Zašto teatar apsurda?

Događaji tijekom posljednja dva dana testiranja ostavili su okus gorčine u ustima svakog, ili barem većine, ljubitelja Formule 1. Ne treba posebno objašnjavati što se događalo jer se priča o famoznom DAS-u toliko proširila da je gotovo svaki intervju vezan upravo za taj sustav.

Mercedes je još jednom došao do ideje koja bi mu mogla donijeti prednost u odnosu na konkurenciju, a time i novi naslov prvaka. Na tome im svaka čast. Realno, nitko drugi se nije sjetio ovoga, ali je vrlo lako zaključiti zašto je tome tako.

Bolidi Formule 1 konstruirani su tako da kotači “leže” pod određenim nagibom u odnosu na stazu, kako bi u zavojima mogli imati veću brzinu. Na pravcima im taj nagib odmaže u smislu neravnomjernog kontakta gume s površinom, veće potrošnje itd. Kako bi to “popravili”, Mercedes je izmislio sad već svima znani DAS, odnosno Dual-Axis Steering pomoću kojeg vozači pomakom volana naprijed i natrag tijekom vožnje na stazi reguliraju taj nagib. Je li to dopušteno? Prema Svjetskoj automobilističkoj federaciji i tehničkim delegatima, barem za sada, jest.

Zašto?

E to je dobro pitanje na čiji odgovor znaju očito samo ljudi iz Mercedesa i FIA-e. No, zašto toliko kritika prema tome, ako je sve regularno?

Vjerujem da je svim inženjerima jasno da sustav koji je razvio Mercedes pomaže u ostvarivanju ciljeva – a to je imati najbrži bolid na stazi. Ne mislim da je Mercedes prvi došao na ovakvu ili sličnu ideju, ali je ranije svima koji su došli, bilo jasno da se prema pravilima to ne smije. Ali, ipak se smije… Što točno pravila kažu?

Po članku 10.2.2. pravilnika Formule 1, bilo koji uređaj koji je sposoban mijenjati konfiguraciju ili utjecati na performanse bilo kojeg dijela ovjesa je zabranjen.

Članak 10.2.3. kaže da nikakvih prilagodbi ovjesa ne smije biti dok je bolid u pokretu.

Mislim da je i laiku jasno da se prilikom korištenja DAS sustava prilagođava ovjes, zar ne? No zašto je onda sustav legalan? Nažalost, još uvijek nemamo objašnjenje na koji način FIA, prema ovim pravilima, može proglasiti ovakav sustav legalnim, ali dobro…

PARC FERME

Što ćemo s Parc Fermeom koji nastupa nakon prvog izlaska na stazu u Q1 i traje do kraja utrke, a u tom se periodu na bolidu smije mijenjati jedino nagib prednjeg krila? I to je velika nepoznanica. Opet, laiku bi bilo logično da se DAS ne smije koristiti, zar ne? Očito, pogrešna procjena…

FIA ZABRANILA DAS ZA SLJEDEĆU SEZONU

Da bi ova priča bila još zanimljivija, FIA je krajem prošle godine u novi pravilnik, koji na snagu stupa od 2021. godine, uvrstila dio koji zabranjuje korištenje upravo ovakvih sustava. Zašto? Niti to ne znamo, ali je jasno da je odluka apsurdna te da se pogoduje jedinoj momčadi koja ima razvijeni DAS.

Mercedes će elegantno koristiti sustav cijelu sezonu, a druge momčadi isti neće razvijati jer je korist od toga minimalna, budući da se od sljedeće sezone to mora maknuti s bolida.

Realno, jedine dvije momčadi koje bi to mogle uvesti tijekom ove sezone su Ferrari i Red Bull, zbog njihovih budžeta. Ostale momčadi jednostavno nemaju sredstva za ulagati u sustav koji će se koristiti na 8 do 10 utrka u najboljem slučaju.

Po mom mišljenju, ali i mišljenju nekih analitičara i čitatelja, FIA je još jednom progledala kroz prste Mercedesu, ne bi li ih nagovorila na ostanak u društvu Formule 1.

Povod ovom tekstu je činjenica da se već mnogo puta u hibridnoj eri događa pogodovanje istoj momčadi i to bez ikakvih sankcija. Znamo kako su krenuli s tajnim testiranjem guma zajedno s Pirellijem, kako su napravili toliko bolju hibridnu jedinicu od ostalih jer su drugi “nesposobni” (a javna je tajna da je Mercedes prvi krenuo u razvoj pogonske jedinice).

