Nakon VN Njemačke koja nam je u svom ovogodišnjem izdanju donijela gotovo neviđenu količinu akcije i zabave, bilo je potrebno napraviti određeni reset u glavi jer na red je došao nekako uvijek sa strepnjom iščekivani Hungaroring i VN Mađarske. Kažem sa strepnjom jer VN Mađarske, budimo iskreni i realni, uglavnom je sinonim za ne odveć uzbudljivu utrku u kojoj je vjerojatnost za procesiju na stazi otprilike slična pojavi iste za blagdan nadolazeće Velike Gospe u kakvom Marijanskom svetištu, dakle velika. Ipak, unatoč svim strepnjama ove je godine VN Mađarske u konačnici protekla i više nego solidno uz podosta zanimljivosti, neizvjesnosti i borbe na stazi, a uz to sve i bez incidenata pa je cjelokupan dojam (barem meni osobno) u svakom slučaju vrlo zadovoljavajuć i definitivno iznad početnih očekivanja. O događanjima na stazi i samoj utrci nešto više na kraju teksta i u pregledu naših starih dobrih winnera i luzera, krenimo.

Dobitnici:

1. Lewis Hamilton/Mercedes – nakon debakla koji je u pravom smislu riječi Mercedes doživio na svojoj domaćoj utrci u Njemačkoj, bilo je vrlo zanimljivo pratiti jeli to bio tek loš dan u uredu ili su u momčadi Srebrnih strijela počeli štekati i pokazivati znakove slabosti. Dva poraza u posljednje tri utrke nešto su što se aktualnom prvaku nije često događalo pa je stoga za povratak Mercedesove kompozicije na pobjednički kolosijek u Mađarskoj trebalo posao odraditi na samoj jedan način, novom pobjedom. Sam početak onog natjecateljskog dijela vikenda nije bio previše obećavajuć jer je trenutno jedini pravi Lewisov konkurent, barem kada je forma u pitanju, Max Verstappen, zauzeo prvo startno mjesto na kvalifikacijama da bi potom i poveo utrku. Odličnom vožnjom potpuno izvan dosega konkurencije nadmudrivanje Nizozemca i Britanca trajalo je do samoga kraja kada je Lewis, nakon što je skinuo gotovo 20 sekundi zaostatka, ipak uspio proći Maxa i stići do nove pobjede. Veliku i ključnu ulogu u tome bez sumnje imala je odluka Mercedesove momčadi koja je odlučila preuzeti određeni rizik i pozvati Hamiltona u boks na promjenu guma i omogućiti mu otvoren lov na vodećeg Verstappena i pobjedu. Iako je tim potezom aktualni prvak dobio nenadoknadivu prednost, treba reći i kako je unatoč tome trebalo imati znanja i muda za gotovo robotsko rolanje krugova bez ijedne greške i pada koncentracije. Sve u svemu, odlična Lewisova vožnja i itekako dobra taktička odluka s pitwalla, tako su u konačnici omogućili Lewisu ono po što je došao i uoči ljetne stanke vratili potreban pobjednički momentum na svoju stranu.

2. Max Verstappen – nakon pobjeda u Austriji i Njemačkoj postalo je jasno kako su Red Bull, Max i Honda postali respektabilni igrači koji iako u nekim elementima još uvijek inferiorni glavnim igračima, Mercedesu i Ferrariju, spremno vrebaju i grabe svaku mogućnost za dobar rezultat. Tim su putem nastavili i u Mađarskoj ostvarivši prvu startnu poziciju, koju je Verstappen poslije kapitalizirao i na startu. Vodio je Max sve do tri kruga prije kraja kada ga je Lewis unatoč svim naporima koje je Nizozemac ulagao, ipak skinuo s trona zbog već ranije spomenute razlike u taktici. Iako je Verstappen bio pomalo razočaran jer je nova pobjeda bila nadohvat ruke, razloga za nezadovoljstvo nema jer prema svim mogućim parametrima Max i Red Bull napravili su itekako dobar posao u Mađarskoj. Gledajući Maxovo nedjeljno izdanje, doduše na stazi koja je po svojoj konfiguraciji odgovarala Red Bullu, onaj cilj o pet pobjeda do kraja sezone i ne čini se toliko nedostižan.

3. Sebastian Vettel – jedini razlog zbog kojega se Nijemac našao na ovoj listi je činjenica kako se i drugu utrku u nizu našao na pobjedničkom postolju nakon što je u posljednjim krugovima prestigao svog momčadskog kolegu Leclerca također zbog razlike u taktici i prednosti novijih guma. U situaciji u kojoj se trenutno nalaze i Ferrari i Vettel, ovo je lijepo postignuće i kakav takav poticaj, ali nažalost, dobrim vijestima tu je i kraj jer osim solidnog rezultatskog postignuća sve drugo je za Ferrari bilo u najmanju ruku loše.

