Vrijeme je za drugi dio našeg pregleda desetljeća. U prošlom dijelu smo se osvrnuli na 2010., 2011. i 2012. godinu. Bez previše duljenja, krenimo dalje.

SEZONA 2013.

U 2013. smo posljednjeg puta vidjeli mnogima draže 2.4 litrene V8 motore. Pet vozača debitiralo je u sportu: Esteban Gutierrez, Max Chilton, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde i pokojni Jules Bianchi.

Nakon 14 godina suradnje s McLarenom, Lewis Hamilton odlučuje se za novu fazu svoje karijere u Mercedesu. Na njegovo mjesto u McLaren dolazi Sergio Perez koji je bio član Ferrarijevog juniorskog programa i uvijek ga se nekako povezivalo kao budućeg vozača Scuderije. Nico Hulkenberg je nakon jedne provede sezone u Force Indiji prešao u Sauber, a Adrian Sutil se vratio u Force Indiju nakon jedne godine izbivanja iz sporta. Teško mi je pala činjenica da Kamui Kobayashi nije uspio osigurati mjesto, a simpatični japanac je čak primao i novčane donacije od navijača kako bi si ‘platio’ mjesto na gridu. Nažalost, bezuspješno.

Sezona je sadržavala 19 utrka, a prva se vozila u Australiji. Kimi Raikkonen je slavio u Lotusu ispred Fernanda Alonsa i Sebastiana Vettela. To je zadnja utrka u kojoj nisu pobijedili Mercedes, Red Bull ili Ferrari. Do ljetne pauze Vettel je imao četiri pobjede, Alonso dvije, Rosberg dvije i Raikkonen te Rosberg po jednu. Počevši s VN Belgije gledali smo brutalnu dominaciju Vettela i Red Bulla – Nijemac je slavio na devet uzastopnih utrka (F1 rekord) dok je Red Bull uzeo zadnjih osam pole pozicija.

Vettelu je to bila četvrta uzastopna titula s kojom je postao tek četvrti vozač u povijesti sporta koji ima barem toliko osvojenih titula. Vozač Red Bulla osvojio je 397 bodova, također novi rekord za jednu sezonu. Fernando Alonso je treći puta u četiri godine završio sezonu kao viceprvak, ali ovoga puta s osjetno većim zaostatkom. Španjolac je imao 242 boda u sezoni, 43 više od Mark Webbera koji se povukao iz sporta s krajem sezone. Australac nažalost nije ostvario niti jednu pobjedu u sezoni, a dobro nam je poznat Multi 21 iz Malezije kada je Vettel odbio poslušati naredbu ekipe da ne prestiže Webbera. Četvrti je završio Hamilton, dok je peti bio Raikkonen koji je propustio posljednje dvije utrke u sezoni zbog operacije leđa.

Image result for Sebastian vettel 2013 title"

SEZONA 2014.

Era 1.6-litrenih turbo V6 motora započela je 2014. godine. Novi motori nisu bili najbolje prihvaćeni od javnosti. Navijači su se žalili jer je motor proizvodio zvukove sličnije usisavaču nego kao nevjerojatna mašinerija što F1 bolid jest, a dizajn nosa na prednjem krilu samo je pogoršao situaciju. Što se tiče kalendara, ponovno se vozilo na 19 različitih staza, ali uz dvije promjene. VN Indija je stavljena “na čekanje” (tako su rekli), a VN Koreje je u potpunosti izbačena. Po prvi puta u 21. stoljeću održana je Velika Nagrada Rusije na stazi u Sochiju (koji je te godine održavao i zimske OI), a na oduševljenje publike vraćena je VN Austrije na Red Bull Ringu.

Felipe Massa je nakon osam godina koje su sadržavale uspone i padove napustio ekipu Ferrarija i pridružio se Williamsu koji je obnovio partnerstvo s Mercedesom. Pastor Maldonado se preselio iz Williamsa u Lotus, a Fernandu Alonsu u Ferrariju se pridružio Kimi Raikkonen. Za Ferrari je to bio prvi put nakon 50 godina da imaju dva svjetska prvaka u momčadi. Na Webberovo mjesto u Red Bullu došao je Daniel Ricciardo dok je drugog Australca zamijenio Daniil Kvjat. Hulkenberg i Perez, koji se nije usrećio s McLarenom, čine novu postavu Force Indije. Također vrijedi spomenuti kako je Susie Wolff postala prva žena od Giovanne Amati koja se sudjelovala u službenoj sezoni. Žena Toto Wolffa je odvozila nekoliko slobodnih treninga za Williams.

Mercedes je u sezonu ušao na dominantni način – na prvoj utrci u Australiji slavio je Rosberg, a na idućih četiri je pobijedio Hamilton. Prva utrka koju nisu pobijedili je bila VN Kanade gdje je Ricciardo po prvi puta osjetio okus pobjede. Najgora utrka u kojoj su obje Srebrne Strijele završile utrku bila je VN Mađarske – Ricciardo je drugi puta pobijedio, Alonso je osvojio zadnje postolje u svojoj karijeri dok je Hamilton bio treći, Rosberg četvrti. Treba spomenuti i VN Bahreina gdje su Rosberg i Hamilton imali jednu od svojih najdramatičnijih utrka kao momčadske kolege.

