Još 1989. godine, tijekom zategnutih odnosa između momčadskih kolega u McLarenu, Alaina Prosta i Ayrtona Senne, pričalo se o tome kako će Prost osnovati svoju vlastitu F1 momčad. Prost i John Barnard, nekadašnji glavni dizajner McLarenovih bolida, su zamalo skupili dovoljno sredstava za osnivanje momčadi, međutim radi nedostatka sponzora, odustali su od ideje. Prost je tada prešao u Ferrari, a Barnard u Benetton. Kada je 1992. godine, Prost ostao bez mjesta u Ferrariju, pregovori sa Guyem Ligierom su propali, prešao je u Williams i završio vozačku karijeru osvajanjem naslova svjetskog prvaka, ali snovi o vlastitoj momčadi nisu prestajali. Dok je 1995. godine radio za Renault, očekivalo se kako će nastati Prost – Renault momčad, no Renault je opovrgnuo takve tračeve.

Profesorova momčad

U veljači 1997. godine, nekadašnji svjetski prvak Formule 1 Alain Prost i predsjednik Peugeota Jacques Calvet su najavili osnivanje Formula 1 momčadi koja će se zvati Prost Grand Prix koja će postati posljednja Francuska momčad koja je i dolazila iz Francuske. Nova Prostova momčad je naslijedila momčad Ligiera, odnosno, Prost je momčad kupio od Flavia Briatorea, zajedno s njihovim postojećim ugovorima i motorima Mugen–Honde. Mugen–Honda je trebala premostiti period do početka korištenja Peugeotovih motora, koji je bio planiran za početak 1998. godine. Momčad se mogla smatrati francuskom, uz sponzorske ugovore s proizvođačem cigareta Gauloisesom i glavnim tehničkim partnerom Elfom. Prosta su podržali i Bridgestone, francuska televizija Canal+, Alcatel i Bic.

Prost JS45

Za inauguralnu, 1997. sezonu, Prost je potpisao vozačke ugovore s Olivierom Panisom i Shinjijem Nakanom. Panis i Nakano su trebali voziti Ligierov bolid dizajniran od strane Loica Bigoisa, koji je umjesto Ligier JS45 nosio naziv Prost JS45.

Na samom početku sezone, Panis je isplivao kao konkurent za vozačku titulu prvaka, završivši VN Brazila i VN Španjolske na pobjedničkom postolju. U Španjolskoj je zamalo i pobijedio, da nije bilo pogreške tijekom zaustavljanja u boksu. Na drugom mjestu je završio iza Jacquesa Villeneuvea, koji je tada izjavio da u Panisu vidi prijetnju za cijelu sezonu.

Francuz se za pobjedu borio i na VN Argentine, ali je odustao iz utrke radi kvara na elektronici bolida. Prost, impresioniran izvedbama svog sunarodnjaka, produžio je Panisov ugovor do 1999. godine.

Kako se cirkus kretao prema Kanadi, Panis je držao treće mjesto u poretku vozača, iza Michaela Schumachera i Jacquesa Villeneuvea.  Nažalost, Prostova sreća nije dugo trajala. Naime, nakon nesreće na VN Kanade, Panis je pretrpio dvostruki prelom obje noge, a Prostova momčad je ostala sa upražnjenim vozačkim mjestom bez adekvatne zamjene. U početku se očekivalo da će Panisa zamijeniti testni vozač momčadi Emmanuel Collard, međutim unatoč njegovom iskustvu u testiranju bolida Alain Prost je želio nekoga s više iskustva u utrkivanju. Pričalo se i o Martinu Brundleu koji je još bio aktivan u utrkivanju (vozio je 24 sata Le Mansa za momčad Nissan), ali je na kraju Prost potpisao ugovor sa Minardijevim vozačem Jarnom Trullijem.

Kasnije iste godine, Trulli je vodio na VN Austrije, i dobar dio utrke je bio na drugom mjestu, ali se motor Mugen – Honde ipak zadimio do kraja utrke i Trullija ostavio bez plasmana.