4. Carlos Sainz – u ocjenama prošle utrke Španjolca sam neopravdano zakinuo i tek spomenuo na listi dobitnika, no bez konkretnijeg osvrta na ono što je ostvario na stazi. Rekao sam kako ću mu se za to odužiti prvom prilikom, a ona je došla već na sljedećoj utrci u Mađarskoj na kojoj je Sainz ponovio sjajan plasman i došao do odličnog petog mjesta drugu utrku u nizu, unatoč pritisku kojega je permanentno trpio od Red Bullovog Pierrea Gaslyja tijekom posljednjih 20 krugova. Potvrda je to i Sainzove, ali i McLarenove dobre forme koja sada postaje konstanta, što se uostalom najbolje vidi ako pogledamo na poredak vozača i konstruktora gdje se ovaj dvojac uz dobru potporu i mladog Norrisa prometnuo u vodeću ekipu ostatka grida. Pet bodova minusa u ukupnom poretku u odnosu na Gaslyja koji sjedi u bez sumnje konkurentnijem bolidu, samo je dokaz svega navedenog.

5. Kimi Raikkonen – nakon što su u Njemačkoj ostali bez bodova zbog kazne izrečene nakon utrke, iskusni se Finac vratio u svoj uobičajeni ritam pa se tako i ovoga puta opet uspio bez puno pompe ugurati u krug osvajača bodova. I ovoga puta Finski je veteran iskoristio probleme drugih vozača u vidu Bottasovog pada na začelje i Norrisovih problema u boksu i ušićario barem mjesto ili dva više od onoga za što ta Alfa u ovom trenutku realno vrijedi. Kada uzmemo u obzir i novi debakl Renaulta možemo bez sumnje reći kako Raikkonen u maniri hrčka polako i bez puno buke skuplja sve ono što se u svakoj utrci ponudi i na ovaj ili onaj način na kraju nekako osvane na svojim već uobičajenim sedmim, osmim mjestima. Za sada svi u Alfi trebaju ga držati kao malo vodke na dlanu jer upravo je Kimi taj koji doslovno sam momčad drži u otvorenoj borbi s Renaultom, Toro Rossom i Haasom.

6. Alex Albon – odličan vikend koji je Toro Rosso imao u Njemačkoj teško se ponavlja i realno, pitanje je kada će se opet ponoviti, no i u Mađarskoj momčad iz Faenze osladila se barem jednim bodom i to da bude slađe, u samoj završnici utrke kada je Albon u borbi na nož ispirio Racing Pointovog Pereza iz kruga osvajača bodova čime je “Tajlanđanin” još jednom pokazao svoj neosporni talent i brzinu. Nije puno, ali veseli, tim više što su svi konkurenti izuzev Alfinog Raikkonena ubilježili nulu na konto.

7. George Russell – gotovo mi je nevjerojatno što se Williams dva puta u nizu našao u konkurenciji winnera. Nažalost ovoga puta nije bilo razloga za preveliko slavlje jer novih bodova nije bilo, ali ipak nekoliko je stvari zbog kojih je potrebno izdvojiti nastup mladoga Britanca koji je napravio nekoliko mini podviga. Za početak, na kvalifikacijama je uspio doći do za Williams gotovo nestvarnog 16. mjesta i na rub još nestvarnijeg prolaska u Q2. Iako u utrci nije uspio ostvariti Njemački podvig svog momčadskog kolege Kubice, iza sebe je u čistom utrkivanju na kraju ostavio Kubicu, Giovinazzija, Strolla i “krepanog” Grosjeana što je još jedan podvig. Čini se kako priče o talentu ovog momka nisu repa bez korijena, ostaje za nadati se kako će u nastavku sezone ipak barem ponekad to uspjeti i pokazati. Plus je svakako što se stidljivo i u tragovima i Williams konačno počeo penjati iz bunara, doduše vrlo sitnim koracima.

