Kada je Williams doveo Damona Hilla u svijet Formule 1 kao testnog vozača bez prethodnih značajnih uspjeha u utrkivanju, Frank Williams je rekao da je to zbog toga što je “opasan gad” (eng. tough bastard), a Patrick Head jer se divio njegovoj odlučnosti. Kao i njegovom pokojnom ocu, svjetskom prvaku Grahamu Hillu, ovakve osobine su mu bile neophodne kako bi ostvario svoj konačan cilj, koji će mu, kao i ocu, doći u kasnim godinama, nakon duge i teške borbe. Nasljedstvo koje je nosio od oca je pomoglo, u nekoj mjeri i sreća, ali u konačnici osobne vještine Damona Hilla su doprinijele da doda još sjaja obiteljskom nasljeđu.

Damon Graham Devereux Hill je rođen 17.09.1960. godine, samo dvije godine prije nego što je njegov otac Graham prvi put osvojio naslov svjetskog prvaka. Od malena Damon se družio s obiteljskim prijateljima kao što su Stirling Moss, Jim Clark, John Surtees i Jackie Stewart. Iako je odrastao okružen svijetom Formule 1, mladi Damon je više interesiranja pokazivao za motociklizam. S 11 godina od oca je dobio svoj prvi motor. Četiri godine kasnije, kada je Damonu bilo samo 15 godina, obitelj Hill je pretrpjela stravičan gubitak. Graham Hill i nekoliko članova njegove Formula 1 momčadi su poginuli u avionskoj nesreći. Zbog problema s osiguranjem obitelj je ostala bez većine ušteđevine, te je Bette Hill dalje morala Damona i njegove dvije sestre odgajati u znatno skromnijem okruženju.

Damon je od malih nogu bio povezan sa svijetom F1

Damon je uvijek podcrtavao važnost svojih roditelja u stjecanju osobina koje su mu pomogle premašiti probleme s kojima se susretao. Damonov otac je do naslova prvaka došao vrijednom i napornim radom i odricanjem, a bio je poznat i po svom smislu za humor. Po uzoru na oca, kada je počeo s utrkivanjem, Damon je na kacigi nosio obilježja Londonskog veslačkog kluba, čiji su članovi bili njegova oba roditelja.

Studirao je englesku povijest, ekonomiju i menadžment. Kako bi osigurao novčana sredstva za studij, radio je kao fizički radnik i kurir. Sa 21 godinu se počeo baviti motociklizmom, svoj motor je sam održavao, a pred utrke je često i kampirao uz stazu. Tek s 25 godina, 1985., skupio je dovoljno sponzora kako bi se počeo natjecati u Formula Ford seriji, ali je bez obzira na talenat bio rangiran prilično nisko. Isto se dogodilo i u Formuli 3, gdje je za tri godine pobijedio na samo tri utrke, a u Formula 3000 seriji mu naporan rad nije donio niti jednu pobjedu. Međutim, upornost koju je pokazivao, bila je dovoljna da impresionira Franka Williamsa, koji ga je 1991. godine zaposlio kao testnog vozača svoje momčadi. Već iduće godine je debitirao u utrkama Formule 1 u osiromašenoj momčadi Brabham, te se cijela sezona pokazala kao kompletan promašaj. U potpuno nekonkurentnom bolidu Damon se uspio kvalificirati za samo dvije od osam utrka. Usporedo je testirao za Williams, napravivši za dvije godine gotovo 30.000 km. U bolidu koji je Damon testirao, Nigel Mansell je 1992. godine osvojio titulu svjetskog prvaka. Kada je Mansell napustio Formulu 1 i otišao voziti IndyCar u Ameriku, Damon je naslijedio njegovo mjesto u momčadi Franka Williamsa.

Početkom sezone 1993., Damon je već imao 33 godine i samo dvije odvezene utrke u karijeri. Osim očevog nasljedstva, od njega se nije puno očekivalo. Međutim, Damon je uzimao sve što mu se pružalo. U prvoj sezoni za Williams pobijedio je na tri utrke i sezonu završio na trećem mjestu u ukupnom poretku. Njegov momčadski kolega Alain Prost je osvojio titulu prvaka svijeta i s krajem sezone 1993. se povukao iz Formule 1.

Damon i Ayrton početkom 1994.

Od početka sezone 1994. Damonov momčadski kolega je postao Ayrton Senna. Ayrton je poginuo u svom trećem nastupu za Williams, i nemili događaj je promovirao Damona u prvog vozača momčadi. Damon je od početka bio momčadski igrač, hrabro je preuzeo vodeću ulogu, trudio se podići moral momčadi, a kako bi sačuvao sebe, vozio je iznad svih očekivanja. Do kraja sezone je vodio bitku za naslov s Michaelom Schumacherom, koja je završila kontroverznim sudarom u zadnjoj utrci u Adelaideu. Schumacher, koga su mnogi optuživali da je namjerno udario Hilla, je osvojio naslov svjetskog prvaka sa samo jednim bodom prednosti.

Sezonu 1995. Hill je ponovo završio iza Schumachera, te su mnogi počeli sumnjati u njegove vrijednosti. Smatralo se da je morao pružiti bolji otpor Schumacheru, obzirom da je imao evidentno bolji bolid od Michaela. Michael ga je javno nazivao nižerazrednim vozačem. Mediji su se često slagali sa Schumacherom, ali mnogi nisu uzimali u obzir da je Damon osam godina stariji.

“Neki ljudi misle da sam došao tu samo zato što imam lijep osmijeh i poznato ime,” govorio je Hill.

