Nakon ljetne stanke koja je potrajala nešto manje od mjesec dana, utrkom za VN Belgije održanoj na legendarnom Spa Franchorchampsu, započeo je drugi dio ovogodišnjeg prvenstva. Nažalost, cijeli vikend obilježila je teška nesreća i pogibija mladog Anthoinea Huberta zbog čega su i sama utrka ali i sva događanja oko nje, protekli u prilično emotivnom i suzdržanom tonu.

Što se tiče same utrke i onoga što se tijekom 44 kruga događalo na Spa-u, osim brojnih nadmetanja i manje više stalnih promjena poretka, u prvi red valja izdvojiti tri glavna događaja. Za početak, Maxovo rano odustajanje, Hamiltonov lov na Ferrarije i u konačnici Leclercovu pobjedu. Naravno, o detaljima nešto više u našem pregledu dobitnika i gubitnika ali i kasnijoj analizi utrke.

Dobitnici

  1. Charles Leclerc – emotivni prvijenac

Nakon razočaranja u Bahreinu kada je ostao bez sigurne pobjede, mladi je Monegašanin  napokon došao do svoga prvijenca u Formuli 1. Kako se ispostavilo 13 je za Leclerca bio itekako sretan broj jer upravo je u svojoj 13. utrci za Ferrari došao do pobjede koja je po mnogočemu prva. Prva Leclercova u karijera, posljedično i prva za momčad Ferrarija te u konačnici i prva za Scuderiju u ovoj sezoni. Kada bacimo pogled na ono što se događalo tijekom cijeloga vikenda ta je pobjeda rekli bismo, nekako očekivan slijed događanja.

Razlog je tome naravno, Ferrarijeva dominacija na slobodnim treninzima pa i kvalifikacijama koja dodouše ipak nije u potpunosti kapitalizirana u samoj utrci zbog Vettelovog tek četvrtog mjesta. Što se same utrke tiče, možemo reći kako je Leclerc izuzev Hamiltonovog pritiska u posljednja dva, tri kruga od početka zapravo bio u prilično komfornoj situaciji jer nekakvih značajnijih pritisaka i problema nije bilo. Kako sam i rekao, u konačnici bila je ovo i vrlo emotivna pobjeda za vidno utučenog Leclerca koja iz razumljivih razloga niti od strane samog Leclerca niti od strane Ferrarijeve momčadi nije proslavljena onako burno kako bi to bilo u nekim normalnim i veselijim okolnostima.

2. Lewis Hamilton – do postolja, umalo i pobjede praktički niotkud

Tijekom cijeloga vikenda Mercedesi nisu izgledali previše uvjerljivo i konstanto su gledali u rep Ferrarijima pa je u skladu s navedenim, ovo trebala biti jedna od onih utrka u kojoj su prije svega Hamilton, a potom naravno i Bottas trebali kontrolirati štetu. Na stazi koja u posljednjih nekoliko sezona uglavnom više odgovara crvenim bolidima, Ferrari se doista činio prebrz pa se očekivalo kako Mercedese očekuje borba tek za utješne nagrade. Ipak, u samoj utrci stvari su se poprilično promijenile jer dogodile su se neke okolnosti koje su išle na ruku aktualnom prvaku.

Za početak to su nešto hladniji vremenski uvjeti koji uvijek bolje odgovaraju Mercedesima od paklenih vrućina kakve smo gledali primjerice u Austriji ili Mađarskoj. Drugi faktor su i Vettelovi problemi s čuvanjem guma što inače nije problematika s kojom se Nijemac i Ferrari previše muče, treći je naravno onaj x faktor koji smo toliko puta imali priliku vidjeti, odnoso situacija kada polumrtvi Mercedesi odjednom prorade i pometu konkurenciju. Iako je većim dijelom utrke bio iza oba Ferrarija, nešto kasniji odlazak u boks i već spomenuti Vettelovi problemi s gumama aktualnom su prvaku omogućili proboj do drugoga mjesta. Za više nije bilo vremena odnosno krugova ali gledajući cjelokupnu priču, rekli bismo kako Lewis ipak ne može biti previše nezadovoljan.

