Sebastian Vettel je u formi koja ne priliči četverostrukom svjetskom prvaku. Zapravo, to nije više niti forma. Vettel je jednostavno počeo lošije voziti i iz vikenda u vikend radi početničke pogreške. Što se događa s Nijemcem? Količina pogrešaka koje radi je zabrinjavajuća, a uz mladog i odličnog Leclerca pored sebe sudbina Vettela u Ferrariju, ali i u Formuli 1 postaje upitna.

Giedo van der Garde ima dojam da se Vettel predao, dok nekadašnji as F1 Juan Pablo Montoya smatra da Vettel nije na ‘ti’ s bolidom i da su razlozi njegove loše forme tehnički, a ne psihički. Istina je uvijek negdje u sredini.

Vettel je svoje naslove osvojio u Red Bullu koji je aerodinamički bio premoćan dok je SF90 upravo u tom području najslabiji, a Montoya je odlično primijetio kako Vettel ‘pati’ i da daje sve od sebe da bude uz vodeće i da tako dolazi do pogrešaka. Međutim, Vettelov crni niz amaterskih grešaka i, u nekim slučajevima, loše sreće traje još od travnja 2018. godine i VN Azerbajdžana te je nemoguće isključivo kriviti za to “neudoban bolid”. Prisjetimo se svih Vettelovih kikseva od tada;

 

1. VN Azerbajdžana, travanj 2018.
– 
Vettel je po prvi puta nakon 2013. uzeo tri uzastopna pole positiona i odlično je započeo svoju kampanju u 2018. koja je još bila etiketirana kao “The Fight for Five”. Vettel je vodio od starta utrke do svojeg prvog pit-stopa nakon kojeg je izgubio vodstvo od Valtterija Bottasa (za kojega je ova utrka također bila traumatično iskustvo). Na stazu je bio izašao SC, a na samom restartu utrke Vettel je pokušao prestići Bottasa kasnim kočenjem u prvi zavoj, ali time je jedino uspio zablokirati kotačima i otići u zavoj, izgubivši tim potezom još dva mjesta.

2. VN Francuske, lipanj 2018.
– 
Vettel lock-upa u prvom zavoju u prvom krugu i sudara se s Bottasom s čime je oštetio prednje krilo i pritom zaradio pet sekundi vremenske kazne.

3. VN Njemačke, srpanj 2018.
– Ključan trenutak prošlogodišnje sezone i utrka na kojoj je Vettel praktički izgubio Bitku za Pet. Tadašnji 31-godišnjak je vodio u utrci ispred domaće publike sve dok nije amaterski pogriješio i zabio se u zaštitnu ogradu.

4. VN Italije, rujan 2018.
– Na oduševljenje publike i vjernih Tifosa, Kimi Raikkonen i Vettel završavaju kao prvi i drugi u kvalifikacijama. Vettel je izvukao deblji kraj dok se utrkivao s Hamiltonom u drugoj šikani – izvrtio se po stazu i pao na začelje poretka.

5. VN Japana, listopad 2018.
– 
Još jednom Vettel se preračunao u borbi za poziciju i još jednom se izvrtio po stazi.

6. VN SAD-a, listopad 2018.
– 
Vikend za Nijemca loše je počeo u već u petak na prvom slobodnom treningu, zaradio je tri mjesta grid kazne zato što nije usporio tijekom crvene zastave. Kvalificirao se kao drugi, a u utrci je ponovno imao incident s Red Bullom, ovoga puta s onim od Ricciarda.

7. VN Bahreina, ožujak 2019.
– 
Leclerc i Vettel su osigurali 1-2 u kvalifikacijama za Scuderiju. U sredini utrke Vettel gubi drugo mjesto od Hamiltona i neobjašnjivo nakon toga gubi kontrolu nad bolidom.

8. VN Kanade, lipanj 2019.
– 
Iako je ovo najmanji incident od svih navedenih, da Vettel nije izletio sa staze ne bi bilo (po mnogima) apsurdne kazne koja ga je koštala pobjede.

9. VN Velike Britanije, srpanj 2019.
– U završnoj fazi utrke 32-godišnjak je izgubio poziciju od Verstappena, ali Vettel se nije predavao bez borbe. Uoči zadnje šikane Nijemac je smanjio udaljenost između dva bolida, ali je i totalno pogriješio pri kočenju, zabio se u stražnji kraj Red Bulla i izvrtio oba bolida.

10. VN Italije, rujan 2019.
– 
Svi znamo što se ovdje desilo. Vettel je, ponovno, iz čistog mira izgubio kontrolu nad bolidom. Pravi kiks je njegovo amatersko vraćanje na stazu, a na sreću svih Lance Stroll je učinio sve u svojoj moći da ne dođe do ozbiljnog sudara.

