Lako je moguće da je Lewis Hamilton ove nedjelje u Texasu ušao među pet najvećih svih vremena. Službeno je postao drugi najbolji u 75 godina po broju naslova. Mislim da su petorica: Fangio, Senna, Schumacher, Clark i Lewis. Prost bi bio na šestom mjestu. Već dulje vrijeme nije bilo nekog velikog izbora najboljih vozača svih vremena. Autosportov je zakon jer okuplja 200 velikih vozača, konstruktora, novinara…

Svatko od veličanstvenih ima neku manu. Fangio jer je vozio davno, Clark jer je karijera prekratko trajala, Senna je bio bez trunke poštovanja prema protivnicima, brutalan preko mjere, Schumacher je previše puta bio na “Vi” sa sportskim ponašanjem, a Lewisa ćemo pamtiti kao fantastičnog, ali s pehom da nije bilo ozbiljne konkurencije.

“Life’s a bitch”. U danu u kojem postaje šesti puta najbolji na svijetu, pobijedi ga Valtteri Bottas i to u utrci koju nećemo pamtiti. Ipak, imao je satisfakciju. Ostao je ispred Maxa Verstappena koji je u 24 sata od kvalifikacija izgubio sjaj. OK, 2019. nam je donijela dovoljno sjajnih utrka. Već dugo nije bilo takve, a vlastodršci obećavaju da će se ponoviti. Čekaju nas nova pravila pri kojima se stalno ponavlja “više preticanja i više zabave”.

Koji Austin? Osmi!? Horor. Pa kao da je bilo pred nekoliko godina da su pokazali neku livadu i dvoumili se bušiti naftu il sagraditi stazu i dovesti F1 i Moto GP. Ispada da je F1 ove nedjelje bila kod kuće jer vlasnici F1 su Amerikanci.

Za početak, staza u najlošijem stanju od svih GP trkališta sezone 2019. Pucaju osovine na hupserima. Vettelu je pukla i prije starta jer Ferrari je nakon renesanse iza ljeta opet u tradicionalnim dubiozama. Nije dobro kad gubi, a ludilo je preveliko kad dobiva. Tako je u 50 godina koliko intenzivno pratim F1.

Vjerojatno nitko nema pojma u SAD-u da se vozi GP u danu dok igraju “Miami Delfini” i New York “Mlazni motori” te San Antonio “Mamuze” i Los Angeles “Jezerčani”. A isti dan vozi se i play-off NASCAR-a, nigdje drugdje nego u Texasu na Texas Motor Speedwayu kraj Forth Wortha.

Zato sam jako skeptičan da će Ameri napraviti pravu F1. Jedina garancija su Jean Todt i Ross Brown. No, i oni su, vidjeli smo, pod jakim utjecajima velikih, a Mercedes nije baš zainteresiran da pobjeđuju Haas ili Renault. Jednostavno, to nije američki sport.

U mnogo sportova su postavili parametre i u nekoliko sportova su sam vrh. No, kao npr. u svjetskom nogometu ili rukometu, to jednostavno nije njihov “cup of tea”. Svaka čast dinastijama Andretti, Foyt, Unser… No, F1 nikada nije bila američki sport, iako su prvaci bili Phil Hill i Mario Andretti (Talijan rođen u našem Motovunu, bio ove nedjelje u Austinu i u 80-oj izvrsno izgleda).

Imali su i solidne F1 momčadi kao što su Penske, Parnelli, Eagle. Haas je tipični primjer američke momčadi. Sve krasno, ali pobjeda je godinama daleko. Ok, to je i europskim momčadima, osim najvećih. Bilo je više velikih američkih utrka u Watkins Glenu, Long Beachu, Detroitu, a veličanstveni Indianapolis smo zapamtili po startu samo šest bolida.

Osim Lewisa, od ovog Austina pamtit ćemo da je Leclerc pred kraj otišao po nove gume da bi dobio jedan bod za najbrži krug. Kako uzbudljivo.

Super je dobiti na taktiku, čuvanje guma ili kvalifikacije. No, to nije ono što hoćemo. Hoćemo ono što najviše volimo, a to su vozačke sposobnosti. Ako nam to Ameri and co. vrate, svaka čast.

Lewis je opet nipodaštavao svoj boks kao i u Meksiku: “Work with me, man.” rekao je tražeći više podataka. Rekli su mu da su krugovi dobri i da bi mogao pobijediti.

