju pravila ne nabolje nego nagore,,,,