Zahvaljujući hrabrim potezima na stazi i “sve ili ništa” stavu, Kamui Kobayashi je izrastao u sposobnog i popularnog automobilista. Ne tako zapažene rezultate u Formuli 1, Kamui nadoknađuje solidnim nastupima u automobilističkim serijama bolida sa zatvorenim kokpitima.

Danas čestitamo rođendan profesionalnom automobilistu iz Japana, Kamuiju Kobayashiju, rođenom 13.09.1986. godine u Amagasakiju, u Japanu. Sin vlasnika sushi restorana je karijeru u utrkivanju započeo sa devet godina, a svoju je prvu sezonu u Takarazuka karting natjecanju završio na trećem mjestu. U narednih sedam godina četiri puta je okrunjen prvakom različitih karting natjecanja.

Za Toyotinu akademiju mladih vozača je potpisao 2004. godine i tada je započeo karijeru u utrkivanju u bolidima sa otvorenim kokpitom. Prvi korak je bila Formula Renault i natjecanja u Azijskim, Njemačkim, Talijanskim i Nizozemskim prvenstvima. Tijekom 2006. godine, natjecao se u Formula 3 Euro seriji zajedno s Paulom di Restom, Giedom van der Gardeom i Sebastianom Vettelom. 2007. godine je postao jedan od testnih vozača za tadašnju Toyotinu F1 momčad.

Prva prilika za nastup na Velikoj nagradi pružila mu se pred VN Japana 2009. godine, kada se jedan od vozača momčadi Toyote, Timo Glock, razbolio. Kobayashi je nastupio na prva dva slobodna treninga, međutim Glock se vratio za treći trening i kvalifikacije. Iako je momčad podnijela zahtjev da Kobayashi vozi i utrku, FIA to nije odobrila. Naime, Glock je tijekom kvalifikacija imao sudar i pretrpio je manju ozljedu noge, ali je svejedno mogao sudjelovati u utrci.

Kamui Kobayashi tijekom prvog slobodnog treninga za VN Japana 2009.

Uslijed komplikacija zbog povrede noge, Glock je hospitaliziran nakon VN Japana, a momčad je ponovo podnijela zahtjev da ga zamijeni Kobayashi. Prvi nastup u Formuli 1 za Kamuija Kobayashija dogodio se na sljedećoj utrci za VN Brazila. Za utrku se kvalificirao na 11. mjesto. Tijekom utrke nekoliko krugova je iza sebe držao Jensona Buttona, koji se te sezone okitio naslovom svjetskog prvaka. Kamui je svoju prvu utrku završio na devetom mjestu.

„Zbog te utrke se smatram dostojnim svjetskim prvakom. Kobayashi je apsolutno lud, vrlo agresivan. Utrka je bila fantastična, savršen način za postati prvakom,“ govorio je tada Button.

Kako se Glock nije vratio do kraja sezone, Kobayashi je vozio do kraja sezone i šestim mjestom na VN Abu Dhabija osvojio prve bodove u karijeri. Toyota je Kobayashiju ponudila ugovor za sljedeću sezonu, međutim odluka da se momčad u potpunosti povuče iz Formule 1 je ostavila Kobayashija bez mjesta na gridu. Tek krajem prosinca 2009. godine, momčad Sauber je objavila kako će njihovu postavu za narednu sezonu činiti Kamui Kobayashi, i povratnik Pedro de la Rosa.

Kobayashi u Maleziji 2010.

Početak sezone 2010. za Kobayashija baš i nije bio sjajan. U Bahrainu mu je otkazao motor, a zbog kvara na prednjem krilu u Australiji se zabio u zid. U Maleziji mu je ponovo otkazao motor, a u Kini ga je pokupio Liuzzi, zbog čega je morao odustati iz utrke. Prva utrka koju je završio te sezone bila je VN Španjolske, ali izvan bodova. Prvi bod je osvojio tek na sedmoj utrci sezone, VN Turske, kada je završio samo 0.294 sekunde ispred momčadskog kolege. Briljirao je u Valenciji, posebno pretjecanjima nad Fernandom Alonsom i Sebastianom Buemijem i osvojivši na kraju šest bodova. Još 14 bodova je osvojio na VN Velike Britanije, Mađarske i Belgije. Na kraju sezone je imao ukupno 32 boda, a sezonu je završio na 12. mjestu u ukupnom poretku.

Sezone 2011. i 2012. je također proveo u momčadi Petera Saubera. Početkom 2011. momčad je bila diskvalificirana radi nepoštivanja pravila za dizajn prednjeg krila. Na VN Monaka je ostvario najbolji plasman karijere do tada, peto mjesto. Većinu utrka te sezone je završio, skupivši ukupno 30 bodova i smjestivši se ponovno na 12. mjesto u ukupnom poretku.

Sezonu 2012. je započeo bolje nego prethodne, šestim mjestom na VN Australije. Nakon odustajanja na VN Malezije, za VN Kine se kvalificirao na treće mjesto. Iako je utrku završio tek na desetoj poziciji, postavio je najbrži krug utrke, prvi i jedini u svojoj karijeri.

Vrhunac i najsvjetlija točka Kobayashijeve karijere u Formuli 1 se dogodio na njegovoj domaćoj utrci, VN Japana, kada se jedini put u karijeri popeo na najnižu stepenicu pobjedničkog postolja. Za treće mjesto morao je dobrim dijelom utrke iza sebe držati (ponovno) Jensona Buttona.

„Teško je ovo riječima pisati. Nevjerojatno je vidjeti svoje sunarodnjake tako emotivne i sretne. Nikada neću zaboraviti ovaj trenutak. Želio bih zahvaliti svim mojim fanovima iz Japana na nevjerojatnoj podršci koju pružaju momčadi Sauber i meni,“ rekao je nakon VN Japana Kamui Kobayashi.

Kamuijevo prvo i jedino postolje u Japanu 2012.

I svoju treću sezonu u Formuli 1 Kobayashi je završio na 12. poziciji u ukupnom poretku sa 60 bodova pored svog imena. Sauber je već tada najavio da će za 2013. godinu zamijeniti oba svoja vozača, tako da je Kamui odlučio preskoči sezonu 2013. i fokusira se na pronalazak mjesta na gridu za 2014. godinu. Zaista, vratio se 2014. godine, u momčad Caterham, zajedno s novakom Marcusom Ericssonom. Momčad se prilično mučila sa financijama, te su zbog nedostatka novca propustili nekoliko utrka pred kraj sezone, vrativši se samo za veliko finale, koje je ujedno bilo i finale Kobayashijeve karijere u Formuli 1.

Od tada se Kobayashi natjecao u Japanskom Super Formula prvenstvu, a 2016. godine se pridružio Toyotinoj momčadi u WEC natjecanju. U svojoj prvoj sezoni je na domaćem terenu ostvario pobjedu zajedno s Stephaneom Sarrazinom i Mikeom Conwayem.

1
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
0 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
1 Autori komentara
avatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
parazit

Legenda…. jedan od talentiranih vozača koji su trebali biti i dalje u F1, za razliku od Strolla i sličnih……