Početkom sezone, na predsezonskim testiranjima, Ferrari je izgledao vrlo moćno. Bolid je bio brz, stabilan, a i vozači su bili zadovoljni. Mercedes se uspio približiti zadnjeg dana testa no Ferrarijeva forma nije bila upitna. A onda je Australija pokaza potpuno drugu sliku i priliku Ferrarija.

Takva promjenjiva forma i bolja brzina na brzim stazama koje ne zahtijevaju velike količine downforcea su postale Ferrarijeva norma ove sezone. A razlozima takve situacije s bolidom pozabavio se i poznati Auto Motor und Sport (AMuS). Navode razloge zašto je Ferrari odabrao upravo ovakav koncept bolida i zašto ne funkcionira onako kako su željeli.

Kako AMuS navodi, u Ferrariju su igrali na kartu brzine u kvalifikacijama kako bi postavili bolid na pole position te tako u čistom zraku kontrolirali utrku jer se osjetljive Pirellijeve gume jako troše u zavjetrini drugih bolida. Oni bi na čelu u čistom zraku kontrolirali tempo dok bi ostali u njihovom “prljavom zraku” gubili prijeko potreban downforce u zavojima pri tome uništavajući gume. Bili su svjesni kako imaju vrlo dobar motor, a kako se pokazalo tijekom sezone i najbolji na gridu, to su htjeli iskoristiti kad je vrlo bitno izvući dodatnih 40-50 konjskih snaga u kvalifikacijama, na startu i nakon perioda sigurnosnog automobila. A kad u tim ključnim trenucima napravite prednost tada vas ostale momčadi teško stižu na stazi. S takvom filozofijom su počeli prošle sezone kad su napravili bolid s manje drag-a i manje downforcea od konkurencije koji je vrlo nježan prema gumama (potpuna suprotnost Mercedesu), a nakon male promjene aero pravila uoči ove sezone to su doveli do ekstrema.

Bili su sigurni kako s tom filozofijom mogu zauzeti prvi startni red, napraviti ključnu razliku na startu i kontrolirati utrkom, a to su demonstrirali u Monzi. Možda bi im se na još nekim utrkama takva filozofija pokazala uspješnom da nije bilo više individualnih pogrešaka.

Aero pravila za ovu sezonu su, na papiru, djelovala kao da idu na ruku Ferrariju. Jednostavnije prednje krilo s fokusom na “protočnost” prema zadnjem krilu su išle na ruku momčadima poput Ferrarija koji su žrtvovali downforce kako bi bolid imao što manji koeficijent otpora zraka. No, jedan vrlo bitan faktor im je poremetio planove – Pirelli. Za ovu sezonu odlučili su se za tanju gaznu površinu gume te je odjednom bilo poželjnije imati bolid koji generira veću količinu downforcea kako bi što više energije unijeli u gume te ih tako lakše doveli do optimalne radne temperature te bi pri tome gume duže trajale. Upravo to je imao Mercedes, a Ferrari nije. Tog trenutka je Ferrarijev plan propao. Propao je već na predsezonskim testiranjima, iako tako nije izgledalo.

Nisu više bili u prvom redu i nisu više vodili u utrci u prvom krugu kada vodeći ima priliku napraviti ključnu prednost. A to znači i da nisu mogli iskoristiti potencijal snažnijeg motora osim na nekim stazama i u prednosti je bio bolid potpuno suprotne filozofije od Ferrarijeve – onaj koji ne čuva gume. Posebno imaju problema s prednjim krajem gdje ne mogu generirati dovoljno količine downforcea pa taj problem pokušavaju riješiti prebacujući balans na prednji kraj kako bi dobili više mehaničkog prianjanja, no tada balans nije u skladu s potrebama većine staza i bolid se ponaša nepredvidivo. A kako nisu na čelu kolone nego u gužvi, zavjetrini, tada se i potrošnja gume pojačava.

Još su u AMuS-u provjerili kako bi prvenstvo izgledalo da je Ferrari uspio iskoristiti sve pružene šanse za pobjedu i visoki plasman ove sezone. Imali su pobjedu u rukama u Bahreinu, Kanadi i Austriji, a velike šanse za pobjedu imali su i u Azerbajdžanu i Njemačkoj, ali pogreške i kvarovi su ih u četiri od tih pet utrka koštale pobjede. Na kraju su uzeli u obzir taj idealan i vjerojatan rezultat dva Ferrarija iz tih pet utrka i došli do sljedećih podataka.

S pobjedama Charlesa Leclerca u Bahreinu, Azerbajdžanu i Austriji te Sebastiana Vettela u Kanadi i Njemačkoj, i dalje bi vodeći bio Lewis Hamilton, no s 267 bodova umjesto trenutnih 284. Drugi bi bio Leclerc s 213, treći Bottas s 211, četvrti Vettel s 180 i Verstappen peti s 167 bodova.

I u takvoj situaciji, Ferrari bi teško osvojio naslov. Od preostalih staza jedino Soči i Interlagos odgovaraju Ferrarijevom konceptu, a ostale odgovaraju Mercedesu i(li) Red Bullu. To je potvrdio i Binotto s izjavom u Monzi.

“Ne vjerujem da ih možemo stići na stazama gdje treba maksimalna količina downforcea. Razlika je prevelika.”

Hoće li Ferrari drastično mijenjati koncept svog bolida za iduću sezonu ili će pokušati naći kompromis između te dvije filozofije, doznat ćemo iduće sezone. Slobodno mogu staviti točku na ovu sezonu te barem osigurati drugo mjesto u poretku konstruktora i, kao i svake godine dosad, okrenuti se ranije bolidu za novu sezonu i nadati se da je iduća godina upravo njihova.