2019 United States Grand Prix, Friday – LAT Images

Bilo je razočaranja. Max spor bez šanse da juri Bottasa, Ferrari opet u raspadu (mamma mia), Norris bez šanse protiv Ricciarda. Veliki McLaren je najbolji dokaz da kad u F1 izgubiš tlo pod nogama ili asfalt pod gumama, možeš “pisati kući propalo” (Tyrrell, Brabham, Lotus..). Naravno da se nadamo da to neće biti slučaj.

Sviđa vam se što je Bottas dobio dozvolu da pretekne Hamiltona? Jako uzbudljivo. No, sve se oprašta velikoj momčadi Mercedesa u danu kada opet uzima sve.

Jako očekujem novi film o Le Mansu ’66 (Ford – Ferrari) s Matt Damonom. Naravno da neće biti bolji od Steve McQeenova Le Mansa (što je najbolji trkaći film ikada, 2. Rush, 3. Grand Prix). Vidimo se u kinu…

21
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
6 Komentara na temu
15 Odgovora na temu
1 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
8 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
sennad

Teško da može se osporiti Hamiltonu titule. Meni je recimo on mrzak, al kad čujem na radiju glad za pobjedom onda mu nemogu osporiti sve što je napravio. Da nije takav bio bi ko Botas. Ljudi samo traže izgovor na dominaciju. Istina da je bilo u par sezona. Ali protiv Masse mu se nemože osporiti, isto tako i protiv Rozberga, pa i prošle sezone i sa Vettelom. Rozbergova titula je jaka baš što se napatio sa njim, a on iskreno je jak vozač i nemože se napatiti( možda bi ga Verstapen napatio) Slično i sa Šumaherom u Ferrariju kad je… Read more »

avatar
Član
papaya

Svak uvik svasta moze napisati,pa tako i ja…zaf SF nije četverostruki prvak i kao takav nije prijetnja HAMILTONU…di spada veliki KIMI…ALONSO zaboravljen???o BOŽE DRAGI svak danas dobije licencu za posao…

avatar
Član
TORPEDO

Što reć o napisanom…bućkuriš,a prati F1 već 50 godina…uz naravno sveprisutnog Sennu i pljuckanju Ferrarija…postaje smiješno,bolje reći TRAGIKOMIČNO…

avatar
Član
Desmosedici

Opet se vraćam na ove kategorije “najveći”..”najbolji” svih vremena..”petorica veličanstvenih”..Tko to može objektivno odredit?..Mislim da ne može nitko..svakako postoji jedna grupa od desetak vozača koji su vozili F1 i koji se mogu svrstat u sve te kategorije..najuspješnijeg vozača je lako odredit na temelju rezultata ali to ne znači i da je najveći..najbolji svih vremena..vozači su vozili u raznim erama i pod različitim okolnostima koje su diktirale uspjeh..Tako, kažem vam, ovo je vlo subjektivna stvar iako u tim izborima sudjeluju veliki vozači, konstruktori i ne znam tko sve ne.

avatar
Član
mika.KA

istina!
zato je blesavo kada kazu da je MS najveci svih vremena.bolje rec jedan od najvecih!

avatar
Član
Desmosedici

Tako je. Netko voli MS, netko Sennu, netko Lewisa..stari fanovi recimo Fangia..Clarka..Laudu..Prosta.. pa se tako i određivaju prema njima..rekao sam to je nemoguće objektivno procijeniti ..svaki od njih je bio veliki vozač u svoje vrijeme..u svojoj eri..a ta era i okolnosti vremena su diktirali i količinu uspjeha..sada je jednostavno puno više utrka..veliki broj utrka u kombinaciji sa dominantnim bolidom daje rezultate koji se ne mogu objektivno sagledati kao u vrijeme kad je Svjetski prvak pobijeđivao na najviše tri do četiri utrke po sezoni..i prije se događalo da bi neka momčad bila dominantna ali je to kraće trajalo, jednu do dvije… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

P.S. zaboravio sam u ovu pojavu dominacije upisati SV sa Red Bullom..znači trojac MS, SV, LH sa dominantnim bolidima su meni nekako pokvarili užitak praćenja F1..iako su to zaista izvrsni, najbolji vozači u vrijeme te dominacije, inače bi netko drugi sjedio na njihovom mjestu.

avatar
Član
catalunya1996

Nikako ne bih rekao da taj trojac treba stavit u istu grupu, mada su i SV i LH zaista sjajni. Bar ne još. Možda SV ima vremena za sebe stvorit dominantnu momčad i bolid, a LH potpisat za Ferrari da nam pokaže koliko je brz kad mu se 60 milijuna talijana popne na ramena

avatar
Član
Desmosedici

Dao sam ti plus za komentar iako me nisi potpuno shvatio. Nisam ja njih stavio u istu grupu ocjenjujući njihovu kvalitetu nego ocjenjujući njihovu pojavu dominacije u određenom periodu..sličnost u dominaciji u kombinaciji sa moćnim bolidom..uglavnom dominantnim.

