Još nas tjedan dana dijeli od Velike nagrade Belgije na stazi Spa-Francorchamps. Ljetne stanke svima je već dosta i nestrpljivo se iščekuje povratak utrkivanju.

Tijekom proteklih tjedana na našim ste stranicama mogli čitati različite analize prvog dijela sezone. Mercedes je opet uspostavio svoju dominaciju tijekom prvih 12 utrka, čak i izraženiju nego prethodnih sezona. Tako barem sugerira pogled na bodovno stanje u Svjetskom prvenstvu.

Pa iako bismo mogli reći da ne postoji prevelika neizvjesnost u pogledu borbe za naslov prvaka, aktualna sezona ipak je ponudila neke odlične utrke, a ne treba sumnjati da će biti sjajnih trenutaka i u narednim mjesecima.

Također, postoji još nekoliko interesantnih bitaka na različitim frontovima, a s nekim aktualnim pitanjima suočili smo naš urednički trojac. Kakve su njihove prognoze za drugi dio sezone Formule 1 pročitajte u nastavku, a u komentarima izrazite svoje stavove.

Nove titule za Hamiltona i Mercedes ne bi trebale biti upitne, no na kojoj bi utrci mogle biti potvrđene?

Lovro Pernjak-Grbac: Vjerujem da će Mercedes potvrditi konstruktorski naslov prvaka već na utrci u Meksiku, ako se sezona nastavi ovim tempom. Hamilton će ipak, prema mom mišljenju morati pričekati do VN Brazila kada će i matematički osigurati šesti naslov svjetskog prvaka.

Tomislav Radić: Nastave li s ovim tempom pobjeđivanja mislim kako bi Mercedes i Hamilton mogli potvrditi naslove u Japanu ili Meksiku. Jedino ako Max nastavi sa sjajnim predstavama onda se definitivna odluka o prvaku u vozačkom poretku prolongira do Austina ili Interlagosa.

Igor Šestak: Mislim da bi Hamilton svoju šestu titulu mogao slaviti u Mexico Cityju. Lani je upravo u Meksiku potvrdio naslov, ali tada je to bila 19. utrka u kalendaru. Ove godine Velika nagrada Meksika vozi se 27. listopada kao 18. od ukupno 21 utrke, a vjerujem da će Hamilton nakon te utrke imati više od 78 bodova prednosti u odnosu na najbližeg pratitelja. Što se konstruktorskog naslova tiče, s obzirom na ogromnu prednost koju ima već sada, očekujem da bi Mercedes mogao potvrditi novu titulu već u Japanu ili najkasnije u Meksiku.

Može li Max Verstappen do pet pobjeda u ovoj sezoni, kao što je prognozirao Helmut Marko? I može li završiti na drugom mjestu ukupnog poretka?

Lovro Pernjak-Grbac: Može, ali jako teško. Sada imamo nekoliko staza koje će više odgovarati Ferrariju, a onda i staze koje su idealne za Mercedesov bolid. Ipak, još je devet utrka i sve je moguće. Do drugog mjesta poretka mislim da može. Bottas je u silaznoj putanji s formom, dok se Max diže iz utrke u utrku.

Tomislav Radić: Ako usporedimo s prošlogodišnjim učinkom na istim stazama, Verstappen bi trebao biti jak u Singapuru, Meksiku i Brazilu. Ove godine djeluje još jači, tako da je pobjeda u Meksiku 70-80% sigurna, u Brazilu će tražiti “redemption” za prošlu utrku, Singapur je sličan Monaku i Mađarskoj pa će i tu biti glavni favorit. Uz dosadašnje dvije pobjede plus te tri utrke – eto pet pobjeda. Samo nek nastavi s plasmanom među prvih pet do kraja sezone, uz još te tri teoretske pobjede, drugo mjesto u prvenstvu za Maxa djeluje kao realnost.

