Veliku nagradu Mađarske obilježili su Max Verstappen i Lewis Hamilton, u aktualnom trenutku Formule 1, bez sumnje najbrži vozači na gridu. Utrka nije bila jedna od onih “za pamćenje”, iako će za redakciju portala GP1.hr ostati upamćena…

MAX VERSTAPPEN – 100. OSVAJAČ POLE POSITIONA U POVIJESTI F1

Nizozemski pilot stigao je na Hungaroring u briljantnoj formi, nakon što je slavio dvije pobjede na posljednje tri utrke. Očekivalo se da će biti dobar i u Mađarskoj, iako rijetki bi stavili novac na njega kad je pole position bio u igri.

Međutim, i to se jednom moralo dogoditi. Verstappen je nekoliko puta bio na pragu osvajanja svog prvog pole positiona u karijeri, ali uvijek bi se nešto ispriječilo. Vjerojatno je najbliže bio u Meksiku prošle godine, kada ga je bivši momčadski kolega, Daniel Ricciardo, pobijedio za svega 26 tisućinki sekunde. Da je tada uspio izboriti prvu startnu poziciju, postao bi najmlađi osvajač pole positiona u povijesti.

Nije se dogodilo, ali ove godine u Mađarskoj ta igra tisućinki okrenula se na njegovu stranu pa je za 0,018 sekundi uspio nadmašiti Valtterija Bottasa i konačno zgrabiti taj prvi pole u karijeri.

Izraz “konačno” shvatite relativno jer Max je to ostvario s 21 godinom i 309 dana te postao četvrti najmlađi u povijesti nakon Sebastiana Vettela, Charlesa Leclerca i Fernanda Alonsa, ali ipak su mu trebale četiri i pol sezone, odnosno 93 Grand Prix utrke. Vettel je prvi osvojio u 22. nastupu, Leclerc u 23., a Alonso već u 19.

Osim što je upisan u povijesne knjige kao četvrti najmlađi osvajač prve startne pozicije, barem u ovom trenutku, Verstappen je postao i ukupno 100. vozač u povijesti Formule 1, koji na svom kontu ima barem jedan pole position. Niz je započeo Giuseppe Farina za Alfa Romeo, na VN Velike Britanije 1950.

Za Red Bull bila je to četvrta najbolja starta pozicija u ovoj hibridnoj eri Formule 1, a osim Verstappena, mnogo razloga za slavlje imala je i Honda. Japanskom proizvođaču ovo je bio prvi pole od Velike nagrade Australije 2006. godine. Tada se za to pobrinuo Jenson Button.

Uoči nedjeljne utrke posebna se pažnja pridavala Maxovom startu. Prva startna pozicija nosi jedan dodatni pritisak, a vozač Red Bulla imao je jako loše startove na utrkama u Austriji i Njemačkoj. Doduše, obje te utrke je na kraju osvojio.

Ovoga puta start je bio perfektan i uspio je sačuvati vodeću poziciju ispred Mercedesovog dvojca. Čak mu je išla na ruku međusobna borba dviju Srebrnih strijela i to mu je omogućilo rani bijeg na par sekundi prednosti. Bottas je ispao iz igre nakon dodira s Hamiltonom pa Leclercom, morao je po novo prednje krilo, a tada je postalo jasno da će jedina zapreka na Verstappenovom putu do pobjede biti Mercedes s brojem 44.

LEWIS HAMILTON – VLASNIK 81 GRAND PRIX POBJEDE U F1 KARIJERI

Za razliku od Verstappena, koji je na Hungaroring stigao prepun samopouzdanja i optimizma nakon pobjede u Njemačkoj, Lewis Hamilton u Mađarsku je došao po sasvim drukčijem zadatku. Naravno, kao vodećem vozaču prvenstva nije ni njemu nedostajalo optimizma, ali ipak je tražio svojevrsno iskupljenje za katastrofalan nastup na Hockenheimu. Katastrofalan za njega i za Mercedes.

Kvalifikacije nisu bile posebno dobre za peterostrukog prvaka svijeta. Tek treća startna pozicija, tek treći put ove sezone da se nije uspio izboriti za prvi startni red.

U prvom dijelu utrke Lewis nije imao pravu priliku za napad na Verstappena. Promjene guma, s mediuma na hard, za obojicu su prošle bez problema i vjerovalo se da novih ulazaka u boks neće biti.