13
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
4 Komentara na temu
9 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
6 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
Desmosedici

Kad smo već kod aerodinamike bolida..Red Bull je kopirao Ferrarijeva idejna rješenja prošle godine a sličan dizajn ima i ove godine. Zašto su oni riješili probleme downforcea a Ferrari nije..a bolidi im tako slično izgledaju? Vizualno, Red Bull ima masivnije prednje krilo koje stvara više downforcea i veći uzdužni nagib bolida RAKE koji također tako povećava volumen stražnjeg difuzora i stvara veći podtlak tj. downforce..uz to Red Bull ima modernije riješen i prednji ovjes..multilink.. Ne znam zašto Ferrari na sporijim stazama malo više ne eksperimentira..improvizira..više nema što izgubit..pa poveća to prednje krilo, poveća mu efikasnost potiska,, downforcea..ako time izgubi nešto… Read more »

avatar
Član
Desmosedici

Mika gdje si..ne javljaš se na ovu temu? ..Zbunila te ova silna tehnologija?..Pa kako ćeš onda u Alfu za mehaničara?..Pazi ne stadaj nikad ispred bolida..ne vjeruj mu ni kad je ugašen.. Hahahaha!

avatar
Član
Desmosedici

P.S. Da bi u slijedeću sezonu svi ušli ravnopravno trebalo bi zamrznut svako daljnje “RAZVIJANJE” guma od strane Pirellia. Zašto? Sada kad su svi “razumjeli” karakteristike ovih guma trebalo bi da prema njima naprave i aerodinamiku bolida. Zamislite situaciju, sada svi povećaju downforce na bolidu za slijedeću sezonu, a Pirelli “razvije” novu gumu sasvim drugih karakteristika..i te karakteristike opet “prepozna” samo jedna momčad..najprije ono..povlaštene informacije o PU, pa to sve zaštićeno sa tokenima, kad konkurencija to sve dostigne onda im ugrade razne senzore, pa kad i to ne pomaže onda se izmisle nove gume..strah me je da se opet nešto… Read more »

avatar
Član
ig

Ja se ne slazem sa svime sto je napisao doticni gospodin.Ferrai ima bolid ali nije imo vozaca u prvom djelu sezone. Leclerc je grijesio, sve bi to bilo drugacije da je puhao za vrat cjelo vrijeme. A i ekipa je krivo odigrala par puta dok mercedes nije, jos pogotovo sa Hamiltonom. Pa Ferrari je do pol sezone mislio da im je Fetel prvi vozac. hallooo

avatar
Član
Desmosedici

Tomislave pozdrav!..Šta je to AMuS otkrio što nismo znali?..Cijelu sezonu ja pričam tu priču a ovdje me neki likovi pljuvaju i omalovažavaju.

avatar
Član
klepesina

Niko te ne omalovazava niti pljuje to sam izvodis jednostavno ti govorimo da nemozes rec jeste Mercedes je potplatio pireli da sjebe ferari prvo nit ferari a nit mercedes ne znaju kakve bolide imaju jedni i drugi i kakav imaju downforce i ostalo pa da neko javi pireliju ej ovi imaju taki bolid ewo ti para daj nama te i te gume nemoj njima molim te.Niko to ne moze znat ko sta ima u garazi i kome bi kakve gume odgovarale sve do izlaska na test a ni tada se pola ne zna jel sad malo jasnije brate jel vidik… Read more »

avatar
Član
klepesina

Da je to tako kao sto tvrdis onda Pireli i Mercedes bili bi debelo u spijunskoj aferi a to je cisto ludilo i sumnjam da bi se i jedni i drugi Velikani auto moto industrije sa tim zajebavali i igrali da useru 1oo godina gradjenja imena i svega ostalog sto su postigli…To jednostavno ne ide normalnom covjeku u glavu

avatar
Član
Desmosedici

Pa nije to Balkan..ne nosi nitko pare u vreći i dijeli ih okolo..podmićiva..ono ko na pazaru..to se u “bijelom svijetu” radi sofisticirano..postoje moćni igrači i veliki interesi, pa se to sve odradi sofisticirano..dok se jednog dana ne otkrije..recimo kao eko testovi izvjesnog uglednog proizvođača automobila iz isto tako moćne i ugledne industrijske zemlje.

avatar
Član
Desmosedici

Naravno..nitko ne zna kakav je bolid napravio onaj drugi..konkurencija..ali zato može dobit upute u kojem smjeru.. kakav bolid on treba napravit.

avatar
Član
MS791

Ali da ne povjeruješ vaš talijanski Pirelli im sjebo planove, čovjek bi rekao da će njima malo ić na ruku

avatar
Član
The Best F1 Driver

Kakve veze ima bili oni talijanski, njemački ili korejski ? Pirelli je koroporacija, a korporacija nema nacije…za njih je jedina zastava novac i zanima ih jedino novac. Neće oni ić na ruku Ferrariu zato jer su talijanske firme, ići će im na ruku zato jer imaju ekskluzivni ugovor kao dobavljač guma za njihova cestova vozila, i što više guma prodali to će im više ić na ruku… I naravno da su im onda debelo prije na pameti proizvođači poput Mercedesa, Renaulta, Honde koji prodaju automobile u ogromnim serijama a samim tim onda i oni prodaju gume u ogromnim serijama. Upravo… Read more »