U posljednjem dijelu analize sezone po momčadima smo došli i do najboljih – Mercedesa i Ferrarija. Jedni su dominantno ‘prošetali’ sezonom, a drugi od najvećih favorita tijekom predsezonskih testiranja došli do gubitnika sezone. Kratku analizu o ‘srebrnima’ i ‘crvenima’ pročitajte u nastavku.

Mercedes

Mjesto u poretku konstruktora: 1. (2018., 1.)
Osvojenih bodova: 739 (2018. 655)
Pobjede: 15
Postolja: 32
Pole Position: 10
Najbrži krug utrke: 9
Top utrka sezone: Da ne nabrajamo, čak 9 puta su zauzeli prva dva mjesta na kraju utrke
Flop utrka sezone: VN Njemačke

Pregled sezone:

Momčad Mercedesa je sezonu odradila onako kako i priliči svjetskim prvacima – dominantno. Iako se nakon predsezonskih testiranja sumnjalo u njihovu brzinu, odmah na prvoj utrci u Australiji su pokazali kakav su bolid napravili te su bili neuhvatljivi za sve. Podatak koji najviše pokazuje koliko je Mercedes bio nadmoćan na početku sezone je taj da su u prvih pet utrka uzeli maksimalan broj bodova s prva dva mjesta na kraju svake utrke. Kako je sezona odmicala tako su se i razmaci među momčadima smanjivale. ‘Hladan tuš’ za momčad Tota Wolffa je bila njihova domaća VN Njemačke gdje su i ostvarili najgori rezultat sezone. Osim te kaotične utrke na Hockeinheimu i dvije malo slabije izvedbe u Singapuru i Brazilu, Mercedes je imao svojeg vozača na pobjedničkom postolju u svim preostalim utrkama.

Lewis Hamilton je nakon malo uspavnog početka sezone u Australiji odlučio uzeti stvari u svoje ruke te je pritom ostvario šest pobjeda u sljedećih sedam utrka što je zaista impresivno. Već nakon te posljednje pobjede u Francuskoj je bilo jasno kako samo neki veći problem može spriječiti Lewisa u osvajanju šestog naslova svjetskog prvaka čime se približio magičnoj brojki od sedam naslova koju drži legendarni Michael Schumacher. Malo slabiji rezultat je imao u Austriji gdje je završio peti, a onda je nakon pobjede u Silverstoneu došla kaotična VN Njemačke gdje je Hamilton završio na devetom mjestu što mu je bio najlošiji rezultat sezone. U preostalim utrkama je vozio fenomenalno, a jedine dvije utrke od Njemačke u kojima nije bio na pobjedničkom postolju su bile u Singapuru i Brazilu gdje je napravio, vrlo vjerojatno, najveću grešku sezone za njega kada se sudario s Alexom Albonom, ali s obzirom na njegove vožnje proteklih sezona sigurni smo da mu nitko neće to zamjeriti. Na kraju sezone je kao šlag na torti osvojio VN Abu Dhabija i to na vrlo impresivan način. Osim malih problema na nekoliko utrka, možemo reći da je Lewis Hamilton imao sezonu ‘iz snova’ te u potpunosti zasluženo došao do još jednog naslova prvaka.

S druge strane Mercedesove garaže je sjedio Finac Valtteri Bottas od kojeg smo, nakon dobrog početka sezone, ipak očekivali više. Nećemo se lagati, Valtteri je odradio najbolju sezonu do sada u momčadi Mercedesa i na tome mu treba čestitati. Valtteri 2.0 je nakon dominantne vožnje u Melbourneu izgledao kao čovjek koji će biti pravi konkurent za naslov prvaka, ali je nažalost kako je sezona odmicala izgledao sve lošiji i lošiji. Da, imao je bljeskova(npr. Japan i Austin), ali to nije bilo dovoljno da se suprotstavi nikad boljem Lewisu Hamiltonu. Toto Wolff nije skrivao da je zadovoljan predstavama njegovog Finca, ali je činjenica da su u Mercedesu opet favorizirali Lewisa te su neke odluke išle na ruku Britanca. Jedna od odluka koja je digla puno kontroverzi je zasigurno usporavanje Bottasa u Singapuru kako bi propustio Hamiltona koji još uvijek nije bio u boksevima.

Perspektiva za sljedeću sezonu:

Mercedes će i u sljedeću sezonu ući kao izraziti favorit zbog istih pravila koja će vladiti i dogodine. Prema nekim informacijama, momčad se prilično rano ‘okrenula’ izradi bolida za 2020. te nas ne bi začudilo da i sljedeće sezone gledamo dominaciju srebrnih strijela. Naravno, ne treba zaboraviti da će Red Bull i Ferrari pokušati napraviti bolid dovoljno dobar da bude u borbi za sam vrh, ali je scenarij da Mercedes preko zime izgubi toliko performansi u odnosu na njih prilično nevjerojatan s obzirom na to kako momčad iz Brackleya radi posljednjih godina.

Ferrari

Mjesto u poretku konstruktora: 2. (2018., 2.)
Osvojenih bodova: 504 (2018. 571)
Pobjede: 3
Postolja: 19
Pole Position: 9
Najbrži krug utrke: 6
Top utrka sezone: VN Singapura
Flop utrka sezone: VN Brazila

Pregled sezone:

Kako opisati Ferrarijevu 2019. sezonu? Iskreno, mislim da je momčad iz Maranella prilično razočarala svojim performansama tijekom sezone. Iako se nakon predsezonskih testova činilo kako imaju prednost u odnosu na druge momčadi, već u Australiji smo shvatili da nam se sprema još jedna sezona u kojoj će ‘crveni’ biti u zaostatku te će oni biti lovci, a ne lovine kao što su priželjkivali. Na drugoj utrci sezone smo se ponadali kako je Melbourne bio samo jedan bljesak Mercedesa, pogotovo kada je Leclerc došao do pole pozicije u svojoj drugoj utrci za momčad Ferrarija. Nažalost, ubrzo nakon toga su srebrne strijele ‘poletjele’, a Ferrari je doživio grubo prizemljenje.