Ne treba ni spominjati mnoge, u najmanju ruku, sumnjive sudačke odluke, od kojih je većina išla na mlin upravo momčadi iz Brackleya. Isto tako, ne treba ići daleko u povijest i prisjetiti se da su Ferrarijev bolid i motor bili pod velikom paljbom zbog navodne neregularnosti, dok se o drugim i sličnim stvarima kod Mercedesa samo šutjelo.

Možda griješim ja, možda griješe razni ljudi diljem svijeta koji dijele moje mišljenje, ali ovo je, kao što sam naveo i u naslovu teksta – apsurdno.

Smatram da nije normalno da se u eri u kojoj jedna momčad totalno dominira (na tome im svaka čast!) još dodatno ide na ruku toj istoj momčadi. I to u stvarima koje ne bi trebale biti dopuštene, ali su njima dopuštene.

Mislim da su u proteklih nekoliko godina Mercedes i FIA pokazali da između njih postoji nešto više od relacije momčad – vodstvo sporta. Možda griješim, ali imam dojam da se u ključnim trenucima posljednjih nekoliko sezona, kad god je Mercedes bio ugrožen od strane drugih momčadi, svaki put išlo njima na ruku… kao što se čini i sada, kada smo po svim najavama trebali imati nikad neizvjesniju sezonu i veliki troboj za tron.

Nije ovo nikakav znak nepoštovanja ili mržnje prema Mercedesu. Smatram da su napravili najbolji bolid i ove i prošlih sezona te da su zasluženo osvojili naslove, ali da je ovime prevršena svaka mjera – je!

89
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
25 Komentara na temu
64 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
24 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Berislav

Nebih želio ispasti nekim advokatom Worfa. Želio bih, nadam se, ispravno pojasniti “što je pisac želio reči”. Naime, očito je da je jednom dijelu komentatora ovdje, več dodijalo (citat) …”Pa dokurcili ste i bogu i narodu s kmecanjem, pricanjem pizdarija i pljuvanjem po svemu sto nije crveno”! Jest, da ste frustrirani što vam se želje koje imate u svezi Ferarrijevog plasmana zadnjh godina, ne ispunjavaju, ali pretjerivati čak do neukusnosti i neobjektivnosti, ipak je drugima postalo malo pretjerano. Bojim se da je to sve skupa pomalo posljedica jednog, možda neopravdanog glorificiranja svega oko “crvenih”, a što i nazirem kod Worfa.… Read more »

avatar
Član
Berislav

Moja isprika što nisam (nehotice) ispravno poslao na ispravnom mjestu gornji odgovor.

avatar
Član
Mike-ferrari

Ugl svaka cast autoru ovog teksta
Pomeni pogodjena i vrlo tocno ispricana prica citave jedne ere u F1
Tako da kapa do poda

avatar
Član
madgalico

Nece ga stici, nego ce ga i PRESTICI! hehe

avatar
Član
Kiza77

Slažem se sa autorom teksta. Mercedesu se, u ovom i u mnogo prijašnjih slučajeva, gleda kroz prste. Ali mislim da je ovaj sustav daleko od savršenog i da je dosta kompliciran što znači da je podložan kvarovima. A kvar na ovjesu znači gubitak svih bodova dok manja brzina znači mjesto dva u poretku. Pošto je FIA najavila zabranu tog sustava za iduću godinu Merc ga neće dodatno usavršavati. Mislim da će trajati do prvog kvara.

Isto tako se slažem sa kolegom Mike-ferrari da Merc ovim nešto skriva. Dok su oči uperene u DAS oni testiraju i razvijaju nešto drugo.