Tri mjeseca nakon užasnog sudara, zahvaljujući uspješnoj operaciji, Panis se vratio utrkivanju na VN Luksemburga koja se tada održavala na stazi Nurburgring u Njemačkoj. Na VN Luksemburga je osvojio šesto mjesto, koje je momčad na kraju sezone smjestilo na šesto mjesto u poretku konstruktora sa 21 bodom.

Korak naprijed, nazad dva

Prostova očekivanja za sezonu 1998. su, nakon ohrabrujuće prve sezone, s razlogom bila velika. Trulli je potpisao trajan ugovor s momčadi, a Panis je nastavio sa svojim obavezama. Tada je bivši svjetski prvak govorio kako planira što je prije moguće postati i konstruktorski svjetski prvak. Prost je također tvrdio kako je Damon Hill pogriješio odbivši njegovu ponudu da vozi za Prost Grand Prix momčad. S druge strane, Peugeot je najavio revolucionaran mjenjač za svoj V10 motor. S novom sezonom stigli su i nova zvučna sponzorska imena, kao što su francuski proizvođač maziva Total, PlayStation i IT kompanija AGFA.

Na predstavljanju momčadi za novu sezonu, Prost je predstavio i cilj, a to je bilo da imaju što je moguće brži bolid. Nažalost, želje su jedno, a stvarnost drugo. Prostov bolid AP01 za sezonu 1998. tri puta nije prošao sigurnosna testiranja. Tek iz četvrtog pokušaja su dobili odobrenje od strane FIA-e za utrkivanjem. Kako je sezona odmicala postajalo je sve jasnije da je momčad prilično daleko od postizanja zacrtanih ciljeva.

Peugeotov motor je bio težak i nepouzdan, što je uzrokovalo da Panis i Trulli ne završe većinu utrka. Težina motora je također utjecala na stabilnost bolida, te su inženjeri imali velike probleme za rasporedom balasta na bolidu. I povrh svega, momčad je bila usred preseljenja sjedišta iz Magny-Coursa u novu bazu blizu Versaillesa. Mnogo novaca koje su u momčad injektirali sponzori, Prost je potrošio na izgradnju novog sjedišta za momčad. Očekivano, te sezone su rijetko bili u borbi za osvajanje bodova, i jedini bod koji su osvojili te godine bio je na VN Belgije.

Velika očekivanja, ali slaba forma

S pripremama za sezonu 1999., John Barnard i Alan Jenkins su se pridružili Loicu Bigoisu na izradi Prostovog AP02 bolida. Panis je ponovno operiran, uklonjene su mu udlage od ranijih operacija, i osjećao se bolje nego ikada. S novim bolidom i dobrim zdravljem, Panis je očekivao mnogo od predstojeće sezone.

Kako se samo prevario… Momčad je napravila minimalne pomake u odnosu na prethodnu sezonu, Panis je skupio dva boda u Brazilu i Njemačkoj, a Trulli je uspio ugrabiti drugo mjesto iza Johnnyja Herberta na VN Europe. S krajem sezone, Trulli je napustio Prosta i pridružio se Frentzenu u momčadi Eddieja Jordana, a Panis je otišao testirati bolid McLarena. Prost je za novi milenij potpisao ugovore s veteranom Formule 1 Jeanom Alesijem i Formula 3000 prvakom, Nickom Heidfeldom.

Jean Alesi (Prost GP), 2000.

Alesi je u Prost došao nadajući se karijeru završiti u uspješnoj francuskoj momčadi, kakva je nekad bio Ligier. Uzbuđenje je bilo nešto manje s obzirom na to da je bio svjestan da će teško nešto postići s razočaravajućim Peugeotovim motorima.

Ništa za pokazati

Novi milenij nije donio ništa novo. Prostova patnja se nastavila, iako je Alesi iz bolida izvlačio što je više moguće. Za VN Monaka se kvalificirao na sedmom mjestu, ali je radi kvara odustao u utrci. U Belgiji je bio na četvrtom mjestu prije nego što mu je bolid stao radi problema s tlakom goriva.