Istini u oči, Vettel je u nekim od navedenih situacija izvukao deblji kraj i nije imao sreće, ali u većini incidenata amaterski je pogriješio.

Kada se priključio Ferrariju kao nasljednik Fernanda Alonsa, Vettel je proglašen kao “The Chosen One”, a usporedbe sa Michaelom Schumacherom, kojih je već bilo bezbroj, su bile na vrhuncu. Sezonu 2015. Vettel i Ferrari su odradili prilično solidno, borba za titulu se nije očekivala, a dočepali su se tri pobjede. Sezona 2016. je bila korak u nazad, ali i godina učenja. Godine 2017. Vettel je bio dobar konkurent za naslov prvaka sve do nesretnog i kaotičnog sudara u Singapuru, a prava stvar je trebala biti u 2018. koju je Vettel bacio u vodu (Hamiltonu svakako nije poklonjena titula, ali trebalo je biti puno napetije nego što je bilo). Ove sezone je više-manje čitava javnost bila naklonjena Ferrariju i Vettelu i očekivalo se da će napokon biti ‘ta’ godina. Nažalost, ni Ferrari ni Vettel nisu na očekivanoj razini.

No, iz ove priče je iskočio i jedan novi, možda za neke neočekivani faktor. Charles Leclerc je jako, jako dobar. To se već znalo, ali se nije znalo da ovaj mladi Monegažanin već sada može staviti momčad na ramena i biti njihov vođa. Osobno, očekivao sam da će Vettel biti Ferrarijeva glavna violina još neko vrijeme, ali njegove loše vožnje i Leclercove odlične vožnje mijenjaju sve. Leclerc je 11 godina mlađi i budućnost je momčadi. Vettel je trebao bio potpisan da bude sadašnjost, da bude novi veliki Ferrarijev šampion. Malo svojom krivicom, možda malo više tuđom krivicom do toga nije došlo.

Uostalom, nije nimalo lagano kada te čitava javnost već lagano tjera u mirovinu, kada cijeli F1 svijet bruji o tebi, govori ti da više nisi onaj stari, da se raspadaš. Vettel ostaje hladne glave, više puta je razjasnio svoje osjećaje prema sportu i svoju budućnost u istome. Ali zapeo je u začaranom krugu, krene se vaditi iz problema, uđe u formu i onda se desi novo sr*nje, opet počne ista spika, opet više nije onaj stari. Sigurno mu je teško.

Na kraju dana, Sebastian Vettel nije prokleti amater. Čovjek je četverostruki uzastopni svjetski prvak, uz svoje ime ima čak 52 pobjede, 56 pole positiona, 117 podija i 38 najbrža kruga. Kako god okrenete stranicu, otići će u povijest kao jedan od najodlikovanijih vozača u sportu. Pravog prvaka se gleda dok je na dnu, a ne dok je na vrhu. Veoma sam siguran da Sebastian Vettel još uvijek ima brzinu i kvalitetu u svojim rukavicama, a nadam se da će to uspjeti pokazati.

 

 

18
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
14 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
7 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Ross Brawn

Dobro ste napisali ovo zadnje da se pravi prvak očituje u vožnjama u sporijem bolidu a ne u dominatnam sad će vjerojatno neki napisati Vettel je pobjedio u Monzi 2008 vozeći Torro Rosso to je istina ali to je bio njegov jedan, jedini bljesak a i po performansama taj auto je po kiši u tim uvjetima bio među najbržima a i Bourdais(njegov kolega u Torro Rossu) je na toj utrci odvzio drugi najbrži krug odmah iza Raikkonena. Dakle sad kad smo to riješili idemo dalje malo na godinu 2009 kad sveukupno te godine Red Bull ima bolji bolid od Brawna… Read more »

avatar
Član
LUTHER

Sorry, al nije Seb prosječan vozač, prosječan vozač je Hulk nor, koji nakon skoro 200 utrka nije bio ni na podiju a koliko je već tu, bottas također, vrlo vrlo prosječan vozač, bio je dobar u williamsu, dok je williams bio relativno dobar… možeš biti slučajni pobjednik utrke (olivier panis, pastor maldonado), al teško je slučajno postati svjetski prvak, a kamoli 4 puta… biti svjetski prvak je jednadžba koja uključuje – kvalitetu vozača, (polu)dominantan bolid, i kvalitetna momčad… (pogledaj npr 2009 brawn gp, dvostruki difuzor, jak bolid, button vjerovatno nikad nebi postao prvak…Seb ima dosta mentalnu (ne)stabilnost i to ga… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Izgleda da je Seb u Monzi krivo podesio bolid..previše balansa naprijed..to ga je koštalo u Variante Ascari, izgubio je zadnji kraj.