Prilika za Britanca došla je negdje na polovici utrke, kad je Red Bullov vozač upao u probleme s prometom. Hamilton je nadoknadio zaostatak, napao, ali u vrlo korektnoj borbi kotač uz kotač, koja je potrajala kroz cijeli prvi sektor staze Hungaroring, Max je ipak sačuvao vodstvo i nakon toga ponovno izgradio malu prednost.

Tada je na scenu stupio Mercedesov “odred za strategiju” i povukao presudan potez. Drugi ulazak u boks za Britanca, povratak na srednje tvrdu komponentu guma i 20 krugova do kraja utrke za nadoknaditi zaostatak od 20 sekundi. Izgledalo je kao vrlo teška misija svima, čak i Hamiltonu koji je pokazao tračak nepovjerenja prema svojim stratezima, no njegovu sumnjičavost ubrzo je zamijenila čista vozačka genijalnost.

Krug za krugom Hamilton je nizao fantastična vremena i malo po malo “grickao” Verstappenovu prednost. Dostigao ga je pet krugova prije kraja, a uz takvu razliku u starosti guma na bolidima, pretjecanje je stvarno bilo stvar formalnosti. No, ono što je prethodilo pretjecanju, stvarno je bilo impresivno s Hamiltonove strane.

Jesu li u Red Bullu mogli drukčije po pitanju strategije? Teško. Hamilton je kao drugoplasirani jednostavno imao mogućnost riskirati, a da pritom ništa ne može izgubiti. Ferrari je bio predaleko i druga pozicija aktualnom je prvaku bila zagarantirana.

Verstappen je nakon utrke izjavio: “Drugi ulazak u boks za mene ne bi imao smisla jer bih ionako izašao iza Lewisa i utrka bi bila izgubljena. Zato je jedina opcija bila nastaviti i održati tu tvrđu komponentu guma na životu do kraja utrke, ali nažalost nije bilo dovoljno.”

Hamilton je tako stigao do svoje 81. pobjede u karijeri i prilično je izvjesno da će rekord Michaela Schumachera pasti u skoroj budućnosti. Od 1. listopada 2006. uz Nijemčevo ime stoji 91 Grand Prix pobjeda, no nastavi li pobjeđivati istim tempom kao do sada u ovoj sezoni, Lewis bi taj rekord mogao i trebao srušiti već u prvoj polovici sljedeće sezone.

Priznao je da u Mađarskoj vjerojatno ne bi stajao na vrhu postolja, da s pitwalla nije došla ideja o promjeni strategije.

“Iskreno, nisam znao mogu li nadoknaditi tu razliku. Različite su mi se misli vrtjele glavom, ali rekli su mi da spustim glavu i zapnem pa sam to i napravio. Svaki krug bio je poput kvalifikacijskog. Skidam kapu svima u momčadi, a mislim, da je Niki ovdje s nama danas, i on bi skinuo kapu”, rekao je Hamilton.

Uz Montreal, Hungaroring je staza na kojoj Lewis ima sedam pobjeda. Tri za McLaren, a ovo mu je bila četvrta za momčad Mercedesa.

Iako je Hamilton bio pobjednik utrke u Mađarskoj, nikako se ne može Verstappena prozvati gubitnikom. Osvojio je drugo mjesto i dodatni bod za najbrži krug utrke te dokazao da je trenutačno jedini vozač na gridu koji može ugroziti Hamiltonovu poziciju.

Bottas je ponovno upao u kritični dio sezone i ne samo da se nalazi u ogromnom zaostatku za Hamiltonom (62 boda), već je u velikoj opasnosti i ta njegova druga pozicija jer Verstappen sada kasni samo sedam bodova.

Rijetki su prije početka sezone bili spremni prognozirati makar jednu pobjedu Red Bullovog bolida s Hondinim motorom, no napredak koji je od početka sezone pa do danas pokazao trio Red Bull – Honda – Max Verstappen uistinu je briljantan. Maxov pole position pored “živih i zdravih” Mercedesa vjerojatno je najveći dobitak vikenda u okolici Budimpešte.

Ferrari je na Hungaroringu bio očekivano nekonkurentan, na kraju na ne tako lošem trećem i četvrtom mjestu, ali s ogromnim zaostatkom za prvom dvojicom. Carlos Sainz donio je McLarenu još jedno odlično peto mjesto, a bodove je ovaj put osvojio i njegov momčadski kolega Lando Norris.