avatar
Član
catalunya1996

OK onda. Imao sam potrebu komentirati jer je razgovor krenuo u smijeru relativiziranja pojedinih vozaća. Pažljiv promatrać može razlikovati pilota od pilota, bez obzira na vrijeme u kojem je vozio, s tim da treba uzeti u obzir širi kontekst. Osobno, osim štoperice, čak volim gledati i kako tko upravlja bolidom

avatar
Član
papaya

Misliš reći 66 440 000 britanaca???

avatar
Član
Desmosedici

Pusti sad Britance..to je izmišljena kategorija..ono kao Jugoslaveni..Pričajmo o Englezima..oni su glavni..oko njih se sve vrti.

avatar
Član
papaya

Pa on nastupa pod tom zastavom,ne kuzim bas zasto,tj kad se odluce da su englezi a kad da su britanci…svakako je englez…55 980 000 engleza…nije bas puno manje od talijana 60 480 00 ….tako da mu svakako ta spika ne drži vodu…inace nevolim engleze,mislim da ni oni sami nikog ne vole…ali Ham mi je dobar..prije njega sam obozava Kimia,a prije njega Hakinena…

avatar
Član
catalunya1996

… probat ću pojasnit. 60 milijuna talijana na leđima znači: raskorak u opravdano velikim očekivanjima publike uz ogromne resurse i potencijal momčadi u odnosu sa kronične probleme unutar momčadi – što za rezltat stvara izniman pritisak na pilota

avatar
Član
Desmosedici

Silverstone je Engleski dernek..i velikih engleskih momčadi kao što su nekad bile Lotus, Williams, Mclaren..a sada je to Mercedesov dernek..Mercedes jest formalno i vlasnički Njemačka momčad ali u praksi u njoj vlada engleski duh, utjecaj i interes..plus engleski vozač zvijezda F1. Mercedes je to pametno odigrao inače bi unatoč svojoj moći..moći jedne tako velike kompanije, vrhunske tehnologije, neograničenih financija.. sigurno manje slavio u F1 da se nije povezao sa Englezima-anglosaksoncima koji u glavni i drže ve poluge u takmičenju F1.

avatar
Član
Desmosedici

Pa može on nastupat i pod zastavom Commonwelta..ali Englezi tu kolo vode..Irci, Velšani i Škoti nisu baš s tim oduševljeni..i smo svi nastupali pod zastavom Jugoslavije, pa vidiš kako je to završilo..

avatar
Član
catalunya1996

Naravno da nije blesavo jer, vrlo vjerojatno, jest najveći svih vremena

avatar
Član
mody

hamilton nema konkurenciju vec godinama ima dobar bolid i osvaja prvenstva tek krajem ovesezone verstapen i leclerec su se probudili osvaja sve rekorde ako dogodine osvoji naslov izjednacit cese s mihaelom ili ako bude ima više od 7 pobjeda prestici ce ga i u pobjedama to radi prelagano, nekoc su se bolidi jvarili često mercedes nikako, mnogima je dosadila njihova dominacija i upravo zbognjihove dominacijece mijenjat pravila… stazaaustinu nije loša ali sinoć mi je utrka bila ziva dosada tek na kraju botas ihamilton ali hamiltonu je bilo svjeeno samo da osvoji naslov,, ne znam mozda bi volio dase vrati watkins… Read more »

avatar
Član
mika.KA

nije merc toliko dominantan koliko je ferrari loš!! ne bolid,bolid (ferrari) je dobar ali sve ostalo je u K u garazi ferraia i to vec par sezona!
ove godine mozda i nisu migli do nasliva ALI mogli su nam napraviti puno neizvjesniju sezonu.razmisli samo koliko su pobjeda ispustili greskama vozaca,krivim strategijama,glupostima u boxu,itd?
sjeti se prosle sezone,seb je vodio do monze i tamo ga momcadski kolega “zezne”,pa singapur oboje na startu OUT pa japan onaj cirkus sa gumama,itd..
a bilo je jos x y situacija..

avatar
Član
mika.KA

ne kuzim sta se htjelo rec ovim tekstom!?
nema veze sa vezom!

avatar
Član
west 44

Ništa!!!