Mercedes je na VN Rusije osigurao konstruktorsku titulu, dok su Hamilton i Rosberg ušli u završnu utrku u Abu Dhabiju kao konkurenti za titulu. Britanac je držao 17 bodova prednosti, ali F1 je te godine (neuspješno) uvela duplo bodovanje za finale, što znači da je pobjednik utrke nosio čak 50 bodova. Rosbergu je trebala pobjeda uz treće mjesto Hamiltona, ali Nijemac nije imao laku utrku. Otišao mu je mjenjač i završio je izvan osvajača bodova – Hamilton je sigurno krstario do prvog mjesta, 50 bodova i svoje druge titule. Red Bull je završio drugi u sezoni koja je bila dosta teška za aktualnog četverostrukog prvaka. Nijemac je završio peti u poretku vozača, a mnogi navijači su mu zamjerili osjetno lošije vožnje od Ricciarda koji je osvojio tri pobjede (Vettel nije imao ni jednu), treće mjesto u poretku i 71 bod više od Nijemca.

Svoju najbolju sezonu u desetljeću imao je Williams. Ovaj posrnuli div osvojio je odličnih 320 bodova u sezoni, dovoljno za treće mjesto u poretku. Usporedbe radi, u 2019. Williams je osvojio jadni JEDAN bod, 2018. osvojili su ih sedam, a 2017. osjetno boljih 83 bodova. Ferrari je završio na četvrtom mjestu i prvi put od 1993. nisu pobijedili ni na jednoj utrci. Fernando Alonso je osvojio 161 bod dok se Iceman mučio i završio na vrlo lošem 12. mjestu sa samo 55 bodova.

Sezonu je također nažalost obilježio fatalni incident Julesa Bianchija. Talentirani Bianchi je izgubio kontrolu nad bolidom u kišnim uvjetima na Suzuki. Francuski vozač preminuo je od posljedica sudara nakon devet mjeseci provedenih u komi. Bio je to prvi fatalni sudar u Formuli 1 još od 1994.

Image result for hamilton rosberg 2014"

SEZONA 2015.

U 2015. smo vidjeli dvije velike promjene u kalendaru. Navijače je razveselila vijest da se u kalendar vraća atraktivna VN Meksika. Po prvi puta u čak 55 godina nije održana VN Njemačke nakon što se organizatori nisu mogli dogovoriti na kojoj stazi će se održavati utrka. McLaren je prekinuo dugogodišnje partnerstvo s Mercedesom i prešao je na Honda motore, obnovivši nekoć vrlo, vrlo moćnu suradnju. Da očekivanja publike budu još viša – Fernando Alonso se pridružio Buttonu i momčadi.

Sebastian Vettel se nakon razočaravajuće sezone u Red Bullu pridružio Ferrariju, a uniformu je također promijenio Daniil Kvjat nakon što je promoviran u Red Bull. Toro Rosso je dao pedalu Jean-Ericu Vergneu i doveo dva mlada talenta – Sainza i Verstappena, talentirane sinove bivših F1 junaka. FIA je prilagodila nekoliko pravila: Momčadi su imale na raspolaganju četiri motora umjesto dotadašnjih pet bez dodatnih sankcija, više nije bilo smiješnog nosa na bolidima i za stalno je uveden virtualni SC.

McLaren-Honda bila je debelo razočarenje – na predsezonskom testiranju su odvozili ukupno 56 kilometara, što je oko 20 puta manje nego što najbolje momčadi po kilometraži voze. Alonso i Button su imali 13 kombiniranih odustajanja i samo 27 bodova. Hamilton je s 59 bodova prednosti u odnosu na Rosberga obranio svoju titulu te postao trostruki svjetski prvak. Vettel je imao odličnu sezonu i završio treći s 278 bodova, tri pobjede i 13 postolja. Red Bull je imao slabu sezonu, ni Ricciardu ni Kvjatu nije pošlo za rukom da osvoje preko sto bodova i austrijsko-britanska ekipa se morala zadovoljiti s četvrtim mjestom u konstruktorima.

Image result for mclaren honda 2015"

Treći dio pregleda će izaći u nedjelju.

 

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Evo opet malo novosti:
Srebrne strijele, prema nekim indiskretnostima koje filtrira Brackley, spustit će gornji konus protiv prodora koji je obavezan na bočnim stranama tijela i usvojiti oblik usta radijatora koji će se usmjeriti prema konceptima koji su prvi put predstavljeni na Ferrariju SF70 -H 2017. 2017. Simone Resta i Enrico Cardile, a zatim su se razvijali iz godine u godinu.