Pričekat ćemo još ovu nedjelju da najbolji vozač Formule 1 potvrdi svoju titulu svjetskog prvaka, nema rasprava, samo naklon – Lewis Hamilton.

I dok Lewisov šef nastavlja u intervjuima nekako predočiti kako se njegova momčad vrijedna nekoliko milijardi dolara koja na godišnjem odmoru ima više ljudi nego što ih Haas ima ukupno, skoro svakog vikenda nalazi daleko od konkurencije, s bezbroj problema, teškog spajanja kraja s krajem, ali svejedno upisuje pobjednički kao svjetlo na kraju tunela pored zločestog talijanskog imperija, na ovoj utrci ipak izlazi na vidjelo da se odnos snaga nije baš bitno promijenio ove sezone u odnosu na predsezonska testiranja.

Slikovni rezultat za lewis hamilton meksiko

Ferrarijeva sirova brzina ima smisla u tih nekoliko brzih krugova dovoljnih za osvajanje prve startne pozicije. To je ujedno bila i ona dominantna brzina s predsezonskih testiranja koja je najavljivala njihovu dominaciju. Naravno, površno se tome pristupilo od strane medija, što namjerno, što u nadi da će stvarno biti promjene u vrhu, ali već onda se dalo iščitati tko će imati brži tempo u utrci, a tko je brz na kratke staze.

Slikovni rezultat za barcelona f1 test 2019

Talijanski imperij tako proteklog vikenda u Meksiku navodno nije imao niti namontirane C2 tvrde gume kako bi bile spremne barem za test u slučaju potrebe. U obranu takve odluke ide im donekle prilično velika razlika u temperaturi između petka i nedjelje, pošto moraju na teži način zagrijavati gume radi slabog aerodinamičkog učinka bolida. U Mercedesu pak, više puta dokazano, znaju bolje i spremnije te jedva čekaju da se bolidi zarolaju na tvrdoj komponenti i pokažu impresivnu nježnost prema gumama s mogućnošću jednog ulaska manje u boks od ostalih. To im se upravo ostvarilo i ove nedjelje, a posao im je dodatno olakšala i fenomenalna vožnja Hamiltona.

Slikovni rezultat za verstappen hamilton mexico f1 2019

Red Bull je trebao ovdje opasno konkurirati za pobjedu, ali Max Verstappen je još uvijek previše nervozan. To najbolje opisuje i izjava Hamiltona kako s njim u duelu treba ostaviti mnogo prostora za svaki slučaj. Odlično je Lewis i taj dio odradio na startu. Albon je bio odmah tu, pošto su Red Bullovci pokazali da bi trebali imati odličan tempo za utrku. Ali opet, prelako su Mercedesi prožvakali i Albona koji je bio komotno ispred njih nakon starta utrke do prvog ulaska u boks. I naravno, ako pitate Totoja, Red Bull je bio miljama ispred Mercedesa.

Iako staza navodno dopušta mnogo pretjecanja, ostatak ekipe koji nam to redovito pruža se mučio zbog teškog praćenja bolida ispred. Ricciardo opet dominirao pokušajima, a McLareni su nakon odličnih vikenda dosta pali brzinom. Očito se uz nepogodna aerodinamička obilježja, radi velike nadmorske visine pojavio i problem velikog zagrijavanja komponenata bolida pošto je zrak rjeđi, pa su se još teže pratili bolidi u poretku. Isto su doživjeli i Vettel, Bottas i Leclerc iza Lewisa. Doduše, mogao je netko od njih ipak se trznut i pokušati nešto, radi se o pobjedi, a prvenstvo je ionako gotovo. Za kraj, lijepo je vidjeti sretnog Sergia Pereza na domaćem terenu koji je izjavio da sedmo mjesto ostavlja dojam poput pobjede.

Slikovni rezultat za ricciardo perez mexico f1 2019

I nakon ove utrke ostat će i dalje pitanje Ferrarijeve brzine na ravnim dijelovima, sumnja u legalnost pogonske jedinice i raznih trikova. Binotto je izjavio kako bi ga na neki način razveselilo da se otkrije tajna njihove brzine, pošto bi se time dokazalo kako se mnogo prašine dizalo nizašto. Ali i dalje nitko neće pitati Mercedes ili Red Bull odakle im brzina u zavojima kojom nadoknade izgubljeno na ravnim dijelovima od Ferrarija, kako bolje sačuvaju gume, kako im to uspijeva i da li im je sve legalno.

6
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
5 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

obozavam ovu stazu mexico dabogda ostala dugo u kalendaru

avatar
Član
Pratiteljcro

ma mexico bez perlatarde nije mexico…jbga..sada je to samo dobra staza a ne vrhunska kao prije. Ta “mexico slingshot parabolica” vise nepostoji…STETA i srami se hermann tilke!!

avatar
Član
Goranns

Ferrari je dizajniran za pravac ili za Monzi, silno su želeli pobedu u Monzi i dobili.. Mercedes za krivudave staze kakvih je više.. Nisu u pitanju samo prednji i zadnji spojler već kompeltan bolid.. Čudan je samo Singapur, trebao je pobediti Merc ili Red Bull, bolid tog tipa. I Ferrari definitivno sada ima neki jači mod za rad motora na kratko što se vidi u kvalama. I ne troši Ferrari gume tako jako, dokazao je to sada Vetel u Meksiku, zajedno sa Botasom je išao boks i vizuelno su Hamiltonove gume izgledale gore. F1 bolid je jako kompelksan a Merc… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Vidi..Mexico je specifičan zbog rjeđeg zraka..tu je bolid postavljen na maksimalni downforce i hlađenje je maksimalno otvoreno..to bi sve trebalo stvarati veliki otpor..drag..a ne stvara ga zbog rjeđeg zraka..otpor se poništava u velikoj mjeri..zbog toga je Mercedes bio jako konkurentan a Ferrari izgubio svoju prednost malog draga..Singapur je drugačija staza..Ferrari je pogodio sa set upom i sa aerodinamičkim inovacijama na nosu i podnici. F1 bolid je svakako jako kompleksan i nekad se dogodi da nešto ne štima a nitko ne zna zašto i obratno.

avatar
Član
Desmosedici

Igore, tko kuži tehničke stvari priča je prilično jednostavna. Ferrari ima bolid sa malim downforceom ali zato i malim otporom..dragom..takva koncepcija je bila odlična za prošle deblje gume, dok se sa ovim gumama muči..donekle se to popravilo ovaj drugi dio sezone ali još kaska za Mercedesom i Red Bullom..ove gume zahtijevaju veliki pritisak ili downforce da bi se optimalno zagrijale i zadržale radni prozor..Mercedes ima od početka sezone bolid koncipiran za veliki downforce..valjda zato što je on jedini iz nekog razloga potpuno “razumio” karakteristike ovih guma.. Red Bull je to nadoknadio sa aerodinamičkim prepravkama kroz sezonu jer njihov bolid ima… Read more »

avatar
Član
sennad

Tačno tako. Ferrari super ide kad nema nikog ispred sebe i koliko toliko krilca zagriju gume na optimum. Ali problem se stvori kad je u zavjetrini kad nema vazduha, pa i potiska. I onda kazu pa prisao mu je na 2 sec kako nemoze da skine Hamiltona. Zato treba pogledati i emisiju o formuli , i ljudi ti objasne kako šta funkcioniše na različitim bolidima. Ferrari bi napravio optimum temperature za gume, ali bi izgubio brzinu, a i potrošnja gume bi bila veća.