avatar
Član
Mike-ferrari

Em testiraju ,em navlace konkurenciju na ishitrene poteze i da nepricam kako ce neki uloziti resurse vrijeme i energiju i tko zna sto jos kako bi ili onemogucili koristenje tog sustava ili napravili svoj

avatar
Član
harii87

Kao veliki ljubitelj Ferraria i još veći ljubitelj F1 u cjelini smatram da je DAS jedno fenomenalno rješenje! Smatram da se digla malo pre velika buka te sam siguran da bolidi svake godine donose x novih stvari koje nama nisu golim okom vidljive pa samim time ne izazivaju ovakve reakcije. Prije svega ostaje za vidjeti da li taj sustav uopće donosi očekivanu prednost. U nekoj teoriji bi svakako trebao no teorija i praksa ne idu uvijek ruku pod ruku. Nadalje, jedino što bi imalo smisla u F1 jest da se ovakve inovacije ne bacaju u koš već naprotiv da se… Read more »

avatar
Član
Mike-ferrari

Sve 5 ja i dalje tvrdim da je to propaganda Merca kao i svake sezone dosada na predsezonskim testiranjima Aj da se kladimo da je u roku 10min netko u Maranellu izracunao sto i kako to funkcionira te kakvu prednost moze donijeti Meni osobno se 10x vise svidja ovaj pristup Ferraria i nacin na koji testiraju od svih sezona dosada Bitno je samo da nitko nepopusi taj mamac merca i usmjeri energiju u nesto sto se nezna kakav dobitak donosi i ima li ga uopce Sad to ja tvrdim mozda grijesim ali kako su komentarori rekli Ferrari i dalje ima… Read more »

avatar
Član
harii87

GPS analiza podataka sa službene F1.com stranice pokazuje neke stvari koje su meni blago rečeno nevjerojatne. Po analizama sa F1.com Ferrari ima za 0,4s najbrži bolid kroz spore zavoje dok je Mercedes za oko 0,8s najbrži kroz brze zavoje i ima oko 0,6s prednosti na ravnom. E sad, tko je to izračunao i na koji način ne znam.

DAS je bez diskusije jedno super inovativno rješenje no jedino ljudi u Mercedesu znaju donosi li to doista neku prednost.

avatar
Član
Mike-ferrari

Prica sa gps mjerenja je prosle godine stavila Ferrari kao favorita
Uostalom ako smo najbrzi kroz spore zavoje i po informaciji sa Sky f1 uk imamo najbrzi bolid na pravcu misljenja sam da smo na dobrom putu

avatar
Član
Mike-ferrari

Prica o DAS je totalno sranje u reziji Mercedsa kako bi prikrili nes drugo ilegalno i narusili programe ostalih momcadi
A brzina jos vise smjesna na testiranjima
Valja se tu neki drugi problem

avatar
Član
Emil

Možda su masoni? Bin Laden? Možda su u šumi!

avatar
Član
Berislav

Mislim da je članak/komentar smiješan bar malo. Stoga želim poručiti autoru da svoju strastvenost u buduće zasniva na činjenicama jer će biti objektivniji i uvjerljiviji u svom komentaru. Naime Merc je svoju inovaciju (DAS) bazirao na promjeni TOE (u engleskom gov. području). Na pravcu je TOE cca 0 stupnjeva te troši nešto manje KS za istu brzinu, a u zavojima je jednak (ili nečto veči) kao što je i bez njega. Pritom je otisak gume na stazi potpuno jednak kao i bez DAS-a jer je to sam pomak/otklon kotača na uzužnu os bolide (nema veze sa amortizacijom). Koristi im po… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Dobro..kad je to sve tako legalno kako ti misliš i tvrdiš..tvrdiš da se mijenja samo zatur kotača..ne nagib kotača i visina bolida..ja mislim da se i to mijenja i da zbog toga nije po pravilima..ti tvrdiš da je sve u duhu pravila. ako je to koristan i legalan izum to bi trebalo dalje koristit i razvijat u slijedećim sezonama..Kaži mi suvilo zašto je to zabranjeno već od slijedeće sezone?

avatar
Član
4matic

keine panik nach titanik:)
već dugo ovaj portal nije iznjedrio toliko komentara, svaka čast fermen
neću komentirati DAS, pozdrav svima i crvenim i srebrnim

avatar
Član
Pratiteljcro
avatar
Član
Emil

Oče ko kupit Mečku? W10.5 HYBRID 44, veljača 2019, ko nov, nekaramboliran, garažiran, malo vožen, motori i baterije na punjenje redovno mjenjani (5-6 komada), 150 inženjera i 25 mehaničara se brinulo o njemu, vozio budući penzioner (prvak). Full oprema, servisna knjiga, sve elektro, šiber, retrovizori kamere napred-nazad-gore- dole-termo-infra, Boss ozvučenje, kevlar, hallo, alu felne (13″), 5 setova guma Pirell (nema zimske) i hand’sfree, volan na vađenje ( da moš uć i izać) sa mogučnosti ugradnje DASa!?! Ko kupi biće pravi dasa!

