Kako to obično i biva, sada kada je sezona i službeno završena, već tradicionalno podvlači se crta i zbrajaju rezultati, a momčadi, ali i brojni analitičari i novinari okreću se analizama onoga što smo tijekom godine imali priliku gledati.

Bilo bi zanimljivo pogledati predsezonske najave i predviđanja i usporediti ih s onim što sada znamo jer u nekim je procjenama bilo podosta fulanja, iako su iste došle iz usta i pera nekih cijenjenih i priznatih poznavatelja Formule 1. Sve to nam govori kako je ovaj sport unatoč brojnim pravilnicima, čestim promjenama istih, milijunima koji se ulažu, svoj sili nauke i tehnike još uvijek prilično nepredvidiv.

U ovoj seriji članaka nastojat ćemo kroz statistički prikaz ali i čisto zapažanje, predstaviti što su momčadi napravile u 2019. analizirajući ih od fenjera prema vrhu. Pri tome, naglasak ćemo u većoj mjeri staviti na učinak čitave momčadi dok ćemo detaljniju analizu onoga što su radili sami vozači pripremiti u sklopu nekog drugog seciranja. Tko je podbacio, tko je prebacio, a tko je ostvario ono što se očekivalo?

U prvome dijelu donosimo pregled onoga što (ni)su napravili u Williamsu i Haasu.

WILLIAMS

Mjesto u poretku konstruktora: 10. (2018., 9.)
Osvojenih bodova: 1 (2018. 7)
Pobjede: 0
Postolja: 0
Pole Position: 0
Najbrži krug utrke: 0
Top utrka sezone: VN Njemačke
Flop utrka sezone: Sve ostale

Pregled sezone:

Tamo negdje nakon druge, treće utrke u našem pregledu dobitnika i gubitnika koji smo radili tijekom čitave sezone, napisao sam kako iz poštovanja prema ovoj slavnoj i trofejnoj momčadi više neću pisati o njima, barem u kontekstu zacemenitranog im mjesta u konkurenciji luzera odnosno gubitnika.

Naravno, ovdje nije riječ o mojim vidovnjačkim sposobnostima, niti o savršenom poznavanju svih prilika u Formuli 1, nego naprosto konstataciji i jasnom rezoniranju onoga što smo od Williamsa vidjeli već na predsezonskim testiranjima. Propuštanje testnih dana, korištenje prošlosezonskih dijelova, posljedično i potpuno nekonkurentan tempo, dali su naznačiti kako bi u ovoj sezoni Williams doista mogao doći do dna.

Nažalost, sve navedeno i viđeno na spomenutim predsezonskim testiranjima prenijelo se i na stazu, možemo reći u još gorem izdanju jer dok su drugi evoluirali i ispravljali svoje nedostatke i greške, Williams je manje više tavorio zakucan za dno. Niti moć Mercedesovog motora, niti talent i ambicija mladog Russella, u konačnici niti iskustvo povratnika Kubice, nisu bili dovoljni da bi se ispravilo sve ono loše što se (nije) napravilo.

Iako je u kontekstu imena i pedigrea ove momčadi jedan jedini osvojeni bod s VN Njemačke nakaradno svrstavati u kategoriju nekakvoga uspjeha, taj bod za ovakav Williams to svakako je. U prilično kaotičnim uvjetima Kubica se dohvatio tog ako ništa drugo, a onda barem u financijskom smislu vrijednog boda, iako je kako smo već i naglasili, on rezultat spomenutih prilično kaotičnih i nepredvidivih događaja na utrci.

O učinku samih vozača manje više bespredmetno je razgovarati jer u ovim uvjetima bilo što osim unutarmomčadske borbe za predzadnje mjesto bilo je neostvarivo. Russell je pokazao da može i zna, definitivno je ostavio bolji dojam, u konačnici aposlutno je izdominirao Poljaka u kvalifikacijama pa i u utrkama. Kubica čini se opterećen ozljedom i dugim izbivanjem nije učinio puno, nije istina niti mogao. Vjerojatno smo svi pa i on sam očekivali više i bolje, ali želje i pozdravi su jedno, a realnost nešto sasvim drugo. Zbog svega dobroga što nam je u nekim boljim i sretnijim vremenima priuštio, žao mi je što hrabri i uporni Kubica iz Formule 1 odlazi na mala vrata jer to po svemu što on je i što je mogao biti, nekako nije zaslužio. Upornost i htijenje valjda je vidjela i neka imaginarna božica oktanskih sportova pa ga je koliko toliko, nagradila tim jednim bodom, ako to uopće možemo nazvati nagradom.

