Utrka na kojoj se dvije godine u nizu Lewis Hamilton kitio naslovom svjetskoga prvaka ovaj je puta ostala zakinuta za taj spektakl, no to je s obzirom na okolnosti i prilično velikih 14 bodova razlike koje je Lewis trebao nakupiti bilo i teško očekivati. Ono što smo svakako očekivali je dobra atmosfera, neizvjestan start i već pomalo po tradiciji mlaku situaciju na vrhu i burnu u sredini poretka. Sve navedeno smo i dobili jer u Meksiku se na tribinama i oko njih moglo vidjeti doista sve i svašta, na startu je također bilo za svakoga ponešto iako su se oni najbolji uglavnom provukli bez većih problema. Nakon početnih cimanja u vrhu su se stvari odlučile uglavnom taktičkim potezima, dok je u sredini pa sve do samoga fenjera bilo svega i svačega. Možemo reći u skladu s očekivanjima solidno i ipak pamtljivo više po onome što se događalo na tribinama nego li na samoj stazi.

Dobitnici:

Lewis Hamilton – kako je u uvodu i rečeno, Lewis nije uspio i treću godinu za redom svoj naslov potvrditi u Meksiku, također nije uspio prekinuti niti svoj post u kvalifikacijama, no ipak uspio je prekinuti Ferrarijev niz pobjeda koji je iako u smislu nekakve rezultatske i bodovne neizvjesnosti za Mercedes nebitan, ipak već poprilično poljuljao samopouzdanje u kući Srebrnih strijela. Mercedes je u drugom dijelu sezone od lovine postao lovac i to je svima jasno pa se u skladu s navedenim ali i ne baš optimističnim najavama koje je Britanac davao uoči VN Meksika ponovno u prvi red favorita gurao Ferrari pa čak i Red Bull. Ispostavilo se kako su takva predviđanja imala smisla jer rezultati u kvalifikacijama ukazivali su na to. Ipak, u utrci nakon već uobičajenog cirkusa u prvim zavojima, nekoliko knap situacija i taktičkih nadmudrivanja tijekom utrke, Hamilton i Mercedes uspjeli su u konačnici doći do pobjede. Britanac je već uobičajeno negodovao i kukao o tome kako gume neće izdržati, kako su prerano ušli u boks, kako taktika nije dobra, no u konačnici upravo ta djelomično riskantna taktika vjerojatno je dovela aktualnoga prvaka i njegovu momčad do još jedne pobjeda. Dio zasluga za Lewisovu pobjedu možda ide na ruku i Ferrarijevim taktičkim odlukama, no to je već neka druga tema. Kada se podvuče crta, mogli bismo reći kako je ovo vjerojatno jedna od dražih nebitnih pobjeda za Mercedes jer ona je u ovom trenutku za pomalo otupljene i usporene Srebrne strijele svakako važna zbog podizanja samopouzdanja i popravljanja dojma pred kraj prvenstva.

Daniel Ricciardo – Australac se ovako visoko na listi dobitnika nije našao vjerojatno još od svoje Red Bull ere. Razlog tome nažalost po njegove i navijače Renaulta nije nekakav spektakularan rezultat u Meksiku jer Dani se u konačnici osladio tek osmim mjestom, a ruku na srce niti izbor za rubriku dobitnika nije bio prevelik iako time ni u kom slučaju ne umanjujemo i ne omalovažavamo Ricciardov dobar nastup. U svakom slučaju, ako je suditi prema Renaultovoj formi u kvalifikacijama, Ricciardovom tek 13. mjestu na startu i činjenici kako su u subotu opet izgledali loše, ovaj je rezultat itekako vrijedan pohvale i još više dobiva na težini. Kada tome dodamo obrnutu strategiju s gotovo tri četvrtine utrke provedene na tvrdim gumama na kojima je sve to vrijeme imao konkurentan tempo i nekoliko pretjecanja u onom pravom Ricciardovom stilu, razloga za pohvalu ne manjka. Mogao je Ricci i do sedmoga mjesta na samom kraju kada je nekoliko krugova proganjao domaćina Pereza, no u konačnici ipak nije uspio. Za kraj, nadamo se samo kako epilog ove utrke neće biti jednak onoj nakon VN Japana jer razvoj situacije od početka do kraja trkaćega vikenda za Renault je bio vrlo sličan.