avatar
Član
teo_S

@fermen, zbog toga sto ovaj sistem nije isto kao i zaobilazenje (FIA) senzora o protoku goriva, akumuliranju goriva, pa onda i koristenju istog u trenutku potrebe. To je isto kao da je netko napravio ICE od 1700 ili 1750 ccm. I jedno i drugo krsi pravila koja su po tom pitanju veoma jasna, dakle, nema tu sive zone. Baterija iz dva dijela. Na jednom, onom vecem, postavljen je (FIA) senzor, dok je na drugom, onom manjem, bio slobodan protok energije. Postavit ces pitanje o dokazima za ovo, pa i ja cu tebi isto to 😉 Interesantno i znakovito je to… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Eto vidiš..i sam si nesvjeno sve potvrdio..FIA poslala Wolfa Zimmermanna iz AMG-a da pomogne Ferrariju..znači treba na takav način intervenirat..a oni su doveli do toga svojim interesnim pogodovanjem Mercedesu pa su to htjeli ublažit da se stvori privid konkurentnosti i takmičenja ..da se ne uruši takmičenje zvano F1..znači politika kolo vodi..radi se po diktatu..prihvati ili ostavi..kad se Ferrari “podigao” da bi mogao preuzet štafetu, tada ga se čeka u zasjedi iza busa..dobro, plaća mu se za to da bude strpljiv i da sve to trpi.

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Nisam se zahvalio na humanitarnoj pomoći u vidu slanja Wolfa Zimmermanna iz AMG-a u pomoć posrnulom Ferrariju. Od srca vam se zahvaljujem!.. Hahahaha!

avatar
Član
emironi

F1 iz godine u godinu postaje sve veca sprdacina. 😀

avatar
Admin

Molba svima – suzdržite se od komentara uvredljivog sadržaja, psovki itd.

Drago nam je da nas pratite i čitate, a drago nam je i kad komentirate, odnosno raspravljate na našem portalu, ali ostanimo pristojni u raspravama. 🙂

Ovaj tekst je komentar autora o određenoj temi pa ga tako treba i doživljavati. To je stav autora s kojim se možete slagati ili ne slagati. Ako se ne slažete, slobodno pišite zašto i ponudite svoje argumente, ali nema potrebe za pljuvanjem po različitim mišljenjima.

Hvala 🙂

Uvredljivi komentari, psovke i postovi tog tipa bit će obrisani.

avatar
Član
F1 fan

Gospodine zaboravili ste da su to balkanci

avatar
Član
LHx6

“Autor” i dalje produbljuje teorije zavjere po komentarima na ovaj članak.
Ne možeš svaku napisanu riječ pravdati s “to je mišljenje”.

Ako ste htjeli postići što veći broj klikova postigli ste, ali nemojte podcijeniti čitatelje ovog portala u odnosu na one kod Vetme. Komentiram više nego uobičajeno jer mislim da je važno skrenuti pozornost na način pisanja ovog članka, ali to ima smisla samo ako se slučajno omaklo. Ako je to unaprijed dogovorena strategija vas s portala onda ukazivanje na bilo što nema smisla.

Vidjet ćemo što je na slijedećim člancioma.

avatar
Admin

Nije to nikakva “strategija”, niti pišemo proračunate članke da bismo na račun toga skupljali klikove ili lajkove. GP1 svojim autorima daje i davat će slobodu u pisanju. Nema tu cenzure, ni jednoumlja. Naravno da nikoga ne podcjenjujemo, zato sam ranije i napisao da volimo čuti mišljenja čitatelja i vidjeti da se o nekoj temi razvila dobra rasprava. Vaše je pravo ne slagati se s nekim od autora oko određene teme, ali nepotrebno je neprestano generaliziranje. Na temelju svakog napisanog teksta proglašava se da je ovo Ferrarijev, Mercedesov ili ne znam čiji portal… Činjenica je da u našoj ekipi ima ljudi… Read more »

