Ovogodišnja Velika nagrada Sjedinjenih Američkih Država možda nije bila spektakularna utrka koje ćemo se dugo sjećati, ali imala je svojih čari. Definitivno, naslovna vijest je potvrda šeste titule Lewisa Hamiltona, uz malu napomenu da mu je Valtteri Bottas otkinuo barem mrvu zadovoljštine pobjedom u ovoj utrci, a bilo je tu još zanimljivih tema koje su kružile Austinom i koje vrijedi spomenuti u ovom osvrtu…

O Lewisu Hamiltonu i njegovom šestom naslovu prvaka svijeta već je mnogo toga rečeno pa ne treba ponavljati. Kao što se moglo i očekivati, pokrenute su polemike oko toga gdje Lewis, sa svojih šest titula i brojnim rekordima, pripada na vječnoj listi najvećih vozača Formule 1.

I dok mogu shvatiti one koji tvrde da je u povijesti bilo “većih” vozača od Hamiltona, a koji spletom okolnosti nisu zabilježili ovakve impresivne rezultate, ne mogu se nikako složiti s onima koji će reći da je Hamilton u svemu tome jednostavno imao sreće. Da, Lewis je već sedam godina član Mercedesa i da, Mercedes je već šest godina najmoćnija momčad Svjetskog prvenstva, ali reći da je čovjek osvojio pet naslova u tom periodu samo zato što je imao sreće – to je omalovažavanje.

Ljudi u Mercedesu znaju svoj posao. Znaju napraviti pouzdan motor i znaju napraviti kvalitetan bolid. Posloženi su, organizirani, strateški na utrkama najčešće nedodirljivi, a Lewis se svojom predanošću i vozačkom kvalitetom savršeno uklapa. Trebaju li se zbog toga ispričavati? Ili možda puštati utrke onima koji im već pet godina ne znaju prići blizu?

Lewisa Hamiltona možete voljeti ili ne voljeti, slagati se s njegovim stavovima ili ne slagati. Podržavati ono što radi izvan svijeta utrka ili biti iziritirani njegovim životnim stilom. Vaš izbor, o ukusima se ne raspravlja. Međutim, kad sjedne u bolid i izađe na stazu, čovjeku treba priznati da je veliki šampion.

Možda je to lako zaboraviti, ali Hamilton je konstantna kvaliteta u Formuli 1 već punih 13 sezona, niti jednu nije završio izvan pet najboljih u ukupnom poretku. Velika karijera, koja ni približno nije gotova. Lewis je i dalje pun motiva i neka je tako, a svima ostalima na gridu neka bude motiv pobijediti ga, umjesto da čekaju njegovu penziju.

Istaknuo je Lewis nakon osvajanja naslova da mu jako nedostaje Niki Lauda, zbog kojega je i došao u Mercedes, te da bi mu Niki sigurno skinuo kapu nakon utrke. I zaslužio je Lewis da mu skinemo kapu, bez obzira je li vaš favorit ili nije.

Valtteri Bottas u Teksasu je i službeno izgubio Prvenstvo, iako ga je realno izgubio još početkom ljeta. Nakon odličnog starta i dvije pobjede u prve četiri utrke, Finac je stao. Lewis je od početka svibnja do ljetne stanke upisao šest pobjeda u osam utrka i zapravo je već tada priči bio kraj.

Ako je Valtteri u nekima probudio nadu tim svojim dobrim početkom sezone, ona se brzo ugasila i rekao bih da je ova godina bila konačna potvrda – Bottas jednostavno nije materijal za prvaka. Može sada reći kako jedva čeka 2020. i novi pokušaj borbe s Lewisom za naslov, ali usprkos povremenim bljeskovima, on jednostavno ne može pratiti Lewisa kroz cijelu sezonu.

I kao takav idealno se uklapa u Mercedes. Ne stvara probleme kakve je stvarao Rosberg, a pritom je dovoljno dobar da momčad ne trpi na konstruktorskom planu.

U Austinu si je priuštio tu malu zadovoljštinu pa pobijedio Hamiltona na njegovom partyju. Imao je stvarno dobar vikend. Od kvalifikacija i 11. pole positiona, preko odličnog starta i uspješno provedene strategije do sedme pobjede u karijeri. No, iako je stajao na najvišoj stepenici postolja, Valtteri je jednostavno – drugi.

Sve što je bilo dobro u Valtterijevom vikendu, bilo je katastrofalno u Ferrarijevom. Već u petak crveni su bolidi imali poveći zaostatak za Mercedesom, a u subotu je na trećem treningu Leclercu otkazao motor. Jedina svjetla točka bila je druga startna pozicija Sebastiana Vettela, uz samo 12 tisućinki zaostatka za Bottasom, ali nakon starta utrke i ta se svjetlost ugasila.

Nijemac je imao probleme od prvog zavoja i izgubio je pet pozicija u prvom krugu, da bi odustao u osmom zbog puknuća ovjesa. Leclerc je održao svoju četvrtu poziciju iz kvalifikacija, ali miljama daleko od vodećih Mercedesa, kao i od trećeplasiranog Maxa Verstappena u Red Bullu.

I tu dolazimo do još jedne top teme.

Upitan za mišljenje o slabom nastupu Ferrarija, Verstappen odgovara: “Ništa neobično. Tako vam je to kad prestanete varati!”

U redu, sumnja u super moćni Ferrarijev motor nije ništa novo. Priča se o tome već mjesecima, ali mislim da je Max ovom izjavom stvarno prešao granicu dobrog ukusa. Optužiti bilo koga za varanje, bez dokaza crno na bijelo, ne priliči jednom sportašu.