3. Alexander Albon – više nego solidna premijera u novoj momladi

O trampi koja se tijekom ljeta dogodila između momčadi Red Bulla i Toro Rossa svi znamo sve. Mladi Britanski Tajlanđanin dobio je priliku sjesti u vruće sjedalo Red Bulla i u preostalom dijelu sezone pokazati da je zaslužio u njemu ostati i sljedeće godine. Pritisak će samim time na mladog Albona biti prisutan u svakoj utrci, no ako je suditi prema onome što smo vidjeli u Belgiji, potencijal i kvaliteta zasigurno postoje. Tek 17. mjesto na startu utrke nije Albonu bilo od prevelike pomoći pa se za dobar plasman valjalo poprilično pomučiti. Tijekom utrke, bilo je različitih faza, od mučenja s Renaultima i ekipom iz donjeg dijela poretka pa sve do dobre završnice kada je Red Bullov debitant uspio proći nekoliko bolida i u konačnici uhvatiti odlično peto mjesto, doduše djelomično i na račun nesretnog Norrisa.

Iako jedna lasta ne čini proljeće, Albon je ostavio uvjerljiv dojam i bez sumnje dobio potrebno samopouzdanje. S obzirom da se u Formuli 1, a posebice u Red Bullu ne živi na staroj slavi, ovakvi će mu nastupi trebati u kontinuitetu.

4. Racing Point – odličan rezultat kojemu se vjerojatno niti sami nisu nadali

Prvi dio sezone za Racing Point nije bio previše sretan jer niti Stroll niti Perez ali u konačnici niti cijela momčad jednostavno nisu izgledali previše uvjerljivo. Dobri rezultati bili su više slučajnost nego pravilo pa je uz Haas i Renault upravo Racing Point bila jedna od momčadi od kojih se u nastavku sezone očekivalo puno više. Određeni napredak definitvno se vidio tijekom slobodnih treninga jer su i Stroll i Perez konstantno uspjevali biti blizu vodećima.

Ono što je u konačnici najbitnije je to što se taj solidan tempo prenio i u samu utrku pa su Racing Pointovi vozači zapravo tijekom sva 44 kruga bili u nekakvim akcijama i borbama. Doduše, bilo je tu oscilacija, padanja i podizanja u poretku, no u konačnici oba vozača pobrala su vrhnje i pomalo neočekivano došli do vrlo solidnih bodova za momčad. Doduše, tome je barem u Strollovom slučaju kumovala rijetko viđena situacija odustajanja dva bolida u zadnjem krugu, no kako ona stara ofucana poslovica kaže, dok jednom ne smrkne, drugom ne svane. Sve u svemu vrlo soildan nastup i rezultat koji je vjerojatno znatno bolji od onoga što su u Racing Pointu očekivali. Ostaje za vidjeti jeli u pitanju bio tek kratki bljesak ili najava boljih dana.

5. Toro Rosso – bez puno buke još jedan dobar rezutat

Toro Rossova priča zapravo bi u većoj mjeri mogla biti kopija onoga što sam napisao za Racing Point s tim što je momčad iz Faenze u prvome dijelu sezone ipak izgledala nešto bolje pa samim tim ovakav rezultat možda i nije toliko iznenađenje. Jesu li u Toro Rossu oslabljeni odlaskom Albona ostaje za vidjeti, no bilo kako bilo i Kvjat i Gasly u nedjelju su izgledali dosta dobro, a rošada vozača s Red Bullom u prvoj se utrci nastavka sezone definitivno nije negativno odrazila, čak naprotiv. I dok se za Kvjata može reći kako mu je osvajanje bodova već manje više uobičajena pojava, već spomenutim odustajanjima u zadnjem krugu okoristio se i novi stari vozač Gasly uhvativši poticajno 9. mjesto. Sve u svemu, dobar posao u Belgiji.

