VN Italije nedavno je dobila još jednu lijepu uspomenu, tešku pobjedu mladog vozača ispred kojeg je očito blistava karijera, i to je lijepa priča za buduće sažetke i najbolje trenutke iz povijesti sporta.

Zato VN Singapura pod hitno treba istu takvu ili barem sličnu priču, jer od 2008., nervozni sudari, užasne afere, Massin čudan aerodinamički dodatak na odlasku iz boksa, gušteri i pješaci po stazi za vrijeme utrke, krase “najbolje trenutke” povijesti ove utrke. Tehnički zahtjevna za vozače i bolide, pod reflektorima spektakularna gradska staza, zaslužuje priče o pobjedama i odličnim taktičkim potezima (ne Briatoreovim).

Slikovni rezultat za singapore gp

Ali opet, usred Ferrarijeve mini dominacije, ako se to može nazvati dominacijom, još uvijek traje okupacija oko njihove pogonske jedinice koja očito ima najviše snage od ostale trojke. Počele su čak i prve sumnje u legalnost. Red Bullov starješina pokušao se ograditi svojih sumnji:

“Ne pokazujemo baš samo mi prstom u Ferrari trenutno, to najviše rade Renault i Mercedes”, rekao je Helmut Marko.

Upravo ova staza bi trebala pogodovati Red Bullovim bolidima, koji su se najviše približili optimalnim aerodinamičkim svojstvima (Mercedesovim). Odradili su i sve kazne vezane uz promjenu specifikacije Hondine pogonske jedinice. Spori zavoji ovdje, također im idu na ruku, a Mercedes se za sada spašavao u takvim situacijama radi moćnije pogonske jedinice. Ali, i taj odnos snaga je možda promijenila nova Hondina specifikacija, dok nova Mercedesova baš i nije bila pouzdana kod ostalih momčadi na posljednje dvije utrke. Mercedes je očito uspio riješiti problem s hlađenjem koji se pojavio u Austriji, a ovdje će također biti na testu.

Razliku bi na kraju, u najljepšoj verziji priče koju želimo, mogli napraviti vozači. Max Verstappen, koji je vrlo vjerojatno frustriran svim protokolarnim kaznama i startovima sa začelja, čeka poput napete puške da napokon isproba sve nadogradnje na bolidu na stazi koja im pogoduje. Novi momčadski kolega, Alexander Albon, solidno je odradio prethodne utrke, ali za sada još nije postigao nikakav uspjeh za pamćenje. Možda se upravo na ovoj utrci pruži prilika da još čvršće osigura mjesto u glavnoj momčadi i sljedeće godine.

Lewis Hamilton je nakon dvoboja s Leclercom u Monzi najavio oštriju vožnju, a nakon svega što ga je mučilo vezano uz to, rekao je i da ga u konačnici veseli što se takav način vožnje očito dopušta. Ipak, teško da će Lewis pasti u zamke novih klinaca, provokacije ili sudare. Ako se baš nađe iza nekog, pritiskat će ga do maksimuma i tjerati na pogrešku. Valtteri Bottas je u Monzi pokazao da baš i nije materijal za prvaka.

Ferrarijeva konkurentnost se nekako otpisuje za ovu utrku, ako se uzme u obzir da ima najlošije aerodinamičke postavke od vodeće trojke. Binotto je ipak najavio da će momčad donijeti neke nadogradnje u Singapur. Što se tiče vozača, nitko više nije siguran kakva je Vettelova forma i hoće li ići na lošije ili bolje, potreban mu je odličan rezultat (pobjeda). Leclerc je i sam izjavio da realno ne očekuje pobjedu na ovoj utrci.

Renaultova pogonska jedinica je očito odlično proradila, Ricciardo i Hülkenberg završili su odmah iza vodeće trojke u Monzi. Renaultu su itekako potrebni odlični rezultati, jer vrhovni menadžment korporacije koja financira njihov program Formule 1, ostavlja dojam poput onog Toyote i Honde s kraja prošlog desetljeća.

No, francuskoj momčadi u prilog za borbu za četvrto mjesto u poretku konstruktora ide i izjava McLarenovog Andree Seidla. On je izjavio da McLaren neće riskirati razvoj za sljedeću godinu kako bi spasio četvrto mjesto u poretku, tj. da će prestati s razvojem ovogodišnjeg bolida kroz sljedeće dvije ili tri utrke, zavisno kada postignu maksimum bolida.

Slikovni rezultat za pirelli singapore 2019

Već spomenute aerodinamičke postavke bolida ovdje dolaze do izražaja radi mnogo različitih vrsta zavoja (najviše sporih), i po efikasnosti tu naravno prednjače Mercedes i Red Bull. Za Ferrari baš i nema velikih ravnica na kojima bi pogonska jedinica u bolidu s manjim aerodinamičkim učinkom nadoknađivala izgubljeno vrijeme po zavojima.

Upravo zbog 23 spora zavoja, 61 krug činit će se kao vječnost, te je ovo jedna od vremenski najduljih utrka u kalendaru Formule 1. Dodana je i treća DRS zona, ravnica nakon zavoja 13 prema početku trećeg sektora. Zavoja 13 se lako prisjetiti radi Massinog nevjerojatnog pretjecanja Brunoja Senne 2012. godine.

Slikovni rezultat za pirelli singapore 2019

Što se tiče odabira guma, zanimljiva je Red Bullova alokacija. Izgleda da su spremni na jedan ulazak u boks, dok bi Mercedes mogao ponoviti Mađarsku s dva ulaska. Ferrari se trenutno i dalje drži guma koje se lakše zagrijavaju, pošto je teško zagrijavanje guma problem s trenutnim konceptom bolida.

Vremenske prilike za sada najavljuju suh vikend.

Satnica će nam pasati u našoj vremenskoj zoni, ali po starom vremenu.

VN Singapura, Marina Bay Street Circuit, 20. rujna - 22. rujna 2019.
Petak, 20. rujna           1. slobodni trening   10:30-12:00
                           2. slobodni trening   14:30-16:00
Subota, 21. rujna          3. slobodni trening   12:00-13:00
                           Kvalifikacije         15:00-16:00
Nedjelja, 22. rujna        Utrka                 14:10

Na papiru, očekujemo dvoboj Hamiltona i Verstappena, a momčadski kolege im možda ukradu koji bod. Ova utrka zaslužuje da ju ne pamtimo samo po sudaru oba Ferrarija i Maxa Verstappena 2017. godine.

Za kraj, pogledajmo Lewisov majstorski krug za prvu startnu poziciju prošle godine:

3
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
3 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Vidio sam da je Ferrari modificirao nos..navodno se time dobiva 0,3 sec. po krugu..još su nešto radili po podnici i onim prorezima kod zadnje gume..drugo ništa nisam primjetio..teško će s tim parirat Mercedesu..a gdje je tu Red Bull?..sve ćemo vidjet uskoro.

avatar
Član
LUTHER

staza je atraktvina…jer je noćna, i to je to, najveći problem je što je staza u principu ok, al ju ubijaju spori i čudni neki zavoji, kad bi se uspjelo neke zavoje pretvoriti u pravce (možda ne u pravom smislu da je ravno nego da se stvori na neki način brzi zavoj , a la turska zavoj 8….)bilo bi zanimljivije, ovak, noćni monako

avatar
Član
mody

ova staza mi je nije draga teska je nema pretjecanja puno, 5 km 61 krig 23 zavoja,, 5 puta teza nego monako…osim 2008 nismo gledali neke utrke dobre ovdje mislim da ce i ovdje mercedes dominirat