Perspektiva za sljedeću sezonu:

Ako uzmemo u obzir kako će bolidi za sljedeću sezonu u najvećoj mjeri predstavljati evoluciju onih iz 2019., Williamsu se ukoliko ne pronađu nekakav eliksir života, opet crno piše. Ako ćemo čašu gledati napola praznom onda se sama po sebi nameće teza kako se niti za tri, a kamoli za ovu jednu zimu, ne može ispraviti sve što na Williamsovom bolidu ne valja. Drugi problem su i prilično ograničene financije koje su u zadnjim sezonama sve veći problem. Ukoliko ćemo pak biti optimističniji, onda možemo reći kako će s druge strane, ukoliko su u Williamsu detekritali probleme, a kažu da jesu (mislim da to nije bio previše težak zadatak s obzirom na količnu istih), imati mogućnost i s nekim manjim poboljšanjima napraviti iskorak. Sve u svemu, čini mi se kako će u Williamsu nastojati prebroditi sljedeću sezonu i odraditi je što bezbolnije kako bi onda nakon nje mogli napraviti pravi reset i eventualno krenuti na dugo putovanje tamo gdje im je i mjesto, prema vrhu.

HAAS

Mjesto u poretku konstruktora: 9. (2018., 5.)
Osvojenih bodova: 28 (2018. 93)
Pobjede: 0
Postolja: 0
Pole Position: 0
Najbrži krug utrke: 1 (VN Singapura, ali Kevin nije bio u top 10)
Top utrka sezone: VN Njemačke (7. i 8. mjesto)
Flop utrka sezone: U ukupno 16 utrka upisali su nulu na konto tako da je izbor prilično velik

Pregled sezone:

Ako s popisa i iz konkurencije izuzmemo odmah na početku sezone oplakani Williams, momčad Haasa nameće se kao logičan izbor i slavodobitnik u neslavnom izboru momčadi koje su u ovoj sezoni najviše us..le motku. Ne samo zbog činjenice da su se u poretku i našli odmah iznad fenjeraša iz Grovea, nego i zbog svega što su pokazivali tijekom protekle sezone.

Za momčad koja je od 2016. kada su ušli u svijet Formule 1 bilježila kotinuirani napredak u smislu osvojenih bodova, ovako loša sezona nije se mogla očekivati, tim više jer svoj su vrhunac u Haasu doživjeli samo sezonu ranije, 2018. kada su osvojili peto mjesto s ukupno 93 osvojena boda. Samim time nekako je bilo za očekivati kako će se takav uspješan tred nastaviti i dalje. Nažalost po Genea Haasa, Guenthera Steinera i ostatak ekipe u Haasu taj trend ne da se nije nastavio nego je isti prilično bolno prekinut i možemo reći, vraćen tri koraka unatrag. Naime, Haas je s 28 osvojenih bodova i devetim mjestom u poretku ostvario rezultat lošiji od onoga iz premijerne sezone što je u najmanju ruku razočaravajuće.

Ako ćemo se detaljnije osvrnuti na ono što su u Haasu pokazivali tijekom sezone, može se reći kako je na početku, iako rezultatski ne previše uspješno, to još i izgledalo samo relativno loše ili blaže rečeno koliko toliko podnošljivo. U prilog tome ide i činjenica kako su više Magnussen, manje Grosjean do ljetne stanke osvojili ukupno 26 od 28 bodova koliko su ih imali na kraju sezone.

Pravi potop krenuo je zapravo od VN Belgije jer u Haasu su u nadolazećih pet mjeseci i ukupno devet odvoženih utrka osvojili tek dva mršava boda, koja im je devetim mjestom u Rusiji priskrbio Magnussen. Da stvar bude gora za američku momčad, ono što su prikazivali na stazi sustavno je išlo od goreg ka lošijem, pa smo tako vidjeli valjda sve moguće specifikacije bolida, aerodinamičkih dodataka, podnica i ostalog od kojih su neke datirale još s VN Australije. Sve u svemu poprilično tmurna i beznadna situacija.

Perspektiva za sljedeću sezonu:

Guenther Steiner nekoliko je puta izjavio kako je jedini spas i cilj u ovoj sezoni dočekati njezin završetak. Iako su iz momčadi rekli kako su uspjeli pronaći uzroke problema prije svega sa zagrijavanjem guma, potom i upravljivošću bolida, ostaje za vidjeti hoće li se ti propusti doista i ispraviti. Malo svjetlo na kraju tunela predstavljaju dvije činjenice. Prva je to što su za razliku od očajnih izvedbi u utrkama, Haasovi bolidi u kvalifikacijama ipak uspijevali postići ponekad i sasvim pristojne rezultate što znači da taj bolid ipak nije baš toliki drlog ali i da kakav takav temelj za razvoj ipak postoji. Druga je to što su u proteklim sezonama pokazali kako mogu i znaju napraviti konkurentan i brz bolid pa stoga ostaje nada kako je ova sezona ipak bila iznimka. Ono što je pak zabrinjavajuće, činjenica je kako se u Formuli 1 malo toga događa preko noći pa se skretanje s puta događa brzo i lako dok je za povratak potrebno puno vremena, novca, znanja i truda čak i većim momčadima no što je to trenutno Haas. O tome bi ponešto mogli reći u Williamsu, ali i tek sada pomalo probuđenom McLarenu, ako hoćete i Renaultu.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o