Gubitnici

1. Max Verstappen – problemi u vlastitom dvorištu

U dosadašnjem dijelu prvenstva Max Verstappen i Red Bull su se pomalo iznenađujuće prometnuli u glavne i najopasnije rivale aktualnom i po svemu sudeći novom/starom svjetskom prvaku. Kažem pomalo iznenađujuće i zbog nepoznatih mogućnosti nove kombinacije Honda-Red Bull ali i činjenice kako je javnost na tom mjestu ipak očekivala Ferrari i to onaj Seba Vettela. Zašto tome nije tako već svi dobro znamo no bilo kako bilo, serijom dobrih rezultata posebice uoči odlaska na ljetnu stanku Max je zagolicao maštu navijačima koji su i u Belgiji očekivali još jedan dobar rezultatat.

Verstappen se doduše time nije previše zanosio pa je tada se smatralo realno, najavio borbu s Mercedesima za mjesta na postolju jer u tom se trenutku Ferrari činio jednostavno prebrz. Kako je ta priča na kraju završila vidjeli smo, no ono što Max nažalost nije vidio je drugi krug utrke. Slab start, kontakt s Kimijem u prvom zavoju, let u zrak i u konačnici bolid zakucan u zaštitnu ogradu sve su što je Max odradio na svojoj domaćoj utrci. Šteta jer nekako se činilo kako bi s njim na gridu cijela priča bila još malo zanimljivija. Svakako bi bilo zanimljivo vidjeti i odnose snaga između vodećega trojca  na samoj stazi, no ipak za očajavanja mjesta nema jer već sljedeći vikend nova je prilika za popravak.

2. Lando Norris/ McLaren – neslavan završetak lijepe priče

McLaren se u dosadašnjem dijelu natjecanja prometnuo u momčad koja je prva među ekipama iz Formule 1.5, ostatka svijeta ili kako već želite zvati sve one koji ne čine ovosezonsko sveto trojstvo. Na njihovu žalost taj status u Belgiji nisu potvrdili, barem što se bodovnog učinka tiče. A mogli su jer je unatoč relativno slaboj formi uoči utrke i ranom odustajanju Sainza, Lando Norris mogao u velikoj mjeri popraviti stvari odličnim petim mjestom koje je suvereno držao tijekom gotovo cijele utrke. Za to mu je nedostajalo manje od dvije minute i oko 7 kilometara, no njegov je bolid stao na ulasku u posljednji krug i time Britancu bez sumnje ostavio vrlo gorak okus u ustima.

Da stvar bude gora, Norris i McLaren u samoj utrci izgledali su vrlo dobro i konkurentno jer mladi je Britanac u čistoj utrci bez sigurnosnih automobila i sličnih egzibicija nabio gotovo 20 sekundi prednosti pred prvim pratiteljima pa je zapravo zarvršni dio utrke odrađivao manje više kružeći stazom. Razočarenje je vjerojatno tim veće jer se ponovno moglo uzeti dosta toga, no ipak iako se utrke ne voze zbog dojma nego zbog bodova i rezultata, u McLarenu barem mogu biti zadovoljni prikazanim na stazi koja im je posljednjih godina bila prava noćna mora.

3. Antonio Giovinazzi

Tek jedan Giovinazzijev osvojeni bod u prvome dijelu prvenstva rezultat je ispod svih očekivanja. Iako Alfa Romeo nije najkonkurentniji bolid na gridu, u njemu neupitno ima brzine i performansi za puno više i bolje. Uostalom, zorno to pokazuje iskusniji iz Alfinog dvojca, Kimi Raikkonen. Iako se dodouše, u Alfi do sada nije glasno pričalo o eventualnim promjenama vozača i drugim rješenjima, jasno je kako će nastavak sezone za dugokosog talijana vjerojatno biti ključan kada je u pitanju nastavak suradnje. S tim u skladu, Giovinazziju su dobre predstave koje će uz to biti i okrunjene bodovima od životne važnosti.

Upravo je jedan takav nastup Giovinazzi umalo uspio složiti u Belgiji, no nažalost ponovno je ključna riječ umalo. Talijan je osim dobre predstave i nekoliko dobrih poteza tijekom same utrke uspio doći i u bodove, no nažalost prilično žestokim izlijetanjem na samom kraju utrke opet je ostao kratkih rukava. Šteta jer takvih je prigoda do sada bilo nekoliko, a Giovinazzi ih je manje više sve nekako uspio ubrljati, baš kao i ovu.

