VN Rusije – Sreća će uvijek biti najdominantniji faktor u F1

Sreća za jednog ili nesreća za drugog. Još uvijek najutjecajniji čimbenik u Formuli 1 na kojeg nitko ne računa, ali su svi svjesni da je uvijek itekako prisutan i da mogu samo gledati kako utječe na tijek utrke, prvenstva i sezone.

Faktor sreće nije prisutan samo u F1. Prisutan je u nogometu; npr. Karim Benzema pogodi stativu u sudačkoj nadoknadi u polufinalu Lige Prvaka i Real Madrid ispadne iz natjecanja. Prisutan je u košarci; igrač slučajno nagazi na liniju za tri poena i koš vrijedi dva umjesto potrebnih tri za produžetke.

Zapravo, sreću ne možemo povezivati samo sa sportom. Postoji i u svakodnevnom životu. Kasno ste krenuli u grad, ali vam tramvaj odmah dođe na stanicu i ipak stignete na dogovor za kavu. Falilo vam je pola boda da prođete ispit. Bezbroj je slučaja i situacija u kojima upravo sreća presudi krajnji ishod. Ponekad ostanete praznih ruku, a ponekad dobijete jackpot (možda i doslovno?!). Kakve veze sreća ima s prošlom utrkom i Velikom Nagradom Rusije?

NESRETNI GROSJEAN

Ova sezona vjerojatno je najgora u karijeri Romaina Grosjeana. Odustao je iz sedam od 16 odvoženih utrka, odnosno došao je do cilja u samo 56% utrka što je pomalo poražavajući podatak, pa čak i za nekoga poput Grosjeana koji je već naviknut na ispadanje iz utrka.

Iako je uglavnom inicijator sudara svojom nespretnom i neopreznom vožnjom, u Sočiju Francuz jednostavno nije imao sreće. Našao se na krivom mjestu u krivo vrijeme. Grosjean je zauzeo široku vanjsku putanju na prolasku kroz zavoj, a pored njega su se našli Antonio Giovinazzi (u sredini) i Daniel Ricciardo s unutarnje strane. Mjesta za trojicu nije bilo, a jedini vozač kojeg ne možemo kriviti što nije pustio papučicu gasa je završio u ogradi.

“Mislim da je to bilo vrlo moguće izbjeći. Ostavio sam obilje prostora s desne strane. Trojica u taj zavoj ne stanu. Tko je kriv? Pitajte momke koji su bili meni s desne strane”, rekao je Romain.

Posebno frustrirajuća činjenica za Grosjeana je što se nalazi na 17. mjestu u poretku vozača sa samo osam bodova i prema trenutnoj situaciji vozi najgoru sezonu u karijeri (najgore mjesto u prvenstvu do sada mu je bilo 14. mjesto 2014. i 2018.). Francuz ima još pet utrka da popravi situaciju, ali bit će mu lakše znajući da ima osigurano mjesto na gridu i iduću sezonu nakon što mu je Haas produžio ugovor.

MGU-K KVAR NA VETTELOVOM BOLIDU

Sreće nisu imali ni Sebastian Vettel i Charles Leclerc. Nijemac je odlično startao u utrku i odmah je preskočio Lewisa Hamiltona uz pomoć zavjetrine Leclerca (više o tome kasnije). Vettel je u 27. krugu otišao u boks po nove gume i na stazu se vratio iza Leclerca. Malo je vozio i ‘Bum!’, MGU-K se kvari, a Vettel nema vremena za razmišljanje i odmah mora zaustaviti bolid iz sigurnosnih razloga. Osim što je kvar sam po sebi prilično loša sreća, još gore je bilo vrijeme i okolnosti kvara.

Lewis Hamilton i Valtteri Bottas vozili su na medium gumama i još nisu bili u boksu. Leclerc je još u 23. krugu otišao po nove gume. Vettelov bolid je pozvao virtualni Safety Car na stazu i Mercedesi su dobili ‘besplatnu’ promjenu guma, odnosno vratili su se na stazu ispred Leclerca koji je trebao izbiti na prvu poziciju bez VSC-a

JE LI FERRARI PONOVNO ZEZNUO?

Nije, što god ljudi mislili. Bilo je razumno da Leclerc da Vettelu zavjetrinu na startu. Čak i da to nije bilo strateški dogovoreno, zna se da je u Rusiji pole-sitter na udaru na startu, posebno uz lošiji start. Bilo kako bilo, Ferrari je ostvario svoju strategiju i nakon prvog zavoja su Vettel i Leclerc bili prvi i drugi. Stvari su se tada malo zakomplicirale.