Drugi vozači Mercedesa i Red Bulla su podbacili. Bottas se nakon ranog odlaska u boks morao probijati sa začelja i na kraju je bio tek osmi, a Pierre Gasly je još jednu utrku uspio završiti s krugom zaostatka u odnosu na momčadskog kolegu. Lavina kritika na račun njegovih vožnji ne prestaje se slijevati, a što će na to reći šefovi Horner i Marko, ostaje nam vidjeti u narednim tjednima.

O drugim pozitivnim i negativnim aspektima Velike nagrade Mađarske, čitati možete u “Pobjednicima i gubitnicima” kolege Davora Buljana.

VN MAĐARSKE 2019. – DEBI PORTALA ‘GP1’ NA JEDNOJ UTRCI F1

Kako sam u uvodu napisao, ovogodišnja Velika nagrada Mađarske ostat će upamćena u redakciji portala GP1.hr jer je prvi put naša mala, ali radišna redakcija, imala službeno akreditiranu novinarsku ekipu na jednoj utrci Formule 1. Biti dio tog odabranog društva, među predstavnicima najjačih svjetskih medija, uistinu je bilo fenomenalno iskustvo.

Spletom okolnosti, naš prvi kontakt s Hungaroringom dogodio se u subotu ujutro, baš u trenucima kad su i vozači pristizali na stazu i počinjali s pripremama za treći slobodni trening. Prvo što smo vidjeli po izlasku iz shuttlea neposredno pred ulazom u Paddock: Gomila fanova i fotografa “naoružana” je čekala priliku za fotku, selfie, autogram ili barem brzi pogled na zvijezde Formule 1.

Paddock Formule 1, s tim golemim pokretnim domovima timova, doista djeluje impresivno, a dojam je bio da su svi nekako prilično opušteni i da nema prevelike napetosti među članovima momčadi. Kao da su mislima već bili na godišnjem odmoru koji ih je čekao nakon Budimpešte.

Osim beskrajnog lutanja Paddockom, i tijekom subote i tijekom nedjelje imali smo priliku prošetati pitlaneom te zaviriti u garaže timova, a uoči utrke i prošetati startno-ciljnom ravninom u očekivanju parade vozača.

Željni navijačke atmosfere, za vrijeme kvalifikacija i utrke ipak smo se uputili prema tribinama, gdje su bez sumnje pobjedu odnijeli navijači Maxa Verstappena i Roberta Kubice. “Narančastu armiju” već smo navikli vidjeti jer Maxovi fanovi uglavnom posjećuju sve europske utrke, ali Budimpešta je bila fantastična prilika Poljacima da na djelu vide svog ljubimca, “povratnika” Kubicu.

I nisu previše marili što je opet bio najsporiji od 20 vozača, sa svih strana Hungaroringa, a kasnije i Budimpešte, odzvanjalo je “Robert Kubica, Robert Kubica…”

Osobno, pored nadmudrivanja Hamiltona i Verstappena, posebno su me se dojmile konferencije za medije nakon kvalifikacija i utrke. Osim onih uobičajenih komentara o vožnjama i rezultatima, od vozača se doista moglo čuti svašta, poput primjerice zabavne komunikacije Hamiltona, Vettela i Verstappena o Fernandu Alonsu.

Naravno, kao što je to uvijek slučaj na Formuli 1, na Hungaroringu se moglo vidjeti mnogo poznatih “faca”, a od onih vezanih uz F1 naletjeli smo na Jacquesa Villeneuvea, Jeana Alesija te one standardne bivše vozače, a danas novinare/sukomentatore poput Davida Coultharda, Damona Hilla i naravno Nica Rosberga. Gost utrke bio je i ovogodišnji pobjednik utrke Indy 500, Francuz Simon Pagenaud, a sljedećih dana očekuje vas i jedan opširniji intervju s njim na našem portalu.

SEZONA KISELIH KRASTAVACA MOŽE POČETI

Završetkom Velike nagrade Mađarske zaključili smo i prvi dio sezone Formule 1 za 2019. Iza nas je već 12 utrka, koje su uglavnom protekle u Mercedesovoj dominaciji, ali bilo bi nepravedno reći da nije bilo uzbudljivih i napetih utrka.

Sve do konca kolovoza Formula 1 će mirovati. Sljedeća utrka na rasporedu je od 30. kolovoza do 1. rujna na stazi Spa-Francorchamps u Belgiji, ali ne treba sumnjati da će nas do tada zabavljati razne špekulacije oko vozačkih postava za 2020. godinu.

Mi ćemo za vas pripremiti i brojne analize prvog dijela sezone, tako da Formula 1, bez obzira na ljetnu stanku, i dalje ostaje na dnevnom redu…

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o