Iako je ovo posljednja godina u kojoj imamo i dalje ‘stara’ pravila, došlo je do nekih izmjena u pravilima za 2020. sezonu. Neka su bitnija za gledatelje, a za neka ljudi izvan paddocka neće ni znati, ali krenimo redom…

Povratak ciljne zastave za označavanje kraja utrke

Na radost mnogih zaljubljenika u Formulu 1 ove sezone ćemo ponovno imati čovjeka s ciljnom zastavom koji će na kraju posljednjeg kruga utrke označiti kraj iste. Prošle sezone se uvelo pravilo da je pokazatelj kraja utrke svjetlosni panel na ciljnoj ravnini, ali smo bili svjedoci na VN Japana kako i tehnika nije nepogrješiva.

Na ideju da se ukine označavanje kraja utrke mahanjem na startno-ciljnoj ravnini se došlo nakon VN Kanade 2018. godine kada je manekenka Winnie Harlow označila kraj utrke krug prerano što je na kraju promijenilo ishod utrke zbog pretjecanja u tom posljednjem krugu. Povratak na staro pravilo će sigurno razveseliti veliku većinu fanova Formule 1, pogotovo nakon prošlogodišnje VN Italije gdje smo vidjeli Jeana Alesija kako maše ciljnom zastavom na legendarnoj Monzi.

Dodatna komponenta MGU-K

Svi vozači će sljedeće sezone moći koristiti jednu komponentu više MGU-K; broj dozvoljenih MGU-K će biti tri, kao što su dozvoljene tri različite komponente motora s unutarnjim izgaranjem, turbopunjača i MGU-H. Ipak, broj dijelova kontrolne elektronike i baterije se neće mijenjati te će vozači imati na raspolaganju samo dva elementa. Povećanje broja MGU-K se prvenstveno radi zbog povećanja broja utrka s 21 na 22 čime će se staviti dodatan napor na pogonske jedinice.

Promjena pravila za ‘izbjegavanje’ vaganja i ‘jump start’

S obzirom na to da smo prošle sezone imali dvije kazne starta iz pitlanea zbog nezaustavljanja na obaveznom vaganju kod sudaca tijekom slobodnih treninga, taj dio pravila se odlučio izmijeniti jer je apsurdno da vozač bude kažnjen tako strogo za taj incident. Od ove sezone će svaki takav incident ići na razmatranje kod sudaca te će se vrlo vjerojatno dodjeljivati blaže kazne, pogotovo u slučaju da se takvo nešto dogodilo nepažnjom. Ipak, vaganje je i dalje obavezno ako suci to zatraže i momčadi moraju poštovati takve odluke.

Mala izmjena se također dogodila na području preranog starta sa startne linije. Vozači neće automatski dobivati drive-through kaznu za start prije nego se crvena svijetla ugase, već će se o svakom ‘incidentu’ posebno odlučivati. Ovo pravilo bi moglo izazvati dosta kontroverzi jer ćemo na svakoj utrci imati druge suce koji će moći tretirati te incidente na svoj način. Predviđene kazne su od 10 sekundi u utrci do stop-go kazne od 10 sekundi što je jako velika razlika…

Nema ‘skrivanja’ bolida tijekom predsezonskih testiranja

Ove sezone imamo i novinu da momčadi neće smjeti skrivati svoje bolide iza paravana na predsezonskim testiranjima u Barceloni što će za sve ljubitelje oktanskog cirkusa biti zasigurno pozitivna promjena. Bolidi ne smiju biti ‘skriveni’ od 09:00 do 18:00, ali postoje i neke iznimke koje će momčadi zasigurno znati iskoristiti. Dva slučaja kada se bolid smije ‘sakriti’ tijekom dana su onda kada dolazi u pitlane na kamionu jer je imao problema na stazi ili kada nema pričvršćenu podnicu bolida.

Manje pomoći za vozače pri startu

U 2020. će vozači na startu utrke imati 90% kontrole nad svojim kvačilom i njegovim otpuštanjem kako bi krenuli s mjesta. I dalje će imati dozvoljen ‘anti-stall‘ i pomoć pri pronalaženju točke otpuštanja kvačila, ali će u odnosu na prošlu sezonu vozači imati manje pomoći od momčadi.

Vraćaju se ‘peraje’

Momčadi su u novoj sezoni obavezne napraviti male ‘peraje’ na poklopcu motora gdje će morati smjestiti broj vozača kako bi gledatelji lakše razlikovali vozače. Koncept kako bi to moglo izgledati možemo vidjeti na prošlogodišnjem McLarenu(fotografija dolje). Ovaj novitet će malo utjecati i na aerodinamiku bolida pa je vrlo izgledno da ćemo vidjeti različite koncepte na početku sezone.

Manje testiranja

Kako bi momčadi prihvatile činjenicu da će u već zgusnuti raspored doći još jedna dodatna utrka ove sezone, napravio se kompromis s brojem dana predsezonskih testiranja, a unutarsezonska testiranja su kompletno odbačena za ovu sezonu. Kao što svi znamo, predsezonski testovi kreću 19. i 26. veljače u Barceloni te će trajati tri dana(prošlih godina po četiri dana svakog tjedna).

Momčadi se nisu previše bunile na ukidanje testiranja tijekom sezone pogotovo iz razloga jer će se kako sezona bude odmicala sve više fokusirati na sljedeću sezonu koja donosi kompletno novi tehnički pravilnik. Za mlade vozače ostaje utjeha da će svaka momčad na dvodnevnom post-sezonskom testu u Abu Dhabiju biti obavezna pružiti priliku nekom vozaču koji ima odvožene manje od dvije utrke barem jedan dan na stazi u Yas Marini.

Više odmora za mehaničare

Mehaničari će sljedeće sezone četvrtkom i petkom imati sat vremena duži obavezni odmor tj. svi ljudi koji su uključeni u sastavljanje bolida neće smjeti biti u krugu staze devet sati(osam sati do 2019.). Subotom i nedjeljom ostaje isti raspored, a momčadi smiju prekršiti to pravilo dva puta tijekom sezone bez dodatnih kazni.

Smanjenje količine goriva van spremnika

Od ove sezone će u svakom trenutku biti dopušteno imati samo 250ml goriva van spremnika umjesto dosadašnje dvije litre. FIA je do sada omogućavala momčadima da se do dvije litre goriva nalazi van samog spremnika(u cjevovodima, pumpama, itd.) što su onda neke momčadi iskorištavale kako bi povećale protok goriva. Momčad koja bi mogla biti najviše pogođena ovim pravilom je Ferrari jer se pretpostavlja da su Talijani iskorištavali tu ‘rupu’ u pravilniku, ali to nije dokazano pa sve ostaje na špekulacijama.

Usisnici zraka za kočnice postaju ‘listed parts’

Što to konkretno znači za momčadi? Do sada su momčadi mogle kupovati od drugih momčadi ili firmi van Formule 1 te usisnike zraka, ali će prema novom pravilniku svaka momčad morati dizajnirati to za svoj bolid.

Vrh prednjeg krila mora u potpunosti biti izveden od karbonskih vlakana

Posljednja od novosti za ovu sezonu je ta da će prvih 50mm na prednjem krilu morati biti izrađeni od karbonskih vlakana što do sada nije bio slučaj jer su mnoge momčadi koristile metalne držače kako bi poboljšali čvrstoću svog krila. Držači flapova na krilu od metala će biti dozvoljeni 30mm iza početka prednjeg krila(gledanog sprijeda) čime će se smanjiti mogućnost bušenja gume u slučaju kontakta dva bolida.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o