Vettel je trebao pustiti Leclerca na prvo mjesto, ali je rizik bio preveliki. Hamilton je bio na tri sekunde zaostatka za Leclercom, a Ferrari je trebao izgraditi prednost na mekšim gumama. Uostalom, Vettel je bio brži od Leclerca. Dosta brži. Krug za krugom četverostruki svjetski prvak je redao najbrže krugove. Zašto bi se sporiji vozač pustio naprijed? Nema nikakvog smisla. Da, oni razgovori na radiju jesu zvučali amaterski i šlampavo, ali to je bila najbolja odluka koju su mogli donijeti.

Uostalom, stvari su igrom slučaja sjele na svoje mjesto, iako je to trajalo jedan krug. Leclerc je zbog potrošnje guma ranije otišao u boks. Vettel je ostao sve do 27. kruga iz opravdanih razloga. Da je Safety Car uistinu izašao na stazu od 23. do 27. kruga, Ferrari bi dobio ‘motiku’ od Mercedesa. Zadnje dvije utrke smo gledali zanimljivu situaciju u Ferrariju. Vettel za sada ponovno vozi po starom, to jest opet vozi kao što bi četverostruki svjetski prvak trebao voziti. Možda je ta njegova forma došla malo prekasno, ali svakako je dobrodošla. Leclerc je materijal za budućeg svjetskog prvaka, ali to još uvijek nije. Vettel ima puno više iskustva na svojim ramenima, utrkuje se puno duže i zna puno bolje kako pobjeđivati. Leclerc će sve to naučiti. Vettel je zadnje dvije utrke podsjetio ljude o kakvom se vozaču radi i da još uvijek za mirovinu, otpisivanje i sve za što su ga ljudi (uključujući i mene) optuživali. Dokle god je na ovoj razini, Vettel je opako dobar vozač i da, ovakav Vettel je bolji od sadašnjeg Leclerca.

Savršeno je vrijeme da se osvrnem na početak teksta. Nije bilo sreće. Jadnom Vettelu je otkazao MGU-K i direktno je zeznuo (naravno, ne svojom krivicom) Leclerca jer je virtualni Safety Car izašao dok su Mečke još bile na stazi.

Srećom ili ne, Hamilton je došao do pobjede. A i za to je potreban ‘dobar’ nos – naći se na pravom mjestu u pravo vrijeme. Treba biti taj koji će pospremati odbijance i skupljati otpatke. Naravno, Hamiltona ne možemo svesti na titulu “ogromnog srećkovića”. Dapače, upravo je Hamilton izgubio titulu 2016. zbog mehaničkog kvara na VN Malezije.

Kolo sreće se uvijek okreće.

 

8 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
johhan peacedohan

Ja bih još dodao u ove nesretnike cijelu ekipu Renaulta. Prvo peripetije sa Danielom, njego sudar sa Antoniom i takvo oštečenje bolida da se ostatak utrke dok ga nisu povukli jedva vukao iza Russela. I ostane im jedan vozač na kojeg su se trebali skoncentrisati i oni mu zeznu neznam šta je već bilo jel se dizalica zaglavila, uglavnom 5 sekundi ostane više u boksu. Šlag je na kraju u trenutku kad Kevin dobiva kaznu od 5 sekundi, a on i Norris se cijelo vrijeme približavaju, Hulku ponestaje snage a Norris kao sa pjesmom ulazi u okvir 5 sekundi. Još… Read more »

mody

vettelu je bolje da ode iz ferrarija ne podrzavaju ga više

Desmosedici

To ti zamišljaš..volio bi da je tako..ali nije tako..ovu sezonu će Ferrari još to malo uštimat i pobijedit još koju utrku..a slijedeća je naša..dva vrhunska pilota i vrhunski bolid..a momčad posložena, donosi prave odluke.

mody

kad je pobijedio u singaouru nije bio vesel a sada ga u rusiji mole da propusti leclerca

Desmosedici

Ti si tu outsider..nemaš pojma..nešto čuješ pa pametuješ.

west 44

A gle velikog insidera , sve tebe ovi iz Ferrarija pitaju za mišljenje šta će i kako će ha,ha,ha!!!

Desmosedici

Pa za razliku od tebe znam dosta toga..ti me demantiraj..nađi i pokaži nam svima kad sam nešto pogriješio..

mika.KA

ako mody cuje/procita kako kazes a od kud tebi informacije!?

Related Posts