Nakon što smo pročešljali momčadi s kraja i sredine poretka polako se bližimo i društvu s vrha. Istini za volju, u ovom ćemo se nastavku pozabaviti i McLarenom koji, moramo to reći, unatoč očitom napretku u 2019. još uvijek ne ulazi u isti koš s velikom trojkom.

McLaren

Carlos Sainz i Lando Norris

2019. je za McLaren po mnogočemu bila svojevrsna mini prekretnica. Za početak, u samoj je momčadi napravljeno dosta kadrovskih promjena, a došlo je i do određenih promjena u viziji razvoja i samom funkcioniranju ekipe. Nadalje, kao bitnu promjenu navodimo i to što je iz momčadi otišao Fernando Alonso umjesto kojega je došao mladi i talentirani Lando Norris. Unatoč određenim skepsama vezanim za izbor vozačke postave, u konačnici se to pokazalo kao vrlo dobar potez.

Što očekivati u nadolazećoj sezoni?

U McLarenu su nakon nekoliko protraćenih i propalih sezona u 2019. napokon imali razloga za slavlje. Ne samo zbog osvojene pozicije najboljih od ostatka svijeta, čak ne niti zbog službeno neproslavljenog podija Carlosa Sainza, već zbog činjenice kako momčad napokon ima glavu i rep, a što je najvažnije, ima smjer i viziju za daljnji razvoj i napredak.

Kako se u Formuli 1 nikada ne može znati što nosi dan, a što noć, uvijek postoji mogućnost da nešto pođe po krivu, ali prema viđenom, i u 2020. očekujemo McLaren barem na sličnoj razini.

Što se vozača tiče kombinacija Sainz – Norris definitivno ima potencijala za još više i još bolje, što se posebice odnosi na Norrisa koji je tijekom protekle sezone u nekoliko situacija platio danak neiskustvu. U nadolazećoj sezoni zato se, kako je i sam Norris rekao, očekuju još bolji i zreliji nastupi jer vrijeme prilagodbe na igru s velikim dečkima sada je iza mladog Britanca. Što se pak Sainza tiče, za mnoge jedan od najkorisnijih i najzahvalnijih vozača u 2019., trebao bi nastaviti u istom tonu. Redovno i marljivo skupljanje bodova i borba za pozicije best of the rest trebala bi i u nadolazećoj sezoni biti realnost za Španjolca jer unatoč nekim ohrabrujućim najavama i pokazateljima, više od toga još uvijek je možda previše očekivati.

Red Bull

Max Verstappen i Alexander Albon

Prošlogodišnja simbioza Red Bulla i Honde secirana je u brojnim analizama pa na taj dio nećemo previše trošiti riječi i retke jer svakom i površnom poznavatelju ovoga sporta stvari su uglavnom poznate i jasne. Generalni zaključak je kako su rezultati u 2019. bili dobri ili čak i vrlo dobri. Rekli bismo možda, bolji od očekivanog. Također, jasno je i to kako navedena japansko – austrijska ili koja već suradnja, ima potencijala za daljnji napredak. Kako za Red Bull i prije svega prvu perjanicu momčadi Maxa Verstappena dobro ili vrlo dobro nije ono što ih zadovoljava jer i momčad i Max žele odlično, nameće se pitanje mogu li Red Bull, Max i Honda u 2020. otići korak dalje i zapapriti vodećem dvojcu.

Što očekivati u nadolazećoj sezoni?

U prvome redu tražiti odgovor na maločas postavljeno pitanje. Mogu li Honda i Red Bull napraviti dodatni iskorak? Iako testiranja nisu pravo mjerilo stvari (upitati Ferrari), zasigurno ćemo biti bliže odgovoru kada vidimo bolide na stazi. Smatram kako bi situacija mogla biti slična prošlosezonskoj, no o tom po tom.

Što se vozačke postave tiče, stvari su ovdje potpuno jasne. Prva zvijezda momčadi i vozač koji je među tri, četiri najveće zvijezde na gridu je Max Verstappen i htjeli to priznati ili ne u Red Bullu se sunce okreće prema njemu. Potpisom novoga ugovora odahnuli su prije svega u samoj momčadi, no isto tako preuzeli su i odgovornosti i obavezu da Maxu u ruke daju bolid s kojim neće samo pobjeđivati dva, tri puta u sezoni, već stroj koji će to raditi u kontinuitetu.

Neosporno je kako se kod Verstappena u prošloj sezoni mogao vidjeti ogroman napredak barem kada je u pitanju onaj dio vezan za neke hazarderske, često i preagresivne poteze, kakvih kod njega u nekim prijašnjim vremenima nije nedostajalo, a kojih sada gotovo da i nema. Pragmatična, smirenija, i u smislu sakupljanja bodova učinkovitija taktika, jasno je vidljiva. Uz neosporan talent i sve navedeno potencijala za izazov najboljih ima, hoće li u tome uspjeti mislim da i dalje u prvome redu ovisi o Red Bullu i njihovom bolidu.

Što se pak Alexandera Albona tiče, Red Bull mu je odlučio dati podršku i gurati njegov razvoj. Iz iskustva znamo da austrijskoj momčadi to nerijetko ne znači previše, no barem deklarativno tomu je tako. Mladi Tajlanđanin (službeno to je), u drugom dijelu sezone ostvario je solidne rezultate i pokazao da ukazano povjerenje od strane velikih šefova nije bilo pucanj u prazno. Ipak, ako uzmemo u obzir trenutne odnose snaga peta i šesta mjesta u Red Bullu i nisu nekakva izvanserijska postignuća. No, promjena momčadi, faza prilagodbe i ostalo vjerojatno su bili faktor u cijeloj priči pa stoga vjerujem kako će se od Albona sada kada je sve to iza njega, u 2020. očekivati više od pukog skupljanja momčadskih bodova i pozicija na kraju top tri momčadi. Pritisak je to s kojim će se Albon morati znati i moći nositi.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
LHx6

Tko planira na utrku u 2020. i koju?