Novu sezonu u Formuli 1 uljepšati će povratak francuskog vozača, Estebana Ocona. 23-godišnji vozač se vraća u F1 nakon što je izgubio mjesto u Racing Pointu od Lancea Strolla, a lanjsku sezonu proveo je kao rezervni momčad u Mercedesu. Ocon, miljenik svojeg mecene Toto Wolffa, potpisao je dvogodišnji ugovor s Renaultom.

Lance Stroll nije loš vozač, osvojio je talijansku F4 u 2014., Toyotinu Racing seriju u 2015. i F3 2016. godine. Postao je drugi najmlađi vozač u povijesti koji je završio na postolju zahvaljujući trećem mjestu na VN Azerbajdžana 2017. Osobno, ipak bih radije imao Ocona. U dosadašnjoj F1 karijeri, Ocon je vozio polovicu sezone za Manor i dvije sezone u Force Indiji, to jest Racing Pointu – gdje je vrlo dobro vozio. U 2017. je završio osmi u poretku vozača s 87 bodova, trinaest manje od znatno iskusnijeg momčadskog kolege, Sergija Pereza. U drugoj sezoni u Force Indiji Ocon je završio tek 12. u poretku vozača, ali još jednom s 13 bodova zaostatka za Perezom.

Kao i svi vozači, Ocon je započeo svoju karijeru u kartingu gdje je u drugoj sezoni osvojio francusko prvenstvo, 2008. je osvojio kadetsko prvenstvo, a do svojeg četrnaestog rođendana je na svoje ime dodao još KF3 naslov i drugo mjesto u europskoj WSK seriji. Stroll je na sličan način osvajao prvenstva i kupove po Sjevernoj Americi. Stroll i Ocon su  svoje debije u F1 napravili 2017. (Ocon je zapravo vozio nekoliko utrka za Manor u 2016., ali to je praktički zanemarivo). Imali su i slične početke, Stroll je otvorio sezonu s tri uzastopna odustajanja, dok je Ocon osvojio tri uzastopna deseta mjesta. Stroll je svoje prve bodove osvojio tek na domaćoj stazi u Kanadi s devetim mjesto, dok je Ocon do tada dodao još jedno sedmo i jedno peto mjesto. Međutim, Force Indija je bila i jači bolid od tadašnjeg Williamsa. Sergio Perez je u tih pet utrka osvojio već 32 boda, dok je Felipe Massa imao 16, a već na osmoj utrci u Bakuu Stroll u zanimljivoj utrci dolazi do prvog postolja. Zapravo, dijelili su ga milimetri od drugog mjesta.

Image result for esteban ocon"

OCON I STROLL – INAČE PRIJATELJI

Bili bi ste sretni kad bi vaš stari kupio F1 ekipu i postavio vas kao vozača, i ja bih. Ali bi mi ipak malo bilo žao kada bi frend dobio nogu iz ekipe zbog toga, i Strollu je.

“U Formuli 1 postoji politika, to je biznis. Ja imam svoj tim i Ocon ima svoj, obojica želimo samo najbolje za naše karijere. I tu je naše prijateljstvo. Zajedno smo se natjecali u kartingu i u nekim drugim serijama gdje je on osvojio neke titule. Oduvijek smo bili dobri prijatelji i drago mi je da taj most nije spaljen,” rekao je Stroll nakon što je imenovan novim vozačem Racing Pointa.

Toto Wolff, doduše, je bio prilično bijesan što je Francuz ostao bez volana.

“Ono što se događalo u srpnju i kolovozu je gotovo nevjerojatno. Toliko spletkarenja i politike,” rekao je Wolff.

“U srpnju je Ocon na stolu imao dvije ponude i pitanje je samo bilo koju će odabrati. Na kraju više nema niti jednu opciju jer neki ljudi jednostavno nemaju muda održati svoju riječ,” pomalo ljutito pojasnio je Wolff.”

U Wolffovoj izjavi leži istina. Nije Lance Stroll kriv što je njegov kompa Ocon ostao bez mjesta. Nije čak kriv ni Lawrence Stroll – Force Indija je završila u stečaju i samo je iskoristio pruženu priliku. Uostalom, u momčad je doveo vozača s dvije godine F1 iskustva, a ne nekog balavca – bilo radilo se o njegovom sinu ili ne. Esteban Ocon jednostavno nije imao sreće. Interes za njime je postojao, nije mogao znati što će se desiti s Force Indijom koja je bila legitimna momčad koja se iz godine u godinu poboljšavala. U sportu ništa nije garantirano. Spletke su sveprisutne, nije uvijek sve pošteno. Ocon nije ni prvi, ni zadnji koji je to osjetio na svojoj koži.

Image result for lance stroll and esteban ocon"

OCON JE IONAKO SADA TU

Možda previše filozofiram. Ocon je proveo godinu dana kao rezervni vozač svoje zaštitničke ekipe, Mercedesa. Skupljao je iskustvo i pridonosio momčadi na druge, za njega indirektne načine. I sam je rekao da mu je vrijeme u Mercedesu pomoglo da stekne uvid u pobjednički mentalitet i kulturu. Nije kao da ga nije bilo pet godina. Sada je tu, i veoma sam uzbuđen za njegovu budućnost, koja je u očima Toto Wolffa već zapisana među zvijezdama.

Jednoga dana on (Ocon) će voziti za Mercedes, pobjeđivati u utrkama i osvajati naslove čime će pokazati svima koji su ga izigrali da su se prevarili,” zaključio je Wolff.

Ocon će u 2020. činiti dinamičnu postavu s Danielom Ricciardom, a nećemo čekati još predugo da ih vidimo na stazi u novom Renaultovom bolidu. Jako sam nestrpljiv.

Image result for esteban ocon"

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
1 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Ove sezone ćemo vidjeti koliko Ocon stvarno vrijedi..Renault kakav god bude nema veze, Ricciardo je referenca za usporedbu.

avatar
Član
Desmosedici

Šteta što nije u Mercedesu da “zgazi” Hamiltona..zbog toga i nije..Hahahaha!