Dovoljan podatak o tome koliko je Ferrari bio loš u prvom dijelu sezone je taj da nisu došli do pobjede sve do VN Belgije kada je Leclerc, uz malu pomoć Vettela, trijunfirao po prvi puta u karijeri. VN Italije, njihova domaća utrka, je protekla isto tako u slavljenjičkom tonu Charlesa Leclerca koji je odličnom vožnjom bacio tifoze u delirij u Monzi. Na VN Singapura su donijeli paket nadogradnji koji se pokazao prilično učinkovitim te su na toj utrci jedini put u sezoni Ferrarijevci zauzeli prva dva mjesta. Na pretposljednjoj utrci sezone u Brazilu je došlo do velikog okrašaja Vettela i Leclerca čime je najveći gubitnik bio upravo Ferrari. Na kraju su oboje odustali zbog oštećenja te se sve više počelo pričati o ne toliko idiličnoj atmosferi unutar momčadi. Posljednja utrka sezone je, kao što je i sam Vettel rekao, bila slika godine u kojoj je Ferrari pokazao da još uvijek nije sposoban doći do naslova prvaka.

Charles Leclerc je prvu sezonu u ‘crvenom’ odradio vrlo dobro. Nećemo reći odlično jer je ipak imao nekih problema i incidenata, ali je to za mladog vozača poput njega i očekivano. Najbolji prikaz koliko je dobar bio je bodovno stanje koje pokazuje da je mladi monegažanin završio ispred četverostrukog svjetskog prvaka u istom bolidu! Već na drugoj utrci sezone je uzeo najbolju startnu poziciju čime je pokazao da ima nevjerojatan talent, a problem na pogonskoj jedinici je jedini razlog zašto nije došao do pobjede u pustinji Bahreina. Na njegovoj domaćoj utrci u Monaku je Ferrari krivo procijenio vremena tijekom kvalifikacija te je zbog toga Leclerc morao krenuti sa začelja poretka u nedjeljnu utrku. Nažalost za njega, nije uspio doći do cilja unatoč velikoj borbi na stazi. U Njemačkoj je i on bio ‘žrtva’ promijenjivih vremenskih uvjeta, ali je samo dvije utrke nakon toga naplatio sav trud prvom pobjedom u karijeri na legendarnom Spa-Franchorchampsu. Odmah 7 dana nakon toga je ostvario još jednu pobjedu u Monzi što je trenutak koji će zasigurno pamtiti cijeli svoj život. Do kraja sezone nije imao više pobjeda, ali je u kvalifikacijama redovno bio bolji od svog momčadskog kolege.

Nijemac u redovima Ferrarija, Sebastian Vettel, je imao sezonu za zaborav. Iako je u Kini i Azerbajdžanu bio na pobjedničkom postolju, tek je na VN Kanade pokazao koliko vrijedi. Nažalost za njega, tijekom utrke u kojoj mu je Hamilton cijelo vrijeme bio ‘u mjenjaču’ napravio je grešku pa je zbog toga dobio kaznu od pet sekundi čime je izgubio pobjedu. Osim te greške, možemo reći da je Vettel stvarno odradio dobru utrku u Kanadi te je u sporijem bolidu držao odličnog Lewisa iza sebe cijelu utrku. Na kaotičnoj VN Njemačke je zbog problema u kvalifikacijama morao krenuti sa začelja poretka, ali je pametnom vožnjom bez većih greški došao do drugog mjesta na kraju utrke.

Nakon utrke u Mađarskoj gdje nisu mogli parirati vodećima, došla je pauza te tri tjedna nakon VN Belgije u kojoj je Ferrari, zbog karakteristika bolida, bio favorit za pobjedu. Kao što smo ranije napisali, Leclerc je došao do pobjede, ali se ne smije zanemariti doprinos Vettela koji je ‘držao’ Hamiltona nekoliko krugova iza sebe što je na kraju možda i bilo ključno za pobjedu njegovog momčadskog kolege. U Italiji se izvrtio pred domaćom publikom što je izazvalo prilično veliku ‘paljbu’ po Nijemcu, ali je on to sve demantirao pobjedom u Singapuru. Na kraju se ispostavilo da će to biti njegova jedina pobjeda u sezoni jer je do kraja sezone ipak Ferrari bio sporiji od suparnika, a nisu pomogli ni problemi na njegovom bolidu.

Perspektiva za sljedeću sezonu:

Kao i Mercedes, Ferrari se prilično rano okrenuo novoj sezoni. Dovoljno govori činjenica da je nakon nadogradnji na VN Singapura Mattia Binotto rekao kako neće biti više nadogradnji na njihovim bolidima, osim naravno onih preinaka što se tiče količine downforcea za svaku stazu. Za sada je još uvijek nepoznato hoće li Ferrari ostati na svojem konceptu bolida s outwashom ili će primijeniti filozofiju Mercedesa. Iskreno se nadamo kako će ljudi iz Maranella na čelu s Binottom napraviti bolid koji će biti barem ‘al pari’ s Mercedesom i Red Bullom kako bi u sezoni prije velike promjene pravilnika gledali odlične borbe na stazi.

Ovime smo došli i do kraja našeg pregleda sezone po momčadima. U nastavku vam, radi preglednosti, prilažemo i ostale preglede:
Williams i Haas
Alfa Romeo i Racing Point
Renault i Toro Rosso
McLaren i Red Bull

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o