avatar
Član
Worf

Sta je sad? amo malo stati na loptu. Koja se pm dogadja? Citat iz pravilnika uopce nije dobro preveden. Pise jasno i glasno da je zabranjena elektricki napajana naprava. Jel tako? To u prijevodu ne pise. Hm, how convenient. A koliko sam shvatio, DAS nije electrically powered. U cemu je problem onda? Zar je na ovo spalo navijacko tijelo f1? vec se smisljaju opravdanja za ovogodisnje neuspjehe? Vettelove greske i briljantini s ferrarijevog pitwalla s jos briljantnijim idejama i taktikama nisu imali nikakvu ulogu u ovoj mercedesovoj eri? Pa mercedes je u ovaj f1 projekt dosad ulozio vise nego sto… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Sve je to lijepo za što se ti zalažeš..i ja sam za to kao i ti..za smirivanje strasti..kulturan dijalog..argumente..ali na kraju poslanice staješ na jednu stranu a drugu stranu optužuješ za sve nevaljalo na ovom portalu..time si uništio sve što si trebao postić sa ovom poslanicom navijačima.

avatar
Član
Berislav

Nebih želio ispasti nekim advokatom Worfa. Želio bih, nadam se, ispravno pojasniti “što je pisac želio reči”. Naime, očito je da je jednom dijelu komentatora ovdje, več dodijalo (citat) …”Pa dokurcili ste i bogu i narodu s kmecanjem, pricanjem pizdarija i pljuvanjem po svemu sto nije crveno”! Jest, da ste frustrirani što vam se želje koje imate u svezi Ferarrijevog plasmana zadnjh godina, ne ispunjavaju, ali pretjerivati čak do neukusnosti i neobjektivnosti, ipak je drugima postalo malo pretjerano. Bojim se da je to sve skupa pomalo posljedica jednog, možda neopravdanog glorificiranja svega oko “crvenih”, a što i nazirem kod Worfa.… Read more »

avatar
Član
madgalico

Was ist DAS?! Hehe

avatar
Član
LHx6

das ist walter

avatar
Član
Desmosedici

Ja, Ja!..Banditen!..Hahahaha!

avatar
Član
Desmosedici

Zo..Zo..DAS ist Banditen!..Hahahaha!

avatar
Član
svakako

Jel Toto Wolf isto član neke lože?

avatar
Član
svakako

Ovaj komentar je zajebancija, znam da vas ima hrpa koji nećete skužit.

A jel ide to na Mercedes iz ’91?
Oću i ja da budem ko LH44

avatar
Član
Panzer

Je je glavni majstor u loži za demoliranje Ferrarija!

avatar
Član
Desmosedici

Ma pusti Totta, Nijemci ne varaju..na prevare su ih “navukli”englezi i onaj talijan ingegnere Costa..Hahahahaha!

avatar
Član
Pratiteljcro

Opet jebena FIA po ko zna koji put kroji pravila koja idu na ruku dominantnoj momcadi. Sennad, tvoj komentar od jucer o brawnowim parama ima jos vecu snagu!

avatar
Član
sennad

Ma ne mrzim fakat Mercedes, a čak nisam fan Ferrarija, ali politika je čudna. Ili pusti da svi razvijaju, ili zabrani sve i ono što graniči sa zabranom. Ferrari sumljiv, gasi mu sve, Red bull razvije, zabrana i sad ovo graniči ,e sad ovo dopušteno. Nebi sad svalio na mečku sve, ali FIA je sad smiješna.

avatar
Član
mika.KA

ajde ti fermen napisi osvrt na ferrari svezi dosadasnjih testiranja!
bas me zanima clanak

avatar
Član
LHx6

Navijačko-hejterski članak predstavljen kao “objektivan članak”. Krenimo redom. – “Nažalost, još uvijek nemamo objašnjenje na koji način FIA, prema ovim pravilima, može proglasiti ovakav sustav legalnim, ali dobro…” Zato ću vam ja ovdje zlonamjerno i tendeciozno napisati hejterski članak bez kako i sam priznajem nemam sve informacije. – “Možda griješim ja, možda griješe razni ljudi diljem svijeta koji dijele moje mišljenje, ali ovo je, kao što sam naveo i u naslovu teksta – apsurdno.” Koji razni ljudi? – “Mislim da je i laiku jasno da se prilikom korištenja DAS sustava prilagođava ovjes, zar ne?” Odgovor je NE, ali to te… Read more »

avatar
Član
west 44

Bravo za ovaj osvrt nešto slično sam i ja htio napisat ali nije mi se dalo tipkat kad eto tebe da to popraviš,skidam kapu!!!

avatar
Član
Desmosedici

Hvala ne treba!..Imaš sreće, pajdo ti je pismeniji i rječiti od tebe..