avatar
Član
Pratiteljcro

mda isto ko kad je pocinjo karijeru s piruetama tada je “krivnja” bila ferarijeva podnica ah te podnice…

avatar
Član
mody

on treba bolji bolid ovaj ferarinije pouzdan ali leclerec ga je ove sezone razbio ato z naci samo jedno odlazak iz ferarija

avatar
Član
klepesina

Jedina njegova mana je LH i nista vise i naravno bljesak Charlesa L jer da nema LH lako bi se on obracunao sa Botasinjom a Charles bi bio sklonjen timski

avatar
Član
F E R R A R I

Nije ni L.H. nego Mercedes. Volio bi ih vidjeti njih dvoje u istom boligu

avatar
Član
Desmosedici

I ja isto tako..Rekao sam, pa su mi se rugali..kad bi se kladili ja bih lovu stavio na Seba.

avatar
Član
klepesina

pa normalno da bi ipak navijas za ferari al ipak brojke ne govore u priloge tome gledajuci karijeru i voznje jednog i drugog i naravno ko su im bili momcadske kolege dolazimo do ogromne prednosti u lewisovu korist po svemu i svacemu

avatar
Član
Desmosedici

Pusti to..statistika ti je točan skup netočnih podataka. Volio bih ja njih vidjet u međusobnom dvoboju sa istim i isto podešenimm bolidom..i to u dva stinta..utrke..pa bi onda vidjeli tko je bolji..ovako pričamo priče kako tko voli.

avatar
Član
klepesina

skup netocnih podataka da al kako kome Lewisova statistika je bogami itekako tacna

avatar
Član
klepesina

Pa eto Botas vozi Merca pa gdje je nece cak ni 2 zavrsit neko ce ga pretec velika je razlika ko vozi taj Mercedes.A sto se tice vetel hamilton nekih dvoboja tu za lewisa nema problema od 10 trka lewis ce ga oprat bar na 8 lewis je provjeren imao je najteze momcadske kolege kroz svoju karijeru i sve redom je oprao a koga je vetel imao a da je vrijedan pomena nikoga.

avatar
Član
Desmosedici

Kimi nije vrijedan pomena?..i Weber je bio jako dobar vozač..na kraju karijerer je osvojio sa Porscheom Svjetsko prvenstvo Endurance..i Bourdais je bio dosta dobar vozač..U Indy ostvario veliku karijeru..i još tamo vozi..i još svake godine upiše poneku pobjedu..Sve njih je Seb deklasirao dok su mu bili momčadski kolege u F1..onaj gore Ross Brawn nije spomenuo osim što je jedini u povijesti do sada pobijedio sa bolidom Toro Rossa, a izmjenilo se preko 40 vozača u toj momčadi, da je Seb 2008.g. redovito osvajao bodove sa tim bolidom a Bourdais je samo jednom bio sedmi.

avatar
Član
klepesina

porche kup burde endurance kup jel ti to ozbiljno poredis neke maltene amaterske kategorije sa f1 i Lewisove momcadske kolege poredis sa nekim burdeom veberom ovo je brate vec vredjanje zdravog razuma

avatar
Član
Desmosedici

Endurance, prevedeno Utrke izdržljivosti..ono 24 sata LeMansa..kakav Porsche kup?..ti nemaš pojma o automotosportu..tu lupetaš gluposti po portalu.

avatar
Član
LUTHER

Bottas je u mercu samo zato da ne radi probleme lewisa kao što je bilo sa rosbergom i to je činjenica, inače mu nebi produživali ugovor… a što se tiče unutar momčadskih odnosa, svaki “stariji” vozač ima u određenom trenutku problema sa “mlađim” momčadskim kolegom…2008 alonso-hamilton npr, sjetimo se tenzija koje su bile od strane alonsa… kako bi završilo između hamiltona i vettela? ha, pravo je pitanje u kakvom bolidu bi bili uopće? sjetimo se da se lewis mučio sa mercedesom kad je prešao iz mclarena, sve dok se nisu promijenila pravila i dok merc nije napravio zvijer…. a što… Read more »

avatar
Član
klepesina

sta je jedan prema Lewisovih svi do jednog sve asovi sampioni naravno osim BOtasa,kazes tu je da ne smeta Lewisu slazem se al isto tako je i svaki od vetelovih tu da ne smeta vetelu i nemozes me a ni sve ostale navijace ubjedit u suprotno primjer pogledaj samo ovu sezonu i prve trke a o drugim sezonama necu nema potrebe clear.

avatar
Član
Pratiteljcro

Tako je Ivanisevic ima samo jedan mali problem Pete Sampras…