Sergio Perez – nepisano je pravilo da vozači na domaćim utrkama uglavnom ne prođu dobro. Imali smo to priliku vidjeti i u tekućoj sezoni ali i u prošloj kada je upravo Perez u Meksiku bio prisiljen odustati nakon dosta problema koje je imao tijekom same utrke. Na sreću, ove je godine situacija bila drugačija pa je Meksikanac uspio složiti vrlo dobar vikend. Iako je izvisio za ulazak u Q3 s plasmanom na 11. mjesto što u konačnici i nije bila previše loša opcija, svoj dobar nastup potvrdio je odličnim sedmim mjestom u utrci. Iskoristio je popularni Checo probleme nekih vozača i ekipa, prije svega McLarena pa i Renaulta i svojom dobrom i uvjerljivom vožnjom zasluženo ostvario dobar rezultat.

Valtteri Bottas – o Finčevom sudjelovanju u utrci za naslov prvaka, budimo realni već neko vrijeme piše se više iz nekakve kurtoazije nego li pravih i realnih razloga. Odgoda Hamiltonove potvrde naslova zato nije razlog Valtterijeva uvrštavanja na ovaj popis. To je njegov mini preporod koji je doživio u posljednje dvije utrke koje je odradio jako dobro. Pobjeda u Japanu i izborena druga pozicija u Meksiku nakon ne baš uvjerljivog starta i određenih problema koje je imao svakako su vrijedni spomena. Tim više jer se čini kako se nakon poprilično dugog dijela sezone u kojem je Finac bio roba bez okusa i mirisa, konačno malo probudio.

VN Meksika – iako osobno nisam preveliki ljubitelj same staze u Mexico Citiyu atmosfera koju tamo gledamo već petu godinu zaredom ne može se zanemariti. Prava je to poslastica s ambijentom koji često sliči na kakav hibrid brazilskih karnevala, nogometnih utakmica i koncerata najvećih svjetskih glazbenih zvijezda kakav je danas kada arene Formule 1 posjećuje dobrim dijelom kazališna publika, iznimka, a ne pravilo. Uz odličnu posjećenost i u pozitivnom smislu doista lude navijače, to je događaj kakvom može parirati tek nekoliko utrka u cijelom kalendaru.

Gubitnici:

Max Verstappen – u usporedbi s mudrijanjima oko popisa dobitnika, u posljednje je vrijeme slagati popis gubitnika relativno lagan posao. Otprilike u tom tonu situacija se nastavila i nakon VN Meksika, a razloga za to je nekoliko. Naime, uz stalne kandidate poput nesretnog Haasa ili sve češće spominjanih Alfa Romea (posebice Kimija) tu je manje više uvijek i netko iz vrha. Nažalost, nakon Ferrarijevog procvata u drugom dijelu sezone taj je dežurni Pedro uglavnom Max Verstappen. Iako je Red Bull (čitaj Max) imao ulogu pritajenog favorita na VN Meksika, Max je ipak pomalo iznenađujuće uzeo prvu startnu poziciju, no to blagostanje nije potrajalo predugo. Prilično glupo dobivena kazna za koju je i sam Verstappen priznao krivicu bacila ga je tri mjesta u rikverc, potom je u utrci prilikom borbe s Bottasom probušio gumu i pao na samo začelje poretka. S tvrdim gumama i kompromitiranom taktikom i utrkom Max se na mišiće i sirovu brzinu Red Bulla probio do šestoga mjesta ali očekivano više i bolje nije išlo. Šteta jer prije svega Ferrari, a onda i Mercedes Maxu i Red Bullu u drugom dijelu sezone više ne puštaju ni mrvice pa je stoga ovakva propuštena prilika vrijedna žaljenja.

McLaren – svoju ulogu lidera među ostatkom svijeta McLareni su opravdali i u Meksiku dobrim nastupom na kvalifikacijama gdje su još jednom oba bolida uspjeli ugurati u Q3. U Meksiku već poslovično neuredan i uglavnom po brojne bolide koban start preživjeli su i Norris i Sainz, čak i više od toga jer se Sainz uspio probiti čak do četvrtoga mjesta dok je Norris iza leđa ostavio Bottasa. Očekivano, stvari su se relativno brzo vratile na mjesto prolaskom favorita prema vrhu pa je ona prava utrka mogla početi. Sve je to skupa izgledalo relativno dobro do prvih ulazaka u boks koji su uvelike obilježili nastavak utrke za oba vozača. U Norrisovom slučaju, mehaničari su započeli nedjeljni trend kikseva u boksu koji su onda nastavili i kolege iz Alfe, Ferrarija…, dok je u Sainzovom slučaju sve prošlo u redu ali ponašanje bolida na tvrdim gumama bilo je daleko od toga. Rješenje je bilo novi ulazak u boks koji je značio i ogroman zaostatak te u konačnici tek 13. mjesto za kraj vrlo lošeg vikenda koji u svom početku definitivno nije tako izgledao.