Max je trenutno lik koji Formulu 1 definitivno čini zanimljivijom i stalno unosi neki nemir, što nije loše, ali ovakve mu stvari ne trebaju i bilo bi bolje da više priča na stazi, a manje van nje.

Je li Ferrari, spletom okolnosti (kvarom motora kod Leclerca, pucanjem ovjesa kod Vettela) i općenito lošom prilagodbom bolida na stazu, jednostavno imao vikend u kojemu je sve pošlo krivo ili tu doista postoji neka pozadinska priča oko pogonske jedinice?

Možda će otkriti sljedeće utrke. Da timovi uvijek traže “sivu zonu” i rupe u pravilima Formule 1 nije ništa novo, a nije ni Max “od jučer” tu da bi se tome čudio. Usput rečeno, bio mu je ovo 100. Grand Prix u karijeri. Trebalo bi biti dovoljno za zrelo ponašanje.

Pohvaliti treba Maxovog kolegu, Alexandera Albona. Iako mu je utrka počela katastrofalno i morao je u boks već u prvom krugu, Londončanin tajlandskih korijena sjajno je vozio i na kraju se probio do petog mjesta u utrci. Nagradili su ga i fanovi, izabravši ga za vozača dana.

Dobru borbu za best of the rest titulu pružili su u Austinu Ricciardo i momci iz McLarena, a pobjednik borbe bio je Australac. Renault je izgledao dobro i prvi put ove sezone na dvije uzastopne utrke imao oba bolida u Top 10 (Hülkenberg je osvojio deveto mjesto).

Međutim, McLaren je šesti put ove sezone imao oba bolida među osvajačima bodova pa je zadržao lijepu prednost od 38 bodova u borbi za četvrto mjesto konstruktorskog poretka. Lando Norris imao je mnogo pehova u posljednje vrijeme, ali u Austinu se snašao jako dobro i završio ispred momčadskog kolege. Jedan krug mu je nedostajao za napad na šestu poziciju Daniela Ricciarda.

Za posljednji bod borili su se vozači Toro Rossa i Racing Pointa, timova koji vode “mrtvu trku” za šesto mjesto konstruktorskog Prvenstva, i tu moramo nekoga pokuditi – suce. Kao prvo, Sergio Perez u petak na slobodnom treningu, a naglasak je na “slobodnom”… nije stao na vaganje. Kazna: start iz boksa.

To je apsolutni nonsens i to je netko trebao shvatiti već početkom godine kad je Gasly kažnjen za istu stvar, umjesto da sada komentiraju kako bi to trebalo mijenjati za sljedeću godinu. Nekome uništiti cijeli vikend jer nije stao na vaganje na slobodnom treningu, besmisleno.

No dobro, Perez je to potisnuo i odradio jako dobru utrku nakon starta iz boksa, ali onda se dogodio novi incident u posljednjem krugu. Tko bi rekao, uključen je bio i Daniil Kvjat iz Toro Rossa. Rus je ponovno žestoko napadao za posljednji bod, došlo je do kontakta s Perezom i gle čuda, suci su kaznili Kvjata s pet sekundi.

I dok mislim da je u Meksiku opravdano kažnjen za udaranje Hülkenberga, rekao bih da je ovo bila prestroga odluka koja vozačima šalje krivu poruku. Nije to bio nikakav divljački niti nerezonski napad. Na granici jest, ali kada ćeš napraviti potez koji je “na granici”, ako ne u posljednjem krugu utrke dok si na 11. mjestu. Čini se da bi sucima bilo draže da nitko ništa ne pokušava.

Perez je osvojio jedan bod koji Racing Pointu daje tu minimalnu prednost pred Toro Rossom. Kimi Raikkonen bio je prvi čovjek Alfe, najveći dobitnik starta utrke kad je sa 17. skočio na 11. mjesto, ali tu je i ostao, bez bodova. Antonio Giovinazzi bio je brži od kolege u kvalifikacijama, ali u utrci ponovno dosta slabiji.

Na neki je način vikend za Giovinazzija završio odlično jer je Alfa potvrdila da ostaje članom momčadi za 2020. Neka mi ne zamjere fanovi talijanskog vozača, mislim da će to biti još jedna izgubljena godina. Jednostavno me ničim nije uvjerio da je to vozač koji ima nekakvu budućnost u Formuli 1.

Haas i Williams – bez pomaka, bodova niti na vidiku. Kubica i Magnussen nisu vidjeli ciljnu zastavu, a Grosjean i Russell bili su posljednji od onih koji su je vidjeli. I jedni i drugi samo čekaju kraj sezone.

A do tada treba odraditi još dvije utrke. Prva sljedeća je VN Brazila od 15. do 17. studenoga, utrka od koje mnogo očekujemo. Prvenstva su riješena, ali ima još otvorenih “ratova”. Primjerice onaj između Verstappena i Ferrarijevih vozača, van staze, ali i na stazi za treće mjesto u poretku vozača.

Reći će Verstappen: “Ja inače priznajem samo prva mjesta, ali bolje je biti treći nego peti.”

2
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
TORPEDO

Eto što je primjer jedne dobre analize utrke,iako se ne slažem u svemu u potpunosti…ali gledajući ono što piše g.Dijaković i ovo…dan i noć

avatar
Član
mody

nadam se dace utrka u brazilu bit dobra tamo je uvijek odlično voziti publikssama staza koja je na grezuljku nije flat out mozda i kisa bude ,jer uabudabiju ce bit opet procesija