avatar
Član
Desmosedici

Autor je uspio..evo ti minus..Hahahaha!

avatar
Član
katic7

Mislin da sve te priče legalan ne legalan zatvara izjava Jamesa Allisona da su o tom razgovarali s fia-om i da su upoznati s tin i dali zeleno svjetlo. Cila galama se digla zbog toga sta se cini i bez obzira na DAS da je mercedes opet napravia najbolji posa i da ce tifosi morat cekat jos godinu za borbu za naslov, a Hamilton ce se izjednacit sa Schumaheron sta in je nocna mora.

avatar
Član
Desmosedici

Odakle ti to sve već znaš?..Da nisi ti vidoviti Milan?

avatar
Član
Panzer

Inače za koga navija autor texta, ako se smije znat?!

avatar
Član
Panzer

Naravno odgovora nigdje več tri sata, svaki komentar suvišan, hvala i doviđenja!

avatar
Član
mika.KA

umjesto da pohvali merc kako se toga sjetio,koji revociularan potez on to popljuje.
novinarcic

avatar
Član
TORPEDO

Kako sam jučer napisao…zadnja momčad koja je prtljala po sustavu upravljanja ubila je A,Sennu… Zato mi ova odluka jednostavno nije normalna niti logična,jedino ako je autor članka izrekao istinu…i kako je sve ovo namješteno radi nekih ili nečijih interesa? Ako se FIA boji izlaska Mercedesa iz F1,možebitno i Red Bulla…onda neka bude poštena,objasni da se prvenstvo više ne može održati i ukine to natjecanje…danas su druga vremena…ali teško je ubiti kravu muzaru zar ne…od koje mnogi dobro žive? Uostalom,mogle bi se ekipe F1 dogovoriti pa osnovati svoju seriju natjecanja mimo te i takve FIA-e….čisti primjer su amerikanci,njih nije briga… Iznenađen… Read more »

avatar
Član
klepesina

Senina smrt se ne moze dovodit u paralaleu sa ovim izumom kod Sene je ostecenje NA BOLIDU BILO I TO SE ZNALO I SAMO JE SKRPLJENO NA BRZIN, a ovde SE RADI revolucionaranom izumu…Mislis da bi stavili nesto a da nisu sigurni u to e pa ne bi sigurno….Naravno text je jednobojan i naravno da pogoduje ferarijevim navijacima kada se pljuje po mercedesu e pa gospodo zasucite rukave napravite nesto sto ce vam pomoc da pocnete osvajjat prvenstva a ne kukat na sve zivoi svak vam kriv ugledajte se na red bull ljudi rade sute i rezultati dolaze izvrsite rekonstrukciju… Read more »

avatar
Član
sennad

Taj Williams je bio napravljen na aktivnom ovjesu, kad su ga ukinuli, bolid vec nije stabilan i teško ga je bilo ukrotiti. FIA ga je zabranila, a Sennu su poslali u mit i legendu.

avatar
Član
klepesina

Nije tacno nije poginuo sto je bolid bio ne upravljiv naprotiv vec sto je stanga volana napukla i samo su je zavarili jebga tada se to tako radilo sad ide sve preko lasera i raznoraznih mjeraca i skenera sve se vidi i zna bez da se ista skida sa bolida

avatar
Član
sennad

A sto je napuklo? Brate ako je dizajniran za takve amortizere specifične, pa se to ukine. Pa stave od warburga druge. Normalno da će pući, pa će kasnije i variti. Nije se samo u Imoli izvrtio, izvrtio se i na predhodnim vikendima (Brazil). Čak se žalio na tu odluku za ukidanje. A godinu prije se žalio na sustav čitav što postoji. Samo što je FIA kasnila sa odlukom, pa su svi dizajnirali sa Aktivnim. I tu je bila sumnja na Benetton.

avatar
Član
TORPEDO

znali su da ima oštećenja i skrpljeno na brzinu…poslali su ga u smrt…reci jasno…i opet,objasni taj DAS zašto ga danas dopuštaju a druge godine ukidaju?
Meni to opako miriše na pokvarenu politiku,na laž i obmanu…

avatar
Član
west 44

Zlonamjeran i tendenciozan članak obojan u crveno i ništa više od toga,jednom riječju smeće!!!

