Kao i u Mađarskoj, GP1.hr je i u Monzi bio jedini medij akreditiran iz Hrvatske. Nakon Igora na Hungaroringu, Lovro je dobio čast da vidi iz prve ruke događanja na talijanskom hramu brzine.

Kao što znate, ‘akcija’ na stazama Formule 1 kreće četvrtkom s razno raznim medijskim događanjima, pripremama bolida te na kraju i ‘scruteenringa’ svih bolida od strane FIA-e.

U ovom i u sljedećim člancima ću vam pokušati prikazati grand prix vikend iz pogleda novinara. Vjerujemo da vas zanimaju male pričice ‘iza scene’ za koje, vrlo vjerojatno, niste nikad znali.

Četvrtak

Na stazu sam došao u četvrtak kako bi bio dio tog ‘cirkusa’ od samog početka. Naravno, momčadi na stazu dolaze početkom tjedna kako bi sve pripremile na vrijeme, ali je četvrtak prvi dan kada sve oko staze živne.

Krenulo je sve putom od preko pet sati, ali nakon što vidite gdje ste došli zaboravite na sve te ‘probleme’. Oko 13h sam napokon stigao u malo mjesto pokraj staze gdje se nalazi akreditacijski centar koji je vrlo dobro označen i nije ga bio problem pronaći. Off topic: Ako idete na utrku pripremite se na lude talijane i ceste koje su prilično u lošem stanju, osim autocesti naravno.

Nije bilo nikakvih problema s procesom dobivanja akreditacije i taj posao je bio gotov vrlo brzo. Kao što je i za očekivati od natjecanja kao što je Formula 1, za medijske osobe je sve vrlo dobro osigurano, počevši od parkinga, prijevoza na stazu, informacija, itd…

Prvi dolazak u paddock je nešto posebno, svi ti ljudi, od mehaničara do vozača, prolaze pokraj vas, a vi se osjećate kao da ste došli na neki drugi svijet…zaboravite na sve loše stvari koje inače imate na umu i razmišljate samo o Formuli 1. Media centar je isto tako vrlo dobro organiziran, svaki novinar može dobiti svoje mjesto za stolom, kao i ormarić u kojem možete ostaviti stvari i mirno šetati paddockom.

Kao što svi znamo, četvrtkom se održava press konferencija na kojoj su ove godine bili Gasly, Leclerc, Vettel, Giovinazzi i Hulkenberg. Sama pressica je trajala otprilike pola sata, od toga uvodnih desetak minuta je svim vozačima pitanja postavljao komentator Sky Sports-a, dok je ostatak vremena moderirao pitanja od drugih novinara.

Nakon toga je nekoliko momčadi imalo najavljene intervjue s njihovim vozačima, većinom u njihovim ‘motorhome-ovima’. Pakiranje stvari te odlazak sa staze je bio planiran za oko 16:30, ali nisam propustio priliku uhvatiti dodatne intervjue pa se to produžilo do nekih 17:30h.

Vezano za navijače Ferrarija, od samog prilaza stazi je već u četvrtak bilo puno ljudi, naravno, većina u crvenim bojama. Od 16h do 18h je najavljena šetnja pitlaneom za ljude s ulaznicama za cijeli vikend, kao i ‘autograph session’ s određenim vozačima. Po mom odlasku je još veća ‘rijeka’ ljudi čekala na ulaz na stazu, naknadno sam čuo da nisu svi dobili priliku ući na stazu. Uslijedio je nakon toga odlazak u hotel te priprema za petak kada sam po prvi put vidio bolide Formule 1 na stazi uživo.

Petak

Kao i prema prognozama, petak ujutro je bio kišni. Na stazi sam bio oko 10h što je bilo dovoljno rano da se napravi krug po paddocku i pitlaneu te se ode u media centar za vrijeme prvog treninga. Kako se momčadi pripremaju od ranog jutra za akciju na stazi, već oko 10:30 su počeli s paljenjem bolida. Iako ne televiziji ne zvuče tako, rekao bih da je zvuk ovogodišnjih bolida vrlo dobar. Ne mogu ih usporediti s nekim drugim motorima jer nisam imao priliku čuti te prijašnje motore uživo.

Prvi trening je prošao s neuobičajeno puno incidenata, posebno se jako razbio Sergio Perez na izlazu iz Ascari šikane. Kimi Raikkonen je izgubio bolid te završio u šljunku s malo manjim oštećenjima od Pereza, ali svejedno se nije vraćao na stazu.

Između treninga sam se spustio u paddock u kojem je bilo jako puno ljudi. Za vrijeme ručka je predviđen i pit lane walk za ljude koji su kupili paddock club ulaznice, te sam se iznenadio s količinom ljudi – pogotovo zato što te ulaznice nisu nimalo jeftine. U 13h je bila na rasporedu press konferencija za medije na kojoj su bili prisutni Claire Williams, Franz Tost, Mattia Binotto, Aldo Costa i Mario Isola. Kao i ona jučer, trajala je pola sata te je bila podijeljena u dva dijela.

U pauzi za ručak sam izašao iz paddocka i napravio krug blizu ulaza na samu stazu. Primijetio sam da su putevi zbog kiše prilično puni blata pa ako idete u Monzu budite spremni na to. Za vrijeme ručka svi mediji u nekim hospitality-ma imaju mogućnost besplatnog ručka, isto kao i u media centru.

Vrlo brzo nakon ručka je na rasporedu bio i drugi slobodni trening koji je bio malo ‘produktivniji’ jer na početku nije padala kiša. Nakon malo više od pola sata je krenula kiša te su se svi vozači povukli u bokseve. U media centru je bilo vrlo aktivno te je puno novinara bilo prisutno.

Nakon treninga su uslijedili sada već uobičajeni intervjui. Naravno, većina momčadi ima sličan raspored te je zbog toga došlo do preklapanja pa sam neke vozače morao i preskočiti. Na kraju dana je bio red da se vratim u media centar, riješim obaveze te da se pomalo spremim za najuzbudljivije dijelove vikenda – kvalifikacije i nedjeljnu utrku.

To be continued…

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
2 Komentara na temu
2 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
loni

Uživaj…
Što se tiće zvuka, imao sam priliku čuti V10 u Mađarskoj. Kad bolid prođe prvi put, zvuk je “jezovit”, za naježiti se. Teško je to opisati ovak, ali nema veze sa gledanjem preko Tv-a. Kak zvuče ovi hibridi, nažalost ne znam…

avatar
Član
mody

uzivajte u monzi sam bio 2002 dobra stara klasik staza zadnja europska ove godine….monza je nekoć bila bez šikana ali sada je 1 zavoj bolji nego prije brzi je…pratit cu sutra live treninge nadajmo se kiši u nedjelju bit ce interesantno d kanade imamo dobre utrke