Gubitnici:

1. Valtteri Bottas – solidan start u utrku koji bi mu vrlo vjerojatno prema kasnije viđenom omogućio novo postolje kompromitiran je malim dodirom s Ferrarijevim Charlesom Leclercom. Malim, ali dovoljno jakim da Finca primora na odlazak u boks u ranoj fazi utrke i time udalji od svih kombinacija za najviše pozicije. Uspio je doduše Bottas doći do utješne osme pozicije što je dva mjesta niže od onoga što su u Mercedesu predviđali, no razlika je u konačnici ionako manje više nikakva. Serijom dobrih odnosno odličnih rezultata, Verstappen je i u ukupnom poretku ozbiljno pritisnuo usnulog Finca koji se nakon furioznog ulaska u sezonu brzo ispuhao. Priče o Bottasu 2.0 i pritisku na Lewisa sada se čine kao stara i trula priča, a i samom Bottasu ljetni će odmor čini se dobro doći jer u nastavku sezone morat će bolje i više.

2. Renault – i nakon VN Njemačke, francusku smo momčad apostrofirali kao jednu od većih luzera zbog još jednog slabog rezultata. Kako se ne bismo previše ponavljali, slično možemo zaključiti i nakon Hungaroringa koji Renaultu nije donio ništa više i bolje. I dok je Ricciardo zbog starta sa samog začelja bio primoran nadati se borbi za možda bod ili dva, Hülkenberg se u nekim dijelovima utrke solidno držao. Nažalost i ovoga puta na putu ka boljem rezultatu ispriječio se još jedan u nizu problema s bolidom koji su u ovoj sezoni oba Renaultova vozača preko nekoliko puta koštali dobrih plasmana i bodova. To se ponajbolje očituje u sada već primjetnom zaostatku za McLarenom u poretku konstruktora.

3. Ferrari – malo je glupo i nerealno proglasiti Ferrari gubitnikom jer u Mađarskoj su postigli u najmanju ruku respektabilan i dobar rezultat pri čemu su čak i dohvatili postolje. Ako se k tome doda i da je Hungaroring staza koja im po svojoj konfiguraciji ne odgovara, stvari ne izgledaju ni blizu tako loše. Ipak, ako ćemo čašu gledati napola praznom, a cjelokupnu situaciju realno, činjenica kako su u čistoj utrci bez incidenata, sigurnosnih automobila i ostalih nepredviđenih događaja za Mercedesom, ali i Red Bullom, pred kraj utrke imali gotovo minutu zaostatka, stvari onda ne izgledaju nimalo ružičasto i optimistično. Pomalo je znakovita izjava, ali i stav Sebastiana Vettela koji je nakon utrke unatoč ogromnom zaostatku i nemogućnosti borbe izgledao prilično mirno i ne previše uzrujano zbog čega se stekao dojam kako niti on sam u ovom trenutku ne očekuje puno više.

Za kraj u ovu bismo rubriku mogli uvrstiti i Haas koji se kako sezona odmiče sve više gubi i primiče podrumu kada su u pitanju performanse koje pokazuju na stazi, također unatoč osvajanju bodova i Norris je bez onog kiksa u boksu mogao mjesto ili dva više, dok se niti Giovinazzi pa i Gasly nisu proslavili. No, za prvi dio sezone to će biti to.

Događanja na utrci – za pojmove Hungaroringa i VN Mađarske (i ne samo te) ovo je bila jedna sasvim dobra i zanimljiva utrka. Bez sumnje iznad svih očekivanja. Tijekom cijele utrke imali smo priliku gledati nadmudrivanja i borbe, a vrh je svakako predstavljao Hamiltonov lov na Verstappena u borbi za pobjedu. Sve u svemu ovogodišnje izdanje Monte Carla bez zidova ili Monaka za siromašne kako često nazivaju Hungaroring, u potpunosti je zadovoljilo onime što smo vidjeli tijekom utrke i naravno u potpunosti nadmašilo “događanja” na onom originalnom.

Neizvjesnost – rekli bismo na vrlo visokoj razini zbog već spomenute borbe za pobjedu ali i nekoliko drugih pozicija koje su bile otvorene do samoga kraja, počevši od Sainzove borbe s Gaslyjem, Bottasovog pritiska na Kimija, u konačnici i Albonovog prolaska pokraj Pereza za deseto mjesto i jedan bod. Puno više nam i ne treba.

4
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
1 Komentara na temu
3 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
3 Autori komentara
avataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
mody

hungatoring zadnjih godinas im dobre utrke a i kroz povijest je tu bilo dobrih duela,,,zaomi je maxa gume su ga izdale

avatar
Član
Desmosedici

Red Bullov Pitwall je bio neodlučan..konzervativan..išli su kao na sigurno a preračunali su se..trebali su ga pozvat na izmjenu prije Mercedesa i to bi bio pun pogodak..To što su mu se na kraju uništile gume je logičan slijed događanja.

avatar
Član
mika.KA

Desmosedici,lako biti general nakon bitke!

avatar
Član
Desmosedici

Da. slažem se..ali je jedino tako Max mogao pobijediti.