avatar
Član
TORPEDO

Lijepo i kulturno sročeno,nema što…kultura za poželjet 🙂

avatar
Član
LHx6

Ocijenio je članak ocjenom “smeće”. Što je tu nekulturno? Ti si u komentaru niže napisao da su ubili Sennu jer su petljali po volanu i ti prozivaš za kulturu.

avatar
Član
mika.KA

Mislim da je i laiku jasno da se prilikom korištenja DAS sustava prilagođava ovjes, zar ne?
ocito ti znas a oni neznaju!
zasto mislid da DAS prilagodava ovjes?
koliko sam JA vidio a sigurno i TI je to da oni pomicu volan napred nazad.e sad sta se onda desava MI neznamo a valjda znaju fia i merc i to je od merca tajna-sto je i razumljivo

avatar
Član
Desmosedici

DAS sustav je vjerojatno kompliciran u izvedbi ali efekt je vrlo jedostavan..mijenja se “špur” prednjih kotača.. mislim, zapravo ne znam točno, možda i okomiti nagib kotača pa time i visina bolida od tla. Dolaskom pred krivinu pomakom upravljača od sebe prema naprijed vozač povećava špur i nagib kotača, smanjuje visinu bolida pa bolid bolje drži..prednje gume bolje “grizu” kroz krivinu..izlaskom na ravni dio pomakom upravljača unazad prema sebi vozač smanjuje špur i nagib kotača, bolid se malo podiže, kotači se idealno svom površinom ravnomjerno kotrljaju po podlozi, smanjiva se otpor i spriječava pregijavanje guma..to bi po meni bilo to..dosta nagađam..kako… Read more »

avatar
Član
mika.KA

evo ovdje je sve lijepo objasnjeno:
https://youtu.be/U_uKHNJLSQs

avatar
Član
Pratiteljcro

Mika si glup ili se pravis glup? Na tocno 0:45 se vidi pomicanje kotaca! I jos sam linkas video sa dokazom. Nevjerovatno

avatar
Član
Desmosedici

On se sigurno ne pravi glup..dovršite misao umjesto mene..Hahahaha!

avatar
Član
LHx6

I što je sporno u pomicanju kotača? Možeš pojasniti.

avatar
Član
Pratiteljcro

“gdje si ti na videu vidio pomak “gume”?
oprosti ali to se ne vidi “golim” okom!”
Odg. mu na ovu izjavu i jos poslje objavi video gdje se vidi kako se kotaci pomicu 🙂

avatar
Član
LHx6

Volanom je pomaknuo kotače. Što je tu sporno?

avatar
Član
Desmosedici

Odavno nisam pročitao bolji..realniji..članak na ovom portalu..ne znam tko je autor, ali svaka čast..kao da sam ja pisao..sad će LHx6 reći da sam vam ja to rekao a vi me poslušali..Pozdrav svima..pa i njima!..Hahahaha!

avatar
Član
klepesina

Da realan je kad se napljuva sve osim ferarija zasucite rukave i pocnite radit a ne kukat

avatar
Član
Desmosedici

Mi radimo..kad napunimo kantu s mlijekom..vi nam je prolijete..kanta nije bila po propisu..ne smije se u nju mlijeko ulijevat..a kad vi sličnu kantu napunite..nitko je ne dira..to je najbolje mlijeko na svijetu..plod iskustva i tehnologije..čudesnih čobana koji tu rade..Hahahaha!

avatar
Član
LHx6

Nisi ti novinar da daješ savjete za članke. Ti si inženjer i daješ savjete Ferrariju kako da naprave bolid. Ne spuštaj se na razinu autora portala. Tvoja ekipa su Newey i društvo.

avatar
Član
Desmosedici

Znao sam da si pametan..evo ti plus..šteta što inteligenciju tratiš na ovakvom mjestu..moram te uzet za PR managera.

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Simone Resta je Grande ingegnere..vidjet ćeš..kroz koju godinu kad se u to i sam uvjeriš sjeti se mene.

avatar
Član
LHx6

I ja se smatram dobrim PR managerom, ali koliko ti loše radiš na razvoju bolida u Ferrariju to ni ja ne bi mogao izokrenuti u pozitivu.

avatar
Član
Desmosedici

Vidjećeš kako to zgleda u Melbourneu..naravno, ove godine..sad moram biti oprezan da ti kao vješt PR manager nebi izokrenuo moje misli..i tada se sjeti mene..Hahahaha!