4. Daniel Ricciardo – neuspjela renesansa

Renaultove i Ricciardove muke traju od početka prvenstva pa još jedna slaba i rezultatski neuspješna utrka u tom kontekstu i nije neka novost. Jeli ovo bio tek još jedan loš dan začinjen nekim lošim spletom okolnosti i čudnjikavom strategijom ili nastavak muke po Renaultu još uvijek ostaje nepoznanica, no bilo kako bilo rezultat i nastup bili su (opet) loši i neuvjerljivi.

5. Haas – dobro dok nije važno

Gledajući Haas na treninzima i kvalifikacijama, činilo se kako su u američkoj momčadi tijekom ljeta ipak uspjeli djelomično pokrpati ono što su manje više traljavo odradili u prvih 12 utrka. Nažalost, opet se dogodio onaj već dosta puta viđen scenarij u kojem su i Grosjean i Magnussen bili živi sve dok nije počela ozbiljna igra jer ih u utrci ponovno nije bilo nigdje. Iako su i jedan i drugi sudjelovali u borbama s valjda svim bolidima na stazi izuzev pet prvoplasiranih, sve su te borbe nažalost završavale uglavnom bez uspjeha i gubitkom pozicija. Svoju frustraciju u podužem tim radiju o tome su iznijeli i Magnussen i Grosjean, no od svega toga slaba je korist. Stvari u momčadi ne izgledaju previše idilično ni na stazi niti van nje pa se barem za sada nastavljaju već viđene muke i problemi.

6. Tragedija u Formuli 2

Iako nije riječ o utrci i vozaču Formule 1, subotnja tragedija u kojoj je život izgubio mladi Anthoine Hubert još jednom nas je podsjetila kako je unatoč sigurnosnim standardima koji se iz sezone u sezonu podižu u svim kategorijama, ovo još uvijek krajnje opasan i rizičan sport. Nažalost, ovakve nas nesreće svako toliko to i dokazuju.

Događanja na stazi:

Spa je staza na kojoj bi događanja bilo vjerojatno i u varijanti kada bi umjesto bolida u utrci bila zaprežna kola. U skladu s navedenim niti ovo izdanje jedne od najpopularnijih utrka u kalendaru nije nas razočaralo jer tijekom sva 44 kruga bilo je svega i svačega. Kada se tome dodaju i brojni navijači ali i prirodni ambijent koji sve to skupa čini još privlačnijim, Spa je uvijek zicer.

Neizvjesnost:

Prisutna od početka do kraja i to u svim dijelovima poretka jer se u trenutku dok je primjerice Hamilton u završnici vijao Leclerca i u sredini događao žestok fight između nekoliko vozača. Možda je cijeloj priči malo nedostajao domaćin Max ali i ovako možemo reći kako smo u konačnici imali priliku uživati u još jednom više nego dobro izdanju.

5
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
4 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
2 Autori komentara
avataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
west 44

Probleme u vlastitom dvorištu ima i Vettel koji se okitio titulom najobičnijeg vodonoše!!!

avatar
Član
Desmosedici

Razumijem te..Seb vam je nabio veliki kompleks od 2009-2013 kad je “gazio” Luja i Mclarene..ne možete mu to nikako oprostit..Tada je još više “gazio” Alonsa i Ferrar..i vidiš, ja sam mu sve to oprostio kad je došao u Ferrari..i Luju ću sve “oprostit” ako uskoro dođe u Ferrari..samo ne bih volio da dođe previše kasno kad više ne bude u pravoj formi.

avatar
Član
west 44

Dakle kao što rekoh četverostruki prvak postao bijedni vodonoša ili kako bi njegovi zemljaci rekli “wassertrager”!!!

avatar
Član
Desmosedici

Wunderkinde će vas opet gazit..mlađi je od Luja 2 godine.

avatar
Član
Desmosedici

..a možda sjede i u Mercedes ko pravi Švabo..Panzer će mu pokazat kuda da napada..Hahahaha!