“Pa, nije to tako bilo. Mnogo puta u karijeri su me otpisivali. To što sam i dalje u Williamsu je posljedica mojih nastojanja da uspijem. A što se momčadi tiče, valjda je logično da se pouzdaju u nekoga tko je već odradio posao, nego u nekoga tko tvrdi da može.”

Konačno, 1996. godine je osvojio naslov svjetskog prvaka pobijedivši na osam od šesnaest utrka. Kao i prethodne godine, Williams je imao daleko najdominantniji bolid na gridu. Krajem sezone, momčad je već izgubila vjeru u Hilla i najavili su mu kako više ne planiraju koristiti njegove usluge, te da će ga od sljedeće godine zamijeniti Heinz-Harald Frentzen. Iako je bio prilično potresen odlukom momčadi, Damon je zadržao stav dostojan svjetskog prvaka.

Nakon otkaza u Williamsu, Hill je utočište pronašao u Arrowsu.

Vrijedi napomenuti, Damon je jedan od dvojice sinova svjetskih prvaka koji su ponovili očeve poduhvate. Damon je bio prvi kome je to uspjelo, osim njega, isto je uspjelo još samo Nicu Rosbergu.

“Damon je dokazao da ima više časti i integriteta u svom malom prstu nego neki ljudi u cijelom tijelu,” umjesto njega je govorila njegova supruga Georgie Hill.

Kako su sva mjesta u boljim momčadima bila zauzeta, Damon Hill, svjetski prvak, je karijeru nastavio u slaboj momčadi Arrows, a potom je 1998. prešao u Jordan. Nakon osvajanja naslova, uspio pobijediti još samo jednom, na VN Belgije 1998. godine.

Karijeru je okončao u Jordanu.

S krajem sezone 1999. konačno je o klin okačio dobro poznatu hillovsku kacigu. Bez imalo sumnje, nije okaljao obiteljsko ime. Na Grahamovih 14 pobjeda i dva naslova svjetskog prvaka, Damon je dodao 22 pobjede i jedan naslov.

9
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
5 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
4 Autori komentara
avataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Pratiteljcro

Ma svaka njemu cast i nije bio los vozac ali daemon je bio samo solidan protivnik sumaheru i nista vise. Tek je hakinen schumahera bacao na “muke”. U vrijeme dok su vozili skupa , ne poslje, cesto je daemon hvalio schua misleci kako ce ovaj izletiti sa staze, dao je primjer na suzuki kako je bio siguran da ce schu izletiti i da nema sanse da prodje zavoj ali schu demonstrira majstorije i prolazi zavoj…bio je na vecem nivou jednostavno…a nakon hakinena dolazi dostojni protivnik montoya! Taj je cesto svojom vjestinom pobjedivao cak i schumahera sve to dok je vozio… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Sve je to OK što kažeš. Ovi današnji dečki kad prohodaju stalno nešto voze, prođu sve od kartinga, kroz razne formule do F1..i dođu mladi u F1..oko 20.g. života..a sad zamisli Damona koji je većinu toga preskočio i sa 33 godine se počeo takmičit u F1..Seb ima 32 godine, a Lujo 34 godine, Nico Rosberg 34 godine, karijeru prekinuo sa 32 godine..za usporedbu..i sad zamislite da su se oni tek sada počeli takmičit a da su do tada preskočili pravu školu..što bi od njih bilo?..ja mislim da je Damon bio iznimno talentiran kad je to sve uspio premostit i prilično… Read more »

avatar
Član
Pratiteljcro

https://www.motorsportmagazine.com/database/drivers/damon-hill
Na ovom linku je skroz druga prica oko njegove karijere! Imao je itekako iskustva prije suocavanja sa schumacherom. Prvo je vozio motocikle, pa F3 pa F3000 a 1992 ulazi u formulu 1!

avatar
Član
Desmosedici

I šta se tu može vidjet što nismo znali? ..Da se Damon sa 28.g.na leđima prvi put takmičio u nekom jednosjedu..bolidu F3000..a sa 33.g. u bolidu F1.

avatar
Član
Pratiteljcro

“a sad zamisli Damona koji je većinu toga preskočio”

Preskocio je karting a sve ostalo je vozio. Ali da slazem se da je kasno poceo voziti no netreba zaboravit ni da su tada vozaci puno starije dobi ulazili u f1 svijet za razliku od danasnjih generacija. Takvo je bilo “vrijeme” dok danas opet prebalavi pocinju karijeru…
Ugl Damon je legenda i gospodin covijek.

avatar
Član
Desmosedici

U “takvo vrijeme” npr.Schumacher je počeo vozit F1 utrke sa 23.g. a Hill sa 33.g…Hill je jednostavno kasno počeo karijeru u F1 i uz taj hendikep je jako dobro vozio i imao relativno kratku ali uspješnu karijeru.

avatar
Član
Desmosedici

Obitelj Hill, stari Graham Mister Monaco i sin Damon, mi nekako izgledaju podcijenjeni od strane F1 javnosti..a napravili su mnogo..vidite koliko se sad Alonso nateže i muči da bi ostvario ono što je Graham davno napravio..pobjede u Monacu, 24 h Le Mansa i Indy..a Damon je sa 33 godine startao u utrkama F1, takmičio se samo nekih 7 sezona a ima rezultat negdje kao Kimi koji vozi već 17 sezona.

avatar
Član
catalunya1996

Treba dodat da nije ljakse, kao većina pilota

avatar
Član
mody

bio je odličan vozač šumashera je trebalokazniti 94 a 95 je sam kriv izljetao je i sudarao se