Igor Šestak: Definitivno vjerujem da će Max pobijediti na još nekoj od utrka u ovoj sezoni, ali pet mi se ipak čini kao preoptimistična najava. Velike nagrade Singapura i Meksika trebale bi biti najbolja prilika za Nizozemca, no ne očekujem tri njegove pobjede na preostalih devet utrka. Ipak će se tu nešto više pitati društvo iz Mercedesa. U borbi za naslov viceprvaka dao bih prednost Verstappenu jer je Bottasova forma krenula silaznom putanjom. Ako se još dogodi da Mercedes odabere Ocona za 2020., mislim da bi to moglo imati negativni učinak na Finčeve rezultate.

Nakon prvog dijela sezone Ferrari ima 44 boda prednosti u odnosu na Red Bull. Tko će dobiti borbu za titulu konstruktorskog viceprvaka?

Lovro Pernjak-Grbac: Iako je Red Bull u boljoj formi, mislim da će titula viceprvaka ipak otići u Maranello. Vettel i Leclerc će se nakon ljetne pauze malo sabrati i ipak biti bolji od mladog Red Bullovog dvojica.

Tomislav Radić: Sve ovisi o Maxovom momčadskom kolegi. Ne sumnjam kako će vozači Ferrarija nastaviti s prikupljanjem bodova te tako i dalje održavati ovu tanku prednost, tako da sve ovisi o učinku Albona. Da je ostao Gasly rekao bih Ferrari, međutim Albon je i dalje enigma. Do Singapura ćemo imati jasnije odgovore.

Igor Šestak: Očekujem vrlo neizvjesnu borbu, možda čak i do posljednje utrke sezone, a prednost bih ipak dao Ferrariju. Naravno, ishod borbe će najviše ovisiti o tome kako će se za volanom Red Bulla snaći Alexander Albon i hoće li svojoj novoj momčadi donositi više bodova od prethodnika. Ipak, Ferrari ima značajna 44 boda prednosti i usprkos činjenici da je Verstappen pokazao da može redovito pobjeđivati Vettela i Leclerca, mislim da će naslov konstruktorskog viceprvaka put Maranella.

Hoće li Ferrari upisati barem jednu pobjedu ove sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Hoće! Idealne prilike su dvije staze koje nam dolaze nakon ljetne pauze – Spa i Monza. Obje staze odgovaraju Ferrarijevim bolidima, a posebno se tu ističe Monza koja bi trebala poslužiti kao ”melem na ranu” za sve navijače Ferrarija.

Tomislav Radić: Spa i Monza su im, nakon Bahreina i Montreala, najbolje prilike za pobjedu. Ako tu ne uspiju pobijediti, velike su šanse da završe sezonu bez pobjede. To bi bila prava šteta jer bolid ipak ima brzinu za ostvarivanje pobjede na brzim stazama. U svakom slučaju, pobijedili do kraja godine ili ne, ova sezona je bila loša za Ferrari. Ne preostaje im drugo nego ponavljati rečenicu koju čujemo od navijača Liverpoola “Next year is our year” i nadati se da će im konačno krenuti.

Igor Šestak: Hoće. Nakon svih tehničkih problema, vozačkih i strateških pogrešaka, negdje se i Ferrariju mora posložiti. Makar slučajno. Koliko se može suditi prema onome što smo vidjeli ranije ove sezone, Ferrari bi trebao biti konkurentan na Velikim nagradama Belgije i Italije. Posebno bi konfiguracija Monze trebala ići u prilog karakteristikama Ferrarijevih bolida, a pobjeda pred tifosima barem bi malo isprala gorak okus ove tmurne sezone.

McLaren je teško dostižan na četvrtom mjestu, ali peti Toro Rosso i deveti Haas dijeli tek 17 bodova. Tko će osvojiti peto mjesto konstruktora?

Lovro Pernjak-Grbac: Jako teško pitanje za odgovoriti. Prije svega mislim da će se borba voditi između Toro Rossa i Renaulta, koji jednostavno mora podignuti svoje performanse u drugom dijelu prvenstva. Eventualno bi se u tu borbu još mogao umiješati Alfa Romeo, ako Giovinazzi krene osvajati bodove.