Da stvar bude još gora, na VN Austrije, Alesi i Heitfeld su se sudarili odmah na početku utrke. Odnos između Alaina Prosta i dobavljača motora je postajao sve napetiji. Prost je tvrdio da je loš motor uzrok problema na stazi, dok su iz Peugeota govorili kako je njihov motor možda i najkonkurentniji na gridu. Kao šlag na tortu, Peugeot je Prostu počeo naplaćivati motore, iako je ranije rečeno da će ih isporučivati besplatno. Iako u lošoj formi i s lošim rezultatima, momčad je uživala popularnost među fanovima. Francuzi su voljeli imati francusku momčad s francuskim motorom, ali su željeli imati dobru momčad za navijati.

Prost im to nije mogao osigurati. Sezonu su završili na posljednjem mjestu, bez bodova. Sponzori su odlazili od Prosta, stanje se nije nimalo popravljalo.

Peugeot je napustio Formulu 1 kako bi se fokusirali na svjetsko rally prvenstvo. Gauloises je zaustavio dotok novca, nakon što su Prostu za 2000. godinu dali oko 21 milijun dolara. Konkretne koristi od sponzorskog ugovora nisu imali. Total, Yahoo, PlayStation, AGFA i Bic su se također povukli i ostavili momčad u problemima s budžetom za sezonu 2001.

Na tankom ledu

Za 2001. godinu, Prost se uspio s Ferrarijem dogovoriti oko isporuke motora, a tek umirovljeni Pedro Diniz je platio dio ugovora s Ferrarijem u zamjenu za udio u vlasništvu momčadi. Diniz je za sponzora doveo Parmalat i Adecco. Na opće iznenađenje, Alesi je ostao uz Prosta. Društvo mu je kao suvozač pravio Gaston Mazzacane, koji je sa sobom donio i sponzorski ugovor sa PSN-om (Pan American Sports Network).

Prost-Acer AP04, 2001.

John Barnard i Henri Durand su dizajnirali AP04 bolid, i momčad je prešla na Michelinove gume. Alesi je petim mjestom na VN Kanade zaradio četiri boda za momčad. Nakon VN Njemačke, Alesi je napustio momčad i umjesto njega je došao odmetnik iz Jordana, Frentzen. Nakon četiri utrke, Mazzacane je dobio otkaz, i njegovo mjesto je popunio Luciano Burti, koji nije bio ništa bolji. Brazilac je pretrpio dva velika incidenta, jedan na startu VN Njemačke kad se zabio u Michaela Schumachera, a drugi na VN Belgije, kada se sudario s Jaguarom Eddieja Irvinea. Zadnje tri utrke za momčad je vozio Tomas Enge, vozač Formule 3000, ali malo tko da se toga sjeća.

Sredinom 2001. godine, obitelj Diniz je nudila Prostu da otkupi cijelu momčad, međutim Prost baš i nije bio za to. Devetim mjestom u prvenstvu konstruktora na kraju 2001. sezone, karijera Alaina Prosta kao vlasnika momčadi u Formuli 1 se završila. Iako je podnio službeni zahtjev za sudjelovanje u 2002. sezoni, momčad je zbog dugova koji su premašivali 25 milijuna dolara, proglasila bankrot.

Nakon 83 utrke tijekom pet sezona u Formuli 1, vozači Prost Grand Prix momčadi su se tri puta penjali na pobjedničko postolje, te su osvojili ukupno 35 bodova.

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
sennad

Malo puca nostalgija za Ligerom,Benetonom,Jordanom,Arowsom,Stewardom,BAR,Minardi,Tyreli,Lotus i još timova. Svak je doživljavao u svojim godinama simpatiju, Baš što nekom sad raste simpatija prema Racing Point,Haas,Alfa.. Jbg sad su sve tvorničke momčadi uzele maha (globalni rat) Tako kao što piše u jednom članku za zadnji čavao na Jordanovom lijesu, mislim da je i Wiliams blizu takvog scenarija. A kako je krenulo i Mclaren lagano posustaje, čim izmjene stalno prave.

avatar
Član
mody

ne treba mu to imao je vec momčad ineslavno je prošao