Alfa Romeo – još jedan loš vikend za Alfa Romeo kojeg u nastavku sezone doslovno nema nigdje. Kimijevi problemi na startu i oštećenja koje je imao u velikoj su mjeri stvari usmjerile u krivom smjeru što je u konačnici rezultiralo još jednim odustajanjem i nulom na kontu, sedmom u nizu. Giovinazzi koji se koliko toliko koprcao u poretku zabetonirao je bilo kakve nade u dobar rezultat nakon što je proveo vječnost u boksu za vrijeme promjene guma. Sreća je u cijeloj priči što je u Haasu koji je Alfin glavni konkurent u donjem domu stanje još i gore.

Haas – manje više stalni gosti liste gubitnika ovoga puta na njoj su se našli jer su u Meksiku pokazali kako i od gorega može biti gore. Ovoga puta dogodilo se to da su najprije oba bolida ispala već u Q1 i to da stvar bude gora s vremenima tek tri-četiri stotinke boljim od odavno otpisanog Williamsa, da bi i u samoj utrci uglavnom nastavili u sličnom očajnom tonu. Dodatni zaključi i komentari nisu potrebni.

Za kraj možemo reći kako bi se u listu gubitnika dao upisati još koji pojedinac i momčad jer dosta toga na kraju je izgubio primjerice Kvyat koji je u borbi s Hulkenbergom htio kruha preko pogače da bi u konačnici ostao bez ičega i van bodova pri čemu je i nesretnog Nijemca uspio skucati u ogradu. Nije briljirao ni Ferrari jer s prvim redom u utrci i ne previše uvjerljivim Mercedesom očekivalo se više. Razdvojena ali ipak prilično ziheraška taktika nije donijela previše dobroga, no s obzirom da se radi o Ferrariju ova tema nesumnjivo zahtjeva detaljniju i podrobniju analizu kojih će ne sumnjamo u narednim danima biti dosta. Kako je i rečeno, možda premalo za rubriku prozivanje luzerima, ali nije niti daleko.

Događanja na utrci: Gledajući neke prijašnje analize i zapažanja, dolazi se do zaključka kako je zapravo u velikoj većini utrka situacija dosta slična. Puno miksa i akcije u sredini ali ne i na vrhu, a tim bi se opisom dalo ukratko opisati i ono što se događalo na ovogodišnjem izdanju VN Meksika. Iako u rezultatskom smislu u prilično izvjesnim i neopterećujućim situacijama, vozači u vodećoj šestorki ne potežu obarač lako jer svi čini se još uvijek imaju neke svoje unutarnje borbe i kalkulacije. Ne znači to nužno da je utrka bila loša i nesadržajna, no borba titana ono je što navijače i gledatelje uvijek dodatno pali.

Neizvjesnost: Iako se vodeća petorka, možda s izuzetkom Albona u drugom dijelu utrke vozila na dvije, tri sekunde razmaka možemo reći kako je u toj priči na kraju ipak bilo samo iskrenja ali ne i vatre. U svom naletu Leclerc se prekočio i otpao iz priče, Bottas je kružio oko Vettela kao mačak oko vruće kaše, no također bez rezultata, dok je i Vettel čekajući da se Hamiltonu potroše gume propustio previše vremena čime je priča nakon otvorenih karata u onom taktičkom smislu bila dosta mlaka. U sredini nekoliko borbi na nož do samoga kraja malo su začinile stvari u čemu su prednjačili domaćin Perez, ljuti Ricciardo, Verstappen koji se dizao iz podruma te u konačnici i Hulkenberg i Kvyat.

5
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
LUTHER

što se alfe tiče, tu se nažalost vidi ona tvrdnja i spekulacije (iako su i kimi i toni dosta krivi), kako je alfa ustvari, više manje samo neki sponzor na suber nego prava momčad alfa romea, u smislu financija i tehnologije tj utjecaja.. jako me ustvari čudi da ferrari ne sudjeluju puno više u izgradnji te momčadi, kao rb i toro rosso, što bi ferrariju jako koristilo u svim segmentima, sjetimo se da je toro rosso prošle godine glumio kao pokusni kunić za hondine motore.. kao što su u studio f1 rekli, očito ima dvije struje unutar alfe pa je… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Djelo Simonea Reste..bolid izgleda odlično ali se na njemu vjerojatno malo radi u smislu nadogradnji i poboljšavanja perfomansi..pogotovo otkad su Restu vratili u Ferrari..po mom mišljenju problem su i vozači.

avatar
Član
mika.KA

a gdje je ferrari,leclerc medu gubitnicima?

avatar
Član
zmija

potpuno si u pravu

avatar
Član
Desmosedici

Tebi festa, aa?..Uživaš?..Hahahaha!