Tomislav Radić: Vrlo teško za prognozirati. Toro Rosso djeluje vrlo jak, Alfa također, Renault i Haas djeluju malo pogubljeno, pa bih na kraju rekao da će to biti ili Toro Rosso ili Alfa Romeo. Kad bi Giovinazzi pridonio boljim vožnjama i dodatnim osvajanjem bodova, puno bi pomogao ekipi. Ovako je sve na Kimijevim leđima i praktički je on 50% zaslužan za osvojene bodove, dok je pola zasluge pokupila, naravno, momčad jer prema Kimijevim povratnim informacijama poboljšava bolid. S druge strane, Toro Rossova glavna uzdanica je Torpedo, a i Gasly bi trebao malo “živnuti” te pokazati Helmutu kako je ipak bolji izbor i od Kvjata i od Albona.

Igor Šestak: Kad je sredina poretka u pitanju, McLaren je prvi dio sezone odradio stvarno jako dobro i očekujem da će stečeni status bez problema zadržati. Što se tiče borbe sljedećih pet momčadi za peto mjesto, moj favorit bi bio Renault, iako su sezonu francuske momčadi obilježili ogromni problemi s pouzdanošću bolida. Toro Rosso većinu svojih bodova može zahvaliti onoj ludoj utrci u Njemačkoj i Kvjatovom postolju, Alfa ima veliki problem s Giovinazzijem koje ne osvaja bodove, a Racing Point i Haas mi ne ulijevaju povjerenje. Ricciardo i Hülkenberg sposobni su redovito osvajati bodove, a Renault će valjda napokon riješiti tehničke probleme svog bolida.

Hoćemo li u nastavku sezone gledati konkurentniji Williams i kakvu budućnost prognozirate Robertu Kubici? Zaslužuje li Poljak budućnost u F1 i nakon ove sezone?

Lovro Pernjak-Grbac: Ne. Williams će i dalje biti na začelju, nažalost. Očito je da im je ovogodišnji bolid blaga katastrofa te mislim da će se vrlo brzo prebaciti na razvoj bolida za sljedeću godinu. Robert Kubica će na kraju godine otići iz Formule 1 jer jednostavno nije pokazao da zaslužuje biti u bolidu. Priče o različitim bolidima između Russella i Kubice su po meni samo teorija te je Poljak u jako lošoj situaciji kada se pogledaju unutarmomčadski dvoboji, a to je najbitnije.

Tomislav Radić: Ah, Williams. Ostaci ostataka nekad slavne pobjedničke momčadi. Najviše nade polažem u Russella, a Kubicu je, koliko god nostalgičan bio, pregazilo vrijeme. Bolje bi bilo da se Robert kao gospodin čovjek oprosti s aktivnim utrkivanjem u F1, a na njegovo mjesto dovedu npr. Ocona. Svakako Toto traži mjesto svome pulenu u F1 za iduću sezonu te mu je čak i Williams dobro rješenje. Kubica je definitivno pun iskustva i znanja te bi on i dalje mogao pomoći ekipi u razvoju bolida kao treći vozač, te mislim da bi ovakav rasplet događaja bio puno bolji za Williams. A i za Tota Wolffa i Ocona. Ujedno u identičnom bolidu se Ocon i Russell mogu boriti za mjesto u Mercedesu te pokazati Totu tko više zaslužuje mjesto u momčadi ako jedan vozač odluči otići u iduću godinu ili dvije.

Igor Šestak: Volio bih da je Velika nagrada Mađarske bila nekakva najava boljeg i konkurentnijeg Williamsa, ali bojim se da to neće biti slučaj. Mislim da nećemo gledati bolide Williamsa u redovnim borbama s bolidima ostalih momčadi, već da je Mađarska bila samo iznimka koja potvrđuje pravilo. “Filmski povratak” Roberta Kubice podržavali su gotovo svi fanovi Formule 1, no ne napravi li Poljak nekakav ozbiljan korak u svojim nastupima do kraja sezone, jednostavno ne vidim na temelju čega bi ga Williams trebao zadržati za sljedeću sezonu. Konstantno je značajno sporiji od debitanta Russella i za momčad poput Williamsa mi se čini mnogo logičnije dati priliku nekom mladom asu u 2020. godini.

Leave a Reply

Molimo za komentiranje
  Pretplati se  
Obavijesti o