Jubilarna 20. dubrovačka utrka održana je u ozračju jubileja 25 godina organizatora Autokluba Dubrovnik racing, ali uz poznate rezultate na stazi, o svemu drugom će se još dugo, dugo pričati.

Trebala je to biti „svetkovina automobilizma“ na krajnjem hrvatskom jugu. No, kako se utrka približavala datumu održavanja, rasla je napetost, naznaka problema s kojima su se suočili, kako organizatori, tako i dio sudionika, na žalost se i ostvarila.

Ulog je bio velik, na posljednjoj utrci sezone trebao se odlučiti novi ekipni prvak između dva takmaca, što više susjedska kluba, slavljeničkog AK Dubrovnik racing i AK Župa Dubrovačka, potom državnih prvaka u Kategoriji I i grupama N i A. Napetost se, ne samo u zraku, već tijekom verifikacije mogla „rezati nožem“. Na prethodno objavljenoj listi prijava nije bilo vozača Župe, što je pravdano zakašnjelom prijavom. Oni su u konačnici, odlukom žirija nastupili, tako su se na stazi našla 72 vozača u međunarodnoj utrci bodovanoj za državna prvenstva Hrvatske i Crne Gore.

Rezultati izmjereni elektronikom na stazi su poznati, a odvijanje natjecanja pored „uobičajenih“ izlijetanja i dugih pauza čišćenja staze „Komolac-Brgat“, ukupne duljine 3.260 metara, koja je u konačnici posipanjem zbog klizavih tekućina gotovo zabijelila, praćeno je i nizom radnji koje i nisu baš sportskog karaktera. Bilo kako bilo, „Nagrada Dubrovnik 2019. – Memorijal Željko Đuratović“ dugo će se pamtiti, a kud sreće da se o njoj skoro i prestane pričati. Ipak, o nekim će se pitanjima raspravljati i odlučivati za zelenim stolom.

Za naslov ukupnog pobjednika Kategorije I presudan je bio nastup dva rivala Domagoja Perekovića (AKK Zanatlija) i Dejana Dimitrijevića (AK Velika Gorica). Pereković se zbog tehničkih problema morao povući sa starta prve bodovne vožnje, a kad se vratio, bilo je kasno. Ostao je bez nastupa i bodova. Po tome, Dimitrijeviću pripada pobjeda PH u Dubrovniku.

Ispred njega „generalku“ je u međunarodnom poretku, osvojio Mađar Norbert Nagy (BMW 325 E92), vozeći prvom vožnjom i novi rekord staze u vremenu 1:39,715 minuta. Treće mjesto ukupno, osvojio je, uoči dubrovačke utrke jedini sigurni državni prvak u grupi E1 Riječanin Mario Jurišić (AK Župa Dubrovačka).

U preostalim grupama pobjede su slavili vozači AK Dubrovnik racing, u grupi N Stijepo Manenica (Mitsubishi Lancer Evo IX), a u grupi A Niko Pulić (Renault Clio R3). Ekipnu pobjedu na svojoj su utrci osvojili upravo članovi kluba organizatora.

U konkurenciji PH povijesnih vozila najbrži u dvije vožnje bio je Zagrepčanin Antonio Hernaut (AK Župa Dubrovačka), na najbolja ekipa bili su vozači AKK Rogoznica.

Na kraju, prema trenutnom stanju, neslužbeno, u PH prvak Kategorije I je Dejan Dimitrijević, grupe N Đivo Franić (AK Dubrovnik racing), grupe A Marijo Barović (AK Župa Dubrovačka), grupe E1 Mario Jurišić, te od ranije, obzirom da na ovoj stazi nisu nastupale formule, u Kategoriji II prvak je sigurno Mađar Laszlo Szasz (AK Dubrovnik racing). Prvi ekipni naslov na brdskim stazama treba pripasti Autoklubu Župa Dubrovačka.

No, o konkretnim i vjerodostojnim pokazateljima cjelokupne brdske sezone u Hrvatskoj, titularima naslova prvaka, više po okončanju najavljenih, i očito, procesa koji su u tijeku.

Autor: Miroslav Krpan

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o